Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Den leveransen som kom härom dagen, var det den sista i December? Står nämligen "Ytterligare LEVERANSER inkommer under december månad"

Eller är det oklart?

Japp det var dom sista, dom har bara glömt att uppdatera hemsidan. Så dags för dig att köpa en konsol för 8000 kr på Blocket om du vill ha en PS4 i julklapp till sonen din!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Japp det var dom sista, dom har bara glömt att uppdatera hemsidan. Så dags för dig att köpa en konsol för 8000 kr på Blocket om du vill ha en PS4 i julklapp till sonen din!

Ajdå..Får ser om man kan hålla fingrarna i styr tills nästa leverans och hoppas den blir lite större.

Annars får det ju bli den här: http://www.blocket.se/stockholm/Playstation_4_ps4_Top_of_the_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Ajdå..Får ser om man kan hålla fingrarna i styr tills nästa leverans och hoppas den blir lite större.

Annars får det ju bli den här: http://www.blocket.se/stockholm/Playstation_4_ps4_Top_of_the_...

hellre vänta än att offra sig för 12lax och helt meningslöst att kastar pengar i sjön.

Permalänk
Medlem

Bokade 8/9 för uthämtning på Sveavägen. Varken fått mail eller ändrad orderstatus.
Kul att höra återkommande fall där kölistan inte hålls.

Permalänk
Medlem

Har PM:at order nr nu!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av estiswe:

Har PM:at order nr nu!

Hej och tack för att du hjälper.

Dock hade du ju inte en PS4a att hämta, det vi behöver få in är något som alltså fått hämta sin PS4.
Fyra-fem personer i den här tråden har angett att de fått göra det trots ganska sent inkomna ordrar, men hittills kan vi inte hitta några belägg för det i vårt system. Så därav undrar vi om någon av dem kan höra av sig med ordernr. (Vi kommer givetvis inte bråka med någon om de hör av sig: har de fått den för tidigt är det vårt fel.)

Anledningen att vi vill ha in infon är inte för att vi anser att någon har något att bevisa utan för att vi ska kunna felsöka köordningsystemet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

oj sorry, my bad!

Skrivet av Webhallen:

Hej och tack för att du hjälper.

Dock hade du ju inte en PS4a att hämta, det vi behöver få in är något som alltså fått hämta sin PS4.
Fyra-fem personer i den här tråden har angett att de fått göra det trots ganska sent inkomna ordrar, men hittills kan vi inte hitta några belägg för det i vårt system. Så därav undrar vi om någon av dem kan höra av sig med ordernr. (Vi kommer givetvis inte bråka med någon om de hör av sig: har de fått den för tidigt är det vårt fel.)

Anledningen att vi vill ha in infon är inte för att vi anser att någon har något att bevisa utan för att vi ska kunna felsöka köordningsystemet.

Permalänk
Medlem

Leveransen i Januari, har ni någon aning hur många ni får in??? 100? 1000? elr rent av mer?
Hur många bokningar har ni som ligger just nu?

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Skrivet av TimBod:

Leveransen i Januari, har ni någon aning hur många ni får in??? 100? 1000? elr rent av mer?
Hur många bokningar har ni som ligger just nu?

Skulle också gärna vilja veta det.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av estiswe:

oj sorry, my bad!

Ingen fara. Jag uppskattar att du försäkra hjälpa!

Skrivet av TimBod:

Leveransen i Januari, har ni någon aning hur många ni får in??? 100? 1000? elr rent av mer?
Hur många bokningar har ni som ligger just nu?

Skrivet av Celticfan:

Skulle också gärna vilja veta det.

Jag kan inte gå ut med några exakta antal bokningar hos oss annat än att vi har levererat tusentals konsoler men ändå har vi tusentals bokningar kvar att leverera.

Angående nästa leverans så är dess storlek ännu inte bekräftad. Den lär inte vara tillräckligt stor för att täcka alla bokningar.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baracuda:

Där kom "han" ... Webhallen riddaren , bara väntade. Ärligt , vad är ditt jävla problem? Uppenbarligen har många blivit blåsta på sina förhandsbokningar , hur kommer det sig att du flörsvarar det?

För att bevisa att "många" blivit blåsta på sina förhandsbokningar behövs en enda sak, och vet du vad det är? Just det. Bevis.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Ska bli väldigt intressant hur länge man får vänta på PS4an.
Känns ju som Sony borde jobba röven av sig just nu, för att tillverka ps4:or! (Hoppas jag)

Jag beställde 09/10, och om den senaste bara täckte upp drygt 1-2v, och nästa leverans i JAN inte heller kommer räcka, så får man väl vara glad om man ser en konsol innan Mars

Permalänk
Skrivet av Producenten:

Ska bli väldigt intressant hur länge man får vänta på PS4an.
Känns ju som Sony borde jobba röven av sig just nu, för att tillverka ps4:or! (Hoppas jag)

Jag beställde 09/10, och om den senaste bara täckte upp drygt 1-2v, och nästa leverans i JAN inte heller kommer räcka, så får man väl vara glad om man ser en konsol innan Mars

Som det känns rent spontant så tror jag faktist att detta var en cäldigt liten leverans.

Stämmer detta webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spoderman:

Som det känns rent spontant så tror jag faktist att detta var en cäldigt liten leverans.

Stämmer detta webhallen?

inte för att vara sådan men spoderman bokade inte du väldigt sent? jag bokade i tidigt september i göteborg och tror fortfarande inte jag kommer få denna leverans... tråkigt att man ska behöva vänta men det fanns ju inget som stoppade mig från att boka tidigare.

Permalänk
Skrivet av fille412:

inte för att vara sådan men spoderman bokade inte du väldigt sent? jag bokade i tidigt september i göteborg och tror fortfarande inte jag kommer få denna leverans... tråkigt att man ska behöva vänta men det fanns ju inget som stoppade mig från att boka tidigare.

Japp stämmer bra bokade rätt sent av vilka skäl förstår jag dock inte fast än jag hela tiden ville ha en. Trodde väll helt enkeöt inte att det var en sådan här hype eller underskott av dem. Kanske är en kombination vad vet jag

Men hur som haver har jag för mig aty webhallen sa att denna leveransen som kom nu vart betydligt mindre än på releasen...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spoderman:

Som det känns rent spontant så tror jag faktist att detta var en cäldigt liten leverans.

Stämmer detta webhallen?

Allting är relativt. Leveransen var inte jättestor jämfört med den första novemberleveransen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

har ni fått någon ny info angående xbox one? (EU)

Permalänk
Medlem

Varför kan inte Nordisk film ta in fler konsoler? Är det sådant stort underskott?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tizi:

har ni fått någon ny info angående xbox one? (EU)

Nope, tyvärr.

Skrivet av ludvigm:

Varför kan inte Nordisk film ta in fler konsoler? Är det sådant stort underskott?

Bristen är worldwide så det är absolut inte bara i Sverige det är problem.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Så jävla besviken på er Webhallen, Jag var i kontakt med er kundtjänst för att försäkra mig om att min beställning med ps4 ink Watchdogs inte skulle påverka min förhandsbokning. Fick som svar att ordern splittas per automatik och konsollen skickas till mig i vilket fall. Så står jag här nu under december realeasen som nu varit och jag var lovad ett ps4 för jag låg så bra till i kön men fick inget. När jag skrev till er och fråga varför fick jag detta idiotiska svar :

"När jag tittar på din bokning så ser jag att du har bokat watchdogs på samma beställning och det spelet släpps inte förrän nästa år. Detta innebär att din order kommer inte skickas förrän alla produkter på den har kommit in och är redo att skeppas. Vår rekommendation är att du kontaktar vår kundtjänst så de kan separera watchdogs från din order så att du kan få din konsol tidigare."

Har ju redan varit i kontakt med er kundtjänst och ordern skulle splittas per automatik. Nu står jag här och får vänta på nästa leverans pga erat fel. Så grymt besviken, så grymt missnöjd med er kundtjänst och att ni inte har koll på hur erat eget system funkar.

Så nu klarnar det varför mina kompisar som bokade senare än mig fick sina........ Tycker ni borde kolla över er kundtjänst och ge dom korrekt information om vad som gäller... Ordern splittas alltså inte automatiskt utan ps4 skickas inte förrän alla saker i ordern finns tillgängliga så då går nästa man som bara bokat ps4 före i kön.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lilevil:

Så jävla besviken på er Webhallen, Jag var i kontakt med er kundtjänst för att försäkra mig om att min beställning med ps4 ink Watchdogs inte skulle påverka min förhandsbokning. Fick som svar att ordern splittas per automatik och konsollen skickas till mig i vilket fall. Så står jag här nu under december realeasen som nu varit och jag var lovad ett ps4 för jag låg så bra till i kön men fick inget. När jag skrev till er och fråga varför fick jag detta idiotiska svar :

"När jag tittar på din bokning så ser jag att du har bokat watchdogs på samma beställning och det spelet släpps inte förrän nästa år. Detta innebär att din order kommer inte skickas förrän alla produkter på den har kommit in och är redo att skeppas. Vår rekommendation är att du kontaktar vår kundtjänst så de kan separera watchdogs från din order så att du kan få din konsol tidigare."

