Permalänk
Medlem
Skrivet av Samm3:

Lyckades hitta ett Gigabyte R9 290 OC 1040 MHz hos Komplett och säljaren skickar med ett BF4 på köpet då deras andra package deal med BF4 var slut. Inte nog med det så skickade hon även en ny musmatta då mitt fäste har börjat lossna
Hitills är jag riktigt nöjd med Komplett!

Bra deal. Tänkte varna dig, vad du än gör köp inte referens-290/290x, den kylaren är katastrofalt dålig.

Men med en bra eftermarknadskylare blir korten riktigt riktigt bra!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Bra deal. Tänkte varna dig, vad du än gör köp inte referens-290/290x, den kylaren är katastrofalt dålig.

Men med en bra eftermarknadskylare blir korten riktigt riktigt bra!

Det hoppas jag verkligen när jag pröjsat en del för det Är väl bara att vänta på att man ska få sitt grafikkort, helst imorgon men men...

Permalänk
Medlem

fick mitt r9 290 igår och är sjukt nöjd ! maxar BF4 i 1080p och jag tycker inte att stockkylaren på kortet låter ett piss! har dessutom inte äns satt på locket på mitt R2 chassi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JDM:

Jo det är faktiskt extremt högljutt, har själv ägt ett 290 och lämnade tillbaka det pga ljudnivån, förmodligen det löjligaste jag varit med om. När man sitter och spelar med headset på och har grafikkortet i en ljudisolerad dator och fortfarande hör det tydligt så är det inte bra imo.

Då var det nog något fel på ditt kort eller så hade du gjort en aggressiv fläktkurva. Mitt hördes knappt över chassits fläktar.

Permalänk

Tycker inte att korten är så mycket värre än 6970 referens som enligt min mening gjorde mer väsen av sig ^^