BF4 efter att du nått max unlock

Permalänk
Medlem

BF4 efter att du nått max unlock

Bara jag eller fler som börjar tappa intresset i BF4 efter att man maxat en klass tex och fått sista vapnet, sedan maxat den och fått alla unlocks på den?

Känns jävligt trist om det enda man har att se fram emot efter detta är service stars...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Bara jag eller fler som börjar tappa intresset i BF4 efter att man maxat en klass tex och fått sista vapnet, sedan maxat den och fått alla unlocks på den?

Känns jävligt trist om det enda man har att se fram emot efter detta är service stars...

Hur många spelade timmar är det för max, ish?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Ja dom har ju gjort en rejäl miss med nya poäng/rank systemet.

Jag går upp en rank varannan runda t.ex. och det är inte alls kul att man känner att man typ är klar, har inte spelat nu på en vecka då jag inte tycker att det är något roligt längre. Bara samma sak om och om igen, hoppas framtida DLC har något roligt att erbjuda så man får tillbaka gnistan igen.
Annars är nog risken stor att jag inte köper nästa Battlefield, lite synd när man spelat Battlefield mer eller mindre varje dag sen 2008!

BF4 är långt ifrån bra om tänker på långtids spelande, jag har svårt att tro att det kommer vara många som spelar det om t.ex. 1 år.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem

sluta nörda spelet dag in o dag ut så håller det betydligt mkt längre

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd

Kommer aldrig förstå folk som spelar FPS som mmo. Endast vilja att spela om man kan låsa upp saker, verkligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

sluta nörda spelet dag in o dag ut så håller det betydligt mkt längre

precis, tröttnar man inte lika snabbt

Permalänk
Medlem

hmmm

Jag spelade BF3 i typ 18 månader utan att egentligen tröttna mer än under en typ 2 månaders period innan jag satte igång ett projekt att ändra min spelstil. Och då spelade jag alltså i princip varje dag i 18 månader. BF4 börjar jag redan nu småtröttna på. Jag har inte kommit så långt att jag låst upp allt eller rankat klart, men dom konstanta små buggarna är ngt som gör att man inte spelar med samma glädje. Dett känns helt chansartat när man möter ngn i en gunfight, känns inte som man med skicklighet kan avgöra mötet, utan den med mest "tur" vinner... tänker på laggande hitboxar och allt vad det är.

Dessutom tycker jag det finns ett fåtal banor bara som är bra byggda, alldeles för många av banorna känns ju som ett nytt armored kill, och jag är inte så jätteroad av det där med fordon. =/

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av KennethL:

Ja dom har ju gjort en rejäl miss med nya poäng/rank systemet.

Jag går upp en rank varannan runda t.ex. och det är inte alls kul att man känner att man typ är klar, har inte spelat nu på en vecka då jag inte tycker att det är något roligt längre. Bara samma sak om och om igen, hoppas framtida DLC har något roligt att erbjuda så man får tillbaka gnistan igen.
Annars är nog risken stor att jag inte köper nästa Battlefield, lite synd när man spelat Battlefield mer eller mindre varje dag sen 2008!

BF4 är långt ifrån bra om tänker på långtids spelande, jag har svårt att tro att det kommer vara många som spelar det om t.ex. 1 år.

Det är ett FPS spel. Inte ett MMOFPS. Förstår inte varför leveling eller unlocks spelar så stor roll för vissa. Bara samma sak om och om igen? Återigen, det är ett FPS spel. Poängen är att du ska skjuta dina fiender och vinna kriget, inte att levla.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Dock måste jag ge dom en eloge för en sak jag nyss kom att tänka på.

Nu har jag inte spelat överdrivet med BF4 som sagt, men jag har inte ens varit i närheten av att laget blivit spawnrapeat på någon annan bana än operation locker, så det är ju faktiskt lite starkt jobbat av dom när det gäller map-design. Och på en bana som locker får man ju lixom räkna med risken

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Som andra har sagt, det är ett fps, inte ett MMO. Det handlar inte om att nå maxlevel och skaffa alla prylar.
Tröttnar du på FPS som inte har unlocks första dagen eller?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av bobani:

Dock måste jag ge dom en eloge för en sak jag nyss kom att tänka på.

Nu har jag inte spelat överdrivet med BF4 som sagt, men jag har inte ens varit i närheten av att laget blivit spawnrapeat på någon annan bana än operation locker, så det är ju faktiskt lite starkt jobbat av dom när det gäller map-design. Och på en bana som locker får man ju lixom räkna med risken

Detta är helt offtopic nu men, är det bara jag som tycker att det är konstigt med att det är US vs RU på den Kinesiska mappen? Kan det höra till i SP där man får senare se Ryssarna i landet? Jag har ej spelat färdig näst sista mappen då den kraschade hela tiden när jag spelade.

OnT: Jag blev lite trött på bf4 veckan innan China Rising och har fortf inte spelat, är rank 36 och har maxat alla klasser och många fordon, har ej spelat än sen dess men kanske ska testa lite senare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helmiss med alla 2x poäng och "boosts", Gör att allt med ranking är helt värdelöst samt att det gått för fort.
"Befodran" och battlepacks ska vara belöning men nu kommer de ju hela tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HasseAro:

Bara jag eller fler som börjar tappa intresset i BF4 efter att man maxat en klass tex och fått sista vapnet, sedan maxat den och fått alla unlocks på den?

Känns jävligt trist om det enda man har att se fram emot efter detta är service stars...

Om du spelar spel för att låsa upp saker, så är nog FPS spel ingenting för dig.

Permalänk
Medlem

Tröttnar också från och till men så är det nog med de flesta spel (inkl. BF3) med eller utan unlocks. Tar ett par dagars paus och lirar något annat så blir man nog sugen igen.

Permalänk
Medlem

Det är ju när man har låst upp allt som man kan börja spela på riktigt, ta flaggor t.ex.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

BF4 är knappast ett RENT FPS-spel så ni med den sortens kommentarer är totalt fel på. Tänk efter en gång till.

Quake är ett rent FPS-spel, du har alla vapen från start. Handlar bara om att få mest kills innan banan är slut.

BF4 har du levelingsystem, unlocks, medaljer, etc.

Det är olika från person till person, men vissa som spelat rena FPS-spel till döds är kanske lite lessa på den enkelheten och vill ha nåt mer invecklat. Nåt att jobba för utöver att få mest kills/vinna rundan.

Det gick helt enkelt för snabbt och enkelt att få tillgång till sista vapnet i en viss klass och alla unlocks för det.

Precis som nån skrev, all XP boost och mög de la in har förstört rätt mycket. Precis som AH i Diablo3, genvägar till belöningar som egentligen ska ta lång tid och därmed hålla kvar intresset.

Permalänk
Medlem

Har de släppts China Rising även för de som inte har premium? (Dvs för de som fick CR vid köp av bf4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evrae:

Har de släppts China Rising även för de som inte har premium? (Dvs för de som fick CR vid köp av bf4)

Nä jag tror den kommer 17 dec om jag minns rätt. Fick den med mitt köp men kan inte installera förräns då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Nä jag tror den kommer 17 dec om jag minns rätt. Fick den med mitt köp men kan inte installera förräns då.

Kanske kan förlänga spelglädjen lite då

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HasseAro:

BF4 är knappast ett RENT FPS-spel så ni med den sortens kommentarer är totalt fel på. Tänk efter en gång till.

Quake är ett rent FPS-spel, du har alla vapen från start. Handlar bara om att få mest kills innan banan är slut.

BF4 har du levelingsystem, unlocks, medaljer, etc.

Det är olika från person till person, men vissa som spelat rena FPS-spel till döds är kanske lite lessa på den enkelheten och vill ha nåt mer invecklat. Nåt att jobba för utöver att få mest kills/vinna rundan.

Det gick helt enkelt för snabbt och enkelt att få tillgång till sista vapnet i en viss klass och alla unlocks för det.

Precis som nån skrev, all XP boost och mög de la in har förstört rätt mycket. Precis som AH i Diablo3, genvägar till belöningar som egentligen ska ta lång tid och därmed hålla kvar intresset.

Om man spelar bf4 enbart för att låsa upp saker så spelar man av en konstig anledning. Finns andra spel som ger samma stimuli...t ex Candy Crush.

Det är bara bra att det går fort att låsa upp grejer i ett FPS, så man slipper harva i all evighet för att få den loadout man vill ha.

Tycker man det är tråkigt när man låst upp allt är det inte spelet det är fel på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk

om dom kunde ge oss grand bazaar, seine crossing, tehran highway, epicenter, azadi palace, talah market då skulle man faktist kunna spela spelet, bara OP locker som är bra nu

Permalänk
Medlem

Saknar hur det var i Battlefield 2, man kämpade för att kunna låsa upp ett vapen, mycket bättre balanserat mellan inf/fordon. För att nå maxrank var man tvungen att spelat MINST 1440 timmar, och det var verkligen kul! Visst dålig nätkod och hitreg, men jösses vad man nötte det spelet.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Det är ju när man låst upp allt som det börjar bli riktigt kul. Då kan man ha precis den setup som man tycker passar för just den karta/speltyp som man vill, utan att kompromissa. Jag spelar för att vinna matcherna och hjäpa laget. Egen framgågn har lägre prio.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Om man spelar bf4 enbart för att låsa upp saker så spelar man av en konstig anledning. Finns andra spel som ger samma stimuli...t ex Candy Crush.

Det är bara bra att det går fort att låsa upp grejer i ett FPS, så man slipper harva i all evighet för att få den loadout man vill ha.

Tycker man det är tråkigt när man låst upp allt är det inte spelet det är fel på.

Skickades från m.sweclockers.com

Om man bara spelar BF4 för att få kills/vinna runda så är det fel spel man spelar.

Permalänk
Medlem

Så trött på "kids" som inte förstår spelet.. det går ju inte ut på att unlocka alla vapen utan att spela och ha kul ... BF4 är ju ett spel som spelas bäst i vänners lag. själv har jag "unlockat" nästan alla kits etc... men man spelar ju för att vinna och ha kul Unlock är ju bara en "perk" om man nu ska ta "endgame" som en mmo term så är det ju spelet som är roligt, alltid nya situationer som uppstår.
se på CS döööh hur.. unlocks?? lol

Play the game or leave.. "if ya dont get Crashed"

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Bara jag eller fler som börjar tappa intresset i BF4 efter att man maxat en klass tex och fått sista vapnet, sedan maxat den och fått alla unlocks på den?

Känns jävligt trist om det enda man har att se fram emot efter detta är service stars...

Jag har verkligen 0 förståelse för dessa problem. Jag har ALDRIG någonsin spelat Battlefield 2, bc2, 3 eller 4 för att nå en viss rank. Man spelar spelet för att vinna matchen, för att bli bättre etc.

Jag tycker att ni som bryr er så mycket om stats spelar spelet fel

hade jag kunnat välja hade jag spelat helt utan stats, spelet hade varit mycket roligare om folk hade varit fokuserade på att spela matcherna bra.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HasseAro:

Om man bara spelar BF4 för att få kills/vinna runda så är det fel spel man spelar.

Beror väl på vilket gamemode man kör, i t ex TDM är ju målet att få flest kills.

Att vinna är ju dock målet i alla modes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Om man bara spelar BF4 för att få kills/vinna runda så är det fel spel man spelar.

Just det ja... glömde att de helt slopat samarbete och teamwork. D.v.s det som gör att man vinner. Istället så är det lonewolf run n' gun som prioriteras.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Bara jag eller fler som börjar tappa intresset i BF4 efter att man maxat en klass tex och fått sista vapnet, sedan maxat den och fått alla unlocks på den?

Känns jävligt trist om det enda man har att se fram emot efter detta är service stars...

Du kan ju omöjligt ha hunnit låsa upp alla unlocks redan. Inte på långa vägar faktiskt. Så det finns fortfarande massor kvar att göra. Länka gärna till din soldier på Battlelog annars.

I BF3 låste jag upp alla vapen och alla sikten men det tog runt 650 speltimmar och drygt 1,5 år, visserligen inkl väntan på expansioner och tillhörande nya vapen, men ändå. Det kommer ju fler vapen i BF4 också.

Permalänk
Medlem

Det är precis som i 3an, man låser upp saker för snabbt.
Tycker det ska vara som i BF2, tog några månader innan man hade det vapnet man ville ha.
4an är ett kul spel men som sagt, efter man låst upp allt i en klass känns det lite "möh.."