Nokia Lumia 1520 6.0-tums Full HD Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Japp då har ja pajjat glaset för min 1520, vad göra?

Ska ja skicka in den till verkstan via butiken ja köpt mobilen ifrån eller finns det någon annan verkstad som ni rekommenderar?

Vad kommer byte av skärm gå på, 2-3000?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tog det på min hemförsäkring och det kostade 1000kr

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockers:

Haha ja jag fick göra så. Har du samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte med telefonen att göra, har en 920 med 8.1, alla som har 8.1 har samma "problem".
Tror att problemet är att några som exempelvis Aftonbladet inte följer standarder och så länge det fungerar på iPhone så bryr man sig inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Har inte med telefonen att göra, har en 920 med 8.1, alla som har 8.1 har samma "problem".
Tror att problemet är att några som exempelvis Aftonbladet inte följer standarder och så länge det fungerar på iPhone så bryr man sig inte.

Är det upp till aftonbladet att supporta dessa standader eller tror du ms kommer fixa detta till den officiella uppdateringen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag tog det på min hemförsäkring och det kostade 1000kr

Hade du försäkrat luren separat då eller täckte den upp ändå?

Mitt bolag täckte också upp det, fasen vad nice, och ingen självrisk då man har drulle. Fina fisken!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jmkbiker:

Har inte med telefonen att göra, har en 920 med 8.1, alla som har 8.1 har samma "problem".
Tror att problemet är att några som exempelvis Aftonbladet inte följer standarder och så länge det fungerar på iPhone så bryr man sig inte.

Vanligt, vanligt och mycket vanligt. När ska Swebank komma med en app? Mobliversionen är ju ganska urlakad. Får ta fram min Android när jag vill använda e-korts appen.

Nog med OT, angående batteritiden som jag innan hyllat, får jag ta tillbaka en hel del. Varit ledig över påsken, fint väder och upptäck att batteritiden endast är dubbelt mot Samsung Galaxy S3 när min var ny (numera såld men har kvar min S1: a). Bra men inte tillräckligt bra. Men använder man inte skärmen håller telefonen länge men så är problemet att en sextummare köper man för skärmens skull.

Permalänk
Medlem

jaha förlängde halebop med förhöjd avgift 24månader *140... gul 1520 på väg till brevlådan.
Har flipfodral som öppnas neråt på min 920 är det smidigare med "plånboksfodral" när telefonen är större ???

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Vanligt, vanligt och mycket vanligt. När ska Swebank komma med en app? Mobliversionen är ju ganska urlakad. Får ta fram min Android när jag vill använda e-korts appen.

Nog med OT, angående batteritiden som jag innan hyllat, får jag ta tillbaka en hel del. Varit ledig över påsken, fint väder och upptäck att batteritiden endast är dubbelt mot Samsung Galaxy S3 när min var ny (numera såld men har kvar min S1: a). Bra men inte tillräckligt bra. Men använder man inte skärmen håller telefonen länge men så är problemet att en sextummare köper man för skärmens skull.

Återställde du telefonen efter uppdateringen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag har också kört in Windows Phone 8.1 men tyvärr fungerar det inte koppla en disk eller usb stick genom en OTG-kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Hade du försäkrat luren separat då eller täckte den upp ändå?

Mitt bolag täckte också upp det, fasen vad nice, och ingen självrisk då man har drulle. Fina fisken!

Det gick på garantin och fort gick det också, riktigt trevligt.

Permalänk

Hej! Jag funderar på en 1520, men har några snabba frågor;
1. Hur är storleken? Hanterbar? OK i fickan, eller bara i jackan? Etc.
2. Utnyttjas hela storleken, alltså ser man mer jamfört med en mindre WP telefon? Eller blir allting bara större? Frågar både angående MS och Nokia appar, men även 3dje part.
3. Hur snabb är kameran? Med autofocus
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

Hej! Jag funderar på en 1520, men har några snabba frågor;
1. Hur är storleken? Hanterbar? OK i fickan, eller bara i jackan? Etc.
2. Utnyttjas hela storleken, alltså ser man mer jamfört med en mindre WP telefon? Eller blir allting bara större? Frågar både angående MS och Nokia appar, men även 3dje part.
3. Hur snabb är kameran? Med autofocus
Tack på förhand!

1. Relativt stor men fullt hanterbar, jag har då min i fickan.

2. Med nya 8.1 så fungerar det bättre. För egen del har jag då alltid sett 1520 som en framtidstelefon som kommer till sin rätt med 8.1

3. Svårt att säga, hyfsat snabb?

Permalänk
Skrivet av Faulisto:

1. Relativt stor men fullt hanterbar, jag har då min i fickan.

2. Med nya 8.1 så fungerar det bättre. För egen del har jag då alltid sett 1520 som en framtidstelefon som kommer till sin rätt med 8.1

3. Svårt att säga, hyfsat snabb?

Okej. Fungerar bättre, är det bra nog för ett flaggskepp som Lumian?

Permalänk
Medlem

För er som har det där touch-problemet med skärmen, så har Nokia uppdaterat touch-appen idag.
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/touch/bbc57c87-46...

Ladda ned och gör efteråt ett par soft-resets. Flera användare har rapporterat att de blivit av med problemet efteråt.
Kan vara värt att prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

Okej. Fungerar bättre, är det bra nog för ett flaggskepp som Lumian?

Det lär ju komma specifika uppdateringar från Nokia med funktioner som tar nytta av den stora och härliga skärmen snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min 1520 fick vara stjärna i denna,

Permalänk
Medlem

Har fram tills igår varit mer eller mindre nyfiken på denna lur, men så fick jag äntligen lägga labbarna på en igår och den kändes så stor och nästan på gränsen lite märklig, så jag undrade om det verkligen var en 1520 som det var jag höll i, och nu slipper jag iaf bära på känslan om en skärm över 5, ja kanske 6', är det som jag vill ha, för det där var ju definitivt inte något som jag vill ha/behöver en lur i den storleken. Fasen vad stor den kändes !

Nä, nu vill jag klämma på lite nymodigheter i min smak.

Permalänk
Snusfri

Skall hämta ut min 1520 nu i eftermiddag
Fin uppgradering från min SGS2 känns det som

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Snusfri

Då har jag hämtat ut min 1520, fan vilken underbar telefon

Trodde den skulle vara på tok för stor men den glider ner i jeansen helt utan problem och den går att använda med en hand för mig som har dasslock till nävar

Skärmen är underbar och WP8 är riktigt nice, visst är det ovant men man kommer relativt snabbt in i det, det enda jag inte riktigt kommit underfund med är musik, har lagt in både mp3 och flac på luren men det vill inte hittas av någon spelare.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

det enda jag inte riktigt kommit underfund med är musik, har lagt in både mp3 och flac på luren men det vill inte hittas av någon spelare.

Detta hade jag också strul med, men det är uppstyrt i 8.1.

Hittar inte ens Xbox Music?

Permalänk
Hedersmedlem

Övertalade en kompis med bara ett öga att skaffa en 1520 dels pga tydligt interface, gratis topp-navigator och den stora skärmen. Jag skulle hjälpa honom med inställningarna, men han har redan lyckats ställa in det mesta på egen hand. Det är toppbetyg åt WP8 och dess användarvänlighet!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Min 1520 fick vara stjärna i denna,

Underbar video och härlig komik! Speciellt gillar jag slutet, jag skrattade högt.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Underbar video och härlig komik! Speciellt gillar jag slutet, jag skrattade högt.

Mvh, Jakob

Kul att höra

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Telepati:

Detta hade jag också strul med, men det är uppstyrt i 8.1.

Hittar inte ens Xbox Music?

MP3 hittas när jag lägger dom i "Music" men inte flac, vare sig av Xbox Music eller FLAC Player.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

MP3 hittas när jag lägger dom i "Music" men inte flac, vare sig av Xbox Music eller FLAC Player.

Flac har väl inte fullt stöd om jag inte missminner mig. På samma sätt som det finns dyra flash-player men WP har inte stöd för flash, så dessa spelare funkar inte. Flac kommer nog funka i nästa update, men inte som det är idag, har jag för mig.

Är Flac en förbättring av en mp3, eller vad är motivet bakom filbytet?

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Telepati:

Flac har väl inte fullt stöd om jag inte missminner mig. På samma sätt som det finns dyra flash-player men WP har inte stöd för flash, så dessa spelare funkar inte. Flac kommer nog funka i nästa update, men inte som det är idag, har jag för mig.

Är Flac en förbättring av en mp3, eller vad är motivet bakom filbytet?

FLAC är lossless, dvs mycket bättre kvalité, men får väl nöja mig med MP3 än så länge då.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Grymt sköna videos av Nisse, man lär sig att du kommer med små komiska men smarta vinklar, men ändå drar man på smilbanden när du väl släpper dem. Kul med ett så kreativt sinne, så både teknik och humor ryms i ett fyndigt bröd-klipp.

Men ska man tolka flödet av klipp, som jag har för mig var större med din 920, att 1520 inte impar på dig lika mycket, och du får istället använda dig av din humor istället?

Permalänk
Medlem

Sök på .flac i store så dyker det upp flera alternativ. Jag kör på moliplayer för den klarar av .mkv oxo. FLAC = Free Lossless Audio Codec

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Grymt sköna videos av Nisse, man lär sig att du kommer med små komiska men smarta vinklar, men ändå drar man på smilbanden när du väl släpper dem. Kul med ett så kreativt sinne, så både teknik och humor ryms i ett fyndigt bröd-klipp.

Men ska man tolka flödet av klipp, som jag har för mig var större med din 920, att 1520 inte impar på dig lika mycket, och du får istället använda dig av din humor istället?

Kul att du gillar dem
Nädå, 1520 impar stort, är nöjdare med den en jag var med 920. Designen är så galet bra och skärmen är magisk.

Permalänk
Snusfri

Jösses vilken batteritid det är i nallen.
Plockade luren fulladdad imorse vid 06, har lyssnat på ca 40min musik, spela totalt 1½h 2048, samtalat totalt 1h och använt instagram samt twitter och facebook bra mycket, 83% kvar nu..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Fick avsevärt sämre batteritid med 8.1 beta. Fixas nog senare.

Skickades från m.sweclockers.com