Nokia Lumia 1520 6.0-tums Full HD Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Någon viktig försämring med WP 8.1? Alltså som kommer tillbaka när Nokia arbetat färdigt med uppdateringen till 1520.

Visa av dessa är buggar och andra är ändringar i 8.1

Spel finns i appdraw. Detta gillar jag inte alls.
Facebook chat finns inte i meddelande längre.
Alla appar har inte genomskillning tile vilket gör att bakgrundbild blir fult
Kalender har just nu bara 12h klocka och inte 24h (vanlig tid är 24h)
Kalender tile är lika dålig
Många gillar inte musik appen (jag använder mixradio som jag gillar)
mobilsidor (swedbank.se/mobil och andra mobil sidor) tar liten del av skärmen

Permalänk
Skrivet av muki91:

Visa av dessa är buggar och andra är ändringar i 8.1

Spel finns i appdraw. Detta gillar jag inte alls.
Facebook chat finns inte i meddelande längre.
Alla appar har inte genomskillning tile vilket gör att bakgrundbild blir fult
Kalender har just nu bara 12h klocka och inte 24h (vanlig tid är 24h)
Kalender tile är lika dålig
Många gillar inte musik appen (jag använder mixradio som jag gillar)
mobilsidor (swedbank.se/mobil och andra mobil sidor) tar liten del av skärmen

Vad menar du med att kalenderappen inte har 24h? min kan ställa in tider på 1-24

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muki91:

Visa av dessa är buggar och andra är ändringar i 8.1
mobilsidor (swedbank.se/mobil och andra mobil sidor) tar liten del av skärmen

Det var en riktigt viktig sak för mig som gör att jag väntar på konsument-släppet av 8.1 och om det inte fixas inte kommer uppdatera. Läste också i WP-tråden att WiFi i action center inte var en av och på-knapp utan bara en genväg vilket jag tycker inte uppfyller någon funktion alls.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vissas reaktioner på 8.1. Finns ju mestadels bara plus med att uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vad menar du med att kalenderappen inte har 24h? min kan ställa in tider på 1-24

Min med, fattar inte heller vad han menar.

Permalänk
Skrivet av muki91:

Visa av dessa är buggar och andra är ändringar i 8.1

Facebook chat finns inte i meddelande längre.

Det tycker jag faktiskt är väldigt synd!! Gillar det skarpt. Fast det beror väl mer på facebook själva och inte OS:et i sig.

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk

Hjälp! Försökte använda Here drive+ idag.. allt funkade, förutom röstnavigeringen..har såklart svenska nerladdat (karta och röst) men kärringen ville inte säga något..Testade ladda ner engelsk voice ( samma där) själva pilen på kartan fungerar och varning om jag kör för fort funger ( de *piip* ).. funkar varken med eller utan blåtand

Någon som har detta problem/ fixat detta problem?

Permalänk
Medlem

Har inga problem med Svensk röst i Here drive. Har testat alla tre telefoner jag lagt in 8.1 i. Vet inte vad ditt fel kan vara.

Permalänk
Skrivet av ffodil:

Har inga problem med Svensk röst i Here drive. Har testat alla tre telefoner jag lagt in 8.1 i. Vet inte vad ditt fel kan vara.

Funkade inte i 8.0 så uppdaterade till 8.1 , rösten funkar inte där heller i here drive..oavsätt om jag tar svenska / engelska eller tysk röstnav.. har skrivit till nokia sverige på facebook, hjälpen dom ger är "på sidan har du volym knappar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gremlings:

Funkade inte i 8.0 så uppdaterade till 8.1 , rösten funkar inte där heller i here drive..oavsätt om jag tar svenska / engelska eller tysk röstnav.. har skrivit till nokia sverige på facebook, hjälpen dom ger är "på sidan har du volym knappar"

Antar att du redan testat det men visst är det väl så att 8.1 ger en separata volymkontroller? Kanske därför de börjar med att tipsa om ljudet för att ringsignal och appljud inte längre hänger ihop? Kan man se volymen ändras i appen och det fortfarande är tyst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Visa av dessa är buggar och andra är ändringar i 8.1
mobilsidor (swedbank.se/mobil och andra mobil sidor) tar liten del av skärmen

Skrivet av johnjensen:

Det var en riktigt viktig sak för mig som gör att jag väntar på konsument-släppet av 8.1 och om det inte fixas inte kommer uppdatera.

Det här förstår jag inte alls.
Hos mig visas swedbanks mobilsida alldeles utmärk i 8.1.
Utseendemässigt kan jag faktiskt inte avgöra om det är en app jag är inne i eller inte.

Permalänk
Skrivet av Wickman:

Det här förstår jag inte alls.
Hos mig visas swedbanks mobilsida alldeles utmärk i 8.1.
Utseendemässigt kan jag faktiskt inte avgöra om det är en app jag är inne i eller inte.

För mig ser den nu ut såhär inte alls som det var innan

https://onedrive.live.com/redir?resid=64B077FB6E72CE1B%219582

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

För mig ser den nu ut såhär inte alls som det var innan

https://onedrive.live.com/redir?resid=64B077FB6E72CE1B%219582

Men det är ju så den ser ut nu för tiden, eller?
Peka på valutakurser exempelvis så fylls hela skärmen.

Vet inte hur den såg ut tidigare men om man går in på sidan via en dator så ser den exakt likadan ut.
Kanske swedbank har ändrat nyligen?

Permalänk
Skrivet av Wickman:

Men det är ju så den ser ut nu för tiden, eller?
Peka på valutakurser exempelvis så fylls hela skärmen.

Vet inte hur den såg ut tidigare men om man går in på sidan via en dator så ser den exakt likadan ut.
Kanske swedbank har ändrat nyligen?

Nej går man in på datorn så ser den ut såhär precis som den har gjort innan 8.1

https://onedrive.live.com/redir?resid=64B077FB6E72CE1B%219584

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

1520 är ju tidigare vad jag och även många kallade för en framtidstelefon. Med 8.1 lär den komma till sin rätt, en del saker lär ju fixas då det lär ta en stund innan 8.1 släpps till allmänheten så att säga. Developer Preview är som det låter bara en förhandsversion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

1520 är ju tidigare vad jag och även många kallade för en framtidstelefon. Med 8.1 lär den komma till sin rätt, en del saker lär ju fixas då det lär ta en stund innan 8.1 släpps till allmänheten så att säga. Developer Preview är som det låter bara en förhandsversion.

Ok, då förstår jag vad du menar.
Det blir alltså ett indrag av högermarginalen och det verkar ske när man kör i mobilläge.

Vi får se om de kommer rätta detta till användarversionen av 8.1 kommer ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Ok, då förstår jag vad du menar.
Det blir alltså ett indrag av högermarginalen och det verkar ske när man kör i mobilläge.

Vi får se om de kommer rätta detta till användarversionen av 8.1 kommer ut.

Mjukvaran är en bit ifrån att vara klar, kan liknas med något slags betatest/liknande till något spel.

Vi som kör 8.1 dev preview får räkna med att allt inte riktigt fungerar som det är tänkt, saker lär dock falla på plats när det närmar sig allmänt släpp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Mjukvaran är en bit ifrån att vara klar, kan liknas med något slags betatest/liknande till något spel.

Vi som kör 8.1 dev preview får räkna med att allt inte riktigt fungerar som det är tänkt, saker lär dock falla på plats när det närmar sig allmänt släpp.

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste förstå att det här inte är en OS grej.
DP8.1 är en core-uppdatering, dvs det finns allt i den som utvecklarna behöver för att testa och slutföra sina egna 8.1-appar.

WP8.1 är modulbyggt i större omfattning än tidigare vilket innebär att alla viktiga "systemappar" som E11, email, onedrive, xbox-game-musik-video osv, osv kan uppdateras separat utan att OS:et behöver uppdateras. Användarupplevelsen bygger på att dessa "systemappar är uppdaterade, (de är de inte idag) och vad som kommer att hända fram till användarsläppet är att vi kommer att får se en flod av uppdateringar av dessa "systemappar" och andra appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Du måste förstå att det här inte är en OS grej.
DP8.1 är en core-uppdatering, dvs det finns allt i den som utvecklarna behöver för att testa och slutföra sina egna 8.1-appar.

WP8.1 är modulbyggt i större omfattning än tidigare vilket innebär att alla viktiga "systemappar" som E11, email, onedrive, xbox-game-musik-video osv, osv kan uppdateras separat utan att OS:et behöver uppdateras. Användarupplevelsen bygger på att dessa "systemappar är uppdaterade, (de är de inte idag) och vad som kommer att hända fram till användarsläppet är att vi kommer att får se en flod av uppdateringar av dessa "systemappar" och andra appar.

Fullt medveten om det. Får som sagt ser hur det utvecklar sig.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har problem med aftonbladet efter uppdateringen? Kan inte trycka något när jag är inne på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockers:

Är det någon som har problem med aftonbladet efter uppdateringen? Kan inte trycka något när jag är inne på hemsidan.

Testade både Aftonbladets app och via IE och båda funkar här...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Testade både Aftonbladets app och via IE och båda funkar här...

Förstår inte vad problemet är, samma sak med min kusins 920 efter uppdateringen. Kan inte trycka på något i hemsidan. Ingenting händer. Blir så arg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockers:

Förstår inte vad problemet är, samma sak med min kusins 920 efter uppdateringen. Kan inte trycka på något i hemsidan. Ingenting händer. Blir så arg

Skickades från m.sweclockers.com

I inställningar välj skrivbord version istället för mobil. Då funkar det för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

I inställningar välj skrivbord version istället för mobil. Då funkar det för mig

Inställningar - program - Internet Explorer - Webbplatsinställning - datorversion

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

I inställningar välj skrivbord version istället för mobil. Då funkar det för mig

Men det ska inte vara så :). Ska kunna använda mobilsidan som innan uppdateringen. Vet ej varför det inte funkar. Vet inte heller jag ska fixa det med mobilversion inställt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Japp då har ja pajjat glaset för min 1520, vad göra?

Ska ja skicka in den till verkstan via butiken ja köpt mobilen ifrån eller finns det någon annan verkstad som ni rekommenderar?

Vad kommer byte av skärm gå på, 2-3000?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockers:

Men det ska inte vara så :). Ska kunna använda mobilsidan som innan uppdateringen. Vet ej varför det inte funkar. Vet inte heller jag ska fixa det med mobilversion inställt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan det kanske bero på att Aftonbladets mobilsida inte är uppdaterad sedan 2012?
Den verkar inte supportas längre, surfa istället in på datorsidan eller använd Aftonbladets app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Kan det kanske bero på att Aftonbladets mobilsida inte är uppdaterad sedan 2012?
Den verkar inte supportas längre, surfa istället in på datorsidan eller använd Aftonbladets app.

Har jag det inställt på datorversion så blir alla hemsidan så. Finns det inget sätt att bara använda aftonbladet som webbversion och resten som mobil?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Långtryck" på nyheten du vill läsa och välj öppna i ny flik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

"Långtryck" på nyheten du vill läsa och välj öppna i ny flik.

Haha ja jag fick göra så. Har du samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com