Permalänk
Medlem
Skrivet av kakua:

Teraset ser ut att ha den. Tyvärr är frakten dyr.

39€ skulle de ha för handledsstödet. Sen tillkommer det frakt på 25€...

Ser ut som jag kommer få behöva tillverka ett eget

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

39€ skulle de ha för handledsstödet. Sen tillkommer det frakt på 25€...

Jo, 40 € för bara en liten bit böjd plexiglas håller jag med om är på tok för mycket.

Skrivet av superst4r:

Ser ut som jag kommer få behöva tillverka ett eget

Tror det kan bli tom snyggare att göra ett eget (tycker personligen inte genomskinlig plexi är speciellt snyggt). Finns en del här på forumet som fått till lite snygga trästöd. Har själv iofs köpt färdiggjorda trästöd (Filco, köpt på Amazon JP), men tycker verkligen trä är ett riktigt trevligt och snyggt material för handledsstöd.

Lycka till - kan nog bli riktigt bra!

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jo, 40 € för bara en liten bit böjd plexiglas håller jag med om är på tok för mycket.

Tror det kan bli tom snyggare att göra ett eget (tycker personligen inte genomskinlig plexi är speciellt snyggt). Finns en del här på forumet som fått till lite snygga trästöd. Har själv iofs köpt färdiggjorda trästöd (Filco, köpt på Amazon JP), men tycker verkligen trä är ett riktigt trevligt och snyggt material för handledsstöd.

Lycka till - kan nog bli riktigt bra!

mvh,
martin

Finns inte en chans i helvetet att jag betalar sånna fantasi summor. En realistisk värdering för ett sånt handledsstöd borde väl ligga runt hundralappen.

Absolut! Ett handledsstöd i lackerad ek eller teak blir nog sjuk snyggt. Har utbildning inom finsnickeri, så den kanske kommer bra till hands nu.

Tack!

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Du kan ju ta en titt på vad användaren The_Beast på forumet Geekhack hittat på om du vill ha inspiration.

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Medlem

Fick mitt Ducky Shine II med posten idag

Blev rätt förvånad när jag öppnade paketet och såg det snygga handledsstödet
som det inte hade stått något om i annonsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

http://i.imgur.com/A1ycJ9C.jpg

Fick mitt Ducky Shine II med posten idag

Blev rätt förvånad när jag öppnade paketet och såg det snygga handledsstödet
som det inte hade stått något om i annonsen

Vilken sida? så sjukt snyggt med gula leds!! Skulle bara varit TKL..

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Vilken sida? så sjukt snyggt med gula leds!! Skulle bara varit TKL..

Köpte mitt på Tradera för 800kr
Hade kanske kostat 1500 + 300 + frakt om jag köpt det från företag och verkar inte finnas några i Sverige så då hade man fått beställa utomlands och då hade ju frakten blivit mycket dyrare, Så mycket bra deal enligt mig

Använder numpad alldeles för mycket för att köpa TKL när jag inte flyttar mitt tangentbord särskilt mycket heller

Riktigt snyggt med den gula belysningen!
Ville först ha blå led men tror man tröttnar rätt snabbt på det för det är så vanligt, gult är helt perfekt!

Permalänk
Medlem

Filco majestouch, första versionen, bruna brytare, blanka ducky pbt caps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Köpte mitt på Tradera för 800kr
Hade kanske kostat 1500 + 300 + frakt om jag köpt det från företag och verkar inte finnas några i Sverige så då hade man fått beställa utomlands och då hade ju frakten blivit mycket dyrare, Så mycket bra deal enligt mig

Använder numpad alldeles för mycket för att köpa TKL när jag inte flyttar mitt tangentbord särskilt mycket heller

Riktigt snyggt med den gula belysningen!
Ville först ha blå led men tror man tröttnar rätt snabbt på det för det är så vanligt, gult är helt perfekt!

Jaa vissa har ju verkligen turen på sin sida.. Jag som suttit och spanat på tradera för något liknande så missade jag de (vilket var tur för dig )

Grattis iaf! Absolut det snyggaste tangentbordet från Ducky enligt mig. Gratis handledsstöd är ju knappast heller fel..

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk

Har inte läst tråden så noga. Men vart kan man beställa keycaps?
Vet någon om WASDkeyboards är något att lita på?
Shippar dem till Sverige?

Själv har jag alltså en Zowie Celeritas (Bruna switches) Med vita keycaps som följde med i orginalpaketet.

Visa signatur

Älskar citrusfrukter

Jag är sur som en citron, men söt som en mandarin

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitrusFrukt1:

Har inte läst tråden så noga. Men vart kan man beställa keycaps?
Vet någon om WASDkeyboards är något att lita på?
Shippar dem till Sverige?

Själv har jag alltså en Zowie Celeritas (Bruna switches) Med vita keycaps som följde med i orginalpaketet.
http://i.imgur.com/vKyv54Q.jpg

Har själv WASD, de är enligt mig väldigt bra. Men deras caps är ganska släta och är tillverkad av ABS-plast vilket inte alla tycker om. Jag vet inte vad Zowie Celeritas kommer med för material på caps'en men om du skulle går ifrån PBT till ABS kommer det bli en omställning då PBT har mer textur på tangenterna än ABS och slits näst in till ingenting oavsett hur hårdhänt man är. Det är en smaksak. Köp ett av de små paketen och testa se vad du tycker innan du köper ett fullstort paket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

... PBT har mer textur på tangenterna än ABS ...

Stämmer inte. Textur har inte med materialet att göra. Men texturen slits inte bort lika lätt på PBT som ABS.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

http://i.imgur.com/pUpYcwa.jpg

http://i.imgur.com/o6yNZZ3.jpg

Filco majestouch, första versionen, bruna brytare, blanka ducky pbt caps.

Lust att länka var du köpte Ducky keycapsen?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Uppdaterat lite, sitter nu med ett Realforce88UB med caps ifrån ett 105U

En rätt dyr process som innebär att man köper två tangentbord och tar caps ifrån det ena och sätter på det andra och sen lägger det ena tangentbordet i garderoben för att inte användas alls.

men.. magiskt trevligt tangentbord att skiva på, fingrarna gråter stora tårar av glädje

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Mina nya keycaps kom idag, spacebar'en är lite warpad, och majoriteten av tangenterna sitter antagligen fel(har inget sätt att se rätt och fel.) Väntar dock på ett paket från orignative sedans 4 månader tillbaka.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

Tips, nu har nya tjocka PBT caps ifrån Ducky inkommit!

Finns på finska Teraset, och kommer strax till Inet och Webhallen. Som vanligt är nog tillgången ganska begränsad.

  • Cream cheese & Green nordic dyesub

  • Cream cheese & Green blank

  • Blue & Dark grey nordic engraved

  • Blue & Dark grey blank

  • White blank

https://www.teraset.net/ducky.php

http://www.inet.se/produkt/6607039/ducky-thick-pbt-109-keycap-set-b-dg-nordic-engraved

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tips, nu har nya tjocka PBT caps ifrån Ducky

http://www.ducky-nordic.com/may14/prem4.jpg

mvh,
martin

Kunde du inte ha sagt detta en vecka tidigare!?

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan450:

Kunde du inte ha sagt detta en vecka tidigare!?

Sorry.

Fick mailet ifrån Teraset för några timmar sedan att de inkommit ifrån Taiwan (precis lagt en beställning).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Sorry.

Fick mailet ifrån Teraset för några timmar sedan att de inkommit ifrån Taiwan (precis lagt en beställning).

mvh,
martin

Äsch, Jag kommer iaf bli mycket bättre på att "touchtype'a".

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

Mästar rasen Model M här!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 6600K 3.5 GHz | GPU Gigabyte geforce gtx 970 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | MOBO: ASUS H170M-PLUS | SSD: Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB + WD Blue 500GB | HDD: WD Blue 3TB + Seagate 3TB

Phone: Samsung Galaxy S9

Permalänk
Medlem

Bytte precis till mig ett SteelSeries 7G och har tänkt modifiera lite då jag hatar svarta brytare. Är det någon som vet om det är enkelt att byta ut brytarna mot blåa istället på det här tangentbordet? Har annars tänkt att göra om brytarna till "ghetto reds". Hittar inte mycket information om att modda detta tangentbord, så hjälp skulle verkligen uppskattas! Går bra att skicka PM

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Ja det "bara" att löda loss alla switchar och löda dit nya...Räkna med 2h jobb innan svarta är lossade och ytterligare 2h innan du fått ersättare på plats. Räkna även med att det kan strula och ta 3h att får loss originalen.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Ja det "bara" att löda loss alla switchar och löda dit nya...Räkna med 2h jobb innan svarta är lossade och ytterligare 2h innan du fått ersättare på plats. Räkna även med att det kan strula och ta 3h att får loss originalen.

Okey tack för svar!

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Skrivet av superst4r:

Okey tack för svar!

Ehm räkna med längre tid på borttagningen av switchar. För mig tog det nästan 5 timmar för ett tenkeyless. Sen är jag en rätt usel lödare också :/

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Hur har ni lyckats beställa från Teraset? Google translate fungerar inte på sidan och finska ser ju ut som, ja, jag vet inte vad...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av _robban:

Uppdaterat lite, sitter nu med ett Realforce88UB med caps ifrån ett 105U

En rätt dyr process som innebär att man köper två tangentbord och tar caps ifrån det ena och sätter på det andra och sen lägger det ena tangentbordet i garderoben för att inte användas alls.

men.. magiskt trevligt tangentbord att skiva på, fingrarna gråter stora tårar av glädje

http://www.impero.org/tech/keyboard/realforce/06052014.jpg

Du har inte lusta att sälja det vita?

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Ehm räkna med längre tid på borttagningen av switchar. För mig tog det nästan 5 timmar för ett tenkeyless. Sen är jag en rätt usel lödare också :/

Okey då måste du vara extremt seg. Läste i en annan tråd från en kille i tyskland som bytte alla brytarna på sitt SteelSeries. Tog honom totalt 4h. Har vissa lödningsskills sen innan så jag räknar med 5h allt som allt Undrar om det finns någon mer som kommer ha ett 7G med blåa eller bruna brytare?

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakgrund:

Hur har ni lyckats beställa från Teraset? Google translate fungerar inte på sidan och finska ser ju ut som, ja, jag vet inte vad...

Antingen klickar du på den engelska flaggan.. eller så kan du klicka direktlänken här:
https://www.teraset.net/ducky.php

Du beställer genom att följa instruktionerna och maila.

W00, mitt paket är på väg! Snart kommer lite fina bilder.

Edit: Dagens ilands-problem.. DHL-ombudet har bara öppet mellan 9 och 19, då är inte jag hemma.. får vänta till imorgon.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Dags att visa mina bidrag Ett Qpad MK-80 med blåa brytare och ett Ducky Mini med bruna.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Hedersmedlem

Inget spännande än, bara vanilla

Edit: Ett Ducky Premier med Cherry MX Green

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya