Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ostbiten:

Jag köpte ett sådant fast det mindre sample-kitet med enbart de vanligaste (röd, svart, blå och bruna brytare). Nu har jag fått uppfattningen om att jag inte gillar den taktila-feedbacken, som jag idag har på mina bruna brytare. Riktigt bra sampler-kit asså, du får o-ringar osv också så du får känna på hur det känns med dessa- Blev ett Poker II med röda då jag gillade dessa mest! Skickades i fredags från tyskland, har preliminär leverans eller vad det heter den 28:de juli. Återkommer med bilder osv. Sedan ska jag mäta & bygga ett eget handlovsstöd till det.

Fan vad trevligt! Roligt att höra! Många från Geekhack som rekommenderar dom sample-kiten Poker II verkar verkligen vara ett populärt och trevligt tangentbord! Själv så kommer man nog köpa 60% Filco wooden wrist rest från amazon.uk. är så nöjd med mitt 100% Filco wooden wrist rest

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hämtade ut mitt nya familjetillskott precis. Känns direkt under fingrarna att det är kvalité det handlar om. Grymt nöjd otroligt prisvärt tangentbord.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Come at me

http://www.sweclockers.com/galleri/12505-model-m

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem

Fick precis mitt nya tillskott! Ett Shine 3 TKL med bruna switchar och vita LEDs

Otroligt pissig kamera, men iallafall!

Ska nog se till att skaffa lite fina keycaps till detta med tror jag

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

http://www.impero.org/tech/keyboard/dn/08072014.jpg

Utökat hemma med ett Ducky Mini med Mx Blue och har satt CCG på det hela

Var fick du tag på ett Ducky Mini in this day and age?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Var fick du tag på ett Ducky Mini in this day and age?

Viva la Marknad här på Swec

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Viva la Marknad här på Swec

Gött e det, får väl slänga upp en annons där snart, ruskigt sugen på ett Ducky Mini eller Poker2 eller vad det nu heter.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Gött e det, får väl slänga upp en annons där snart, ruskigt sugen på ett Ducky Mini eller Poker2 eller vad det nu heter.

Tror att Ducky Mini var en Nordisk engångs företeelse ifrån Ducky av just Poker 2, Ducky Mini är just ett Poker 2 men med Ducky caps och kanske lite andra funktioner så som backlight och andra macros (eller hur är det med det?)

Just Ducky Mini's är det inte jätte många av på beg. marknaden men har sett Poker på Amazon och finns nog att få fatt i beg. på både Deskthority och Geekhack.

Själv så sitter jag och försöker komma helt överens med det och känner väll mer att ett 87% TKL eller 100% tangentbord än detta 60% är rätt för mig men skall allt ge det lite till.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Är det inte oerhört jobbigt att vara utan piltangenterna? Jag skulle då aldrig klara mig utan dem!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Hämtade ut mitt nya familjetillskott precis. Känns direkt under fingrarna att det är kvalité det handlar om. Grymt nöjd otroligt prisvärt tangentbord.

http://imageshack.com/a/img906/1253/b82aa9.jpg

Very good

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av fogger:

Very good

Indeed. Som synes "rätt" revision också

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av deeyay:

Hämtade ut mitt nya familjetillskott precis. Känns direkt under fingrarna att det är kvalité det handlar om. Grymt nöjd otroligt prisvärt tangentbord.

http://imageshack.com/a/img906/1253/b82aa9.jpg

Vad är det för tangentbord?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av deeyay:

Är det inte oerhört jobbigt att vara utan piltangenterna? Jag skulle då aldrig klara mig utan dem!

jag ska själv skaffa Poker II, Trodde också att det skulle vara jobbigt utan piltangenterna. Men märker att jag aldrig använder mig av piltangenterna,f tangenterna eller nummerpadtangenterna, så tänkte varför inte testa! Finns ju Piltangenter om man håller ned en knapp

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av tyvar1:

Vad är det för tangentbord?

CM Quickfire Rapid med röda brytare. Helt underbart! Rekommenderas. Tydligen tillverkat av samma OEM som Filco just denna modell.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av deeyay:

CM Quickfire Rapid med röda brytare. Helt underbart! Rekommenderas. Tydligen tillverkat av samma OEM som Filco just denna modell.

aaah okey! någon limited edition eller? Ser inte någon loga på den ;)'

Edit: CM Storm QuickFire Rapid I

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av tyvar1:

aaah okey! någon limited edition eller? Ser inte någon loga på den

Nix det är bara den senaste revisionen alla ser ut såhär numera det är bara det att ingen återförsäljare tycks bry sig om att återspegla det i sina produktbilder. Köper man från något mindre ställe som inte har ruljans på sitt lager kanske man får en gammal revision om man har otur men köper man från Kompett eller dylikt så får man säkerligen ett utan logga.

Detta är INTE Rapid I! Det är en annan modell med LED och den är nog inte gjord av samma OEM tror jag.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Hämtade ut mitt nya familjetillskott precis. Känns direkt under fingrarna att det är kvalité det handlar om. Grymt nöjd otroligt prisvärt tangentbord.

http://imageshack.com/a/img906/1253/b82aa9.jpg

Fasen vilken skillnad på dina tangenter mot mina, får ännu mer press på mig att köpa nya nu

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Mitt Poker II skickades i fredags från Tyskland, och redan idag fick jag hem det, helt otroligt vad fort det gick tycker jag!

Inte hunnit testat det sådär jätte mycket, men shit vilken kvalité och gediget det känns mot mitt logitech! Älskar redan de röda brytarna - var ju inte alls illa att skriva med, skriver mycket snabbare med dessa konstigt nog!

Obs: bildkvalitén inte den bästa då dessa är tagna med mobiltelefonen.

Lite skillnad på storleken om man jämför med mitt andra tangentbord, så himla gulligt!

Det jag störde mig lite på, var att ''fästet'' switchen sitter i typ syns igenom eller något på vissa tangenter:

Dold text

Och till dig som tänkte köpa detta, så går det inte byta Z och Y med varandra, utan då blir det att se ut på följande vis:

Dold text
Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bakgrund:

Fasen vilken skillnad på dina tangenter mot mina, får ännu mer press på mig att köpa nya nu

Samma tangentbord men slitit ut dem?

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Samma tangentbord men slitit ut dem?

Jajjemän, abs-plast är skit, pajar direkt

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

CM Quickfire Rapid med röda brytare. Helt underbart! Rekommenderas. Tydligen tillverkat av samma OEM som Filco just denna modell.

Skrivet av tyvar1:

aaah okey! någon limited edition eller? Ser inte någon loga på den ;)'

Edit: CM Storm QuickFire Rapid I

Skrivet av deeyay:

Nix det är bara den senaste revisionen alla ser ut såhär numera det är bara det att ingen återförsäljare tycks bry sig om att återspegla det i sina produktbilder. Köper man från något mindre ställe som inte har ruljans på sitt lager kanske man får en gammal revision om man har otur men köper man från Kompett eller dylikt så får man säkerligen ett utan logga.

Detta är INTE Rapid I! Det är en annan modell med LED och den är nog inte gjord av samma OEM tror jag.

Japp, samma OEM (Costar). XT är också gjort av dem (samma som Rapid fast med numpad). Rapid-I är tyvärr inte Costar, har frågat CM. :/

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bakgrund:

Jajjemän, abs-plast är skit, pajar direkt

Jo det är ju inte kvalité direkt. Blir till att skaffa något set till mitt vid senare tillfälle. Har två olika varav ett PBT gråa men är inte så sugen på att sätta på dem vill hitta något annat kul sen lite mer retrostuk kanske.

Skrivet av fogger:

Japp, samma OEM (Costar). XT är också gjort av dem (samma som Rapid fast med numpad). Rapid-I är tyvärr inte Costar, har frågat CM. :/

Tack för info

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av deeyay:

Nix det är bara den senaste revisionen alla ser ut såhär numera det är bara det att ingen återförsäljare tycks bry sig om att återspegla det i sina produktbilder. Köper man från något mindre ställe som inte har ruljans på sitt lager kanske man får en gammal revision om man har otur men köper man från Kompett eller dylikt så får man säkerligen ett utan logga.

Detta är INTE Rapid I! Det är en annan modell med LED och den är nog inte gjord av samma OEM tror jag.

då förstår jag!

Skrivet av Ostbiten:

Mitt Poker II skickades i fredags från Tyskland, och redan idag fick jag hem det, helt otroligt vad fort det gick tycker jag!

Inte hunnit testat det sådär jätte mycket, men shit vilken kvalité och gediget det känns mot mitt logitech! Älskar redan de röda brytarna - var ju inte alls illa att skriva med, skriver mycket snabbare med dessa konstigt nog!

