Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Skrivet av ludvigm:

Tycker det är irrelevant att diskutera andra kedjor än webhallen som har PS4 i lager. Det kan väl tas i den andra PS4a-tråden?

Om man är empatilös så ja...

men vill hjälpa så många jag kan, vet själv hur desperat jag var om att få en innan jul..

ser inte alls detta som något illa om webhallen. Har alltid stöttat dem till 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille412:

vart hittar du denna informationen?

http://www.siba.se/product/15857694/ps4killzonebundle

Klicka på fliken "Lagerstatus i butik"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spoderman:

Om man är empatilös så ja...

men vill hjälpa så många jag kan, vet själv hur desperat jag var om att få en innan jul..

ser inte alls detta som något illa om webhallen. Har alltid stöttat dem till 100%

Ja, såklart. Men kan fortfarande tas i den andra PS4a-tråden. Blir så mycket att läsa här för oss som vill ha info från webhallen.

Permalänk
Skrivet av ludvigm:

Ja, såklart. Men kan fortfarande tas i den andra PS4a-tråden. Blir så mycket att läsa här för oss som vill ha info från webhallen.

Vilken annan tråd?:P

Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns någon annan tråd eller inte på sweclockers, men håll er till ämnet som alltså är webhallens konsoler. Annars kommer den här tråden snart svämmas över.
Tack
(Från en som bokat 15/11)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen

Angående andra som får in så är det förstås för att de inte haft något kösystem. Eller tex att de får in bundlingar med ex killzone fast inte låter de som bokat vanlig konsol få förtur på dem etc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Skulle gärna uppgradera min PS4 beställning till kamera+extra kontroller+killzone bundle. När får ni in sådana?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I Skövde stämmer det inte, alla därbär förhandsbokade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

spoderman ditt flane haha! jag åkte ända till kungsbacka och de var slut! om du inte hade köpt 2 hade det funnits en till mig också

Permalänk

Haha min fattige student bror gjorde det också

Permalänk
Medlem

Woho, fick det efterlängtade mailet att det ligger en ps4 i Lkpg och väntar! och så är man fast i Sthlm till och med fre... Beställde den 2/9 för den som är intresserad

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vart vi ligger i kösystemet nu? Har för mig att någon skrev tidigare i tråden att han hade bokat 14/9 men inte fått någon medan någon hade bokat 12/9 och fått sin. Antar att vi ligger runt 13/9 ungefär?

Bokade för övrigt 20/9!

Permalänk
Skrivet av fille412:

spoderman ditt flane haha! jag åkte ända till kungsbacka och de var slut! om du inte hade köpt 2 hade det funnits en till mig också

Skrivet av xxhizorss:

Haha min fattige student bror gjorde det också

Tråkigt att höra
Förmedla bara det min bror sade till mig när han vart där fanns det tydligen kvar exakt antal osv vet jag inte.

Permalänk
Skrivet av Porty:

Är det någon som vet vart vi ligger i kösystemet nu? Har för mig att någon skrev tidigare i tråden att han hade bokat 14/9 men inte fått någon medan någon hade bokat 12/9 och fått sin. Antar att vi ligger runt 13/9 ungefär?

Bokade för övrigt 20/9!

Nja vi är flera st som haft under 12/9 så antingen var den inte san. Eller fel I kö syst eller så är de bara förseningar / de är på väg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxhizorss:

Nja vi är flera st som haft under 12/9 så antingen var den inte san. Eller fel I kö syst eller så är de bara förseningar / de är på väg

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, okej, så runt 11:e 12:e ungefär då? Jag får väl hålla tummarna att januarileveransen täcker minst en vecka dårå;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spoderman:

Tråkigt att höra
Förmedla bara det min bror sade till mig när han vart där fanns det tydligen kvar exakt antal osv vet jag inte.

men du tror att siba huset på backaplan får in fler under veckan?

Permalänk

Fick från kundtjänst förut att det ser "bra" ut för januari leveransen att min ps4 ligger med där. Beställde 20/9

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Razer DeathStalker, Razer Kraken Pro, Razer Naga.

Permalänk
Medlem

en sak som jag tycker är märkligt är om webhallen lägger upp en "eu" version av Xbox one så tycker man det är konstigt att man inte har fått bekkräftat från "sin" leverantör att dom kan skicka över några. jag menar om jag skulle driva en online butik så lägger jag väl inte upp en artikel och sedan när folk köper då börjar jag leta efter leverantör? nu är vi ju som sagt i december och det är slut i typ alla mirosoftbutker i hela världen...man vill ju stötta webbis i deras butiker för dom håller hög standard men i detta fall är jag besviken. kunde ha köpt från annat håll men jag vill ju hämta ut i webhallen och slippa allt

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pjarsan:

en sak som jag tycker är märkligt är om webhallen lägger upp en "eu" version av Xbox one så tycker man det är konstigt att man inte har fått bekkräftat från "sin" leverantör att dom kan skicka över några. jag menar om jag skulle driva en online butik så lägger jag väl inte upp en artikel och sedan när folk köper då börjar jag leta efter leverantör? nu är vi ju som sagt i december och det är slut i typ alla mirosoftbutker i hela världen...man vill ju stötta webbis i deras butiker för dom håller hög standard men i detta fall är jag besviken. kunde ha köpt från annat håll men jag vill ju hämta ut i webhallen och slippa allt

När vi la upp produkten hade vi respektabla leverantörer som indikerade att tillgången inte skulle vara ett problem.
Utöver detta så låg Microsoft extremt mycket efter PS4 i vad det gällde antalet förbokningar över hela världen, för att de sista veckorna innan launch spurta ikapp till snarlika siffror.
Detta var inget som vi eller någon annan kunde förutspå. Tyvärr.

Ibland kan det gå snett helt enkelt, saker blir inte som väntat eller så som prognoser indikerat etc.

Vi gör allt vad vi kan för att få tag på både fler PS4 och Xbox One men just nu är det i princip omöjligt. Det är till och med tuffare än Wii-lanseringen och den var ändå något i hästväg vad det gällde leveransproblem.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av fille412:

men du tror att siba huset på backaplan får in fler under veckan?

Mm pratade med kundtjänsten igår och då sa dem det. Håll utkik på hemsidan för uppdateringar om lagerstatus.

Permalänk
Medlem

Jag har bokat en Xbox one "day one" edition hos er och var i kontakt med kundtjänst via mai (de kunde inte svara på om de får in den 2013 eller 2014). Jag är inte speciellt insatt i dessa tv-spel, men när tror ni att Xbox One "day one" edition kommer levereras? Kan det vara så illa som sent in på 2014?

Sedan undrar jag vad det är för skillnad på "day one"-edition och en "EU-edition" (finns ju två olika basenheter att förboka på hemsidan).

Bör tilläggas att jag bokade väldigt sent (1 december 2013), således antar jag att jag ändå inte får första leveransen.

Du/Ni som sitter här och svarar från Webhallen gör ett fantastiskt jobb med information och upplysningar till oss kunder. Att vissa svar kommer in mitt i natten är löjligt bra kundservice!

Permalänk
Medlem

Börjar bli extremt orolig för att inte ha någon konsol innan mars. Elgiganten har preliminärt datum att få in fler konsoler i mars, komplett i februari osv. Kan ni på webhallen garantera en januarileverans? Skulle ni inte kunna ta in bundles också? Om inte, varför? Efterfrågan på en PS4 är hög och jag skulle lätt kunna avstå min PS4 original för att istället köpa en liten dyrare bundle, och det tror jag många andra också är.

Permalänk
Skrivet av trudilur:

Jag har bokat en Xbox one "day one" edition hos er och var i kontakt med kundtjänst via mai (de kunde inte svara på om de får in den 2013 eller 2014). Jag är inte speciellt insatt i dessa tv-spel, men när tror ni att Xbox One "day one" edition kommer levereras? Kan det vara så illa som sent in på 2014?

Sedan undrar jag vad det är för skillnad på "day one"-edition och en "EU-edition" (finns ju två olika basenheter att förboka på hemsidan).

Bör tilläggas att jag bokade väldigt sent (1 december 2013), således antar jag att jag ändå inte får första leveransen.

Du/Ni som sitter här och svarar från Webhallen gör ett fantastiskt jobb med information och upplysningar till oss kunder. Att vissa svar kommer in mitt i natten är löjligt bra kundservice!

Skillnaden är att den som du kallar "day one" är den svenska /nordiska varianten. Sedan så står det Day one på handkontrollen man får med. Man får även en achivment som visar att man har day one. sen skall fifa 14 följa med gratis.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ludvigm:

Börjar bli extremt orolig för att inte ha någon konsol innan mars. Elgiganten har preliminärt datum att få in fler konsoler i mars, komplett i februari osv. Kan ni på webhallen garantera en januarileverans? Skulle ni inte kunna ta in bundles också? Om inte, varför? Efterfrågan på en PS4 är hög och jag skulle lätt kunna avstå min PS4 original för att istället köpa en liten dyrare bundle, och det tror jag många andra också är.

Den officiella svenska generalagenten har valt att inte ta in bundlingarna för att de på så vis kunde få proportionerligt fler "vanliga" konsoler.

Vi kan inte garantera något förrän konsolerna står på vårt lager. Att påstå något annat vore oansvarigt och vilseledande.

Med det sagt så försöker vi med alla medel få in fler PS4, vilket då även gäller andra versioner än bara den "vanliga" konsolen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Spoderman:

Jul semestern är räddad! Lyckades köpa 2 st killzone megabundle i kungsbacka på siba!

Du säljer inte en eller?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Razer DeathStalker, Razer Kraken Pro, Razer Naga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi kan inte garantera något förrän konsolerna står på vårt lager. Att påstå något annat vore oansvarigt och vilseledande.

Med det sagt så försöker vi med alla medel få in fler PS4, vilket då även gäller andra versioner än bara den "vanliga" konsolen.

Jag läser följande på produktbeskrivningen på er hemsida: "Nästa bekräftade leverans inkommer i januari." Och eftersom många andra sidor har senare datum vågar jag inte lita på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Skillnaden är att den som du kallar "day one" är den svenska /nordiska varianten. Sedan så står det Day one på handkontrollen man får med. Man får även en achivment som visar att man har day one. sen skall fifa 14 följa med gratis.

Ok tack för svaret! När tror man att den svenska versionen kommer till Sverige? Nu i dec 2013 eller senare under 2014? Har dock lyckats förstå att Playstation 4 släppts i Sverige då vi har en hemma haha..

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ludvigm:

Jag läser följande på produktbeskrivningen på er hemsida: "Nästa bekräftade leverans inkommer i januari." Och eftersom många andra sidor har senare datum vågar jag inte lita på det!

Vi har en leverans i Januari som är bekräftad av generalagenten för Sony Playstation i Sverige.
Att vi har en geranterad inkommande leverans betyder ju dock inte att just "du" kommer få en från den leveransen. Allt går i köordning.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har en leverans i Januari som är bekräftad av generalagenten för Sony Playstation i Sverige.
Att vi har en geranterad inkommande leverans betyder ju dock inte att just "du" kommer få en från den leveransen. Allt går i köordning.

Nej det förstår jag också. Men frågan var om ni garanterat skulle få in fler i januari, huruvida jag själv skulle få en frågade jag inte. Får hålla tummarna helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av trudilur:

Ok tack för svaret! När tror man att den svenska versionen kommer till Sverige? Nu i dec 2013 eller senare under 2014? Har dock lyckats förstå att Playstation 4 släppts i Sverige då vi har en hemma haha..

De ända man vet om den svenska är tyvärr början av 2014