Paging filen blir större. Har börjat få errors.

Permalänk
Medlem

Paging filen blir större. Har börjat få errors.

Your computer has two types of memory, random access memory (RAM) and virtual memory. All programs use RAM, but when there isn't enough RAM for the program you're trying to run, Windows temporarily moves information that would normally be stored in RAM to a file on your hard disk called a* paging file *. The amount of information temporarily stored in a paging file is also referred to as virtual memory. Using virtual memory—in other words, moving information to and from the paging file—frees up enough RAM for programs to run correctly.

http://i.imgur.com/62mT2HR.png

Hejsan.

Jag har börjat få errors och lite sådant de 2 sista dagarna sedan jag började spela dayz standalone. får lite då och då error om att det inte finns nog med minne och allt stängs ner. jag hittade texten ovan på internet och det står att saknar de minne så läggs allt i ''pagefile''. Jag drog upp filen i windirstat och ser man på. Förra veckan var den filen ca 8gb stor, och nu är den 30gb stor. Vad händer? Det går inte heller att ta bort filerna för det står att de används i ett program (har självklart inget uppe).

Vad ska jag göra? Inte nog med att det är lite irriterande med errors, utan den tar upp 30gb sammanlagt på min SSD

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Låter som det är fel i programmet så det äter minne.

Fungerar datorn när du stänger spelet ? -> spelet är buggat

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Låter som det är fel i programmet så det äter minne.

Fungerar datorn när du stänger spelet ? -> spelet är buggat

joda det är inte ofta jag får errorn men för guds skull, filen är 30gb ! jag vill ju inte ha en 30gb onödig fil som äter upp mitt SSD minne

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag har 8GB RAM och kör med page file på min HDD och inte SSD, förut hade jag inte page file alls, du kan stänga av det så länge du inte har massor med program igång.

Permalänk
Medlem

Prova att gå in i säkert läge genom att masha F8 när du startar upp datorn.
Därefter kan du ta bort filen då endast Windows-processer borde köras vilket förhoppningsvis inte har med page-filen att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Jag har 8GB RAM och kör med page file på min HDD och inte SSD, förut hade jag inte page file alls, du kan stänga av det så länge du inte har massor med program igång.

hur kan jag flytta den? hittar den ENDAST när jag använder mig av windirstat

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst*

Du har redan en tråd om ämnet, forsätt i den.
För dom som vill hitta dit: http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Citat:

§ 3.3
Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.