Obs: bildkvalitén inte den bästa då dessa är tagna med mobiltelefonen.

http://i59.tinypic.com/34694r6.jpg

http://i61.tinypic.com/xpplwm.jpg

Lite skillnad på storleken om man jämför med mitt andra tangentbord, så himla gulligt!

http://i57.tinypic.com/2dc7rdh.jpg

Det jag störde mig lite på, var att ''fästet'' switchen sitter i typ syns igenom eller något på vissa tangenter:

Och till dig som tänkte köpa detta, så går det inte byta Z och Y med varandra, utan då blir det att se ut på följande vis:

Helvete vilken leveranstid! Betalade du för någon express mode eller?
Fanns det en blank mellanslagstangent? Har bara sett Enjoy your feeling överallt
Och angående byta Z och Y, tack så mycket för att du testade och visade upp hur resultatet blev. ser ju snyggare ut att köra med stock qwertz. När du skriver z på ditt tangentbord kommer då y fram? Kanske blir att byta ut till ett svenskt layout Tex: http://www.inet.se/produkt/6607039/ducky-thick-pbt-109-keycap...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av caligo:

Även jag har hakat på Ducky Premium-tåget, var och hämtade mina på Inet idag. Känns helt klart som ett uppköp.

https://farm6.staticflickr.com/5117/14081694410_eea8a75971.jp...

köpte du premier tangentbordet och tog keycapsen till din 60%? eller fanns Ducky Thick PBT 109 Keycap Set Green & White dyesub?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

då förstår jag!

Helvete vilken leveranstid! Betalade du för någon express mode eller?
Fanns det en blank mellanslagstangent? Har bara sett Enjoy your feeling överallt
Och angående byta Z och Y, tack så mycket för att du testade och visade upp hur resultatet blev. ser ju snyggare ut att köra med stock qwertz. När du skriver z på ditt tangentbord kommer då y fram? Kanske blir att byta ut till ett svenskt layout Tex: http://www.inet.se/produkt/6607039/ducky-thick-pbt-109-keycap...

Nej, köpte vanlig frakt bara, grymt snabbt helt sjukt!

Det är original mellanslag som sitter på bilden, du får med andra små tangenter, shift, ctrl osv.

Japp, det blir såklart Y när du skriver som vanligt, då detta har med vilket språk du har inställt på självaste windows.

Jag funderar på att kanske byta till detta keyset senare kanske - får se:

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Tror att Ducky Mini var en Nordisk engångs företeelse ifrån Ducky av just Poker 2, Ducky Mini är just ett Poker 2 men med Ducky caps och kanske lite andra funktioner så som backlight och andra macros (eller hur är det med det?)

Just Ducky Mini's är det inte jätte många av på beg. marknaden men har sett Poker på Amazon och finns nog att få fatt i beg. på både Deskthority och Geekhack.

Själv så sitter jag och försöker komma helt överens med det och känner väll mer att ett 87% TKL eller 100% tangentbord än detta 60% är rätt för mig men skall allt ge det lite till.

Verkar väl så, hojta till om du bestämmer dig för att du inte gillar det

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Nej, köpte vanlig frakt bara, grymt snabbt helt sjukt!

Det är original mellanslag som sitter på bilden, du får med andra små tangenter, shift, ctrl osv.

Japp, det blir såklart Y när du skriver som vanligt, då detta har med vilket språk du har inställt på självaste windows.

Jag funderar på att kanske byta till detta keyset senare kanske - får se:

http://www.ducky-nordic.com/june14/yel2.jpg

Vilka är det? Var finnes?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag kommer slänga upp 2 stycken keycaps set på marknaden lite senare ikväll när jag är klar med jobb och allt. Det är två nordiska så klart varav det ena är ett sånt som tyvar1 länkade ovan (grå och blå PBT) samt ett helvitt Ducky Shine 2 set. Båda kompletta i box med keycapsremover m.m.

Att notera är att F1 keycapsen har jag råkat misshandla sönder fästet på (grå och blå setet) som man fäster på switchen så det har gått av men med lämpligt lim så kan man få den att bli bra igen. Limmade själv men det råkade lossna igen pga för mycket av/på med den tangenten på olika tangentbord och jag var inte tillräckligt försiktig. Men det setet kan man få lite bättre pris på.

Tack och hej dags att åka och jobba!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag har beställt ett set med keycaps enligt bild nedan. Ska bli intressant hur de känns på ett Quickfire Rapid. Filco Double Shot keycaps high profile, dark brown & creme.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch