Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklas_Jensen97:

okej, my bad, trodde alla 34" var 3440x1440

http://www.ulmart.ru/goods/698080

På ryska, men du hittar nog upplösningen

Blir nog en 29 tummare iallafall. Den har droppat 700kr i pris, plus att 34" är nästan 2500kr dyrare.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Carlj:

http://www.ulmart.ru/goods/698080

På ryska, men du hittar nog upplösningen

Blir nog en 29 tummare iallafall. Den har droppat 700kr i pris, plus att 34" är nästan 2500kr dyrare.

ahaa

själv kör jag ju också 29" å är riktigt nöjd. riktigt grym känsla i spel

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk
Medlem

Trevlig skärm men jag har fått trubbel med Chrome som envisas med att skala upp allt. Detta gör att text och hemsidor ser horribla ut, att surfa på nätet är inte en trevlig upplevelse längre. Då kör jag över HDMI från min Lenovo Yoga Pro 2 och Windows 8.

Bilder finns här:
https://www.dropbox.com/sh/k85yw0unf8af4ok/AAAbSZyWPiyX9BTSgS...

Hur löser jag detta? Vill gärna undvika att använda internet explorer och eftersom att det ser bra ut i IE så bör det gå att lösa i Chrome.

EDIT: Hittade potentiell källa till problemet.
Det verkar vara kopplat till "Ändra storleken för alla objekt". På Laptopen behöver jag 150% men på AOC skärmen måste jag köra 100% för att inte chrome skall se konstigt ut. Testade att ändra till 100% nu och då ser det bra ut på nya skärmen.
Frågan är då om det i Windows går att köra olika skalning på olika skärmar.

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med min! Haft den sen januari och funkar skitbra, lite tråkigt att vissa spel inte stödjer med de går ändå.
Kan även berätta då att min rullar på fint i 75Hz ,

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extrice:

Mycket nöjd med min! Haft den sen januari och funkar skitbra, lite tråkigt att vissa spel inte stödjer med de går ändå.
Kan även berätta då att min rullar på fint i 75Hz ,

Hur fick du upp din i 75hz? har använt cru, satte den på 75hz men fungerade inte bra..

Permalänk

Behöver hjälp med min nya aoc 29"

Hejsan jag har kikat ett tag i denna tråden och efter mycket om och men köpte jag mig en ny aoc 29".

MEN nu är det så att jag kopplat in den och så kan jag inte ända upplösningen till mer än 1900x1080.

har installerat de nya drivrutinerna, kör med ett radeon 6970 HD.

väldigt tagcksam för hjälp!

MVH Rob

Visa signatur

Fractal Design Node 804 | ASUS ROG MAXIMUS VII IMPACT | ASUS GTX 970 STRIX 4GB | Intel Core i7-4790K
Corsair Hydro H75 | Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Samsung 840 EVO SSD 250GB

Permalänk
Medlem

Är lite fundersam över denna skärm... Har bara ett GTX570, klarar det att driva denna skärmen i hyfsat hög FPS i någorlunda tunga spel som Football Manager, BF4 och CSGO?

Hur nära sitter ni skärmen ni som har den? Känns som att mina 70-80cm är för nära och jag måste börja vrida nacken lite hela tiden för att få se hela skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Är lite fundersam över denna skärm... Har bara ett GTX570, klarar det att driva denna skärmen i hyfsat hög FPS i någorlunda tunga spel som Football Manager, BF4 och CSGO?

Hur nära sitter ni skärmen ni som har den? Känns som att mina 70-80cm är för nära och jag måste börja vrida nacken lite hela tiden för att få se hela skärmen.

Ett 570 är väl lite på gränsen skulle jag säga, Bf4 är tveksamt, går nog på lägre inställningar men räkna inte med några mirakel. Csgo och Football manager lär det ta utan svårigheter dock.

Mitt skrivbord är 80 cm djupt, skärmen sticker väl ut kanske sisådär en decimeter från väggen, sitter alltså ca 70 cm från skärmen och jag känner inte att jag behöver vrida huvudet, kanske att man behöver "vrida" ögonen, men inte nacken.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ett 570 är väl lite på gränsen skulle jag säga, Bf4 är tveksamt, går nog på lägre inställningar men räkna inte med några mirakel. Csgo och Football manager lär det ta utan svårigheter dock.

Mitt skrivbord är 80 cm djupt, skärmen sticker väl ut kanske sisådär en decimeter från väggen, sitter alltså ca 70 cm från skärmen och jag känner inte att jag behöver vrida huvudet, kanske att man behöver "vrida" ögonen, men inte nacken.

Ja det gör mig lite osäker då jag inte tänkte uppgradera datorn den närmsta tiden egentligen. Får nog kolla vidare på en 24" då jag egentligen främst söker två separata skärmar men om man kollar runt på IPS-skärmar nämns denna ofta som en bra skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bull3tM0nk:

Hur fick du upp din i 75hz? har använt cru, satte den på 75hz men fungerade inte bra..

Har för mig även jag använde cru.. Vad för kabel använder du? Inte säker på att alla kablar stödjer 75hz i den upplösningen, jag gör iaf Displayport.
Kanske även är så att jag hade tur med min panel :),

Mvh

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robererion:
Skrivet av Bograth:
Skrivet av Ferrat:
Skrivet av Henrik-W:

Ni som har haft AOC-skärmen ett tag nu, hur känns den?

Jag är sugen på den bredare bilden men fundersam över responstid och ev input lag, upplever ni några problem med detta? Jag sitter idag på en Samsung 23A700D 120 Hz och vill inte känna att att en ny skärm känns "slö och laggig".

Jag använder uteslutande min dator till BF4, ca 2 timmar varannan vecka. Inget surf, ingen film, bara mina 2 timmar BF4 varannan vecka och vill kunna se mina flankande fiender lite tidigare :).

/Erik

Permalänk
Entusiast

Enda spelet jag kör (i stort sett) är BF4. Var som jag tidigare nämnt rädd för ghostning/eftersläpningar och liknande... inte upplevt detta alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Ni som har haft AOC-skärmen ett tag nu, hur känns den?

Jag är sugen på den bredare bilden men fundersam över responstid och ev input lag, upplever ni några problem med detta? Jag sitter idag på en Samsung 23A700D 120 Hz och vill inte känna att att en ny skärm känns "slö och laggig".

Jag använder uteslutande min dator till BF4, ca 2 timmar varannan vecka. Inget surf, ingen film, bara mina 2 timmar BF4 varannan vecka och vill kunna se mina flankande fiender lite tidigare :).

/Erik

Jag är också nöjd fortfarande. Kör inte BF4 men de spel jag kör lider inte av något input lag.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Har köpt en skärm... men behöver lite experthjälp!

Tjena, har spanat på denna skärmen nu ett bra tag, och äntligen slagit till... men nu kommer smolket i bägaren. När jag väljer den "rekommenderade" upplösningen på 2560x1080 ... då fuckar upplösningen upp fullständigt. Så allt blir helt pixligt och texten går knappt att läsa. (bifogar bild tagen med mobilkamera, då skärmdumpen inte återger felet).

Såhär blir texten... svårt att återge. Men som ni ser blir den helt ihoptryckt.

stor bild

Närbild

Sitter på ett GTX 260... vet inte om det är där skon klämmer. Men enl. specen ska den klara upplösningen: http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-260/...

Kan det ha med kabeln att göra? Kör en vanlig DVI->DVI. Har ingen HDMI på datorn. Men jag har en DVI->HDMI i lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av armswat:

Kan det ha med kabeln att göra? Kör en vanlig DVI->DVI. Har ingen HDMI på datorn. Men jag har en DVI->HDMI i lådan.

Insåg precis att jag har samma problem över DVI. Kan vara att det krävs en DVI-D (dual link) kabel och jag har bara en DVI-D (single link) här hemma.

Se här: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Dessutom om jag ställer in 2560x1080 upplösning och kollar på skärmen så får skärmen in 1280x1080 i upplösning på skärmens interna menyer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bograth:

Insåg precis att jag har samma problem över DVI. Kan vara att det krävs en DVI-D (dual link) kabel och jag har bara en DVI-D (single link) här hemma.

Se här: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Dessutom om jag ställer in 2560x1080 upplösning och kollar på skärmen så får skärmen in 1280x1080 i upplösning på skärmens interna menyer.

Jag hade också problem med DVI-D (dual), kan bara få bra bild via HDMI. Kolla tidigare inlägg i tråden.
I sista änden är det nog grafikkortsrelaterat, har inte forskat vidare eftersom det funkar för mig nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

TACK FÖR TIPSET OM KABELN!

Tjena allihop... älskar det här forumet! Efter era svar, stack jag in till stan och fixade en DVI-HDMI ... nu funkar det som en dröm! Tack allihop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Ni som har haft AOC-skärmen ett tag nu, hur känns den?

Jag är sugen på den bredare bilden men fundersam över responstid och ev input lag, upplever ni några problem med detta? Jag sitter idag på en Samsung 23A700D 120 Hz och vill inte känna att att en ny skärm känns "slö och laggig".

Jag använder uteslutande min dator till BF4, ca 2 timmar varannan vecka. Inget surf, ingen film, bara mina 2 timmar BF4 varannan vecka och vill kunna se mina flankande fiender lite tidigare :).

/Erik

Kikade på ett par rewiews från bl.a. Toms hardware, som alla var överens om att responstiden var utmärkt t.o.m bäst i IPS klassen, samt att imputlagget var i princip noll, deras referens var en CRT skärm, och deras mätningar gav ett utmärkt resultat i relation till referensen.

