The Elder Scrolls Online

Permalänk

Håller med Trudgelmer om att det är fantastskt hur mycket mer kräsna vi blivit på en såpass, relativt, kort tid.

För 5-6 år sedan så var det givet att MMO release var kopplat till massor av strul, buggar och login köer. I mitt huvud är det fortfarande OK, men det verkar som att den "nya generationen" spelare ställer mycket högre krav.

Troligtvis bra för konsumenterna i det långa loppet, men det känns lite främmande för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

Håller med Trudgelmer om att det är fantastskt hur mycket mer kräsna vi blivit på en såpass, relativt, kort tid.

För 5-6 år sedan så var det givet att MMO release var kopplat till massor av strul, buggar och login köer. I mitt huvud är det fortfarande OK, men det verkar som att den "nya generationen" spelare ställer mycket högre krav.

Troligtvis bra för konsumenterna i det långa loppet, men det känns lite främmande för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Att se det i ett ännu större perspektiv. Köp ett lir för ~25 år sedan och var det fullt med buggar gick det inte att köra. Att patcha fanns inte.

Så nej, det ska vara kvalitet. Vissa företag har börjat skita i det för ett gäng år sedan och folk blir mer och mer förbannade på det då de köper trasiga produkter, spel.

Edit: Som sagt, vad vi ser på marknaden är omogna företag som kortsiktigt vill tjänar pengar. Det långsiktiga tänket finns inte. Kvartalsrapporter som ser bra ut till aktieägarna är vad som räknas. Om det sker på bekostnad av vad som händer om ett år eller två spelar ingen roll, företag värderas oftast inte längre frammått än ett halvår eller max ett år.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag ser ett MMO som ett spel under utveckling, ända tills det läggs ner. ESO är otroligt buggfritt jämfört med liknande stortitlar som släppts de senaste 5 åren.
Jag är övertygad om att detta kommer bli jättebra Är väldigt nyfiken på adventure zones som kommer senare (raidzoner).

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

någon här som vet om det går bra att köpa ESO via amerikansk proxy på typ Greenmangaming? då i just aktivering så man itne blir bannad eller liknande?
Får ju imperial edition för en kakbit jämfört med här hemma i sverige :/

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

någon här som vet om det går bra att köpa ESO via amerikansk proxy på typ Greenmangaming? då i just aktivering så man itne blir bannad eller liknande?
Får ju imperial edition för en kakbit jämfört med här hemma i sverige :/

Aldrig testat och det kan nog ingen säga säkert, kan ju bero per spelföretag.
Sverige är ett av många länderna som är högre klassade, folk kan betala mer här och därför tar de ut en högre summa. Jävligt störande och fult. Väldigt många bolag gör så.

Testa söka runt lite? Om du skulle bli bannad kan du ju bara säga att du var i det landet och hälsade på en längre tid blah blah...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

någon här som vet om det går bra att köpa ESO via amerikansk proxy på typ Greenmangaming? då i just aktivering så man itne blir bannad eller liknande?
Får ju imperial edition för en kakbit jämfört med här hemma i sverige :/

Jag har själv försökt att köpa på greenmangaming genom proxy och det funkade inte. Min betalning gick inte genom via PayPal men på den europeiska sidan gick det.

Edit:
Jag försökte även att köpa direkt med mitt kort och det gick heller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Aldrig testat och det kan nog ingen säga säkert, kan ju bero per spelföretag.
Sverige är ett av många länderna som är högre klassade, folk kan betala mer här och därför tar de ut en högre summa. Jävligt störande och fult. Väldigt många bolag gör så.

Testa söka runt lite? Om du skulle bli bannad kan du ju bara säga att du var i det landet och hälsade på en längre tid blah blah...

Haha sant ^^
Jag har googlat och kollat lite, får inga direkta svar tråkigt nog.
Det blir nog att prova, det är så fruktansvärt mycket billigare att det är värt "risken", känner mig ändå rätt säker då det är en legitim sida

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Jag har själv försökt att köpa på greenmangaming genom proxy och det funkade inte. Min betalning gick inte genom via PayPal men på den europeiska sidan gick det.

Edit:
Jag försökte även att köpa direkt med mitt kort och det gick heller inte.

Hmm, det lät konstigt, jag kör just nu med "hola" till firefox och priserna blir rätt och allt stämmer so far, har inte provat lägga beställningen än, men det lär väl visa sig.
Jag gjorde för övrigt ett nytt konto med amerikansk adress

EDIT:
Provade precis att betala, den accepterar inte mitt kort, inte heller Swedbanks E-kort gick att köra

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

För 5-6 år sedan så var det givet att MMO release var kopplat till massor av strul, buggar och login köer. I mitt huvud är det fortfarande OK, men det verkar som att den "nya generationen" spelare ställer mycket högre krav.

Jo men skillnaden är ju att det släppts spel som fixar många av problem. Lär dom sig inte av tidigare spel är dom korkade.

Tex, idag ska ett MMO aldrig ha login köer. Det är ett förlegat system som fungerar dåligt. I ESO kallar dom det "megaserver", i GW2 kallar dom det "overflows". Inga av dom har köer, oavsett var och när du loggar in så loggar du in. Så det är en sak gjord rätt.

Gällande buggar så är några oförlåtliga. Tänk om dom släppt Skyrim, du kör igenom introt och... Draken spawnar inte. Ingenting händer. Du ligger där med huvet på blocket och ingenting triggas. Du kan starta om spelet, men det är så långt du kommer. Roligt spel va? ESO är fasligt nära detta om mainquesten är paj efter typ 2-3 questar. Den får helt enkelt inte vara det.

Permalänk
Skrivet av 1Z3C0LD:

Hmm, det lät konstigt, jag kör just nu med "hola" till firefox och priserna blir rätt och allt stämmer so far, har inte provat lägga beställningen än, men det lär väl visa sig.
Jag gjorde för övrigt ett nytt konto med amerikansk adress

EDIT:
Provade precis att betala, den accepterar inte mitt kort, inte heller Swedbanks E-kort gick att köra

Har du provat att föra över pengar till PayPal-kontot?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jupiter IV:

Har du provat att föra över pengar till PayPal-kontot?

hmm nej, känns lite småjobbigt att hålla på och flytta om det inte går

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk

Om man laddar ner betan nu, kan man köra när det släpps? (har köpt imperial edition) eller måste man ladda ner en annan version när spelet släpps?

Visa signatur

Intel 4770K 4,1@Ghz, Radeon HD XFX 7970, NZXT H2,Corsair GS SSD 128 GB + 1TB HDD, Corsair HX 650W 80+ Gold, Corsair 12GB Vengeance 1600 Mhz (3x4GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Hmm, det lät konstigt, jag kör just nu med "hola" till firefox och priserna blir rätt och allt stämmer so far, har inte provat lägga beställningen än, men det lär väl visa sig.
Jag gjorde för övrigt ett nytt konto med amerikansk adress

EDIT:
Provade precis att betala, den accepterar inte mitt kort, inte heller Swedbanks E-kort gick att köra

Jag gjorde samma sak, skapade ett nytt konto med amerikansk adress genom vpn och proxy, mitt kort accepterades inte ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Jag gjorde samma sak, skapade ett nytt konto med amerikansk adress genom vpn och proxy, mitt kort accepterades inte ändå.

nej, sen läste jag på deras support att proxy/vpn kunde strula till det, men eftersom jag gjort ett konto redan i USA så vart det fortfarande dollar när jag stängde av proxyn och VPN, men fortfarande utan lycka.
Känns som jag provat det mesta just nu, så får väl bli att punga ut det hederligt!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Jag gjorde samma sak, skapade ett nytt konto med amerikansk adress genom vpn och proxy, mitt kort accepterades inte ändå.

Kan säga att jag ändrade leverans adress på mitt amazon.com konto, till en stad i alaska(då dem har 0skatt där) då kan man köpa det via amazon.com för $79.99 vilket är ungefär 540kr just nu.... blir mer å mer sugen, men frågan är ju om imperial edition är värt det eller inte
HMmmmm

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Kan säga att jag ändrade leverans adress på mitt amazon.com konto, till en stad i alaska(då dem har 0skatt där) då kan man köpa det via amazon.com för $79.99 vilket är ungefär 540kr just nu.... blir mer å mer sugen, men frågan är ju om imperial edition är värt det eller inte
HMmmmm

Köpte Imperial edition för ungefär samma pris på greenmangaming med deras 25% rabatt kod när de hade den koden då

Edit:
De har just nu 20% rabatt på greenmangaming med denna koden: PLOCVS-G2T5YX-DATY6M. Blir cirka 590 SEK för imperial edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvarsson96:

Om man laddar ner betan nu, kan man köra när det släpps? (har köpt imperial edition) eller måste man ladda ner en annan version när spelet släpps?

Ja, det släpps en patch på releasedagen som uppgraderar Betan till skarp version genom launchern.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av rustax:

Köpte Imperial edition för ungefär samma pris på greenmangaming med deras 25% rabatt kod när de hade den koden då

Edit:
De har just nu 20% rabatt på greenmangaming med denna koden: PLOCVS-G2T5YX-DATY6M. Blir cirka 590 SEK för imperial edition.

Om man "handlar hederligt" därifrån, läggs det till 25% av priset som brukligt, eller är 69.99£ det slutgiltiga priset för Digi ImP?

69.99£ = ~618kr, vilket är (lite) billigare än både Bethesdas egna sida och svenska ÅF som tar 699kr för Digi Imp.
Lägg till eventuella rabattkoder (25/20%) så hamnar man på runt 463kr - 494kr för en Digi Imp, vilket är lite roligare än 700kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juris Prudentia:

Om man "handlar hederligt" därifrån, läggs det till 25% av priset som brukligt, eller är 69.99£ det slutgiltiga priset för Digi ImP?

69.99£ = ~618kr, vilket är (lite) billigare än både Bethesdas egna sida och svenska ÅF som tar 699kr för Digi Imp.
Lägg till eventuella rabattkoder (25/20%) så hamnar man på runt 463kr - 494kr för en Digi Imp, vilket är lite roligare än 700kr.

Jag handlade hederligt därifrån och fick det för 52,5£ med 25% rabatt kod. Det blir cirka 540kr. Det är pund sterling de har som valuta för oss i Sverige och de är betydligt starkare än euron. 1 pund ligger på cirka 10,50 SEK. Jag ser bara 20% rabatt koden. Men det dyker säkert upp en 25% rabatt kod snart. De brukar ha det rätt så ofta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jo du har helt rätt där. Jag rörde ihop det rejält med valutan så det blev "lite" fel på uträkningarna..

Jag kommer nog att beställa därifrån då man kan lägga den sparade hundralappen på en sub till.

Tack

Permalänk
Medlem

Har inte alls följt detta spel men tänkte ge det en chans då jag är redigt trött på wow för tillfället, det ser rätt kul ut på dom videos jag sett på.

Är dock lite vilsen nu när jag tänkt köpa det, finns det ett ex man kan förbeställa som ger 3 days early access och en som ger 5 days early access ?

Det står nämligen 5 dagar på den på Teso's sida och 3 på den på Komplett.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

Har inte alls följt detta spel men tänkte ge det en chans då jag är redigt trött på wow för tillfället, det ser rätt kul ut på dom videos jag sett på.

Är dock lite vilsen nu när jag tänkt köpa det, finns det ett ex man kan förbeställa som ger 3 days early access och en som ger 5 days early access ?

Det står nämligen 5 dagar på den på Teso's sida och 3 på den på Komplett.

5 dagar får du endast om du beställer från Teso's hemsida, om du beställer från återförsäljare så som komplett så får du "endast" 3 dagar early access

Permalänk
Medlem

aha tackar för snabbt svar =).

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Hur mycket kommer det att kosta per månad att spela?

Kanske nämnts tidigare i tråden men jag hittar det inte.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Hur mycket kommer det att kosta per månad att spela?

Kanske nämnts tidigare i tråden men jag hittar det inte.

Första månaden gratis, Sedan drygt 100:-/Månad

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackan18:

5 dagar får du endast om du beställer från Teso's hemsida, om du beställer från återförsäljare så som komplett så får du "endast" 3 dagar early access

Man får även 5 dagar early access om man beställer imperial edition från återförsäljare.

Permalänk
Medlem

5 dagar early access är väll att man börjar på en söndag eller måndag, känns lite jobbigt att behöva jobba under hela early access Men några timmar borde man kunna hitta för detta.

Ska bli väldigt kul men är lite osäker vilken klass det blir.

Permalänk
Medlem

Betan för Europa börjar kl 13 på Söndag.

Q: What day and time will the servers open for the 5-day Early Access?

A: The ESO North American and European megaservers open at 7:00 AM EDT, Sunday March 30th.

Time Conversions:

North America (East): 7:00 AM EDT, Sunday March 30th

UK/IE: 12:00 PM WEST, Sunday March 30th

Central Europe: 1:00 PM CEST, Sunday March 30th

Sydney, Australia: 10:00 PM AEDT, Sunday March 30th

Singapore: 7:00 PM SGT, Sunday March 30th

Q: What day and time will the servers open for the 3-day Early Access?

A: If you have 3-day Early Access, you may log into the game starting at 7:00 AM EDT, Tuesday April 1st.

Time Conversions:

North America (East): 7:00 AM EDT, Tuesday April 1st

UK/IE: 12:00 PM WEST, Tuesday April 1st

Central Europe: 1:00 PM CEST, Tuesday April 1st

Sydney, Australia: 10:00 PM AEDT, Tuesday April 1st

Singapore: 7:00 PM SGT, Tuesday April 1st

Q: What time will the game servers open on 4.4.14?

A: The ESO North American and European megaservers will open at 7:00 PM EDT, Thursday April 3rd. (Please note: these times are subject to change.)

Time Conversions:

North America (East): 7:00 PM EDT, Thursday, April 3rd

UK/IE: 12:00 AM WEST, Thursday, April 4th

Central Europe: 1:00 AM CEST, Thursday, April 4th

Sydney, Australia: 10:00 AM AEDT, Thursday, April 4th

Singapore: 7:00 AM SGT, Thursday, April 4th

Q: Do I need to delete the beta client and download a new client for launch?

A: No, you do not need to delete your beta client or perform a new download and reinstall. If you have the live beta client, you can simply patch it up to the launch build starting on Thursday the 27th of March. We encourage you to patch up to the launch build early so you’re ready to go for Early Access or launch day!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Finns kanske risk att man är sjuk nästa vecka

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Finns kanske risk att man är sjuk nästa vecka

Själv har man bytt bort pass så jag är ledig söndag, måndag och tisdag. Då finns det tid för att spela!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W