Permalänk

Ett litet klipp sedan igår när vi driftade : https://www.youtube.com/watch?v=DYsJ2EqnNzQ&list=UUN1OwrBpaO7...

Permalänk
Medlem

Köpte en G27-ratt och Oj vilken skillnad det blev i körkänslan.
Nu förstår jag mer och mer varför vissa människor faktiskt skaffar sig en speciell "rigg" för sånt här.

Och med lite ansiktsspårning så fick man ytterligare mer känsla.

Jag känner att detta kommer sluta lite halvdyrt...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Blandar du inte ihop dubbeltrampning med heel n toe nu?
Med riktigt gamla osynkade lådor kan man behöva dubbeltrampa för att växla ned mjukt, dvs man går till friläge och släpper kopplingen mellan varje växling.
(Jag tror inte det finns något spel som stödjer det och det är inte direkt relevant längre)

Heel'n'toe är däremot fortfarande relevant även med synkad H-låda: för att göra en riktigt snabb och mjuk nedväxling som inte orsakar något ryck, så kan man underlätta växlingen genom att under växlingen gasa upp upp varvtalet på motorn så det matchar varvtalet motorn kommer få efter nedväxlingen.
Problemet är att vänsterfossingen är upptagen med att koppla, och högerfoten är upptagen med att bromsa.
Man får alltså vinkla över en del av högerfoten att blippa till på gasen precis efter man kopplat ur och är på väg in i nästa lägre växel.

(Nångång ska jag lära mig riktig heel'n'toe, men det är lite bökigt på G27 pedalerna.. Man måste nästan ha skor för att nå på ett bra sätt känns det som)

Jo, det är klart att jag blandade ihop dem, helt rätt

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Cruiser:

kan släppa både ratten å shiftern för typ 4k , nyskick med lådor å allt , rätt sparsamt använt ... bara tjoa till i pm , dom ligger mest i skåpet och väntar på inspiration

Har du kvar shiftern? Kan du tänka dig att sälja bara den ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Anders Karlsson:

Har du kvar shiftern? Kan du tänka dig att sälja bara den ?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för ratt och shifter vi pratar om?

Permalänk
Skrivet av Filip_Ovik:

Vad är det för ratt och shifter vi pratar om?

Cruiser hade en t500 rs vad jag kunde förstå och en shifter till den. Jag har redan ratten o undrar om han vill sälja spaken till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.racedepartment.com/threads/experience-the-assetto-...
Här är bilar/banor som kommer dyka upp i 1.0, DLC och även gratismaterial:

Citat:

Version 1.0 CARS:

Abarth 500 EsseEsse
Abarth 500 EsseEsse S1 (upgrade*)
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde
BMW 1 Series M Coupè
BMW 1 Series M Coupè S3 (upgrade*)
BMW M3 E30 Sport Evolution
BMW M3 E30 Sport Evolution S1 (upgrade*)
BMW M3 E30 Sport Evolution Drift (upgrade*)
BMW M3 E30 Group A
BMW M3 E30 Group A 1992 version
(upgrade*)
BMW M3 E92
BMW M3 E92 S1 (upgrade*)
BMW M3 E92 Drift (upgrade*)
BMW M3 E92 GT2
BMW Z4 E89 35is
BMW Z4 E89 35is S1 (upgrade*)
BMW Z4 E89 35is Drift (upgrade*)
BMW Z4 GT3
Classic Team Lotus Type 49
Classic Team Lotus Type 98T
Ferrari F1 312T
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia S3 (upgrade*)
Ferrari 458 GT2
Ferrari 599XX Evo
Ferrari F40
Ferrari F40 S3 (upgrade*)
Ferrari LaFerrari
KTM X-BOW R
Lotus Elise SC
Lotus Elise SC S1 (upgrade*)
Lotus Elise SC S2 (upgrade*)
Lotus Evora GTC
Lotus Evora GTE
Lotus Evora GTE Carbon
Lotus Evora GX
Lotus Evora S
Lotus Evora S S2 (upgrade*)
Lotus Evora SR
Lotus Exige 240R
Lotus Exige 240R S3 (upgrade*)
Lotus Exige S
Lotus Exige S Roadster
Lotus Exige Scura
Lotus Exos 125
Lotus Exos 125 S1 (upgrade**)
McLaren MP4-12C
McLaren MP4-12C GT3
Mercedes AMG SLS
Mercedes AMG SLS GT3
Scuderia Glickenhaus P4/5 Competizione
Pagani Huayra
Pagani Zonda R
AC Shelby Cobra 427S/C
Tatuus Formula Abarth

Version 1.0 Tracks:

Drag strip
Drift test circuit
Nurburgring GP
Nurburgring Sprint
Imola “Enzo & Dino Ferrari”
Magione
Autodromo di Monza
Monza historic 1966
Mugello
Silverstone
Silverstone International
Silverstone National
Spa Francorchamps
Trento Bondone hill climb
Vallelunga
Vallelunga Club

FREE CONTENT AFTER 1.0 Release!

Zandvoort
Ruf Yellowbird
Nissan GTR
Corvette stingray C7
Silverstone historical 60s
Monza 1962
Abarth 595ss vintage
Abarth 500 Assetto Corse (race car)
Toyota GT86
Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde
Scuderia Glickenhaus P4/5
Audi R8 Plus (2014)
Audi S1 Quattro
Lotus Exige R-Cup
Scuderia Glickenhaus P4/5 Competizione
2012 Hybrid

DREAM PACK DLC:

Nurburgring Nordschleife
Sauber Mercedes C9
Corvette C7R GTE
Nissan GTR GT3
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo GTA
Alfa Romeo 155 V6 TI
McLaren P1
McLaren F1 GTR
Ruf RT 35 S
Mercedes 190 E 2.6-16 Evolution 2

Och detta fick man för den blyga summan utav ett par hundra kronor, ja om man räknar bort DLCn. Att man kan få så mycket laserscannat material för så lite pengar är rätt fascinerande. Det känns lite som att Kunos kommer gå back på hela den här utvecklingen utav spelet.
Audi S1 Quattro!!!!! Är så jävla taggad

Även kul för moddarna som gjorde shelby cobra som har fått till ett sammarbete med kunos nu.

Detta är rätt fina nyheter också:

Citat:

Announced improvements made on the tire model are:

Blistering: When the tires get too hot, small "heat bubbles" will form, and then little pieces get ripped from the surface of the tire.
Graining: Very often, this happens when the tires are getting abused, or is a bit too cold for the treatment it get's, it can very easily happen at the start of a race, if the tires are not brought up to correct temperature.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut @kevve1. Vilken är den senaste versionen ni har? Har mitt i Steam och version 0.22 ser det ut som, känns lite gammalt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Ser bra ut @kevve1. Vilken är den senaste versionen ni har? Har mitt i Steam och version 0.22 ser det ut som, känns lite gammalt..

0.22.9 är senaste dom släppt tror jag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

0.22.9 är senaste dom släppt tror jag.

Ok, enligt Steam så har jag 0.22, släppt 29e augusti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

http://www.racedepartment.com/threads/experience-the-assetto-...
Här är bilar/banor som kommer dyka upp i 1.0, DLC och även gratismaterial:

Och detta fick man för den blyga summan utav ett par hundra kronor, ja om man räknar bort DLCn. Att man kan få så mycket laserscannat material för så lite pengar är rätt fascinerande. Det känns lite som att Kunos kommer gå back på hela den här utvecklingen utav spelet.
Audi S1 Quattro!!!!! Är så jävla taggad

Även kul för moddarna som gjorde shelby cobra som har fått till ett sammarbete med kunos nu.

Detta är rätt fina nyheter också:

inte imponerad alls av bilutbudet. e ju flera versioner av samma bil typ. å spelet kostade 300+ kr på steam, vilket är lika mycket som spel med 200+ bilar gör. jag gillar spelet men det är inte komplett för fem öre och det är för få banor/bilar för 300kr.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

inte imponerad alls av bilutbudet. e ju flera versioner av samma bil typ. å spelet kostade 300+ kr på steam, vilket är lika mycket som spel med 200+ bilar gör. jag gillar spelet men det är inte komplett för fem öre och det är för få banor/bilar för 300kr.

fast du kan inte riktigt jämföra ett spel som nfs eller så med ac, bilutbudet tycker jag är grymt. Vilket sim finns det 200+ bilar i som man får för samma pris som ac?

edit: Du kanske tänker på Forza eller GT? Det går inte riktigt att jämföra

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Ok, enligt Steam så har jag 0.22, släppt 29e augusti.

enligt steam ja, men dom släppte ett par updates efter det.

http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/early-acc...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Installerade precis spelet igen och sitter nu på 0.22.9, ska bli väldigt intressant att se när 1.0 släpps, många bilar och banor jag verkligen längtar efter.

Dock en fråga till er som är lite mer insatta än jag, har inte spelar sedan juni kanske. Är communityn på AC.net fortfarande lika tröga på att göra egna mods eller är det fortfarande 95% av trådarna man ser portat material från rF1? Som dessutom är gjort av samma personer som inte gör ett skit för att förbättra banan eller bilen dom portat, dom konverterar sen släpper dom den, that's it.

Jag älskar spel man kan modda, men om det blir som i AC's fall att det är en massa slöa wannabe-modare som spottar ut en "mod" om dagen så står jag gärna över och tar Gran Turismo eller Forza alla dagar i veckan. Där man vet exakt hur materialet är och man kan förvänta sig en minimum standard.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

enligt steam ja, men dom släppte ett par updates efter det.

http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/early-acc...

Vet du hur man kan göra för att få senaste versionen om man kör Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Vet du hur man kan göra för att få senaste versionen om man kör Steam?

Det ska uppdateras till senaste versionen automatiskt. Kolla när du precis startar spelet så står det "Ver 0.22.9" i nedre vänstra hörnet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

fast du kan inte riktigt jämföra ett spel som nfs eller så med ac, bilutbudet tycker jag är grymt. Vilket sim finns det 200+ bilar i som man får för samma pris som ac?

edit: Du kanske tänker på Forza eller GT? Det går inte riktigt att jämföra

det e klart jag kan.

Du kan inte på allvar tro att assetto är ens i närheten av att köra en verklig bil???

spel som spel

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

det e klart jag kan.

Du kan inte på allvar tro att assetto är ens i närheten av att köra en verklig bil???

spel som spel

Att materialet är laserscannat gör att det kostar mer.

"spel som spel" antar att man kan jämföra quake live och arma 3 då?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Skulle nog tro att laserskanna e billigare än att man låter någon modellera en bana så det efterliknar originalet någorlunda.

Som sagt gillar assetto, men det känns inte redo ens när det blir 1.0

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Skulle nog tro att laserskanna e billigare än att man låter någon modellera en bana så det efterliknar originalet någorlunda.

Som sagt gillar assetto, men det känns inte redo ens när det blir 1.0

Enligt en intervju skulle det komma inom veckor så vi får väl hoppas. Var du med och betatestade 1.0?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med att man kan endast köra med automatic gearbox när man kör online? Jag har och har alltid haft manual gearbox inställt och det är fortfarande inställt på det, men när jag ska köra online så är det plötsligt automatic gearbox och jag kan inte ändra det någonstans?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

nä, men kan det va servern du spelar på som har bestämt att det ska va auto?

@kevve1, nä.. jag pratar om innehållet som presenterats. tycker det e lite futtigt å jag längtar till bättre ffb å förbättrad fysik så att säga. som sagt jag älskar spelet men det har långt kvar tills jag kan säga att det e en sim som verkligen får till simdelen så att säga. e just när det släpper som jag har problem vilket skaparen själv har i intervjun sagt att de har svårt att få till så det känns äkta... fixar de detta så blir jag glad men då lär man la irritera sig på annat istället, man blir la aldrig nöjd.

Fan vad gött det kommer bli nu i slutet av året då detta blir 1.0 å project cars kommer ut... blir la till att köpa ett nytt graffe då jag får äckliga fps drops i starten av ett 24bilars onlie race. Får 20fps då men sen rullar det på i ca 54 å det @max inställningar på tvn

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Update : 1.0.0 Release Candidate now out

here's the changelog:

1.0.0 RC
- Assetto Corsa is now feature complete
- General bugfixing and performance optimizations
- Visual damages enabled
- Aero damage implemented for all cars
- Engine damage implemented for all cars
- Suspension damage implemented for all cars
- Tyre Damage System
- Pit stop implemented for online races
- Multiplayer improvements
- New audio engine implemented
- New post processing effects enabled, heat shimmering, god rays etc
- New car : Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde model 2013
- New car : Ferrari 458 GT2
- New car : Ferrari LaFerrari
- New car : Lotus 2 Eleven GT4
- New car : Lotus Evora GTE Carbon
- New car : Lotus Exige S
- New car : Lotus Exige V6 CUP
- New car : Mercedes AMG SLS GT3
- New car : Shelby Cobra 427SC
- New track : Silverstone National
- New track : Spa Francorchamps
- New track : Trento Bondone hillclimb
- Audio sample improvements and volume balancing
- Added track reverb zones
- Fixed Traction Control always engaged in particular conditions
- TC and ABS factory settings now work properly
- Tuned distance filter and attenuation for exterior sounds
- Balanced performances for GT2/GT3 cars
- Lotus 49, Lotus 98T, Ferrari 312T have lower default rev limiters. Can go over 100% but damage may occur on higher revs
- Improvements on digital instruments cockpits for various cars
- Added track sound reverb
- Added different sounds for car to car, car to objects and car to track collisions
- Improvements on automatic gearbox on various cars
- All the tracks have been improved and updated with collidable objects
- Overall interior samples volume correction and balance
- Overall exterior samples volume correction
- Tuned wind and tyre rolling volumes and curves
- Tuned kerb pitch and volume according with speed
- Tuned ambience(crowd) volume
- Tuned interior and exterior gearshift sounds
- Steer animations for Ferrari 458 S3
- Small fix on the front Pagani Zonda R tyres
- LOD4 implemented to increase framerate performances
- Drivetrain damage for cars with H shifter gearboxes.
- Traction control sound now works for all cars
- Showroom bugfixing and improvements
- Added tyre blankets under realism tab. The setting is global for all cars and pre heats tyres at 80 C
- Career now available
- New 3D driver models
- BMW Z4 GT3 aero balancing, rear wings stalls more on low values
- New TCP/UDP server
- All tyres have graining and blistering enabled
- All tyres have rim radius
- Fixed all F1 cameras for all vehicles
- Fixed all F6 cameras for all vehicles
- GUI improvements
- Driver animations improvements
- Replay now records the current leaderboard
- Oculus DK2 support
- Single player Qualify improved

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Betyder det här att det börjar bli färdigt? De senaste gångerna jag testat har jag kört med gamepad men kanske man skulle orka skruva fast ratten och testa igen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

finns naturligtvis en del buggar kvar, men känns riktigt grymt.. very nice game...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

AI:n är nog sämre nu än tidigare. Kommer man väl förbi bilarna så drar man iväg och och dom hamnar efter, ungefär som att dom släpper gasen. Tråkigt att man fortfarande blir belönad genom att köra som ett spjut förbi AI:n i kurvorna och på så vis vinna, detta kommer folk ta med sig i MP när dom märker att det fungerar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

1.0 RC stödjer oculus rift, men det finns egentligen bara head tracking. Närmast obefintlig 3d effekt (egentligen 2D) och inga menus ingame(can t.ex inte ändra setup). Kunos har fått mycket skit för det och låst den relevata tråden i deras forum.

Annars undrar jag, ni som har 1.0RC , har ny fått nord_snoopy att fungerar? Varken 1.0 eller .98 funkar. Spelet hittar banan om man lägger den på rätt ställe i assetto corsa save mappen, men det går inte att ladda banan (track not found). Det finns dock mp servrar igång med banan.

Permalänk
Medlem

Någon annan som lider utav "Cannot join the server: no slots available" sen uppdateringen? Alltså när man ska spela multiplayer.

Funkade hur bra som helst innan denna uppdatering.

Förövrigt tycker jag att allt är bättre förutom ljudet i bilarna. Låter som att dom har spelat in ljudet i en plåtburk eller något, och ljudet från Lotus 98T vart mycket bättre innan uppdateringen. Nu låter den inte lika arg och turbon har sämre läte..

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Ny patch ute som fixar 3D problemet med Oculus Rift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kusk0r:

1.0 RC stödjer oculus rift, men det finns egentligen bara head tracking. Närmast obefintlig 3d effekt (egentligen 2D) och inga menus ingame(can t.ex inte ändra setup). Kunos har fått mycket skit för det och låst den relevata tråden i deras forum.

Annars undrar jag, ni som har 1.0RC , har ny fått nord_snoopy att fungerar? Varken 1.0 eller .98 funkar. Spelet hittar banan om man lägger den på rätt ställe i assetto corsa save mappen, men det går inte att ladda banan (track not found). Det finns dock mp servrar igång med banan.

Jag testade för en stund sedan och det funkade. :/ Är det "nord_snoopy_1.1" du har?

Förstod inte riktigt men har du lagt banan här: C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.