Uppringd av "+00", vad är det?

Permalänk

Uppringd av "+00", vad är det?

Köpte en ny telefon förra veckan (ifall det kan ha nåt med saken att göra) och blev i måndags (tror jag det var) uppringd 2 ggr av "+00".
La på båda gångerna, för jag var upptagen och för att det är rackarns skumt.

Nån som vet vad det kan va? Hela numret var alltså "+00", nothing more, nothing less (förutom citattecknen då).

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Lego Master

NSA?

Troligen nåt internationellt nummer som blockerats av uppringaren. Lureri, alla gånger.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

När vissa företag ringer internationellt via en mobilväxel av exempelvis CDMA. Har företaget blockerat sina nummer i växeln så visas bara +00 för att det är ett internationellt nummer. Men du får inte fram från vilket land eller vilket växelnummer som använts.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Sökte lite snabbt på det hittade en tråd på ett annat forum (http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056777132). Alla där som har svarat verkar säga att det är meteor (http://www.meteor.ie), Hört om det, kanske var där du köpte den från?

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Hmm. Tror inte det är meteor iaf. Så länge dom inte har nåt med Samsung, 3 eller The Phone House att göra
Väljer att fortsätta att tro på att det är scam-samtal iaf
Tack för era mer skillade googlingar (ja, jag försökte faktiskt innan )!

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses