Skriva från extern hårddisk får datorn att bli seg/frysa till

Permalänk
Medlem

Skriva från extern hårddisk får datorn att bli seg/frysa till

Halloj, long time no see Sweclockers!

Jo, rakt på sak... Jag har kört några externa diskar ett bra tag, det har alltid fungerat bra.

För ett par månader sedan köpte jag mig en ny Western Digital Elements 3TB. Men det finns ett problem.
Att kopiera till disken är inga problem, kollar jag i aktivitetshanteraren så visst, det fysiska minnet ökar nån procent, men det är ingen större fara.

Problemet kommer när jag kopierar större filer från den externa hårddisken till exempelvis systemdisken. Då hoppar det fysiska minnet uppåt mot 96-98% och datorn börjar successivt bli mer och mer seg och fryser liksom till. När kopieringen är klar kan det fortsätta vara ganska trögt ett bra tag och kollar jag i aktivitetshanteraren så går det fysiska minnet inte ner förrens efter ett bra tag.

Det ska dock tilläggas att dom andra hårddiskarna inte nämnvärt påverkar det fysiska minnet, någon procent hit eller dit, men inte alls så det börjar lagga och ha sig som denna nya gör..

I Hard Disk Sentinel verkar disken vara 100% okej, btw.

Vad kan detta vara för fel? Hoppas någon kan hjälpa mig!

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart