Permalänk

Bara jag som inte kan träffa?

Halloj alla!

Har precis tagit upp CS GO igen, börjat spela lite med bror för skoj skull, har spelat CS GO runt 40 timmar totalt, varav 50% dm/pub och resten PCWs.

Problemet är att jag inte alls kan träffa, jag blir JÄMT one-shottad av folk med olika vapen i olika avstånd, men ibland kan jag inte ens göra 1 dmg på en gubbe som står ett par meter ifrån mig, då är nåt fel haha.

Har ändå spelat cs sen 2001, spelat mot och med några av de bästa, brukade t.om bli fuskanklagad i 1.6 när det fortfarande spelades. Men CS GO låter mig inte träffa haha, vad är problemet? Helt fel settings? Aimar jag tokigt? Visst vet jag att recoilen är lite lustig, men dutta och de första skotten går väl ändå rakt?

Vart ska jag sikta för att faktiskt kunna träffa? Kollar jättemånga videor där eliter pangar som om de mötte bots haha.

Vet att öva musclememory samt DM är viktigt, men nåt knas måste det nästan vara med hitboxen?

Såhär ser min config/mina settings ut nu:

80000 rating (sätter den på 128k men ändras ju tillbaka)
128
128

Kör fribergs config och även samma upplösning.

Launch: -novid -threads 8 -console -noforcemparms - noforcemaccel -tickrate 128

Ser detta bra ut?

Tacksam för all hjälp jag kan få, tycker ändå GO är ett roligt spel men är ju trist när man inte träffar :/

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Hoppa in i en offline with bots och kör dessa commandsen.
sv_cheats 1
sv_showimpacts 1
give weapon_ak47

Då ser du exakt var skotten hamnar.
CSGO har lite annat movement system vad jag har hört.
Att dutta går ju men du måste bromsa din rörelse för att resetta recoilen. Står du helt still och missar så beror det på något annat.

Permalänk
Skrivet av verte:

Hoppa in i en offline with bots och kör dessa commandsen.
sv_cheats 1
sv_showimpacts 1
give weapon_ak47

Då ser du exakt var skotten hamnar.
CSGO har lite annat movement system vad jag har hört.
Att dutta går ju men du måste bromsa din rörelse för att resetta recoilen. Står du helt still och missar så beror det på något annat.

Får väl testa, vet ju att man inte blir bra över en natt, men tycker ju ändå att "skillsen" i GO ska ha liten betydelse i alla fall haha.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Har nästan 2000 timmar csgo, 3000+ timmar source och gud vet hur många timmar 1.6 men har fortfarande svårt att hålla mig på en bra nivå nu. Vissa dagar sätter jag ALLT, sen går det åt pipsvängen dagen efter. Förstår inte vad det beror på.

Då spelar jag på esea och möter överlag bättre folk än matchmaking, public etc.

Antar att du har kommit fram till en bra sens, stängt av acceleration och så, då är det bara att fortsätta panga så kommer du närmare målet.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Har nästan 2000 timmar csgo, 3000+ timmar source och gud vet hur många timmar 1.6 men har fortfarande svårt att hålla mig på en bra nivå nu. Vissa dagar sätter jag ALLT, sen går det åt pipsvängen dagen efter. Förstår inte vad det beror på.

Då spelar jag på esea och möter överlag bättre folk än matchmaking, public etc.

Antar att du har kommit fram till en bra sens, stängt av acceleration och så, då är det bara att fortsätta panga så kommer du närmare målet.

Jo men precis. Men vi säger t.ex när jag ser en fiende då försöker jag ju of course panga huvud, men jag vet inte om jag siktar för högt eller inte högt nog? Och efter det första skotten ska jag dra ner mot knäna då?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Vet varför du upplever problem. Rekylen är väldigt känslig och nollställs inte så fort. Det är ditt problem tror jag. Jag har sett många göra samma sak och tro att dom duttar, men dom duttar inte. Sen tror jag att man måste vara ganska snabb för att kunna skjuta HS på någon om dom rör sig. Gubbarna rör sig mycket snabbare i CSGO. Avgör själv när du ska börja dra ner, det beror på avstånd också. http://imgur.com/a/m1pz2#0

Beroende på hur långsamt du duttar går skotten rakt. Duttar du jättefort går dom ju inte rakt. Med pistol är det ett mycket långsamt duttande på väldigt långa avstånd som gäller. Det beror på avståndet. Man kan se det på siktet när rekylen går ner. När sista pixeln har slutat röra på sig är rekylen helt nollställd.

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Jo men precis. Men vi säger t.ex när jag ser en fiende då försöker jag ju of course panga huvud, men jag vet inte om jag siktar för högt eller inte högt nog? Och efter det första skotten ska jag dra ner mot knäna då?

Accelerationen är mycket snabbare på csgo, det bör du vara medveten om. Sen är det bra om du lär dig rekylen.

Här visar friberg från NiP hur rekylen fungerar på csgo
https://www.youtube.com/watch?v=zCK6zZBbtdI

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av Xaixon:

Vet varför du upplever problem. Rekylen är väldigt känslig och nollställs inte så fort. Det är ditt problem tror jag. Jag har sett många göra samma sak och tro att dom duttar, men dom duttar inte. Sen tror jag att man måste vara ganska snabb för att kunna skjuta HS på någon om dom rör sig. Gubbarna rör sig mycket snabbare i CSGO. Avgör själv när du ska börja dra ner, det beror på avstånd också. http://imgur.com/a/m1pz2#0

Beroende på hur långsamt du duttar går skotten rakt. Duttar du jättefort går dom ju inte rakt. Med pistol är det ett mycket långsamt duttande på väldigt långa avstånd som gäller. Det beror på avståndet. Man kan se det på siktet när rekylen går ner. När sista pixeln har slutat röra på sig är rekylen helt nollställd.

Så att avgöra från din bild, ska jag sikte LITE längre ner när jag ska panga HS? För som jag nämnde tidigare så TRÄFFAR jag inte ens fienden ibland när jag står ett par meter ifrån :/

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Du fick en länk med all information som täcker det mesta.
Jag tyckte spelet sög men sedan läste jag på och fick lite förståelse hur allt håller inhopp och nu tycker jag spelet är riktigt kul då jag förstår varför det går dåligt eller bra.
Sedan finns det åtskilliga videos på YT från olika professionella CS:GO spelare som förklarar hur allt fungerar.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Så att avgöra från din bild, ska jag sikte LITE längre ner när jag ska panga HS? För som jag nämnde tidigare så TRÄFFAR jag inte ens fienden ibland när jag står ett par meter ifrån :/

Första skottet när recoilen är resettad är alltid "rakt". Så du ska sikta mitt på huvudet. Det beror så klart på vapen och avstånd. Till exempel så är M4A1-s mitt i prick på första stilla skottet. Det är därför många proffs använder den.
Om du inte träffar fienden när du bara är ett par meter ifrån är troligtvis din recoil inte resettad på grund av att du antingen rör dig eller har rört dig inom typ 1 sekund.
Läs på om stutter stepping. Det är i princip att du stoppar din deceleration genom att trycka motsatt riktning tills du är helt still och därmed har noll recoil.

Sikta alltid på huvudet. Dra neråt ett eller två par skott efter. Dör han inte så bara fortsätt med kompensationen.

Permalänk
Skrivet av verte:

Första skottet när recoilen är resettad är alltid "rakt". Så du ska sikta mitt på huvudet. Det beror så klart på vapen och avstånd. Till exempel så är M4A1-s mitt i prick på första stilla skottet. Det är därför många proffs använder den.
Om du inte träffar fienden när du bara är ett par meter ifrån är troligtvis din recoil inte resettad på grund av att du antingen rör dig eller har rört dig inom typ 1 sekund.
Läs på om stutter stepping. Det är i princip att du stoppar din deceleration genom att trycka motsatt riktning tills du är helt still och därmed har noll recoil.

Sikta alltid på huvudet. Dra neråt ett eller två par skott efter. Dör han inte så bara fortsätt med kompensationen.

Okej tack

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Hitta ett crosshair du gillar och känner att just det passar dig.
Dessutom, testa så att crosshairet är rätt inställt, råkade ändra en siffra i ett kopierat crosshair vilket gav mig hemskt aim. Rättade till det och sen dess har det gått bättre!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Skäggig legend

Jag har börjat lira väldigt mycket nu med mina polare och en av deras fruar. Jag var så otroligt dålig i början då jag inte spelar någon counter strike sedan 1,6. Nu sitter jag med Guldnova 2 (oj oj oj… ) och har mina dagar när jag inte tar något och andra dagar då jag känner mig som Rambo. Öva öva öva! Recoil är inte likadan och jag har insett att jag är väldigt bra på AWP - vilket jag absolut aldrig har varit innan.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Om du fortfarande är ute efter lite hjälp med hantering av vapen så kan jag varmt rekommendera hiko wamrup.

Sök på google: "hiko warmup" följ anvisningarna så ska du se att du blir mycket bättre.

Hiko warmup och deathmatch rekommenderas!

Visa signatur

Citera gärna för svar!