Permalänk
Medlem

Jag älskar PSN. Jag hade förbokat och preloadat Destiny och laddat plånboken full (1300kr) men som vanligt har inte ett skit fungerat när man kommer hem. Jag fick en "download failed" på pre order bonusen och spelet är låst och kan inte startas och min pre order syns inte till någonstans. Det finns för övrigt ingen information över huvud taget om någonting alls i menyerna i PS4, tittar jag i transaction history så ser jag att mitt PS4 passade på att förnya min PS+ prenumeration inatt men det är allt. Fyfan vad less man blir.

Permalänk
Medlem

Jag känner mig lurad. Jäklar vad tråkigt detta spelet är. Illa när man är uttråkad efter en timmes spelande. Jag får skylla mig själv. Borde väntat på lite recensioner först. Sämsta jag spelat sen Aliens - Colonial Marines.

Permalänk

gör jag något fel eller?

tycker det är skittråkigt att man blir inzone:ad till en solozone när det är dags för darkness zone eller vad det heter..när det är som svårast och man skulle vilja spela med andra så tvingar spelet en till att köra solo?

Jag inser att jag kan bjuda in vänner till dessa event men jag har inga vänner som spelar destiny ....

Permalänk
Medlem

Vuxengamer som främst tänker spela igenom Destinys story-missions/strikes på PS4 under kvällar och helger söker likasinnade som är öppna för helt villkorslöst drop'in-drop'out-spelande.

Finns med samma namn på PSN. Skriv 'swec' eller något om du skickar en friend req. så jag vet att du inte är någon random.

OBS. Inte intresserad av att samtala, så om du tillhör headset-generationen så gör dig ej besvär. Samma sak gäller om du är "bäst" på alla spel och värderar "skillz" högt.

Visa signatur

Digital Equipment 386SX/16MHz | 640KB+4MB minne | 40MB HDD | MS-DOS 6.22/Slackware 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag känner mig lurad. Jäklar vad tråkigt detta spelet är. Illa när man är uttråkad efter en timmes spelande. Jag får skylla mig själv. Borde väntat på lite recensioner först. Sämsta jag spelat sen Aliens - Colonial Marines.

Överhypat spel, precis som Watch Dogs. Har inte börjat än men ska snart, får se vad det bjuder på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Kollade lite på twitch igår och insåg tyvärr snabbt att jag skulle behöva ett gnäll-för-att-det-inte-kommer-till-PC tråd
Såg rätt så trevligt ut och tror nog att det skulle kunna bli något. Tyvärr suger jag på finmekaniken när det kommer till kontrollers. Tog mig två veckors svordommar att kunna spela Dark Souls 2 med xbox-kontrollernmen FPS med kontroller? No way - skulle vara som att be om en fot genom TV rutan...

Bara hoppas att... näe ... inte Bungie inte....

Fps med handkontroll kan jag förstå att du ogillar MEN Darksouls 2? vafasen det måste ju suga som fan med KB/M...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Fps med handkontroll kan jag förstå att du ogillar MEN Darksouls 2? vafasen det måste ju suga som fan med KB/M...

Japp - därav att jag erkände att jag slitit i två veckor för att hanka mig fram med kontrollen. VIlket ju är bättre än vad det går med KBM. Det är inget vidare optimerat för KBM överhuvudtaget.

För att inte detta skall bli för mycket off topic skulle jag vilja fråga lite om klasserna?
Finns det tillräckligt för att de skall vara roliga att skapa en av varje? Är det som Borderlands med olika träd av färdigheter/förmågor som man kan låsa upp?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Fråga : Kan man inte köra nån TrueMotion eller liknande funktion som "mjuknar ut" bilduppdateringen så det "ser ut" som 60fps? Kanske blir massa lagg då.

Svar:
Kör man något slags truemotion (eller liknande) kommer man hamna en bit efter då TV'n vill ha både den nuvarande och nästa frame för att kunna rendera en tredje mellan de två. Dessutom tillkommer rätt mycket processortid och det är inte något som TV apparater är kända för. Bedömt tillför det ett input lag på 80 - 100 ms, en ökning på säkert 50 gånger jämfört med att köra utan liknande algoritmer.

Detta är inte riktigt att jämföra med ping (där 100 ms är helt ok) då det du gör på skärmen händer momentant ändå, även om andra spelare kan se dig innan du ser dem eller att det tar ett tag innan spelet förstår att du gjort något (du kommer ändå se det på skärmen direkt). Lagget som införs av algoritmen kommer ge ett glapp i verkligheten som gör att när du för styrspaken åt höger kommer det ta ett tag innan något händer, vilket gör det svårare att göra precisionsrörelser och reagera. Vissa märker inte av det men för mig blir det felslag i hjärnan och det känns inte alls kul :(.

För film fungerar det däremot perfekt, där kan TV'n helt enkelt fördröja ljudet så att det blir synkroniserat till uppspelningen av bilderna. Det fungerar riktigt bra med mjukheten i vissa filmer och serier, men i andra kan det kännas väldigt konstigt (soap opera effect)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Foolwolf:

För att inte detta skall bli för mycket off topic skulle jag vilja fråga lite om klasserna?
Finns det tillräckligt för att de skall vara roliga att skapa en av varje? Är det som Borderlands med olika träd av färdigheter/förmågor som man kan låsa upp?

Som jag fattade det kan varje klass ha två träd där de mynnar ut i att man kan göra rätt olika saker beroende på vilka val man gör. Du hittar nog infon du vill ha här: http://destiny.wikia.com/wiki/Destiny_Wiki

Permalänk
Testpilot

Köpte en PS4:a idag och tänkte använda min gratismånad av PSN+ som följde med Destiny men efter att ha knappat in koden massor av gånger utan att det funkade så läste jag det finstilta längst ner på lappen och där står det

Citat:

You are eligible to redeem one PlayStation®Plus trial Voucher Code only. You can only redeem this Voucher Code if you are not a current PlayStation®Plus subscriber and you have never previously subscribed to or received a trial of PlayStation®Plus.

Så där verkar problemet ligga då jag prenumererade på plus för några år sen på min PS3:a.

Lite dassiga villkor kan man tycka

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Det verkar som om PSN's login-servrar är "lätt" påfrestade. Jag är egentligen inte förvånad men lite frustrerad blir man ju när man vill spela efter jobbet.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Köpte en PS4:a idag och tänkte använda min gratismånad av PSN+ som följde med Destiny men efter att ha knappat in koden massor av gånger utan att det funkade så läste jag det finstilta längst ner på lappen och där står det

Så där verkar problemet ligga då jag prenumererade på plus för några år sen på min PS3:a.

Lite dassiga villkor kan man tycka

Är bara att skapa ett nytt konto och använda koden där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Är bara att skapa ett nytt konto och använda koden där.

Tja om man värdesätter sin historik och framsteg, köpt mjukvara på sitt nuvarande konto så är det inte "bara".

Permalänk
Medlem

Jag litar aldrig på hype eller liknande och går enbart efter vad jag själv tycker och tänker, jag gillar Destiny skarpt hittills både lir med och utan kompisar!

Gillar man Halo så kommer man gilla detta och måste faktiskt säga att PS4 kontrollen och styrningen i spelet är magiskt tillsammans!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Tja om man värdesätter sin historik och framsteg, köpt mjukvara på sitt nuvarande konto så är det inte "bara".

Ptja du behöver ju inte köpa nya spel till det nya "testa gratis psn+ kontot". Annars är inte en 5hundring för ett år psn+ så mycket om du vill köra på vanliga kontot:D

Permalänk
Medlem

Körde Co-op igår med en polare. Riktigt kul må jag säga!
30 fps är väl egentligen det enda jag stör mig på hittills :/

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Megacrash:

Ptja du behöver ju inte köpa nya spel till det nya "testa gratis psn+ kontot". Annars är inte en 5hundring för ett år psn+ så mycket om du vill köra på vanliga kontot:D

Nej jag kommer väl köpa det ändå men tyckte bara villkoren var lite konstiga som gör att man inte kan använda den bara för att man varit kund för 4 år sen. Har man fått två koder med två olika spel kan man inte använda båda heller.

Att skapa ett nytt konto känns inte så aktuellt då det ju inte är några enorma summor det handlar om, det blir dessutom bara krångel med att hålla reda på två konton och så förlorar man ju ändå allt på extrakontot efter en månad.

Hann spela spelet nån timme igår men tror inte jag kom så långt, hittade en warp drive som väl är typ första uppdraget. Har inte spelat halo särskilt mycket då jag inte riktigt tyckt om det och jag tycker Destiny påminner en del när det kommer till skjutandet, får se hur storyn utvecklar sig så det inte känns som en Halouppföljare.

Kan man göra nått med de andra spelarna som springer runt förresten? jag lyckades bara vinka åt dem

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

gör jag något fel eller?

tycker det är skittråkigt att man blir inzone:ad till en solozone när det är dags för darkness zone eller vad det heter..när det är som svårast och man skulle vilja spela med andra så tvingar spelet en till att köra solo?

Jag inser att jag kan bjuda in vänner till dessa event men jag har inga vänner som spelar destiny ....

Känner precis likadant, Kör du på PS4 så är det bara att lägga till "Sopbil" så kan vi hjälpas åt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Svar:
Kör man något slags truemotion (eller liknande) kommer man hamna en bit efter då TV'n vill ha både den nuvarande och nästa frame för att kunna rendera en tredje mellan de två. Dessutom tillkommer rätt mycket processortid och det är inte något som TV apparater är kända för. Bedömt tillför det ett input lag på 80 - 100 ms, en ökning på säkert 50 gånger jämfört med att köra utan liknande algoritmer.

Detta är inte riktigt att jämföra med ping (där 100 ms är helt ok) då det du gör på skärmen händer momentant ändå, även om andra spelare kan se dig innan du ser dem eller att det tar ett tag innan spelet förstår att du gjort något (du kommer ändå se det på skärmen direkt). Lagget som införs av algoritmen kommer ge ett glapp i verkligheten som gör att när du för styrspaken åt höger kommer det ta ett tag innan något händer, vilket gör det svårare att göra precisionsrörelser och reagera. Vissa märker inte av det men för mig blir det felslag i hjärnan och det känns inte alls kul :(.

För film fungerar det däremot perfekt, där kan TV'n helt enkelt fördröja ljudet så att det blir synkroniserat till uppspelningen av bilderna. Det fungerar riktigt bra med mjukheten i vissa filmer och serier, men i andra kan det kännas väldigt konstigt (soap opera effect)

Tack för svaret.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Överhypat spel, precis som Watch Dogs. Har inte börjat än men ska snart, får se vad det bjuder på

Det stämmer oftast detta med överhyp. Dock så har vi för det första den dyraste spelproduktionen någonsin som även är gjord av en erfaren, kritikerrosad och allmänt duktig studio. Ubisoft Montreal som klämmer ut Tom Clancy och SplinterCells varje år är en dussinstudio.

Permalänk
Medlem

Efter spelat en dag så gillar jag det skarpt, och är förväntansfull vad som dyker upp längre fram i spelet! Om man vill spela någon gång ihop så adda tompacc då jag saknar destiny vänner dock orkar jag inte med headset och elite spelande utan spelar på mer "chill" nivå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Efter spelat en dag så gillar jag det skarpt, och är förväntansfull vad som dyker upp längre fram i spelet! Om man vill spela någon gång ihop så adda tompacc då jag saknar destiny vänner dock orkar jag inte med headset och elite spelande utan spelar på mer "chill" nivå.

Skickades från m.sweclockers.com

Saknar också polare att spela destiny med :'( Lägger gärna till dig, men vilken plattform lirar du på? Jag kör på Xbox One

Förresten om någon annan har lust kan ni adda min gamertag Ramp94 på Xbox live för både chill och lite mer seriöst spel

Permalänk
Medlem

Var skoj upp till lvl 20 med polare, men dog efter det tyvärr

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Är det nån mer änkan som råkat ut för att det inte syns några vänner i spelet (i menyn roster)
De är online på psn men i destiny är det helt blankt. Störigt som fan att inte kunna bjuda in.
Spelar på ps4

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tjobbo:

Var skoj upp till lvl 20 med polare, men dog efter det tyvärr

Aj då. Jag som är skithypad på det här spelet men har varken PS4 eller Destiny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Aj då. Jag som är skithypad på det här spelet men har varken PS4 eller Destiny.

Dock har jag börjat köra PVP, är väl helt okej med polare. Bra mycket bättre än jävla farmande till PVE delen. Men så kommer vi till problemet med FPS på kontroll, antar man vänjer sig

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Har lyckats ta mig in och göra en gubbe en gång igår. Sen var det bara massa problem med förlora internet, inte kommit åt servrarna. Senast nu har det varit att jag kommit till meny där man väljer karaktär men det står bara o laddar. Någon med samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjuub:

Har lyckats ta mig in och göra en gubbe en gång igår. Sen var det bara massa problem med förlora internet, inte kommit åt servrarna. Senast nu har det varit att jag kommit till meny där man väljer karaktär men det står bara o laddar. Någon med samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Har fungerat för mig utan problem. Lirade hela dagen idag och är nästan lvl 20

Destiny är helt klart årets spel än så länge, gillar att "grinda"

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Känner precis likadant, Kör du på PS4 så är det bara att lägga till "Sopbil" så kan vi hjälpas åt.

Hjälper gärna till eftersom ja inte har några polare som lirar, adda raackartyg på psn så kör vi

Permalänk
Medlem

Hittade ingen så jag startade en svensk Xbox one klan

http://www.bungie.net/en/Clan/Detail/208925

Bara att joina!