The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Kul att läsa att spelet har fått en ganska smooth launch.

Å andra sidan är det stora testet om två-fyra dagar när den stora massan kommer.
Går levlandet snabbt? Hur är det med questvariationen? Någon som hunnit med lite pvp? Tänker främst på open world pvp och större klanfajter.

Permalänk

När jag installerar spelet dit installern vill (C:/Program(x86)) så skapar den en mapp som heter Zenimax Online med undermapparna: launcher, unistaller och Elder scrolls Online EU. I och med att jag inte kan ha spelet på c disken så ändrade jag mitt directory till min tredje disk. Men då skapar den inte mappen Zeniman Online. Varför? Jag har behövs installera om 2 gånger p.g.a detta tror jag iaf. På forumet läste jag att man bland annat ska inaktivera antivirus skyddet, reseta klockning och köra som administratör när man installerar. Vet någon varför alla dessa åtgärder måste göras? Är det bara för att spelet är så pass nytt? Låter jävligt skumt i mina öron.

Permalänk
Skrivet av KongoTarzan:

När jag installerar spelet dit installern vill (C:/Program(x86)) så skapar den en mapp som heter Zenimax Online med undermapparna: launcher, unistaller och Elder scrolls Online EU. I och med att jag inte kan ha spelet på c disken så ändrade jag mitt directory till min tredje disk. Men då skapar den inte mappen Zeniman Online. Varför? Jag har behövs installera om 2 gånger p.g.a detta tror jag iaf. På forumet läste jag att man bland annat ska inaktivera antivirus skyddet, reseta klockning och köra som administratör när man installerar. Vet någon varför alla dessa åtgärder måste göras? Är det bara för att spelet är så pass nytt? Låter jävligt skumt i mina öron.

Jag behövde inte göra något av det där, Bara tankade launchern, Valde min andra SSD som destination och tankade/installerade spelet.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Varför 2h? 2x 1h ger högrde dps, eller har du massa skills som funkar bättre med 2h? Många 2h jag såg hade marginellt bättre dps än en enda 1h. Kommer inte ihåg nu med jag craftade tex blank lvl8 svärd med 22 damage utan att ha lagt på någon bonus. De flesta vapen jag hade vid den lvl hade lägre dps.. och jag gjorde 2, försökte uppgradera något vapen till 27damage men misslyckades. Sen är det bara att lägga på enchat så blir det ännu mera. crafting ftw btw. Vid den lvl hade jag enhandare och tvåhandare med runt ~17-18 i damage från quests/ drops.

P.S. I love my brain

Jag håller på att experimentera med 2h, det som väger högre för mig med 2h förutom skillsen är att jag kan blocka med 2h vilket jag inte kan med Dual wield, passar min spelstil och jag har roligt så fungerar för mig Sen hade jag lootat ett lvl 8 vapen med 26 damage sen enchantment på den så skadade den inte fy skam Har testat blocka åt folk med 2h och det går faktiskt hyfsat bra

Skrivet av Matenrou:

Roligt att folk kör annorlunda,

Jag själv kör också Imperial Templar, men med 1h vapen och sköld. Min damage kommer mest från magi, jag har tagit en skill i 1h som gör att dom får lägre magic resistance eller nått som jag börjar med. Sen blir det magi+slag, ganska roligt och har inte haft speciellt mycket problem än så länge.

I level 15 kommer jag nog ha en restoration staff och växla mellan, alltid bra att kunna hjälpa till

Trevligt, låter som en rolig plan, jag har heller inte haft några problem förutom den här bossen, alla quests även 2-4 levels ovanför mig har fungerat smärtfritt

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Igår var jag i strid 27 minuter med samma monster solo det var en upplevelse

Det var bossen i questen Anchors from the Harbour som helar sig själv med summons, problemet var att den verkar spawna sina summons slumpvis och ofta så pass nära sig att de hinner hela innan jag hinner döda dem.

Jag köra Imperial Templar med 2h vapen och kan säga att den här questen hade gått mycket lättare om man spelar i tredje persons perspektiv då det var svårt i första person (jag vill bara spela i förstaperson) att se vart summonsen kommer snabbt (ibland bara någon sec på sig innan det var för sent och bossen har fullt liv igen) sen så var nog det största hindret just tvåhands vapen då jag svingade för sakta och då det var minimum 3 summons som skall döda på under några sekunder om bossen inte skall få fullt liv gäller det att träffa varje sving

Men roligt var det även om det tog tid, var nöjd när Doshia dog

Lol hur lyckades du med det?

Doshia är ju enkel med Templar - spjutet för AoE skada dödar orbsen direkt.

Men iof första gången jag mötte henne med en DK så tog det också mig typ 15m innan jag fatta vad man skulle göra, såg inte orbs lol. Senare gånger dog hon på kanske en minut

Permalänk
Medlem

Ett online spel för konsoller? Erhm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Lol hur lyckades du med det?

Doshia är ju enkel med Templar - spjutet för AoE skada dödar orbsen direkt.

Men iof första gången jag mötte henne med en DK så tog det också mig typ 15m innan jag fatta vad man skulle göra, såg inte orbs lol. Senare gånger dog hon på kanske en minut

Har inte lagt några points på spjutet så jag fick förlita mig på att träffa med melee i första persons perspektiv, staminan går på stampede och manan på att hela, försökte då och då lyckas med en reflective light så inte mycket annat jag kunde göra ^^

Skrivet av Maguro:

Ett online spel för konsoller? Erhm...

Vadå? Jag kommer garanterat införskaffa detta även till PS4 när det släpps

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

En kille på reddit som jämfört minimal med ultra.
Ingen aning varför vissa gnällde på grafiken.

För de som vill ha en större bild:
http://i.imgur.com/QCNCiAK.jpg

Permalänk
Medlem

Low ser värre ut än Morrowind - kan ju undra vilka datorer idag som inte kan köra Morrowind... Dom behövde ju inte göra det *så* fult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag håller på att experimentera med 2h, det som väger högre för mig med 2h förutom skillsen är att jag kan blocka med 2h vilket jag inte kan med Dual wield, passar min spelstil och jag har roligt så fungerar för mig Sen hade jag lootat ett lvl 8 vapen med 26 damage sen enchantment på den så skadade den inte fy skam Har testat blocka åt folk med 2h och det går faktiskt hyfsat bra

Trevligt, låter som en rolig plan, jag har heller inte haft några problem förutom den här bossen, alla quests även 2-4 levels ovanför mig har fungerat smärtfritt

Ok.

Btw, inte blocka med två st vapen, vart fick du det ifrån?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Low ser värre ut än Morrowind - kan ju undra vilka datorer idag som inte kan köra Morrowind... Dom behövde ju inte göra det *så* fult.

Är väl inte negativt att man anpassar spelet så att så många som möjligt ska kunna köra det? Om det fortfarande håller en okej kvalité på högre grafikinställningar spelar det ju noll roll, är ju bara att strunta i de lägre om man inte tvingas till dem.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subtractive:

Är väl inte negativt att man anpassar spelet så att så många som möjligt ska kunna köra det? Om det fortfarande håller en okej kvalité på högre grafikinställningar spelar det ju noll roll, är ju bara att strunta i de lägre om man inte tvingas till dem.

Det är skillnad på att optimera och skita i att ge de med som investerat i modern utrusting möjlighet att nyttja den i liret.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ok.

Btw, inte blocka med två st vapen, vart fick du det ifrån?

Kan vara en miss av mig, jag upplever dock att 2h passar mer min spelstil och trivs med min build jag håller på med, jag spelar inte hardcore utan spelar som jag spelat alla elder scrolls spel lungt och njuter och tar in världen en speldag gör mig inte till ett proffs

Skrivet av murklor:

Low ser värre ut än Morrowind - kan ju undra vilka datorer idag som inte kan köra Morrowind... Dom behövde ju inte göra det *så* fult.

Nu är spelmotorer bra mycket mer avancerade idag så även om det kan tyckas se sämre ut än morrowind så är det mycket mer som händer under huven sen är det rätt så mycket complex uppbyggnad på 3D modellerna även om det inte ser så ut i low med låg upplösnin. Blir väldigt mycket text om man skall börja prata om hur motorer fungerar och gämföra gammalt med nytt men mer än blotta ögat ser skiljer det sig massor.

så här simpel är en Morrowind karaktär, notera uppbyggnaden av karaktären och det här är inte låga inställningar.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd

Är högsta leveln och det finns absolut ingenting att göra i endgame. Jahopp. Där fick man lära sig ännu en gång att MMO nuförtiden inte håller.

Permalänk
Skrivet av Bort:

Är högsta leveln och det finns absolut ingenting att göra i endgame. Jahopp. Där fick man lära sig ännu en gång att MMO nuförtiden inte håller.

Du kan väl omöjligt vara Veteran rank 10 redan?

Craglorn är väl den enda adventure zonen som finns just nu, Vet inte om det finns några trials ännu.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är sjuk imponerad över hur buggfritt spelet är och hur smidig launchen varit. Tror inte jag varit med om en smidigare launch av ett MMO faktiskt.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

så här simpel är en Morrowind karaktär, notera uppbyggnaden av karaktären och det här är inte låga inställningar.
http://oi59.tinypic.com/34r6ntx.jpg

Jag vet inte om du har märkt det, men murklor är konstant negativ mot spelet.
Att du ens försöker använda fakta och logik är tappert av dig. Men lönlöst. Det biter inte på sådana människor.

Skrivet av Adava:

Är högsta leveln och det finns absolut ingenting att göra i endgame. Jahopp. Där fick man lära sig ännu en gång att MMO nuförtiden inte håller.

Nu inväntar jag med omdöme innan fler har kommit till endgame men en av anledningarna varför jag inte valde att förköpa spelet och vänta är just p.g.a. detta. Jag blev bränd av GW2, som jag trodde skulle vara det första stora MMORPG:et som på allvar kunde utmana WoW(och vi var många som blev brända på det spelet). Därefter så har jag struntat i att förboka alla stora MMORPG och jag är glad för det, för de har nästan alla haft problem med endgame. Förhoppningsvis så kommer många att kunna motbevisa dig, men jag är skeptisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Är högsta leveln och det finns absolut ingenting att göra i endgame. Jahopp. Där fick man lära sig ännu en gång att MMO nuförtiden inte håller.

Nice! Tog du nåt screenshot när GMen kom och gratulerade för world first VR10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Jag vet inte om du har märkt det, men murklor är konstant negativ mot spelet.
Att du ens försöker använda fakta och logik är tappert av dig. Men lönlöst. Det biter inte på sådana människor.

Sant, vissa personer är för bångstyriga och det är igentligen inte värt att svara. :/

Skrivet av mibsweden:

Måste säga att jag är sjuk imponerad över hur buggfritt spelet är och hur smidig launchen varit. Tror inte jag varit med om en smidigare launch av ett MMO faktiskt.

Jag är faktiskt rätt nöjd jag med, har inte haft mycket problem alls ännu

Skrivet av Adava:

Är högsta leveln och det finns absolut ingenting att göra i endgame. Jahopp. Där fick man lära sig ännu en gång att MMO nuförtiden inte håller.

Om du har skyndat igenom ett RPG för att bli högsta level så kort efter release så har du nog missat helt vad Elder Scrolls och ett RPG går ut på, du har säkert njutit mycket av världen/lore etc.... Det är nog inte så att du lärt dig att ännu ett MMORPG inte håller utan det är nog snarare du som inte är en MMORPG spelare, du måste missat helt vad rpg står för.

Edit: Undrar om det är samma personer som rusar igenom main storyn på elder scrolls Skyrim och är missnöjda med att spelet är för kort (och oftast inte har spelat föregående ES spel) xD

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Sant, vissa personer är för bångstyriga och det är igentligen inte värt att svara. :/

Jag är faktiskt rätt nöjd jag med, har inte haft mycket problem alls ännu

Om du har skyndat igenom ett RPG för att bli högsta level så kort efter release så har du nog missat helt vad Elder Scrolls och ett RPG går ut på, du har säkert njutit mycket av världen/lore etc.... Det är nog inte så att du lärt dig att ännu ett MMORPG inte håller utan det är nog snarare du som inte är en MMORPG spelare, du måste missat helt vad rpg står för.

Edit: Undrar om det är samma personer som rusar igenom main storyn på elder scrolls Skyrim och är missnöjda med att spelet är för kort (och oftast inte har spelat föregående ES spel) xD

Dock var skyrim, väldigt kort. Precis som Oblivion. Även om Oblivion var bra mycket kortare med sidequests dessutom.

Sen vet jag inte exakt hur mycket "riktig" lore det finns i ESO, ännu.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveAzoicer:

Dock var skyrim, väldigt kort. Precis som Oblivion. Även om Oblivion var bra mycket kortare med sidequests dessutom.