När när jag fått till sladden ordentligt så den funkar 100%, så njuter jag varje sekund. Skärmen är verkligen fantatisk! Både till film och spel. Har inte provat den som arbetsstation än, men den känns sjukt najs! Inte minst med hjälp av Screen+ programvaran.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Jag hade också problem med DVI-D (dual), kan bara få bra bild via HDMI. Kolla tidigare inlägg i tråden.
I sista änden är det nog grafikkortsrelaterat, har inte forskat vidare eftersom det funkar för mig nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av armswat:

Tjena allihop... älskar det här forumet! Efter era svar, stack jag in till stan och fixade en DVI-HDMI ... nu funkar det som en dröm! Tack allihop!

Kan meddela att det funkar fint med DVI-D (duallink) kabel. Jag har ett GTX 560 Ti.

Nu kör jag Laptopen via HDMI och stationära via DVI på samma skärm, växlar efter behov mellan datorerna och det funkar fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bograth:

Kan meddela att det funkar fint med DVI-D (duallink) kabel. Jag har ett GTX 560 Ti.

Nu kör jag Laptopen via HDMI och stationära via DVI på samma skärm, växlar efter behov mellan datorerna och det funkar fint.

Ja jag kan inte begripa varför DVI inte funkar på min.Skönt att det fungerar för dig i alla fall .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bograth:

Kan meddela att det funkar fint med DVI-D (duallink) kabel. Jag har ett GTX 560 Ti.

Nu kör jag Laptopen via HDMI och stationära via DVI på samma skärm, växlar efter behov mellan datorerna och det funkar fint.

Skrivet av Henrik-W:

Ja jag kan inte begripa varför DVI inte funkar på min.Skönt att det fungerar för dig i alla fall .

Skickades från m.sweclockers.com

Är det förresten någon som provat att köra den på Display Port kabel? Jag blev sugen på att testa, även om det fungerar med HDMI så skulle jag i alla fall får en HDMI port ledig på kortet.

EDIT: såg att Extrice gör det! Har du upplevt några extra fördelar?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Men vad hände med priserna? Jag hade sånär bestämt mig för att köpa en - igår låg de en bit under 2500 eller liknande på okej butiker, idag över 3000!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Men vad hände med priserna? Jag hade sånär bestämt mig för att köpa en - igår låg de en bit under 2500 eller liknande på okej butiker, idag över 3000!

Verkar som den är borta från MediaMarkt, Webbhallen, NetonNet och CDON, måste vara det som driver upp priset. Men ha lite is i magen och håll ett öga på begagnatmarknaden under tiden, de kommer nog tillbaka.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Men vad hände med priserna? Jag hade sånär bestämt mig för att köpa en - igår låg de en bit under 2500 eller liknande på okej butiker, idag över 3000!

Köpte den för ca 2-3 veckor sen för 2100kr på cdon, dagen efter kostade den 2390kr och ca 3 dagar senare 2590kr, känner att jag hade tur

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackan18:

Köpte den för ca 2-3 veckor sen för 2100kr på cdon, dagen efter kostade den 2390kr och ca 3 dagar senare 2590kr, känner att jag hade tur

Skickades från m.sweclockers.com

- Vad var det som lät? Jaha, det var sodapop som blev knäckt...

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

- Vad var det som lät? Jaha, det var sodapop som blev knäckt...

Aj aj aj.

Permalänk
Medlem

Er denne skjerm på vei ut av produksjon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Er denne skjerm på vei ut av produksjon?

Ingen vet, men tittar man på Prisjakt så har inga stora butiker kvar skärmarna så det verkar tyvärr som så.

Den som lever får se

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Aj aj aj.

Nu får du passa på, ligger en på SweClockers marknad!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Det virke som Komplett.se hele tiden vil få inn Demo eksempler i lager.

https://www.komplett.se/aoc-29-led-q2963pm-demo/819531

Priset ligger på: 2335 kr.

(Prisjakt: fra ca 3000 kr; CD.on: 2590 kr - tillfälligt slut når en sjekker deres side siden en lengre tid). På Net2World har de inne et ex., men det koster også 3999 kr sist jeg snakket med personalet der.

Bestilte et selv fra Komplett og skal til å hente ut det i dag.

______
Nå er skjermen blitt hentet og test med min laptop på 1366 x 768 pixel. Billedet virke å være helt ok i oppskaling til 16:9. Så langt kan jeg ikke se noen døde pixler, kun kanskje litt IPS glow, men korrigerer det gjennom sette velge gamma3 i stedet for gamma1 (anbefalt innstilling fra kalibrering av Tom's Hardware).

Satte i gang TES Oblivion for å se, dersom det ville være noen forskjell mellom laptopen og skjermen. En kan se mere detaljer der lyset reflekteres i grottene og farvene er litt bedre. Selvfølgelig vil et ordentlig grafikk kort gi bedre opplevelse enn dette.

Så langt er jeg fornøyd med både leveransen fra Komplett.se, ettersom dette er et demo eksempel, der alle tilbehør inkl CD:n var med og selve skjermen.

Til de som fortsatt kan tenke seg å kjøe denne skjerm, så virke det å være 2 demo eks. inne på Komplett.se.