Uppfyllde Watch Dogs dina förväntningar?

Permalänk
Avstängd

Uppfyllde Watch Dogs dina förväntningar?

Uppfyllde Watch Dogs dina förväntningar?
Varför/varför inte? Inte köpt spelet själv, men funderar på att köpa det:)!

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem

Med råge.

Totalälskar spelet hittils och jag gillar verkligen hur hackning osv fungerar i det. Spelar på PS4

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Det verkar vara helt ok,har dock bara spelat en stund än så länge. Tar nog lite tid att lära sig allt med hack mm. Jag spelar på PS3.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Hittills: Ja!

Spelar på PC och jag tycker att det flyter på bra. Roligt spel med många roliga sidouppdrag. Det är ganska svårt ibland, tex vid jakter.

Permalänk
Medlem

jag hade högre förväntningar på de, men tycker inte det är tråkigt, känns som ett spel bara. krass på att formulera mig jag hade förväntat mig något extra.

Permalänk
Avstängd

Ja! Älskar spelet så här långt, ca 12 timmar speltid. Har mest åkt o gjort sidemissions och flummat! Tycker faktiskt det är bättre än GTA V... Nu kommer väl alla hata på mig Och det funkar ju rätt skapligt på pc. Kör nån blandning mellan High/Ultra och oftast runt 80 fps ibland dippar ner till 50-45 fps när jag kör bil. Hoppas dom fixar det snart så det blir riktigt stabilt

Måste nästan säga att det är det bästa spelet jag spelat på länge!

EDIT: Jag hade inte lyssnat eller hängt med så mycket i hypen av Watch_Dogs så kanske där jag gillar det så mycket. Jag hade inte så mycket förhoppning av spelet.

Får ursäkta om det är några fel i stavning osv. Jag har Dyslexi så ät inte upp mig för min stavning

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Ja allt är perfekt bara optimeringen till pc som inte är hundra annars längtar jag till Hot dogs 2.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Ja det är riktigt spännande spel och det var exakt så som jag hade förväntat mig.

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem

Lirade klart igår, ger det nog 3/5 i betyg.

+ Combat (Bra variation på vapen och i kombination med hackade och ta skydd blev det kul)
+ Smygande (Kul att smyga runt och ta ner en vakt i taget)
+ Grafik (Grymt snyggt under regnväder)

- Storyn (Vissa bra delar, men overall rätt "meh")
- Bilkörning (Stelt, dålig variation på bilarna)
- Staden (atmosfären, låååångt ifrån GTA's LC/LS)
- Repetitiva uppdrag (hacka camera, hitta access codes, minihackpussel, fly)

Summa: Som ett sämre GTA ett helt OK spel. Lite blandning mellan Asscreed, Hitman och GTA. Jag gillade Wolfenstein The New Order mera. Jag tror hypen för WD var lite för hög, och det skulle nog ha släppts före GTA V. Jag förstår varför de sköt upp releasen

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Moderator
Moderator

Watch Dogs - En kort recension av Spelclockers

Skrivet av aleelo:

Uppfyllde Watch Dogs dina förväntningar?
Varför/varför inte? Inte köpt spelet själv, men funderar på att köpa det:)!

Vi körde en livestream på det igår kväll, den finns i samma recensionstråd längst upp som youtube klipp. Folk ställer frågor medans vi spelar, vi läser upp dem så att ni ska kunna få hela bilden klar.

Watch Dogs (recension, livestream och diskussion runt spelet)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Skit bra spel asså enligt mig som GTA Fast 10x gånger bättre + du kan hacka det mesta 6/5
Kör på pc

Visa signatur

CPU i5 2500k @4.5 GHz CPU Kylare Corsair H80 RAM 12GB @1600MHz GPU Gigabyte GTX 770 WF SLI PSU Corsair AX 860i MOBO ASUS P8Z68-V PRO Torn Corsair Air 540
Kringutrustning MUS Corsair M95 Tangentbord Ducky Shine 3 Purple TKL MX Blue
Musmatta Steelseries QCK Skärmar HP w2207, Asus WG248QE 24Tum, 144Hz
Värt att veta är att NuckleBuckle har Dyslexi

Permalänk

Jag Kör Watch Dogs på ps4.
Och jag har testat lite som hastigast och först blev jag rejält besviken inte minst på bilkörningen, men efter några timmar så är jag helt nöjd med spelet. Det största problemet jag hade med bilkörningen var att jag var van med GTA, om bilkörningen inte fungerade på samma sätt så var det negativt. Nu har jag vant mig med Watch Dogs bilkörning och tycker att den är rätt bra, diverse fixar borde dock göra för att få upp känslan. (jag har svårt att exakt säga vad, jag gillar inte riktigt billjuden till att börja med)

Så jag är helt nöjd och Watch Dogs kommer bli det spelet som jag spelar härnäst och det dröjer innan jag går tillbaka till GTA5.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Kan ev vara intressant att lira, det som ju dock är lite oklart är hur det blir med DLC, skulle ju gärna vilja köpa en fullständig version inklusive alla DLC.

Permalänk
Medlem

2/5

positivt:

Kul tidsfördriv

negativt:
Dålig grafik även på max
Det går knappt att köra bilar.

Uppfyllde det mina förväntningar?
nej, det känns som ett beta av GTA typ

Permalänk
Medlem

1/10

Tröttnade nästan direkt, kändes som en dålig GTA kopia, bil-fysiken är ett skämt..

Permalänk
Inaktiv

Nope, spelet känns som en dålig port.

Permalänk
Medlem

Nej det gjorde det inte. Blir bara repetitivt, dålig fysik och så finns det så lite saker att göra.
Dessa sidouppdrag är bara likadana med.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Nej. Kass optimerat till PC. Hackar som fan då och då om man inte har ett grafikkort med 4GB VRAM
Repetivt. Dålig bilkörning.

Om man vill ha ett open world spel till PC så är Sleeping Dogs ett bättre spel.
På konsoll är GTA 5 överlägsen kung

2/5 i betyg. Kommer inte ens spela klart det.

Permalänk
Medlem

Varken över eller under förväntan faktiskt. Men jag hade hoppats på att fysiken vid bilkörning var bättre. Kontrollerna vid gas och svängning känns alldeles för direkt.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Inaktiv

Liksom alla spel jag provat de senaste åren så känns det inte färdigt..
Gillar idéerna men det är på tok för mycket problem med det för att man ska känna att det är värt pengarna.
Förstår inte riktigt varför folk säger att det är en GTA kopia.. I det här spelet provar de i alla fall något nytt, till skillnad från hela GTA serien där det är samma spel i annan stad.
Som sagt mycket som behöver slipas till för att det ska bli värt att spela, men grunderna är bra. Nytänk är alltid ett stort plus enligt mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Liksom alla spel jag provat de senaste åren så känns det inte färdigt..
Gillar idéerna men det är på tok för mycket problem med det för att man ska känna att det är värt pengarna.
Förstår inte riktigt varför folk säger att det är en GTA kopia.. I det här spelet provar de i alla fall något nytt, till skillnad från hela GTA serien där det är samma spel i annan stad.
Som sagt mycket som behöver slipas till för att det ska bli värt att spela, men grunderna är bra. Nytänk är alltid ett stort plus enligt mig!

Med nytänk menar du själva hackandet? Förutom det så tycker jag det är exakt samma typ av spel som GTA.
F.ö tycker Jag att tre spelbara huvudkaraktärer i GTA V är mer nytänk än hackandet i WD

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

Med nytänk menar du själva hackandet? Förutom det så tycker jag det är exakt samma typ av spel som GTA.
F.ö tycker Jag att tre spelbara huvudkaraktärer i GTA V är mer nytänk än hackandet i WD

Jo det får du självklart tycka. Jag tycker dock bara hudfärg och ansikte förändras samt att bytet är allmänt irriterande men det är ju en smaksak..

Jepp hackandet är väl det jag tänker på. Som sagt så behöver de göra klart spelet innan det är nått att ha och med detta menar jag även hackandet. Just nu så är det i princip korkat att försöka hacka sig igenom hela spelet då kamikaze stilen är mycket lättare och snabbare i de flesta fallen.
Min poäng med detta är att man har mycket mer valmöjligheter kring hur du vill spela spelet samt att jag aldrig lirat något där hackande ska vara en stor del utav spelet. Det är inte längre 1 sätt man klarar något på utan det finns flera, vilket är vad jag anser vara det som saknas i de flesta spelen. Älskade t ex spel där gameplayet förändrades beroende på om du var god eller ond.

Permalänk
Medlem

Har varit sugen på det här spelet egentligen enbart tack vare att det utspelas i Chicago. Någon som varit där och kan säga att ni känner igen er någorlunda?

Vad gäller spelet så har det varit ganska tydligt hur det egentligen skulle se ut eftersom Ubisoft suttit i förarsätet. Inte uselt men inte fantastiskt som de flesta AAA-spel som siktar på försäljningslistorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Har varit sugen på det här spelet egentligen enbart tack vare att det utspelas i Chicago. Någon som varit där och kan säga att ni känner igen er någorlunda?

Vad gäller spelet så har det varit ganska tydligt hur det egentligen skulle se ut eftersom Ubisoft suttit i förarsätet. Inte uselt men inte fantastiskt som de flesta AAA-spel som siktar på försäljningslistorna.

Yepp. Staden är ju väldigt komprimerad, men just runt floden som rinner igenom staden känner man igen sig litegrann. Rent visuellt säger jag ja, till viss del. Men den fångar inte stadens känsla lika bra som GTA med New York och Los Angeles. Mestadels ljudet jag saknar.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Yepp. Staden är ju väldigt komprimerad, men just runt floden som rinner igenom staden känner man igen sig litegrann. Rent visuellt säger jag ja, till viss del. Men den fångar inte stadens känsla lika bra som GTA med New York och Los Angeles. Mestadels ljudet jag saknar.

De trailers som släpptes innan release har ju visat platser som jag känt igen, men har inte hittat så mycket diskussion mer än vad du säger - att det finns några platser man kan känna igen sig vid men att det är mer några byggnader och kända platser. Å andra sidan har ju Ubisoft sagt själva att de inspirerats av staden, inte försökt efterlikna den på något sätt vilket är synd.
Jaja, blir ett köp trots allt. Längtar ju tillbaks.

Permalänk

Jag måste säga att det har gett mig valuta för mina spenderade pengar, bara kicken av att bli hackad eller hacka någon annan är värt pengarna tycker JAG! I dessa olika multiplayerlägen har ubisoft en liten guldgruva som dom kan utveckla i oändlighet.

Dessutom tycker jag det är riktigt kul att bara cruisa runt i staden och göra sidouppdrag och när jag känner för det går jag vidare med huvuduppdragen. Ne, nu ska jag in o hacka någon o hoppas på lite sjysst nervpirr igen.

Permalänk
Medlem

Day 1 patchat
Jag tycker personligen att all FPS stuttering går mig på nerverna och förstör spelupplevelsen nästintill fullkomligt. Sen är det så svårt att veta om man skall köra med handkontroll eller med tangentbord/mus. Bilkörning är mycket lättare med handkontroll samt även till fots pga analoga knappar men det är sjukt svårt att sikta med vapen när man kör med handkontrollen. Även om det nu är lättare att köra bil med handkontroll så är bilarna jäkligt svårstyrda vilket gör det extra jobbigt när man skall gömma sig från polisen. Dagtid är dessutom spelet inte speciellt snyggt och ser väldigt platt och konstigt ut trots att grafikinställningarna är uppskruvade till max. NPCer under Main Missions är detaljfattiga och ser dockaktiga ut trots att spelet strävar mot realism. Ljudet är också för lågt.

Betyg: 1/5

Framtida patcher
Ingen info.

Betyg: TBA

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Snälla GTA V va världens dåligaste och mest överskattade spel som väntats på i flera år. Watch Dogs ägde den på allt förutom bilfysiken.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

För dåligt.

Portningen till PC är ett skämt. Storyn är medioker. Massvis med buggar om du inte har Nvidiakort och det gäller även efter nya drivrutiner, och felet är inte AMD's. Ubisoft har helt enkelt totalt teamat upp med Nvidia och optimerat för deras kort mycket bättre. Jävligt korkat att ignorera 30-35% av marknaden(för diskreta gaming GPUer).

Är spelet en katastrof? Nej. Men med deras budget, manntal och med förseningen etc så ska det vara bättre och det är det inte.

3/5 och det är snällt.

Permalänk
Medlem

Skit. Det enda "roliga" Var att stänga in folk i hörn med bilen tills dom sätter sig ner på huk av rädsla, köra in i väggen med dom på kofångarn, och se dom glitcha upp på motorhuven, dra på och köra tills dom flyger av, dör och deras döda kroppar börjar snurra som om dom var posessed. Lägger upp video i tråden i helgen

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8