Nokia Lumia 1520 6.0-tums Full HD Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Jag skulle gärna vilja ha tips på ett bra bluetoooth hörlurar, som både funkar bra vid samtal och musiklyssnande. Prisklass medel.
Någon som har tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla in dessa http://www.pricerunner.se/pl/94-2852067/Hoerlurar-och-Headset...

Ruskigt snygga, sköna, och grymt ljud. Både vid samtal och musik. Kan varmt rekommenderas.

Permalänk
Avstängd

Lite mer film från kameran. Skickar även med en rållänk för YouTue gör inte bilden rättvisa. Denna gången vatten vid kvällning.

Rålänk (spara länk som om det inte går att se i webbläsaren): http://dl.dropboxusercontent.com/u/27539567/Vita%20Sandar%20M...

Permalänk

Nokia Cyan update

Hej

Går och väntar på Nokia Cyan update ----> WP 8.1. Har för mig att den skulle släppas 23 eller 24 juni.
Någon som vet om det stämmer eller har ett annat datum för release?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scorpio_gbg:

Hej

Går och väntar på Nokia Cyan update ----> WP 8.1. Har för mig att den skulle släppas 23 eller 24 juni.
Någon som vet om det stämmer eller har ett annat datum för release?

Tack på förhand.

Var har du sett juni?

Det enda jag har sett är:
http://www.techtimes.com/articles/8013/20140605/nokia-lumia-c...
Som visar på slutet av Juli, men är inte något officiellt så är bara att vänta och se.

Permalänk

Här skriver dom om det, hittar inte den andra sidan just nu isåfall länkar jag. http://redmondmag.com/articles/2014/05/13/81-june-release-rum...

Det här kom idag: http://www.neowin.net/news/windows-phone-81-might-start-rolli...

Permalänk

Tja!

Någon som har samma problem som jag har med sin 1520?

När jag har använt mobilen mycket på en dag tex musik/fb/ en serie.. och sen är klar med allt, så verkar mobilen endå inte förstå att nu ligger den i viloläge och ska inte ta mycket ström ( precis som den inte går ner i varv) utan den dricker 5 till 10% per timme i viloläge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scorpio_gbg:

Här skriver dom om det, hittar inte den andra sidan just nu isåfall länkar jag. http://redmondmag.com/articles/2014/05/13/81-june-release-rum...

Det här kom idag: http://www.neowin.net/news/windows-phone-81-might-start-rolli...

Du hade rätt då den börjat komma i Finland idag. Men vi hinner nog inte få den innan månadens slut, men den är iaf inte långt borta.

Permalänk
Avstängd

Köpte min 1520 från Honkong. Spelar det in eller blir uppdateringen samtidigt som Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Köpte min 1520 från Honkong. Spelar det in eller blir uppdateringen samtidigt som Sverige?

Då får din telefon Cyan när det släpps där du köpte den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste "knapparnas" lampor lysa hela tiden när telefonen används? Tex när jag hade har appen Alarm clock på unde natten så lyste knapparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Måste "knapparnas" lampor lysa hela tiden när telefonen används? Tex när jag hade har appen Alarm clock på unde natten så lyste knapparna.

Intressant nu blir det konstiga tecken när jag skriver på forumet med telefonen. Det har det inte blivit innan..
Hur kan man avhjälpa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Köpte min 1520 från Honkong. Spelar det in eller blir uppdateringen samtidigt som Sverige?

Hur skulle du kunna få den när de släpper den till Sverige? Olika länder har ju olika versioner, så det är själva versionen som får den, så om jag åker till Algeriet med min svenskköpta, så får jag Cyan när de andra svenskköpta med samma färg och version får den. De kan ju inte veta var folk befinner sig, utan de släpper den till versioner baserat på länder. Som nu när 925 från Finland fick den så kan ju en av de ägarna varit på semester i Sverige, men om de skickat ut den till den versionen så får han den likväl.

Du får den nog innan oss, för jag tror Kina får den innan oss och undra om inte Hongkong är med där på ett hörn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

....Du får den nog innan oss, för jag tror Kina får den innan oss och undra om inte Hongkong är med där på ett hörn.

Skulle vara kul men vi får se. Vet inte om det är någon skillnad på senaste uppdatering av utvecklar 8.1 och den riktiga? Tror inte jag kommer märka någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Skulle vara kul men vi får se. Vet inte om det är någon skillnad på senaste uppdatering av utvecklar 8.1 och den riktiga? Tror inte jag kommer märka någon skillnad.

Har 1520 stöd för Miracast? Hursom så tycker jag denna sidan tar upp mer än vad jag minns ingick i prev-versionen, och det står att Cortana endast finns i USA, och då kan man tycka att det även borde stått så om något annat var USA-specifikt. Men det står inte så, men visst kan det vara så ändå. Men hoppas kan man ju alltid.

http://wmpoweruser.com/microsoft-adds-wp8-1-to-update-history...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Har 1520 stöd för Miracast? Hursom så tycker jag denna sidan tar upp mer än vad jag minns ingick i prev-versionen, och det står att Cortana endast finns i USA, och då kan man tycka att det även borde stått så om något annat var USA-specifikt. Men det står inte så, men visst kan det vara så ändå. Men hoppas kan man ju alltid.

http://wmpoweruser.com/microsoft-adds-wp8-1-to-update-history...

Det ryktas om att det finns stöd för det i hårdvaran, men även om att stöd saknas, så vi får helt enkelt se när 8.1 och Cyan släpps.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Det ryktas om att det finns stöd för det i hårdvaran, men även om att stöd saknas, så vi får helt enkelt se när 8.1 och Cyan släpps.

Jag är nästan säker på att jag mer än en gång läst den har det, för jag har reagerat på att det nästan endast är den enda av de som är ute nu, som kommer få allt det nya, ex sensorcore, det nya med kameran där Imaging och Creative Studio. Och Miracast. Den enda luren som ex haft WP8 och som kommer få hänga med på alla nyheter är 1520. Och det stör mig lite då jag har en 1020 som man kan tycka iaf är vassare än en 630, men 630 har en mer uppdaterad hårdvara så den får också väldigt mycket av det nya. Den får dock inte de nya kamera-grejerna, det var endast 930 och 1520 som får det i Cyan. Så på så sätt är 1520 en som av allt att döma kommer hänga med bra i framtiden.

Angående en hel del nya fräcka förbättringar i kameran och dess funktioner endast rör 930 och 1520.

http://wmpoweruser.com/upcoming-nokia-cyan-update-will-bring-...

Samma telefoner kommer också få Nokia Rich Recording, och stödet för Miracast kommer aktiveras.

http://wmpoweruser.com/nokia-cyan-will-bring-miracast-and-dol...

Så 1520 kommer kunna ta del av alla godbitar, vad det verkar. Lyckans ostar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Intressant nu blir det konstiga tecken när jag skriver på forumet med telefonen. Det har det inte blivit innan..
Hur kan man avhjälpa det?

Kör du "ucbrowser" ? För jag får de tecknen när jag skriver inlägg på swec från den webbläsaren på min Lumia 920.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kör du "ucbrowser" ? För jag får de tecknen när jag skriver inlägg på swec från den webbläsaren på min Lumia 920.

Ja, jag använder ucbrowser. I mobilvarianten av Sweclockers blir det dock rätt. Har märkt att ibland när jag handlat på någon "internetaffär" så blir det också konstiga tecken istället för å,ä och ö när jag tex fyller i mina adressuppgifter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tog och nergraderade från DP 8.1 till Nokias orginal FW som innehåller systemversionen med namnet Black. systemversionen Cyan kommer ju snart och med den FW 8.1.

Batteritiden blev fantastiskt mycket bättre med Nokias orginalmjukvara. Kanske mindre om man har skärmen igång 100% av tiden men nu har man fått tillbaka en telefon som räcker hela dagen och lite till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Tog och nergraderade från DP 8.1 till Nokias orginal FW som innehåller systemversionen med namnet Black. systemversionen Cyan kommer ju snart och med den FW 8.1.

Batteritiden blev fantastiskt mycket bättre med Nokias orginalmjukvara. Kanske mindre om man har skärmen igång 100% av tiden men nu har man fått tillbaka en telefon som räcker hela dagen och lite till.

Din FW (firmware) har varit densamma i 8.0 som i DP 8.1 (alltså black i båda fallen) så där är det ingen skillnad. Det är vad själva Cyan-uppdateringen kommer ändra på.

Sen är det snarare OS 8.1 än FW 8.1 som kommer då Nokia (Microsoft nu) har helt andra versionsnummer för firmware än vad Microsoft har för OS:et.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Precis.

När vi hade black och hämtade 8.1-prev så fick vi en annan OS-version. Skulle vi fått Cyan så skulle det även bli en annan firmware-version.

Du som nedgraderade har återgått till den gamla OS-versionen, men du har inte ändrat din firmware, som är Black då som nu.

WP7, 7.8, 8.0, 8.1 är OS-versioner. Amber, Black och Cyan är firmware.

Cyan lanserades igår för 1520 i Finland , England och Indien, så den är på gång.

Permalänk
Medlem

Woho, nu är 8.1 + Cyan installerat på min 1520!

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Woho, nu är 8.1 + Cyan installerat på min 1520!

Är det sant!???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Är det sant!???

Det är jättesant!

Men tror jag har en variant för UK.
Manufacturer name:
RM-937_eu_euro1_231
Mobile operator:
000-GB

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Det är jättesant!

Men tror jag har en variant för UK.
Manufacturer name:
RM-937_eu_euro1_231
Mobile operator:
000-GB

Skickades från m.sweclockers.com

Då hade du det nog innan, för annars kommer inte bara en Engelsk flygande.

Så antingen kunde du inte hålla dig denna gången, eller så var det nån av förra gångerna.

De jag kollade som är ute är GB, DE, FR, IT, och några fler. Så någon svensk verkar inte finnas än. Blev du får otålig eller när hamnade du snett? För luren är väl inte köpt i England?

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Woho, nu är 8.1 + Cyan installerat på min 1520!

Lustigt, en kille på ett fora fick en engelsk precis vid den tiden du fick

Du kan inte visa övre delen på bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Då hade du det nog innan, för annars kommer inte bara en Engelsk flygande.

Så antingen kunde du inte hålla dig denna gången, eller så var det nån av förra gångerna.

De jag kollade som är ute är GB, DE, FR, IT, och några fler. Så någon svensk verkar inte finnas än. Blev du får otålig eller när hamnade du snett? För luren är väl inte köpt i England?

Den är engelsk från början så inget som gått snett. Inte köpt där är korrekt.

Jo, såg att någon annan fick uppdateringen också.

Vilken bild?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Den är engelsk från början så inget som gått snett. Inte köpt där är korrekt.

Jo, såg att någon annan fick uppdateringen också.

Vilken bild?

Skickades från m.sweclockers.com

Så den är engelsk? Då ska ju UK komma med updates.
Nä, det med bilden var att det var en som typ vid samma tid la upp en bild.

Skitsamma, har du hunnit upptäcka något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Så den är engelsk? Då ska ju UK komma med updates.
Nä, det med bilden var att det var en som typ vid samma tid la upp en bild.

Skitsamma, har du hunnit upptäcka något?

Tydligen så e den det, inte kollat tidigare.

Första test med Living images verkar det som att bildkvaliten är sämre, kanske inte så konstigt men jag väljer isf hellre "vanliga" bilder. Ska testa i olika ljusförhållanden.

Små pilar vid wifi och data-symbolerna som indikerar riktning på datan tror jag.

Sensorcore tror jag räknar lite fel på antal steg, men får testa mer.

Största ändringarna är i 8.1 så i övrigt har jag inte märkt någon skillnad, får se om jag upptäcker något mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Tydligen så e den det, inte kollat tidigare.

Första test med Living images verkar det som att bildkvaliten är sämre, kanske inte så konstigt men jag väljer isf hellre "vanliga" bilder. Ska testa i olika ljusförhållanden.

Små pilar vid wifi och data-symbolerna som indikerar riktning på datan tror jag.

Sensorcore tror jag räknar lite fel på antal steg, men får testa mer.

Största ändringarna är i 8.1 så i övrigt har jag inte märkt någon skillnad, får se om jag upptäcker något mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu vet inte jag vilket intresse du har i aktiviteter, men SC verkar ju helt fantastiskt.

Du har fått MC-stöd. Plus massa annat med ljud och allt var det var. Man kan hårdra det och säga att den enda luren förutom 930 och de andra nya, att få Cyan är 1520, vi andra får samsas om smulorna.

Det med pilarna är riktigt häftigt, har aldrig sett det innan.