Kinesiska guldklimpar i smartphonedjungeln?

Permalänk
Medlem

Kinesiska guldklimpar i smartphonedjungeln?

Hallå!
Precis som många andra idag blev jag mäkta intresserad av telefonen OnePlus One och dess otroliga prisvärdhet. Jag blev väldigt sugen men gav ganska snabbt upp de tankarna när jag läste om invite-systemet för att köpa telefonen (åtminstone de närmsta månaderna). Senare under dagen hittade jag en annan intressant telefon, Xiaomi Redmi Note som visserligen inte riktigt når samma nivå, men å andra sidan kostar ca hälften så mycket. De senaste åren har vi ju fått se nya tillverkare som försökt etablera sig på nya marknader med telefoner till väldigt konkurrenskraftiga priser, men det här känns som en helt ny nivå.
Så jag funderade på om det finns några andra kap där ute som man inte känner till? Och är det värt att importera en telefon från någon mindre känd tillverkare eller får man räkna med oväntade problem, o.s.v.?

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Oppo har jag hört gott om, finns det några fler intressanta tillverkare?

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem

Har du provat googla typ: best china mobile, best chinese android eller liknande?
Du kommer att hitta massor att läsa isåfall. Fattar inte varför det är så svårt att söka info själv.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av Zabusa:

Hallå!
Precis som många andra idag blev jag mäkta intresserad av telefonen OnePlus One och dess otroliga prisvärdhet. Jag blev väldigt sugen men gav ganska snabbt upp de tankarna när jag läste om invite-systemet för att köpa telefonen (åtminstone de närmsta månaderna). Senare under dagen hittade jag en annan intressant telefon, Xiaomi Redmi Note som visserligen inte riktigt når samma nivå, men å andra sidan kostar ca hälften så mycket. De senaste åren har vi ju fått se nya tillverkare som försökt etablera sig på nya marknader med telefoner till väldigt konkurrenskraftiga priser, men det här känns som en helt ny nivå.
Så jag funderade på om det finns några andra kap där ute som man inte känner till? Och är det värt att importera en telefon från någon mindre känd tillverkare eller får man räkna med oväntade problem, o.s.v.?

Xiaomi MI 3 är en bra telefon.
www.mi.com/en/mi3

Köpte själv en THL T200,då jag ville ha en billig telefon(319 us$)
Inklusive DHL frakt,från Hong Kong.Vet ej om är rättvist och
jämföra med en två år gammal Nokia Lumia 900.Vilket fall
som helst är THL T200 en bättre telefon i mitt tycke. 6"display
1930x1080 ,dubbla sim-kort,2Gb minne 32Gb rom plus sd slot.
Kameran är kanske lite sämre,även om den är på 13mp.
I övrigt tycker jag att det flyter bra,inget lagg,vad jag upptäckt.
I för sig spelar jag ej några spel på den,dock har jag testat
Real Racing 3,inget lagg där heller.Här är ett forum,där du
kan läsa vad folk skriver om THL T200.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2620768

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenOslo:

Du borde kolla in telefonen One utav företaget OnePlus. Den är försedd med det bästa inom hårdvara till ett pris på runt 3000kr. Kameran ska även vara extremt bra. Ännu har den inte släppts, men håll ögonen öppna.

https://www.youtube.com/watch?v=evEiekq_Di8

Han nämner ju den mobilen redan i första meningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Han nämner ju den mobilen redan i första meningen.

Oj vad pinsamt, jag ber om ursäkt!             

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Var får jag tag på en invite för att köpa OnePlus One? Jag är i akut behov av en andra Android-enhet och det ser ut som ett bra alternativ.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabusa:

Så jag funderade på om det finns några andra kap där ute som man inte känner till? Och är det värt att importera en telefon från någon mindre känd tillverkare eller får man räkna med oväntade problem, o.s.v.?

Lenovo k910 och Huawei 3X är prisvärda lurar på 5.5 tum. Går på runt 2000 kr på aliexpress.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Har du provat googla typ: best china mobile, best chinese android eller liknande?
Du kommer att hitta massor att läsa isåfall. Fattar inte varför det är så svårt att söka info själv.

Det är ju det han gör, söker info själv fast via swec ist för google
Även om jag googlar o har mig brukar jag personligen vända mig till swec oavsett för o se vad folk här tycker då jag gillar och se lite mer personliga åsikter än vad google oftast erbjuder

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //