Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Du har inte lusta att sälja det vita?

Sorry - Gav det till en kompis bara för att visa honom storheten med mekaniska tangentbord

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Du har inte lusta att sälja det vita?

Jag la precis upp mitt ett år gamla 88UB med vita tangenter till salu här på Sweclockers marknad om du är intresserad av ett sådant. Dessutom säljer jag en uppsättning oanvända BoB Topre 88 tangenter ifall någon vill ha en extra uppsättning eller mixa tangenter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _robban:

Uppdaterat lite, sitter nu med ett Realforce88UB med caps ifrån ett 105U

En rätt dyr process som innebär att man köper två tangentbord och tar caps ifrån det ena och sätter på det andra och sen lägger det ena tangentbordet i garderoben för att inte användas alls.

men.. magiskt trevligt tangentbord att skiva på, fingrarna gråter stora tårar av glädje

http://www.impero.org/tech/keyboard/realforce/06052014.jpg

Vart får folk tag på lutande space-tangenter? Tillverkat själv?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Vart får folk tag på lutande space-tangenter? Tillverkat själv?

Är det inte bara att montera space-tangenten åt fel håll?

Permalänk
Medlem

Precis vad det är, bara att rotera 180grader
Ser skumt ut och var mycket skeptisk först men oj - detta var helt rätt när man väl sitter där och skriver sen

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SevenFour:

Är det inte bara att montera space-tangenten åt fel håll?

Skrivet av _robban:

Precis vad det är, bara att rotera 180grader
Ser skumt ut och var mycket skeptisk först men oj - detta var helt rätt när man väl sitter där och skriver sen

Haha, så långt tänkte jag inte, tack för hjälpen!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Även jag har hakat på Ducky Premium-tåget, var och hämtade mina på Inet idag. Känns helt klart som ett uppköp.

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av caligo:

Även jag har hakat på Ducky Premium-tåget, var och hämtade mina på Inet idag. Känns helt klart som ett uppköp.

https://farm6.staticflickr.com/5117/14081694410_eea8a75971.jp...

Enig. Fantastiska.

Jag har ju köpt två blå-grå set till mitt Filco också.. bara varit lite upptagen med tentaplugg. Kommer bilder snart.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av caligo:

Även jag har hakat på Ducky Premium-tåget, var och hämtade mina på Inet idag. Känns helt klart som ett uppköp.

https://farm6.staticflickr.com/5117/14081694410_eea8a75971.jp...

Hur stor skillnad är det på tjocka PBT jämfört med orginalen på Ducky Mini? Skulle vilja testa men vet inte om det är värt 499:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedMoley:

Hur stor skillnad är det på tjocka PBT jämfört med orginalen på Ducky Mini? Skulle vilja testa men vet inte om det är värt 499:-

Den extra tyngden ger en trevligare känsla, men jag skulle nog säga att ytskiktet är det som gör den stora skillnaden. Sammantaget är det lite som, jag vet inte, skillnaden mellan känslan av äkta läder och konstläder kanske? Som något hämtat från 70–80-talet, i positiv bemärkelse – elektronik var mer gedigen på den tiden.

Är det värt femhundra? Svårt att säga, det är nog högst personligt. Jag tycker nog det, jag känner helt klart att det var ett bättre köp än de vita Ducky Shine II-tangenterna jag köpte när jag först skaffade tangentbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem
Skrivet av caligo:

Den extra tyngden ger en trevligare känsla, men jag skulle nog säga att ytskiktet är det som gör den stora skillnaden. Sammantaget är det lite som, jag vet inte, skillnaden mellan känslan av äkta läder och konstläder kanske? Som något hämtat från 70–80-talet, i positiv bemärkelse – elektronik var mer gedigen på den tiden.

Är det värt femhundra? Svårt att säga, det är nog högst personligt. Jag tycker nog det, jag känner helt klart att det var ett bättre köp än de vita Ducky Shine II-tangenterna jag köpte när jag först skaffade tangentbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret! Det kliar i beställarfingret just nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Enig. Fantastiska.

Jag har ju köpt två blå-grå set till mitt Filco också.. bara varit lite upptagen med tentaplugg. Kommer bilder snart.

PIKTURS PLS

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Inget moddat eller något utan bara ett jävligt skönt och snyggt tangentbord

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fogger:

PIKTURS PLS

Ett engraved thick pbt från Ducky på mitt Filco Majestouch2 (ninja). Tog några blå blanka från det blanka settet jag köpte och satte på siffertangenterna för färgkodning när man har hjärnsläpp.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av _robban:

http://www.impero.org/tech/keyboard/hhkb/Photo 2014-02-05 13...

Ny bekantskap här på jobbet, lite klurigt med nya kombinationer att trycka på men ska nog gå bra till sist

Snyggt! Är det en Parker 51 du har där också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_beast*:

Snyggt! Är det en Parker 51 du har där också?

Spot on

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Skrivet av _robban:

OT:
Kul! Jag har en Parker 51 och en Parker 17 Lady (min favorit!) som jag ofta använder till vardags när jag gör anteckningar eller skriver brev.
Vad använder du för bläck? Parkers egna bläck ska tydligen vara ganska tunn och tråkig, så jag köpte för ett tag sedan en flaska J. Herbin Éclat de Saphir (marinblå) som jag är riktigt nöjd med! Recension

OnT:
Igår beställde jag en uppsättning vita tjocka Ducky PBT-caps. Jag ska byta ut de tråkiga och "ihåliga" ABS-capsen på mitt CM QuickFire XT-tangentbord. Utöver det har jag även beställt transfer-papper för att kunna skriva ut tecken som jag kommer föra över till tangenternas framsida (eller säger man sida?). Jag postar bilder så fort jag fått ordning på allt.

Permalänk
Medlem

Någon vänlig själ som jag kan hjälpa mig med lite funderingar kring Ducky. Allt ska ju stå i den medföljande manualen om hur man programmerar snabbkommandon men lik förbannat får jag det inte att fungera.. Och det enda jag vill är att smidigt kunna byta låt i mitt musikprogram.

Undrar även vad det finns för möjligheter som man kan göra med ett Ducky t-bord. Smarta och "coola" tips är välkomna.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk

Fick hem mina Ducky-caps idag och ärligt talat är jag lite besviken. Känslan är bättre än standard-capsen men jag gillar fortfarande inte ljudet, det låter ganska plastigt. Finns det något smart sätt att få ett dovare ljud? Är o-ringar bra eller ska man testa någon typ av matta under tangenterna som ger ett stummare ljud när tangenten bottnar? Jag vill att det ska låta "klock" istället för "klack" när jag skriver, om ni förstår?

Här är bilder i alla fall. Jag lämnar några svarta kvar för att ge lite snyggare kontrast. Nästa steg är att invänta transfer-filmen som jag beställt från eBay - QWERTYT-tangenterna har jag full koll på men specialtecken på nummertangenterna kan vara svåra att hitta när jag skriver lösenord.

En annan mjukvarumod som jag gjort sedan tidigare är att byta plats på CAPS och Backspace. Det gör att jag inte behöver flytta handen så mycket när jag ska radera text, vilket är riktigt behagligt!

EDIT: Kan för övrig nämna att jag har bruna brytare, om det nu har någon inverkan på ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_beast*:

Fick hem mina Ducky-caps idag och ärligt talat är jag lite besviken. Känslan är bättre än standard-capsen men jag gillar fortfarande inte ljudet, det låter ganska plastigt. Finns det något smart sätt att få ett dovare ljud? Är o-ringar bra eller ska man testa någon typ av matta under tangenterna som ger ett stummare ljud när tangenten bottnar? Jag vill att det ska låta "klock" istället för "klack" när jag skriver, om ni förstår?

Här är bilder i alla fall. Jag lämnar några svarta kvar för att ge lite snyggare kontrast. Nästa steg är att invänta transfer-filmen som jag beställt från eBay - QWERTYT-tangenterna har jag full koll på men specialtecken på nummertangenterna kan vara svåra att hitta när jag skriver lösenord.

http://oi62.tinypic.com/2m2ggh0.jpg

En annan mjukvarumod som jag gjort sedan tidigare är att byta plats på CAPS och Backspace. Det gör att jag inte behöver flytta handen så mycket när jag ska radera text, vilket är riktigt behagligt!

EDIT: Kan för övrig nämna att jag har bruna brytare, om det nu har någon inverkan på ljudet.

Tvivlar på att själva keycapsen har med ljudet att göra? Tror inte ens de slår i "backplaten" när man bottnar ut.

Permalänk
Skrivet av fogger:

Tvivlar på att själva keycapsen har med ljudet att göra? Tror inte ens de slår i "backplaten" när man bottnar ut.

Tack för svar, jag har lyssnat igenom lite YouTube-filmer och du har nog rätt - ljudet skiljer sig åt ganska mycket tangentborden emellan, det spelar inte så stor roll vad det är för keycaps som sitter på.

Permalänk
Medlem

Tjocka Keycaps brukar göra så att det låter lite djupare, mer likt ett "thock" ljud, dock brukar det inte bli en gigantisk skillnad. Jag tror att de vita pbt caps'en av ducky är av den tunna typen.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

Jag har testat röda o-ringar och även grå "soft landing pads" och tycker nog att de sistnämnda gör att mitt ducky med röda brytare och pbt caps upplevs som tystare, kan iof sitta i huvudet helt men känndes rätt för mig i vart fall och 160spänn var inte så mycket att bråka om för att testa lite (http://www.maxfps.se/tillbehor-8/47d/elitekeyboards-soft-land...)

Om du The_beast* återkommer till mig så kan jag posta dig en 5-10 st pads så kan du testa och se om det blir någon skillnad för dig, allt för den goda smaken gällande pennor och skrivdon

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk

Skaffade ett hhkb2 och fick det i dag!

Ska inom kort bygga ihop ett custom så håll ögonen öppna i galleriet

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Inget spännande än, bara vanilla
http://uglybob.df.lth.se/bilder/sinkop/IMG_4859s.jpg

http://uglybob.df.lth.se/bilder/sinkop/IMG_4862s.jpg

Edit: Ett Ducky Premier med Cherry MX Green

Vad tycker du om gröna brytare? Blir de jobbiga att skriva med efter ett tag? Övriga tankar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fogger:

Vad tycker du om gröna brytare? Blir de jobbiga att skriva med efter ett tag? Övriga tankar?

Fantastiska. Lite som buckling spring. Blåa är lite för lätta att aktivera medan här känner jag verkligen om jag aktiverat eller inte. Väldigt lätt att avbryta ett knapptryck om man inser att man hamnat fel. Känner inte att jag blir trött i fingrarna eftersom jag bara skriver på tangentbordet. Håller aldrig ner några tangenter kontinuerligt, något som känns på mitt tgb med röda switchar och clear-fjädrar som jag spelar på ibland.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Fantastiska. Lite som buckling spring. Blåa är lite för lätta att aktivera medan här känner jag verkligen om jag aktiverat eller inte. Väldigt lätt att avbryta ett knapptryck om man inser att man hamnat fel. Känner inte att jag blir trött i fingrarna eftersom jag bara skriver på tangentbordet. Håller aldrig ner några tangenter kontinuerligt, något som känns på mitt tgb med röda switchar och clear-fjädrar som jag spelar på ibland.

Tack så mycket för ett bra svar! Verkligen sugen på ett Premium med gröna brytare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Tack så mycket för ett bra svar! Verkligen sugen på ett Premium med gröna brytare...

Även jag kan rekommendera gröna brytare!
Använder mitt dagligen i både spel och vanligt skrivande. Och det funkar verkligen kalas för min del!
Gick ifrån svarta eftersom jag tyckte dom var för lätta, så fick bli gröna. Och ångrar inte det en sekund!
Låter ju så förbaskat gött också, sen om resten i ens omgivning tycker det är en annan sak

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har ett vanligt IBM Model M med svensk layout och PS/2 kabel, har inte modifierat tangentbordet på något vis, fungerar och gör sitt jobb, detta var den enda bilden jag hittade som jag hade tagit.

Permalänk
Skrivet av _robban:

Jag har testat röda o-ringar och även grå "soft landing pads" och tycker nog att de sistnämnda gör att mitt ducky med röda brytare och pbt caps upplevs som tystare, kan iof sitta i huvudet helt men känndes rätt för mig i vart fall och 160spänn var inte så mycket att bråka om för att testa lite (http://www.maxfps.se/tillbehor-8/47d/elitekeyboards-soft-land...)

Om du The_beast* återkommer till mig så kan jag posta dig en 5-10 st pads så kan du testa och se om det blir någon skillnad för dig, allt för den goda smaken gällande pennor och skrivdon

Kul! Jag tar gärna emot några stycken och testar dem.
PM skickat.