Sen vet jag inte exakt hur mycket "riktig" lore det finns i ESO, ännu.

Jag har 1200 timmar i Skyrim med alla expansioner, 1200 timmar i ett single player spel anser jag vara LÅNGT ifrån ett kort spel, skyrim är inte kort om man inte bara spelar main storyn.

Du förstog nog inte vad jag menade, oavsett om man redan är level 50 har man rusat igenom spelet just för att bli level 50 inget annat.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag har 1200 timmar i Skyrim med alla expansioner, 1200 timmar i ett single player spel anser jag vara LÅNGT ifrån ett kort spel, skyrim är inte kort om man inte bara spelar main storyn.

Du förstog nog inte vad jag menade, oavsett om man redan är level 50 har man rusat igenom spelet just för att bli level 50 inget annat.

Jag förstod nog vad du menade.

Men jag syftade på att spelet är kort just pga. att main storyn är kort.
Sen att det finns en ofantlig mängd mer är bara ett plus, speciellt med mods.

Jag gillar verkligen Skyrim sjäv, men så värst "stort" är det ej.

Syftade mest på loren i sig. Att ta sig till level 50 redan, är bara en enorm grind och inget annat. Då har man nog missat 90% av allt som händer under de questen tills den punkten.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

Jag förstod nog vad du menade.

Men jag syftade på att spelet är kort just pga. att main storyn är kort.
Sen att det finns en ofantlig mängd mer är bara ett plus, speciellt med mods.

Jag gillar verkligen Skyrim sjäv, men så värst "stort" är det ej.

Syftade mest på loren i sig. Att ta sig till level 50 redan, är bara en enorm grind och inget annat. Då har man nog missat 90% av allt som händer under de questen tills den punkten.

Som jag har förstått det så har dom som är level 50 knappt questat öht, Utan i princip bara grindat

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Som jag har förstått det så har dom som är level 50 knappt questat öht, Utan i princip bara grindat

Jösses, det måste varit extremt roligt lol
Snacka om tråkigt att spela sig upp dit genom pure grind.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

Jösses, det måste varit extremt roligt lol
Snacka om tråkigt att spela sig upp dit genom pure grind.

Håller med, Man missar dessutom massa skillpoints som man får genom quests osv.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Blacksmithing hierling var tydligen en miss att investera poäng i. Fick hela 3 ores och en skitsak. Det kommer jag få var 24/e timme för 1 skill point. Det är mao samma sak som att själv hacka på 1 st iron i naturen vilket tar någon minut att leta upp och fixa.. efter 10 dagar skulle det bli 30st iron, vilket motsvarar 10 st iron i naturen att hacka på, vilket går rätt snabbt om man är på rätt ställe.. känns som att jag gjort bort mig. Och jag fixade hierling för runor och trä också... knas.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Blacksmithing hierling var tydligen en miss att investera poäng i. Fick hela 3 ores och en skitsak. Det kommer jag få var 24/e timme för 1 skill point. Det är mao samma sak som att själv hacka på 1 st iron i naturen vilket tar någon minut att leta upp och fixa.. efter 10 dagar skulle det bli 30st iron, vilket motsvarar 10 st iron i naturen att hacka på, vilket går rätt snabbt om man är på rätt ställe.. känns som att jag gjort bort mig. Och jag fixade hierling för runor och trä också... knas.

3 ores på 24h är inte mkt att hurra för Vad är Hierling?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Blacksmithing hierling var tydligen en miss att investera poäng i. Fick hela 3 ores och en skitsak. Det kommer jag få var 24/e timme för 1 skill point. Det är mao samma sak som att själv hacka på 1 st iron i naturen vilket tar någon minut att leta upp och fixa.. efter 10 dagar skulle det bli 30st iron, vilket motsvarar 10 st iron i naturen att hacka på, vilket går rätt snabbt om man är på rätt ställe.. känns som att jag gjort bort mig. Och jag fixade hierling för runor och trä också... knas.

Lär väll bli bättre ore och saker ju högre level/skills du har tippar jag på?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Någon som kör ESO på en macbook pro retina early 2013 (gt650m ,i7, 8gb ram) och kan berätta hur det fungerar? Hittar bara för late 2013 modellen på youtube etc.