Berätta om era bästa upplevelser i Dayz!

Permalänk
Medlem

Igår hände en sak som gjorde mig så in i helvete förbannad på det här spelet. Jag vandrade lite fredligt utanför Berezino och blev påhoppad av ett par zombies. jag fick droppa min mosin för att kunna yxa ihjäl dom och då började nån skjuta på mig. Jag kutade iväg men kom inte så långt innan jag blev dödad. Jag spawnade igen och hamnade inte så långt bort så jag kutade till mitt lik, Jag hittade min mosin med 12x scope och efter en stund hittade jag även mitt lik. Men precis när jag ska loota mitt lik och geara upp så stänger servern ner och det förhatliga "no message received" dyker upp. Jag hoppar ut och in igen och då är givetvis liket borta men även min mosin är borta. Grrrr.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Igår hände en sak som gjorde mig så in i helvete förbannad på det här spelet. Jag vandrade lite fredligt utanför Berezino och blev påhoppad av ett par zombies. jag fick droppa min mosin för att kunna yxa ihjäl dom och då började nån skjuta på mig. Jag kutade iväg men kom inte så långt innan jag blev dödad. Jag spawnade igen och hamnade inte så långt bort så jag kutade till mitt lik, Jag hittade min mosin med 12x scope och efter en stund hittade jag även mitt lik. Men precis när jag ska loota mitt lik och geara upp så stänger servern ner och det förhatliga "no message received" dyker upp. Jag hoppar ut och in igen och då är givetvis liket borta men även min mosin är borta. Grrrr.

Händer mig ganska ofta eftersom jag spelar typ 24/7^^
Men ungefär samma hände mig:
Jag spawna utanför berezino och tänkte dra till polis stationen sen ser jag en kille under trappan med mosin jag springer runt huset och in bakvägen har inga gear alls sen börjar jag slå mot han och fick in en dröm träff så han vart unconcious (stavning..) sen när jag försökte få upp så jag kunde loota han så gick det inte sen försökte jag några gånger sen fick jag message recieved och servern hade restartat...... kommer aldrig att glömma det

Permalänk
Medlem

Man undrar om det är servrarna det är fel på eller om det inbyggt i spelet? För precis efter att jag respawnat så sprang jag in i byn och då krigades det för fullt där. Hittade tre lik med en massa utrustning som jag tänkte loota och då gick det inte. Fick inte upp ikonen ens.
Sen förstår jag mig inte på folk i det här spelet. jag seplar ofta på servrar som har som namn"Friendly server" eller "Speak before you shoot" och de har ofta regler mot att bara skjuta folk utan anledning som poppar upp titt som tätt. Liik förbannat så blir man skjuten direkt så fort nån med skjutvapen ser en innan man själv gör det. De enda som är fredliga är nyspawnade eller Folk som vet att de inte har en chans mot en. Om amn nu är så kåt på att döda folk kan man väl för fan spela på vanliga PVP servrar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Man undrar om det är servrarna det är fel på eller om det inbyggt i spelet? För precis efter att jag respawnat så sprang jag in i byn och då krigades det för fullt där. Hittade tre lik med en massa utrustning som jag tänkte loota och då gick det inte. Fick inte upp ikonen ens.
Sen förstår jag mig inte på folk i det här spelet. jag seplar ofta på servrar som har som namn"Friendly server" eller "Speak before you shoot" och de har ofta regler mot att bara skjuta folk utan anledning som poppar upp titt som tätt. Liik förbannat så blir man skjuten direkt så fort nån med skjutvapen ser en innan man själv gör det. De enda som är fredliga är nyspawnade eller Folk som vet att de inte har en chans mot en. Om amn nu är så kåt på att döda folk kan man väl för fan spela på vanliga PVP servrar.

Vet endel folk bryr sig inte om sånna ''regler'' på servrar....
Du kan inte plocka upp saker från döda saker eftersom någon har ''gömt'' kroppen

Permalänk

Haha igårkväll (läs: natt) så var det lite sjukt, var vid airporten där uppe vid svetlojarsk/berezino med mera.. Vi håller på att loota andra byggnaden och någon skjuter mot oss med typ sniper liknande från vi vet inte vart.. vi gömmer oss, går fram o bak ur cover för att få dom o slösa ammo med mera.

Vi springer ut längst träden, jag trodde jag såg en uppe vid ett par buskar. Vi kommer dit, någon skjuter på oss från andra sidan flygplatsen så vi gömmer oss kvickt och springer tillbaka till byggnaden vi var vid. Nu en halvtimme senare springer vi till första byggnaden på andra sidan flygplatsen och även den var tom, vi sätter oss och försöker se om någon är utanför/borta vid kullarna och så vidare. Och BAM! 3 stycken spawnar bakom oss i rummet, både jag och polarn började skjuta SOM FAN! Dom bara skrek i mickarna Och inte nog med det, det slutade aldrig spawna folk där. Tror vi dödade runt 10 pers totalt innan vi drog därifrån.

Innan vi drog så lootade vi kropparna dock, och mycket riktigt så hade dom tre första mosin och/eller M4 med long scope. Så var helt klart dom som hade snipe'at på oss tidigare. Dom slutade vissa perioder dock så gissar på att dom hoppade på tomma servrar och bytte plats med mera. får det var sjukt vad många olika håll dom sköt åt. Sen spawnar dom bakom oss Hah! In your face :3

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Körde på en epoch server, då fixade jag en helikopter, lagade den, tankade den så att jag kunde ta den till våran bas.
När jag sedan landade den i basen, presis milisekunden som den rörde marken så stängdes den av.
Min tanke, men jag stängde ju inte ens av den!
Visade sig att den läkte väldigt mycket bensin och de var inget jag la märke till så vart lite förvånad att jag inte krashade den på vägen

Någon gång när jag var i Cherno så var jag vid sjukhustälten vid utkanten och skulle köra en snabb loot run innan jag rörde mig norrut, stötte på 2 nyspawnade som hade melee vapen (crowbars eller hatchet, kommer inte ihåg exakt) Dom anföll mig medesamma, hade tänkt att inte anfalla dom men dom kände väl för lite melee strid då jag bara hade hatchet själv. Jag blev slagen medvetslös, låg på marken i någon minut och blödde ganska rejält. När jag vaknade så var dom mot min förvåning kvar vid tälten, så jag högg ihjäll dom båda 2 som liten hämnd där.

Dom lärde sig nog en läxa att se till att när dom vill döda någon ska dom se till att personen fortfarande är död

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Jag har bara spelat cirka 3 timmar sen jag köpte det. Inget intresse i spelet direkt... Men iaf första gången jag gick in och spelade själv så blev jag jagad av 3 olika zombies inom 5 minuter och var väldigt nära att dö. Då kom det 4 stycken spelare fram och sa att jag skulle stå still och jag tänkte att jag är död men de var väldigt schyssta och gav mig mat,vapen och medicin. Blev sjukt förvånad och väldigt glad

Permalänk
Medlem

Igår hände en rätt sjuk grej. Jag och en kompis var inne på en ganska tom server, kanske fem pers till totalt. Vi lootade SW Airfield och jag går fram till ett hörn för att kika lite. Då kraschar mitt spel och jag åker ut. Jag börjar med att gå in igen och min polare börjar yla om att han blir beskjuten just där jag kraschade och han dör. Jag kommer till slut in och då är det en annan kille vid polarens lik som ser mig direkt så jag kutar in i ett hus medans han skjuter vilt.
Jag droppar min mosin med 12x och kutar upp på övervåningen och sätter mig med pistolen. Killen tauntar över micken hela tiden på dålig engelska och kommer till slut in i byggnaden, han ser min mosin på golvet och tror väl att jag är obeväpnad så han dundrar in vilt skjutandes men jag lyckas droppa honom med pistolen(CR75). Plundrar hans lik på AKM och high capacity vest :).
Jag kollar min polares lik men han är död, han spawnar i Berezino och jag får springa över hela jävla kartan för att hitta honom.

Men rätt sjukt att om jag inte hade kraschat så hade jag garanterat dött först. Tack Bugg-Dayz.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Buffar tråden, jag sprang på NW på en full server. Såg inte en enda jävel så jag sprang mitt ute i fältet för att se om jag blir beskjuten, plötsligt hör jag 2 akms och en ak 101 skjuta efter mig. Efter 5 minuters springande i fältet så träffar dem mig, jag var medvetslös... Jag väntade och väntade och till sist vaknade jag, jag ställer mig upp och gömmer mig i närmaste buske. Jag kollar min gear och det visade sig att dem lämnade min mousin på mig, pang låter det 300ish meter till min höger. Jag springer dit och ser dem 3 jävlarna och skjuter alla 3. Nu är jag påväg till berezino med min akm och ak 101

Visa signatur

Hej

Permalänk

Det mest spännande som hänt mig i standalonen var nog när spelet kraschade när jag loggade in på min full-gearade char för första gången sen i julas. Spelet krashade efter fem minuter, precis när jag började höra skott landa runt mig. Loggade in igen, och upptäckte jag hade dött.

Och då fattade jag också varför jag inte spelat spelet på sex månader, och gick lydigt tillbaka till moddet istället!

Visa signatur

Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 750Ti
Processor: i7 - 4790K
Moderkort: MSI Z97 Gaming 5
Elagg: 450W någonting..
RAM: Eh.. Har 8GB iaf.

Permalänk
Medlem

Igår hände nåt konstigt. Jag träffade på totalt 8 peroner under kvällens spelande och 6 var friendly, 1 var unfirendly och en var unknown. Komiskt nog var 5 av de som var friendlies Norrmän.
Lootade även military base, NW aifield och tälten bakom och hittade inte ett enda skjutvapen förutom en crappy .22 pistol :/ Och då var ändå servern helt nystartad med inget folk på.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Jag och en polare provade att spela detta. Vi sprang runt i säkert 45 min innan vi hittade varandra undernärda och förvirrade. Fann säkert 12 mössor men inga vapen... Man ska nog helst spela med någon som inte är ett blankt papper vad gäller dayz xD

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk
Medlem

Vapen finns bara i vissa specifika byggnadstyper som poliishus, brandstationer, skolor och militära installationer. Det tar ett tag innan man lär sig identifiera vilka byggnader som är värda och loota och vilka man ska skippa. Tänk på att ni kan dricka vatten från ponds som finns lite överallt, man behöver inte använda water purificating tablets då man inte kan bli sjuk av det just nu. Och ni kan även plocka bär på buskar och äta.

Finns en bra karta här som många använder sig av: http://dayzdb.com/map/chernarusplus#7.121.117

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.