Vilka hörlurar ska jag köpa?

Permalänk

Vilka hörlurar ska jag köpa?

Hej,

Jag är ute efter ett par hörlurar med mick som sitter riktigt gott på huvudet. Jag vill kunna höra tex när det kommer någon bakom mig. Ett fint basljud hade också varit kanon. Jag ska köra Elder Scrolls online.

Jag är relativt färsk på datorspels fronten. Så vet inte om det är 5.1, 7.1 eller något annat jag önskar att få utav mina hörlurar. Hoppas ni vet, med hjälp av beskrivningen ovan.

Jag letar efter något mellan 600-1000 kr.

Hjälp en riktigt vilsen själ att välja rätt.

Tack sålänge.

Jonny2111

Permalänk
Avstängd

Qpad QH-90!

Passar perfekt in i din budget. Riktigt bra lurar.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Lånar den här tråden lite. Har själv funderat mycket på QPAD QH-90. Hur fungerar dessa surroundmässigt? Kör Asus Maximus VI Hero.

Som sagt var man vill ju gärna höra vart ljudet kommer ifrån. Kör BF4 en hel del.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Lånar den här tråden lite. Har själv funderat mycket på QPAD QH-90. Hur fungerar dessa surroundmässigt? Kör Asus Maximus VI Hero.

Som sagt var man vill ju gärna höra vart ljudet kommer ifrån. Kör BF4 en hel del.

Eftersom man bara har två öron är väl fungerande stereo allt man behöver med hörlurar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Logitech G35 Det är 7.1

Permalänk
Avstängd

Du ska ej sköpa Razer chackarias xbox edition. Jag har hör att Steel series siberia v2 är bra

Permalänk
Medlem

Surround headset är överskattat: http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Warinator:

Logitech G35 Det är 7.1

Dock är det virtuellt surround och inte alls bra. Det räcker fullgott med ett bra par stereolurar.
QH-90 spelar även på en helt annan nivå vad det gäller komfort.

Sweclockers gillar tex inte G35.
http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Skrivet av Nagelfar83:

Lånar den här tråden lite. Har själv funderat mycket på QPAD QH-90. Hur fungerar dessa surroundmässigt? Kör Asus Maximus VI Hero.

Som sagt var man vill ju gärna höra vart ljudet kommer ifrån. Kör BF4 en hel del.

Det låter precis som ett bra par stereolurar ska göra. Ställ in headphones i BF4s ljudinställningar så är det bara att köra.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SweCake:

Du ska ej sköpa Razer chackarias xbox edition. Jag har hör att Steel series siberia v2 är bra

Farligt att säga att Siberia är bra på detta forum ensam, så backar upp och tycker själv att Siberia är lätt värda pengarna!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Farligt att säga att Siberia är bra på detta forum ensam, så backar upp och tycker själv att Siberia är lätt värda pengarna!

Nej! Ljudet är ju förjävligt

Kör du på QPAD QH-90 kommer du inte bli besviken, det kan jag lova!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medlem46:

Håller med till 100%. Surround är fysiskt omöjligt med sånt litet avstånd du har mellan högtalare och öra, så 5.1 i lurar är endast föräljningsknep som i de flesta fall får lurarna att vara både dyrare och låta sämre.

Skrivet av SimpanDirr:

Farligt att säga att Siberia är bra på detta forum ensam, så backar upp och tycker själv att Siberia är lätt värda pengarna!

det har du helt rätt i - att det är farligt att kalla Siberia bra menar jag

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Farligt att säga att Siberia är bra på detta forum ensam, så backar upp och tycker själv att Siberia är lätt värda pengarna!

Om du är lat som fan och bara vill ha något som "fungerar" så är det inget fel på dom.
DOCK så kostar Siberia runt 550kr och du får egentligen inget utomordentligt för priset du spenderar.

Micken är kass(seriöst spela in er själva), inget tryck i högtalarna samt så är chansen att något går sönder i dom på ett år nästintill 40%.

Köp ett par RIKTIGA lurar för [utsatt pris] -50k och köp en clip on mick för 50kr från antingen utvald svensk näthandel, DX eller ebay.

Permalänk
Medlem

Skaffa ett par Qpad QH-90 lovar att du kommer bli mer än nöjd med ljudkvalitén och komforten.

Permalänk
Medlem

QH-90 har riktigt bra ljud, däremot kunde mikrofonen varit bättre tycker jag. Jag hade nog köpt ett par utan mic och köpt en fristående mikrofon istället.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2458428 + valfri mick.

Ovan slår allt som folk länkat och kommenterat om med typ, __HÄSTLÄNGDER__, då överdriver jag inte ens.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2458428 + valfri mick.

Ovan slår allt som folk länkat och kommenterat om med typ, __HÄSTLÄNGDER__, då överdriver jag inte ens.

Köpte dom och dom var väldigt obekväma, Testa beyerdynamic 770 eller 990 som är RIKTIGT bekväma och slår Audio Technica ATH-M50S Med HÄSTLÄNGDER.

Fast lossah har rätt att Audio Technica ATH-M50S slår alla gaming hörlurar med hästlängder:P

Visa signatur

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Permalänk
Medlem

Aja jag har beställt ett par Qpad qh 90 lurar så vi får se vad dom går för. Hoppas ju att det inbyggda ljudkortet ska göra sitt oxå hehe. Har ju inte hört någe dåligt om qh 90 lurarna så dom måste väl vara bra

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0xis:

Köpte dom och dom var väldigt obekväma, Testa beyerdynamic 770 eller 990 som är RIKTIGT bekväma och slår Audio Technica ATH-M50S Med HÄSTLÄNGDER.

Fast lossah har rätt att Audio Technica ATH-M50S slår alla gaming hörlurar med hästlängder:P

snackar vi komfort kan du ta och kolla in mina lurar med en nyinköpt modmic 3.0 som jag fick häromdan
(Sony MDR XB1000, man ser ut som princess leia med dom på sig)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

Folk som dissar sibera vet nog inte va dem snackar om, speciellt inte de som säger att de går sönder lätt.. Har fortfarande mina Siberia V1 som jag haft sen de kom

DOCK så är micen väldigt dålig (speciellt på V1 där den var lös xD) och ljudet inte är det bästa.

MEN komforten är underbar, mycket bättre än alla andra headset jag provat och är egentligen enda anledningen att jag sitter på dem fortfarande (och att jag är snål ). Skulle dock rekommendera Sibera just för att komforten är så pass bra

Spelar CS på LEM/Supreme nivå så att höra steps är inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Folk som dissar sibera vet nog inte va dem snackar om, speciellt inte de som säger att de går sönder lätt.. Har fortfarande mina Siberia V1 som jag haft sen de kom

DOCK så är micen väldigt dålig (speciellt på V1 där den var lös xD) och ljudet inte är det bästa.

MEN komforten är underbar, mycket bättre än alla andra headset jag provat och är egentligen enda anledningen att jag sitter på dem fortfarande (och att jag är snål ). Skulle dock rekommendera Sibera just för att komforten är så pass bra

Spelar CS på LEM/Supreme nivå så att höra steps är inga problem

ja, komforten är faktiskt en av de bättre måste jag säga.
jag kommer ihåg i nian på grundskolan när det var nån som hade med sig ett par siberia v2 black edition med guldiga detaljer, jäääääävlar vad sexigt det var på den tiden basen slog som fan i trumhinnorna!
jag kan inte fatta hur man kunde tycka att det lät bra på den tiden... helt sjukt

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av p0xis:

Köpte dom och dom var väldigt obekväma, Testa beyerdynamic 770 eller 990 som är RIKTIGT bekväma och slår Audio Technica ATH-M50S Med HÄSTLÄNGDER.

Fast lossah har rätt att Audio Technica ATH-M50S slår alla gaming hörlurar med hästlängder:P

Kan väl rekommendera DT990 i denna tråden också. Speciellt då de har extremt skönt material mot öronen, vilket är enormt bra om man har lätt att få öroninfektioner av tajta lurar med läder på. Riktigt bra ljud har de också.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av morxy49:

snackar vi komfort kan du ta och kolla in mina lurar med en nyinköpt modmic 3.0 som jag fick häromdan
(Sony MDR XB1000, man ser ut som princess leia med dom på sig)

http://i.imgur.com/vDWzeeO.jpg

Det första jag tänker på är tractor pulling

Har för mig att jag har provlyssnat dessa, kan inte påstå att det är neutrala lurar precis.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Det första jag tänker på är tractor pulling

http://media.syracuse.com/entertainment/photo/tractorjpg-6abb...

Har för mig att jag har provlyssnat dessa, kan inte påstå att det är neutrala lurar precis.

nej, neutrala är dom inte. om jag ska vara ärlig så är ljudet inte sådär perfekt precis, men den extrema basen i lurarna väger definitivt upp det. (iaf för den musikstilen jag lyssnar på)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Angående Qpad QH 90. Hör man fotsteg när någon kommer i spelen? Har nästan bestämt mig för dem, vill bara få det klargjort innan köp.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonny2111:

Angående Qpad QH 90. Hör man fotsteg när någon kommer i spelen? Har nästan bestämt mig för dem, vill bara få det klargjort innan köp.

Just fotstegsljudet har Qpad vald att maskera bort.........

Kan innehålla spår av ironi

Dold text
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny2111:

Angående Qpad QH 90. Hör man fotsteg när någon kommer i spelen? Har nästan bestämt mig för dem, vill bara få det klargjort innan köp.

Ja det gör man, dom har ett väldigt skarpt och klart ljud och tycker man att det är för lite bas i lurarna så kan man alltid dra på lite basboost, det gjorde jag iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0xis:

Köpte dom och dom var väldigt obekväma, Testa beyerdynamic 770 eller 990 som är RIKTIGT bekväma och slår Audio Technica ATH-M50S Med HÄSTLÄNGDER.

Fast lossah har rätt att Audio Technica ATH-M50S slår alla gaming hörlurar med hästlängder:P

Obekväma?

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Nej. Har du ens läst tråden?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0xis:

Köpte dom och dom var väldigt obekväma, Testa beyerdynamic 770 eller 990 som är RIKTIGT bekväma och slår Audio Technica ATH-M50S Med HÄSTLÄNGDER.

Fast lossah har rätt att Audio Technica ATH-M50S slår alla gaming hörlurar med hästlängder:P

Fast vad som är bekvämt eller inte är ju GANSKA subjektivt. Fast antar att det inte ens var ett motargument.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A