Batteridriven högtalare till studentflak

Permalänk
Medlem

Batteridriven högtalare till studentflak

Hej!

Jag har fått i uppgift att fixa ljud till min klass studentflak. Vi har inte tillgång till el på flaket dessvärre så batteridriven högtalare är det enda möjliga. Elverk kommer inte gå pga att vi får tillgång till flaket just studentdagen. Jag har tittat på denna http://www.electronic-star.se/baerbar-PA-hoegtalare-Ibiza-Por..., något dyrare går inte. Kommer den räcka för att ljudet ska nå folket på gatan när vi kör förbi eller kommer mullret från traktorn dova ljudet? Tar gladeligen emot tips på andra batteridrivna högtalare om ni tycker att de är bättre.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Ja du den var inte billig, men ja den kommer höras.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Ja du den var inte billig, men ja den kommer höras.

Hela klassen bidrar så blir inte så mycket per person, dock får jag behålla den eftersom jag fixar allt^^ Bra att den håller!

Permalänk
Medlem

Ni känner ingen med billjud? isåfall kan ni ta ett bilslutsteg kopplat till vanliga passiva högtalare man har hemma, med ett bilbatteri som strömkälla

Permalänk
Medlem
Skrivet av mushto:

Ni känner ingen med billjud? isåfall kan ni ta ett bilslutsteg kopplat till vanliga passiva högtalare man har hemma, med ett bilbatteri som strömkälla

Det är nog det sättet som ger mest ljud för pengarna tror jag!

Visa signatur

Intel core i5 4670k 4,4GHz ASUS MAXIMUS VI GENE mATX PRO EVGA GTX 680 Hydro Copper Classified SLI Custom vattenkylning.

Permalänk

Har andra elverk och högtalare kommer den där inte att höras alls.

Vi får tillgång till vårt flak samma dag med, och vi ska ha elverk och betydligt kraftfullare ljud. Vad är det som gör det omöjligt att ha med elverket till där flaket ska startas från?

Bara en kul fråga: Hur många är ni i er klass?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Hur svårt kan det vara att fixa elverket samma dag?

Det finns många portabla elverk man enkelt lyfter upp på flaket själv eller om man är två personer. Anslut sedan era högtalare och dylikt och ni är igång på nolltid. Jag skulle säga att ni med lite övning innan så ni vet hur allt ska sitta kan vara igång på kanske 15 minuter eller så, inklusive tiden att bära upp elverket och högtalarna på flaket.

Även som någon annan sa att ta ett slutsteg, ex ett 4 kanals på 4*90 watt, och ansluta till ett eller flera bilbatterin och sedan köra vanliga inomhushögtalare, typ 4 stycken av modell större med stor högtalare tycker jag låter bra. Bör gå att få at låta riktigt högt om ni har stora högtalare, effekten räcker långt och några bilbatterin bör räcka skapligt länge ändå. Ha gärna något extra med er.

Permalänk
Medlem

hyra grejor så får ni betydligt mer för pengarna

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M