Nokia Lumia 1520 6.0-tums Full HD Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Nu vet inte jag vilket intresse du har i aktiviteter, men SC verkar ju helt fantastiskt.

Du har fått MC-stöd. Plus massa annat med ljud och allt var det var. Man kan hårdra det och säga att den enda luren förutom 930 och de andra nya, att få Cyan är 1520, vi andra får samsas om smulorna.

Det med pilarna är riktigt häftigt, har aldrig sett det innan.

Ja, SC vore väldigt trevligt om det är bra. Har dock inte haft det tillräckligt länge för att ge ett rättvisst uttalande men tyckte den räknade för många steg. Åkte bil nyss och då la den till några steg trots att jag bara suttit i bilen. I och för sig inte möjligt med 100% korrekthet med bara mobilen, rör sig om ca 30steg på en tur på några mil. Får testa vidare.

MC är tyvärr inger jag använder eller har användning för så det kan jag inte säga något om.

Men som du säger, 1520 är den som får mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

China har fått sin Cyan men vi med telefoner från Europa och Hongkong ser ut att få vänta ett tag till. Undra hur lång tid det tar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

China har fått sin Cyan men vi med telefoner från Europa och Hongkong ser ut att få vänta ett tag till. Undra hur lång tid det tar?

Släppt på flera platser i Europa för 1520

"•Europe – Denmark CV; Estonia CV; Finland CV; France CV; Germany CV; Hungary CV; Ireland CV; Latvia CV; Lithuania CV; Norway CV; Sweden CV; Turkey CV; UK CV, O2"

http://m.wpcentral.com/windows-phone-81-tracker

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Där ser man, då har ni som köpt eran telefon i Sverige fått Cyan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johnjensen:

Där ser man, då har ni som köpt eran telefon i Sverige fått Cyan?

Ja om man har en CV (Country Variant) alltså köpt kontant och inte bunden till en operatör.

Permalänk
Snusfri

Min 1520 är olåst, dvs inte bunden till någon operatör men jag har inte fått Cyan uppdateringen?
Kan det bero på att jag kör Engelska som språk på telefonen eller att jag har 8.1 DP?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Min 1520 är olåst, dvs inte bunden till någon operatör men jag har inte fått Cyan uppdateringen?
Kan det bero på att jag kör Engelska som språk på telefonen eller att jag har 8.1 DP?

Telefonens språk spelar ingen roll. Det är att du har 8.1 DP så antingen får du rulla tillbaka eller vänta på att de släpper Cyan till 8.1 update 1, de påstår att Cyan kommer snart till Update 1.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av betan:

Telefonens språk spelar ingen roll. Det är att du har 8.1 DP så antingen får du rulla tillbaka eller vänta på att de släpper Cyan till 8.1 update 1, de påstår att Cyan kommer snart till Update 1.

Ibland så kan språkvalet spela in tyvärr, väntar på Cyan till Update 1 då jag inte orkar köra en downgrade och mecka.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ibland så kan språkvalet spela in tyvärr, väntar på Cyan till Update 1 då jag inte orkar köra en downgrade och mecka.

Språkvalet spelar inte någon roll för Cyan (och 8.1), det är landet som telefonen är producerad för, det har inte gjort det för nåogn tidigare uppdatering heller vad jag vet. Telefonens land/region kan ses i "extras + info".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Ibland så kan språkvalet spela in tyvärr, väntar på Cyan till Update 1 då jag inte orkar köra en downgrade och mecka.

Inget jätte-meck att nergradera. Lite konstig bara att Nokias verktyg fortsätter efter att det är klart och efter att hamrat på försök igen några gånger kom jag på att det var klart och stängde bara ner programmet. Jag tyckte de var värt att nergradera 1520 för att få tillbaka bra batteritid.

Permalänk
Medlem

Grattis till er som hade tålamodet att köpa 1520 i Sverige. Dum jag var så köpte jag min i Schweiz i December och nu står jag utan cyan ett tag till

Permalänk
Avstängd

Min Hongkong version kom idag: Lumia 1520 Country variant 02061.00066.14253.40004 och just nu håller den på att uppdatera till Cyan. Hoppas bara inte batteritiden blir lika dålig som med DP 8.1 och anledningen till att jag nergraderade igen.

Är lite kluven till att det inte bara är att trycka på uppdatera och lägga ifrån sig telefonen. För många steg som gör att man måste vara i närheten:
1. Söka efter uppladdningen
2. Vill du ladda ner föruppdateringen?
3. Vill du installera?
4. Vill du vänta på automatisk sökning eller vill du söka manuellt?
5. Söka efter uppladdningen
6. Vill du ladda ner uppdateringen?
7. Vill du installera?

Nej, jag är inte kluven, jag är förbannad. Jag vill bara kunna trycka på uppdatera och lägga ifrån mig telefonen och göra något helt annat. Komma tillbaka och sedan är det färdigt. Vill man inte uppdatera sin telefon för att man tänkt använda den till något viktigt söker man inte efter någon uppdatering. Skärpning Microsoft och Nokia som gör uppdateringar plågsamma för kunden.

Permalänk

Ok!

jag behöver hjälp!

Har haft problem med min lumia 1520 ett tag nu.. Men nu börjar det bli överdrivet!

har få appar (totalt 2 st nerladdade från store) ingen wifi,ingen bt, ingen sync, låg ljus, alla appar är inaktiverade i background, inga live tiles..

endå dricker min mobil batteri som in i... 2 nätter irad har jag gått och lagt mig med över 45% batteri, båda nätterna har jag vaknat att mobilen är helt död.

och detta beror inte på wp 8,1 för såhär har det varit i wp 8.0 också.

har gjort soft resets, hardresets...

är det fler som känner igen sig?

Permalänk
Avstängd

Fick samma problem med Cyan men i mitt fall gjorde en återställning från en gammal DP 8.1-backup susen (hade nergraderat från DP till orginal).

http://1GoNQDEY9-M?list=UU9qyEB26tMrrLUuSSgdE7rg

Permalänk

Halå! Var ett tagsedan jag skrev här. Men jag har en fråga om någon har råkat ut för något liknande som jag har. Nar min skärm på min 5120 är nedsläckt och när jag ska tända den så att jag kommer till låsskärmen så står det Återupptar... i typ ca 2-3 sekunder. Sedan kommer jag till låsskärmen. skit irriterande. detta började igår och jag har testat med att starta om mobilen.

Någon som kan veta vad detta har med att göra?

Sedan en annan fråga. om jag formaterar min 1520. kommer alla mina appar som jag har laddat hem att installeras igen eller försvinner allt och jag får ladda hem det på nytt?

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sssHUNT3Rsss:

Halå! Var ett tagsedan jag skrev här. Men jag har en fråga om någon har råkat ut för något liknande som jag har. Nar min skärm på min 5120 är nedsläckt och när jag ska tända den så att jag kommer till låsskärmen så står det Återupptar... i typ ca 2-3 sekunder. Sedan kommer jag till låsskärmen. skit irriterande. detta började igår och jag har testat med att starta om mobilen.

Någon som kan veta vad detta har med att göra?

Sedan en annan fråga. om jag formaterar min 1520. kommer alla mina appar som jag har laddat hem att installeras igen eller försvinner allt och jag får ladda hem det på nytt?

Man ska kunna ha backup på appar i onedrive har jag för mig, annars försvinner det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sssHUNT3Rsss:

Halå! Var ett tagsedan jag skrev här. Men jag har en fråga om någon har råkat ut för något liknande som jag har. Nar min skärm på min 5120 är nedsläckt och när jag ska tända den så att jag kommer till låsskärmen så står det Återupptar... i typ ca 2-3 sekunder. Sedan kommer jag till låsskärmen. skit irriterande. detta började igår och jag har testat med att starta om mobilen.

Någon som kan veta vad detta har med att göra?

Sedan en annan fråga. om jag formaterar min 1520. kommer alla mina appar som jag har laddat hem att installeras igen eller försvinner allt och jag får ladda hem det på nytt?

Du har eller har haft live lockscreen beta gissar jag. Tydligen finns det rester kvar efter en avinstallation. Ta bort live loclscreen om du har det kvar och aktivera "kids corner" och avaktivera det så borde det lösas.

Formatera inte utan gör en "factory reset". Välj en backup när telefonen frågar om det så ska alla appar installeras, bara vissa appars data sparas så det lär nollställas för de flesta appar. Gör bara en backup innan fabriksåterstållningen om du ont har gjort en nyligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av betan:

Du har eller har haft live lockscreen beta gissar jag. Tydligen finns det rester kvar efter en avinstallation. Ta bort live loclscreen om du har det kvar och aktivera "kids corner" och avaktivera det så borde det lösas.

Formatera inte utan gör en "factory reset". Välj en backup när telefonen frågar om det så ska alla appar installeras, bara vissa appars data sparas så det lär nollställas för de flesta appar. Gör bara en backup innan fabriksåterstållningen om du ont har gjort en nyligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, du hade jätte rätt i det och tack för hjälpen!! Går det att komma åt filerna på något sätt som man kan sopa rent efter den där skit appen eller?

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sssHUNT3Rsss:

Haha, du hade jätte rätt i det och tack för hjälpen!! Går det att komma åt filerna på något sätt som man kan sopa rent efter den där skit appen eller?

Aktivera och sedan avaktivera "kids corner" ska lösa och rensa upp efter en avinstallation av appen vad jag vet. Men annars är det väl en "hard reset" som gäller.

Permalänk
Medlem

Jag har hört att många fått problem med batteri-tiden på telefonerna efter uppdateringen till 8.1. Jag måste dock säga att jag inte känner igen mig i det utan snarare upplever att telefonen här bättre batteritid än tidigare!

Permalänk
Avstängd

Hade dålig batteritid tills i går då en ny uppdatering föj upp. Vilket återställde batteritiden till det normala

Permalänk
Medlem

Valet står mellan Nokia 1520 och Samsung Galaxy S5. Tankar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Valet står mellan Nokia 1520 och Samsung Galaxy S5. Tankar?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle välja 1520.

Men vad är viktigt för dig? Vilket OS föredrar du? Går inte att ge dig en bra rekommendation utan mer info, för din egen skull så du blir nöjd med valet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle välja 1520.

Men vad är viktigt för dig? Vilket OS föredrar du? Går inte att ge dig en bra rekommendation utan mer info, för din egen skull så du blir nöjd med valet.

Jag gillar Microsoft bättre. Antar att det är värdare med en Nokia nu också i och med Windows 8.1. Det som lockar mest är den större skärmen, annars är det mest kameran jag är ute efter!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2299305

Priset på NetonNet är satt till 3000, är detta någon bugg med tanke på att den gula ligger över 4000 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Jag gillar Microsoft bättre. Antar att det är värdare med en Nokia nu också i och med Windows 8.1. Det som lockar mest är den större skärmen, annars är det mest kameran jag är ute efter!

Det var mest skrivet så du är medveten om begränsningarna i WP jämfört med Android.

Använt kameran en del under sommaren och den är verkligen bra. Living images är en kul grej dock oftast inget jag använder. 16mp-bilder och bra lins gör att det går att zooma in mycket i bilderna utan att det ser dåligt ut.

1520 var hemskt stor i början men när jag vant mig är alla andra för små. Kan inte komma på något negativt med själva mobilen.

Ang. Priset, kan vara bugg men om jag minns rätt har färger kostat olika mycket tidigare. Kan även vara en ny leverans av de andra med ett lägre pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Står på prisjakt qualcom 400 men ska väll vara 800.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den ena heter Nokia X Lumia 1520 i butiken och den dyrare varianten heter endast Nokia Lumia 1520. Vad kan X:et betyda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Den ena heter Nokia X Lumia 1520 i butiken och den dyrare varianten heter endast Nokia Lumia 1520. Vad kan X:et betyda?

Mig veterligen finns det ingen variant som heter Nokia X Lumia så det måste vara en typo eller något internt namn.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

Tror jag hittat anledningen. Det är priset de sätter för returnerade telefoner.

'Fyndvaror'

http://www.netonnet.se/art/telefon/endastilagershop/nokia/Nok...

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med batteritiden över natten kanske skall titta på "Batterisparfunktion" och sätta alla appar på icke tillåten så att de inte kör i bakgrunden när telefonen inte är igång.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!