The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Finns som jag ser det ganska många som blev besvikna över att Imperial rasen kommer att kosta extra (Imperial edition). Mest kanske för att dem är oroliga för att detta kommer sätta en trend av att företaget kommer att ta betalt för extramaterial när dem redan betalar en månadsavgift.

Personligen är jag lite orolig för detta men hoppas så klart att jag har fel. Imperial rasen är trots allt till största delen kosmetisk. Så länge dem kommer att leverera material i patchar som motsvarar månadskostnaden kommer jag vara nöjd. Köpte själv den fysiska boxen av Imperial Edition då jag och sambo mer eller mindre samlar på sådant.

Permalänk

Kommer pre-ordera Imerial Edition men kommer dock inte spela som Imperial.

En till tråkig human? Nej tack.

Blir ödla eller katt

Permalänk
Medlem

Collectors köper man oftast för att ha en fin låda på hyllan och annat fint som kommer med. Ingame material är en bonus men sällan varit så intressant.

Permalänk
Medlem

Curse har 500 000 betanycklar att dela ut för nästa stresstest. Det är en och en annan nyckel det.
http://www.curse.com/news/the-elder-scrolls-online/49348-grab...

Nästa betaevent är fredag 7:e till måndag 10:e februari
http://i.imgur.com/7JwYavX.png
(bild ej min, såg på Reddit)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Curse har 500 000 betanycklar att dela ut för nästa stresstest. Det är en och en annan nyckel det.
http://www.curse.com/news/the-elder-scrolls-online/49348-grab...

Nästa betaevent är fredag 7:e till måndag 10:e februari
http://i.imgur.com/7JwYavX.png
(bild ej min, såg på Reddit)

Till Tisdag menar du väl?

Permalänk

Jag fick en invite nyss=) Ska bli skoj, var ju en månad sen sist, och nu har jag nytt grafikkort.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5-3470 GPU:Gigabyte Radeon R9 270X 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600MHz MB: Gigabyte GA-B75M-D3H Lagring: Kingston SSDNow V300 120GB, WDl Caviar Green 2TB PSU: Fractal Design Integra R2 500 W OS Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Till Tisdag menar du väl?

Snacka om att leta småfel för att kunna klaga istället för att fokusera på det inlägget handlade om.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet om gamla betanycklar fungerar eller är det bara dom som fått nya nycklar nu som får köra betan i helgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Någon som vet om gamla betanycklar fungerar eller är det bara dom som fått nya nycklar nu som får köra betan i helgen?

Antar att det är dem nya som gäller, annars borde dem ju inte skickat nya. Fått en umder natten, bara hoppas man himner spela umder helgen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Antar att det är dem nya som gäller, annars borde dem ju inte skickat nya. Fått en umder natten, bara hoppas man himner spela umder helgen

"If you already have an account, disregard the beta key in this email. All you need to do is run your launcher and let it patch!"

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: hur stor var er patch? Tyckte min började på 500 mb men sen när jag kollade va det nästan 4 Gb kvar.

Permalänk
Medlem

Kan man ge bort Beta Keyen man fick i senaste mailet till en polare
Jag har redan betan men de skickade en extra key som det står att man inte behöver

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miljon3:

Kan man ge bort Beta Keyen man fick i senaste mailet till en polare
Jag har redan betan men de skickade en extra key som det står att man inte behöver

Det som borde hända är bara att nyckeln inte går att använda. Då har man fått samma nyckel som tidigare. Dock är det inget jag är säker på. Men om du ska ge den till någon du känner är det ju bara testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N_Micke:

Antar att det är dem nya som gäller, annars borde dem ju inte skickat nya. Fått en umder natten, bara hoppas man himner spela umder helgen

Ok.. Fick en key här på forumet förra vändan, så jag vet inte om jag ska ge bort den jag fick i natt eller inte. Får avvakta med att ge bort den några dagar då, tills vi vet.

Permalänk
Medlem

Koden man fått är samma kod man gått till tidigare beta. Går inte att ge bort. Tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt igår. Får se om jag tänker spela eller inte. Har inga planer att köpa spelet då det är månadsavgift

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

"If you already have an account, disregard the beta key in this email. All you need to do is run your launcher and let it patch!"

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: hur stor var er patch? Tyckte min började på 500 mb men sen när jag kollade va det nästan 4 Gb kvar.

I stand corrected

Ska bli kul att testa igen under helgen, borde vara väldigt klart vid detta laget tycker jag. Lutar åt att köp men vi får se hur det blir efter denna helgen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Har inga större förväntningar på spelet, men eftersom jag fick en nyckel idag så kommer jag att testa det för att se hur det går.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem

Ska blir sjukt intressant, varit ett stort fan av Elder Scrolls och fastnade direkt. Beta i helgen igen, kan inte bli mycket bättre

Permalänk
Medlem

ESO kan bli hur bra det vill, själv kommer jag förmodligen gå in i EverQuest Next och Landmark för att aldrig mer synas...
Landmarks tidiga (en vecka gamal) alpha är mycket bättre än många spels sena beta.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Kostar ju 70 pund där?

Står 49.99 pund för mig och sen har alla som varit registrerade där innan fått en rabattkod på 20 eller 25%.

Permalänk
Medlem

https://www.g2a.com/the-elder-scrolls-online-cd-key-preorder-... €34.99

Jag har fått en beta-key till detta stresstest men kommer inte att använda den. Om någon vill ha nyckeln så släng iväg ett pm

EDIT: nyckeln tagen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ingen annan som tycker grafiken och animationerna är precis lika konstiga som i SWTOR? Det ska väl vara samma motor så det är väl inte så konstigt men ändå dumt. Det ser ut som swtor med fantasy texturer. blä.

Det blir noll känsla när man springer runt. Vete fanken vad det är men det är tillräckligt för att jag ska skippa spelet i alla fall. Synd för mig.

Varför kunde dom inte designat så att karaktärerna hade samma visuella språk som i alla coola stillbilder/all cool "art" dom har här och där.

Disclaimer: Har iofs bara spelat första betahelgen men gissar att grafik och aniomationer inte ändrats på ocvanstående punkter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Snacka om att leta småfel för att kunna klaga istället för att fokusera på det inlägget handlade om.

För mig och säkert många andra som läser i tråden är det viktigt med att rätt information skrivs ut i inläggen. Många människor arbetar faktiskt i veckan, och även helgen. Då är det rätt bra att veta vilka dagar man smartast tar ut sin ledighet på. I detta fallet fanns inte tisdagen med i deras strategi för att du hade skrivit till måndag. Det gör ont att läsa din ilska över mitt neutrala inlägg. Det skrämmer mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Ingen annan som tycker grafiken och animationerna är precis lika konstiga som i SWTOR? Det ska väl vara samma motor så det är väl inte så konstigt men ändå dumt. Det ser ut som swtor med fantasy texturer. blä.

Det blir noll känsla när man springer runt. Vete fanken vad det är men det är tillräckligt för att jag ska skippa spelet i alla fall. Synd för mig.

Varför kunde dom inte designat så att karaktärerna hade samma visuella språk som i alla coola stillbilder/all cool "art" dom har här och där.

Disclaimer: Har iofs bara spelat första betahelgen men gissar att grafik och aniomationer inte ändrats på ocvanstående punkter.

Vad jag vet användes Swtor motorn bara vid typ första betan. För att sedan använda den dom gjort för Eso. Vad jag vet. Jag har bara spelat senaste betan och var helnöjd. Han. I te köra så mycket men har inget att klaga på. 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Vad jag vet användes Swtor motorn bara vid typ första betan. För att sedan använda den dom gjort för Eso. Vad jag vet. Jag har bara spelat senaste betan och var helnöjd. Han. I te köra så mycket men har inget att klaga på. 😄

Skickades från m.sweclockers.com

http://elderscrollsonline.info/news/about-game-engine

Permalänk
Medlem

Se där. 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Köpte Imperial Edition (Digital) för 400 riksdaler. Kändes som ett kap.

Skrivet av Prodigys:

Finns för ungefär det priset på bland annat greenmangaming.com

Skrivet av Semenra:

Kostar ju 70 pund där?

Skrivet av Prodigys:

Står 49.99 pund för mig och sen har alla som varit registrerade där innan fått en rabattkod på 20 eller 25%.

Kan vi inte reda ut detta en gång för alla?

Om man vill skaffa sig Imperial Edition (Digital) för 400kr, vart kikar man då?
Som för Semenra så står det 70 pund för mig när jag tittar (ej inloggad iofs).

Kan lätt tänka mig pröjsa 400kr för det men aldrig 6-700.
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/mmos/elder-scr...

Skrivet av Woaini:

Ingen annan som tycker grafiken och animationerna är precis lika konstiga som i SWTOR? Det ska väl vara samma motor så det är väl inte så konstigt men ändå dumt. Det ser ut som swtor med fantasy texturer. blä.

Det blir noll känsla när man springer runt. Vete fanken vad det är men det är tillräckligt för att jag ska skippa spelet i alla fall. Synd för mig.

Varför kunde dom inte designat så att karaktärerna hade samma visuella språk som i alla coola stillbilder/all cool "art" dom har här och där.

Disclaimer: Har iofs bara spelat första betahelgen men gissar att grafik och aniomationer inte ändrats på ocvanstående punkter.

Jag håller med dig. Det ser okej ut men inte mer. Inte som när jag såg Tera för första gången t ex, fan vad snyggt det var.

http://elderscrollsonline.info/screenshots
Vissa scener ser bra ut medans andra är gråa och blaskiga. Lowres blandat med lite highres här och var.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kan vi inte reda ut detta en gång för alla?

Om man vill skaffa sig Imperial Edition (Digital) för 400kr, vart kikar man då?
Som för Semenra så står det 70 pund för mig när jag tittar (ej inloggad iofs).

Kan lätt tänka mig pröjsa 400kr för det men aldrig 6-700.
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/mmos/elder-scr...

Jag håller med dig. Det ser okej ut men inte mer. Inte som när jag såg Tera för första gången t ex, fan vad snyggt det var.

http://elderscrollsonline.info/screenshots
Vissa scener ser bra ut medans andra är gråa och blaskiga. Lowres blandat med lite highres här och var.

Shit vad olika åsikt många har. 😄 jag tyckte det va en "wow vad sjukt snyggt det är" upplevelse. 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Shit vad olika åsikt många har. 😄 jag tyckte det va en "wow vad sjukt snyggt det är" upplevelse. 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Verkligen

Nä men startområdet kändes så livlöst. Några grästussar här och där, något kantigt träd bredvid, väldigt platta områden. Men det kanske blir bättre sen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Verkligen

Nä men startområdet kändes så livlöst. Några grästussar här och där, något kantigt träd bredvid, väldigt platta områden. Men det kanske blir bättre sen?

Jag körde bara start zonen. 😄 kör allt på Max tom view distance. Sjukt bra optimerat för min rigg.

Skickades från m.sweclockers.com