Permalänk
Medlem

Kass ping endast i CS:GO

När jag går in på en public server så börjar pingen med runt 100 sen går den ner stegvis under 1 minut till 30-40. När jag sitter och lirar MM så ligger pingen alltid runt 30.

Mina polare har alltid runt 5-10 när vi kommer in på bra servrar men jag ligger fortfarande på runt 30, är jävligt less på det. Man känner av att det laggar ibland. Har testat ominstallera CS:GO, har fixat alla rates och har även googlat utan resultat.

Har testat 2 olika internetleverantörer, hade 100mbit innan och nu kör jag med 250mbit fiber från BBB.
Någon som har några förslag?

Permalänk
Medlem

Testat direkt i väggen?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Testat direkt i väggen?

Hade router när jag körde 100mbit men nu när jag har fiber så kör jag direkt i väggen. När jag testar speedtest och pingtest så får jag alltid runt 1-6ms

Permalänk
Inaktiv

Själv har jag 2 Mbit/s (FTW) och märker att jag kan få väldigt hög ping i CS kan gå upp till 999 när jag pratar via skype samtidigt.
Medans när jag spelar Planerside 2 får jag aldrig hög ping, och där kan det vara ca 2000 spelare i en server...

Permalänk
Medlem

Kan det vara någon inställning för spelet som ändrar hur mycket internet som får användas, annars skulle det eventuellt kunna vara ditt moderkort som ändrar det, om jag inte minns fel så kan man väl ställa in hur mycket internet olika program får använda på moderkort med killer nätverk.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

Kan det vara någon inställning för spelet som ändrar hur mycket internet som får användas, annars skulle det eventuellt kunna vara ditt moderkort som ändrar det, om jag inte minns fel så kan man väl ställa in hur mycket internet olika program får använda på moderkort med killer nätverk.

Känns ju som att det inte borde bara någon inställning i spelet då jag har ominstallerat det. Ingen aning hur man gör det med moderkortet eller hur man kollar upp det.

Permalänk
Medlem

Valves serverar är skit. Rubberbanding och hög ping konstant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Valves serverar är skit. Rubberbanding och hög ping konstant.

Efter närmare 100 vinster i competitive och ett antal timmar på public så har jag fortfarande inte råkat ut för varken den ena eller den andra. De extremt få gånger jag har sett någon få extremt hög ping så har det varit individuella, inte servern i sig. Så jag vet inte om jag skulle kalla deras servrar för "skit".

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Lirade precis ett game, 29 ping~ och 40+ms i netgraphen. Inte okej när man har fiber när andra polare sitter med 100mbit utan fiber och 5 ping

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Efter närmare 100 vinster i competitive och ett antal timmar på public så har jag fortfarande inte råkat ut för varken den ena eller den andra. De extremt få gånger jag har sett någon få extremt hög ping så har det varit individuella, inte servern i sig. Så jag vet inte om jag skulle kalla deras servrar för "skit".

Du kommer behöva passa dig, det kommer komma CS:GO "elitist jerks" och flamea dig nu.

Antingen är du låg mmr scrub (Läs allt under global elite)
eller haft tur

Själv håller jag med dig, inte haft några problem alls med saker som rubberbanding eller hög ping

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaajkan:

Lirade precis ett game, 29 ping~ och 40+ms i netgraphen. Inte okej när man har fiber när andra polare sitter med 100mbit utan fiber och 5 ping

Om du har fiber eller inte har mindre betydelse. Det som betyder mest är hur du ligger i nätet i förhållande till servern, antal router hopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Du kommer behöva passa dig, det kommer komma CS:GO "elitist jerks" och flamea dig nu.

Antingen är du låg mmr scrub (Läs allt under global elite)
eller haft tur

Själv håller jag med dig, inte haft några problem alls med saker som rubberbanding eller hög ping

För att MMR har ju något med serverns kvalitet att göra ;D

CS:GO "elites" kan ju dra och gömma sig, de/vi veteraner som har en "10 years of service" badge på Steam och har spelat CS sedan 1.0 tenderar att veta lite mer om hur motorn fungerar/har fungerat, och kommer dessutom ihåg samtliga svagheter som spelet har haft genom tiderna.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Efter närmare 100 vinster i competitive och ett antal timmar på public så har jag fortfarande inte råkat ut för varken den ena eller den andra. De extremt få gånger jag har sett någon få extremt hög ping så har det varit individuella, inte servern i sig. Så jag vet inte om jag skulle kalla deras servrar för "skit".

Körde ett competitive game då hela motståndarlaget samt 3 lagkamrater blev utslängda ur gamet och inte kunde komma in igen, vet inte om det är så bra servrar.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

En del servrar är dåliga på CSGO (Då pratar jag om Valves egna).
Vet att jag körde ett game för inte så länge sedan där några användare hade 600+ ms medan jag satt med 20-40.

Men har aldrig hört om att ha dålig ping hela tiden.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Körde ett competitive game då hela motståndarlaget samt 3 lagkamrater blev utslängda ur gamet och inte kunde komma in igen, vet inte om det är så bra servrar.

En dålig server måste man beräkna med. Kan ju knappast vara perfekt.

Skrivet av reflect:

En del servrar är dåliga på CSGO (Då pratar jag om Valves egna).
Vet att jag körde ett game för inte så länge sedan där några användare hade 600+ ms medan jag satt med 20-40.

Men har aldrig hört om att ha dålig ping hela tiden.

Ja, visst är nog en del servrar dåliga, men det gäller varenda spel som finns. Finns inte ett enda spel där det aldrig funnits en dålig server. Jag skulle dock inte gå så långt att kalla Valves servrar för "skit", de är väl i området "lagom".

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Utan VPN kör jag med 5 i ping på Valves Stockholm servrar...

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Jag har 100 i ping inge choke eller något sådant och servern ligger 7 mil från mig, förut när jag spelade så hade jag ping på 30-35 i csgo. När jag spelar BF4 har har runt 30 i ping så något grovt fel är det på CSGO?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

För att MMR har ju något med serverns kvalitet att göra ;D

CS:GO "elites" kan ju dra och gömma sig, de/vi veteraner som har en "10 years of service" badge på Steam och har spelat CS sedan 1.0 tenderar att veta lite mer om hur motorn fungerar/har fungerat, och kommer dessutom ihåg samtliga svagheter som spelet har haft genom tiderna.

Det förstår inte dom

Jag har en vän som spelat i ca 1 år men råkar vara DMG, jävlar vad han whääar på 64 tick om han missar ett skot... Konstigt nog är det bara han varje gång på servern som klagar... Undra varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Jag har 100 i ping inge choke eller något sådant och servern ligger 7 mil från mig, förut när jag spelade så hade jag ping på 30-35 i csgo. När jag spelar BF4 har har runt 30 i ping så något grovt fel är det på CSGO?

Skyll inte på CS:GO för att din anslutning till just denna server är kass. 7 mil fågelvägen betyder inte att den ligger optimalt för dig i nätet. Kör en traceroute mot respektive server så ser du hur många router hopp som görs.

Permalänk
Medlem

Testade koppla in laptopen med annan nätverkskabel och när jag går in på public servrar med den så får jag ca 5-15ms och max 20 ping. När jag kopplar in min stationära så får jag 30+ms och 25+ ping.. Kan det vara någon moderkorts drivrutin som är gammal eller vad kan det vara? Har testat att installera om csgo så borde inte vara någon konstig inställning där

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Skyll inte på CS:GO för att din anslutning till just denna server är kass. 7 mil fågelvägen betyder inte att den ligger optimalt för dig i nätet. Kör en traceroute mot respektive server så ser du hur många router hopp som görs.

Kan meddela att jag haft 30 i ping till samma server i ett halvår innan, jag har 100 i ping till alla servrar.. Att öppna portar hjälpte inte mycket..

Hur gör jag en traceroute på servern då ?? Tar bort 27015 eller?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Köpte nytt nätverkskort och nätverkskabel idag och inga förbättringar, sitter fortfarande med 30-40 ping på svenska MM servrarna när polarna sitter på 5-10.. När jag går in på vissa public servrar så får jag dock ibland 10 ping

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av vaajkan:

Köpte nytt nätverkskort och nätverkskabel idag och inga förbättringar, sitter fortfarande med 30-40 ping på svenska MM servrarna när polarna sitter på 5-10.. När jag går in på vissa public servrar så får jag dock ibland 10 ping

deal with it

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag med en dumfråga, och du har säkert redan kollat på detta, men har du någon slags VPN igång? Det om nått demolerar ens ping.

Permalänk
Skrivet av vaajkan:

Testade koppla in laptopen med annan nätverkskabel och när jag går in på public servrar med den så får jag ca 5-15ms och max 20 ping. När jag kopplar in min stationära så får jag 30+ms och 25+ ping.. Kan det vara någon moderkorts drivrutin som är gammal eller vad kan det vara? Har testat att installera om csgo så borde inte vara någon konstig inställning där

Bara för att du ominstallerar cs go så ändrar det inte inställningar. Du måste ändra dom själv. Det är som att säga '' om jag ominstallerar cs go så sänks texture quality '' det gör inte det. Ändra inställningarna ingame.