Har ju redan varit i kontakt med er kundtjänst och ordern skulle splittas per automatik. Nu står jag här och får vänta på nästa leverans pga erat fel. Så grymt besviken, så grymt missnöjd med er kundtjänst och att ni inte har koll på hur erat eget system funkar.

Så nu klarnar det varför mina kompisar som bokade senare än mig fick sina........ Tycker ni borde kolla över er kundtjänst och ge dom korrekt information om vad som gäller... Ordern splittas alltså inte automatiskt utan ps4 skickas inte förrän alla saker i ordern finns tillgängliga så då går nästa man som bara bokat ps4 före i kön.

Ordern splittas vid behov, så om du ändå inte hade ett PS4 allokerat till dig så splittas inte din order.
Om du anger ordernummer eller orderdatum så kan vi avgöra om du borde ha fått ett PS4 eller ej från Decemberleveransen.

Edit: jag hittade din order. Du har beställt den 19e och det är mycket riktigt inte tillräckligt tidigt för att du skulel få en PS4a ur decemberleveransen.
Om någon indikerat något annat är det såklart beklagligt, om någon lovat det så är det ännu värre. Återkom gärna med var/när/hur du fick detta löfte så får vi ta det med den personen direkt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Fast det var ju inte svaret jag fick om du läser svaret jag fick som är direkt kopierat från svaret. "Spelet släpps inte förrän nästa år. Detta innebär att din order kommer INTE skickas förrän alla produkter på den har kommit in" Tycker det är märkligt att man får så många olika svar. Vid kontakt med er kundtjänst så fick jag som svar att ni var till 110% säker på att leveranserna skulle täcka min order, Det var dom som beställde efter september som låg sämre till. Här är mitt ordernummer: 5279920. Är ju rökt i vilket fall som helst så. Så om inte ordrarna täckte mitt förboknings datum så tycker jag ni kan skälla ut kundtjänst att inte ge falska förhoppningar.

Har varit trogen webhallen kund sedan 2005 och plöjt ner nästan 100.000kr hos er. Aldrig varit nått större problem innan så jag ska inte gnälla för mycket på er. Men blev faktiskt väldigt besviken nu. Alla gör väll misstag antar jag, Hoppas bara ni bättrar er inför xbox one releasen som jag borde få första realeasen då jag bokade det för ett år sedan

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lilevil:

Fast det var ju inte svaret jag fick om du läser svaret jag fick som är direkt kopierat från svaret. "Spelet släpps inte förrän nästa år. Detta innebär att din order kommer INTE skickas förrän alla produkter på den har kommit in" Tycker det är märkligt att man får så många olika svar. Vid kontakt med er kundtjänst så fick jag som svar att ni var till 110% säker på att leveranserna skulle täcka min order, Det var dom som beställde efter september som låg sämre till. Här är mitt ordernummer: 5279920. Är ju rökt i vilket fall som helst så. Så om inte ordrarna täckte mitt förboknings datum så tycker jag ni kan skälla ut kundtjänst att inte ge falska förhoppningar.

Har varit trogen webhallen kund sedan 2005 och plöjt ner nästan 100.000kr hos er. Aldrig varit nått större problem innan så jag ska inte gnälla för mycket på er. Men blev faktiskt väldigt besviken nu. Alla gör väll misstag antar jag, Hoppas bara ni bättrar er inför xbox one releasen som jag borde få första realeasen då jag bokade det för ett år sedan

Jo svaret du fick på Facebook av oss är lite missvisande:
Normalt sett är det så som vederbörande svarade dig: lägger man en order på saker som har olika launchdatum så hålls ordern tills allt inkommit.

I just fallet PS4 så har vi, när PS4or allokerats till en order, gått igenom och splittat dem så att inga PS4or hålls tillbaka av att man bokat spel eller tillbehör som inte är tillgängliga.

Anledningen att du fått ett något felaktigt svar på Facebook är troligen för att Facebook inte är en direktlänk till vår kundtjänst.
De officiella kanalerna att kontakta oss är de som syns under "Kontakta oss" på vår hemsida.
Däremot försöker vi efter bästa förmåga att även svara på diverse diskussionsforum, twitter, facebook, intagram osv. Men det kommer aldrig att bli en perfekt ersättning för vår kundtjänst.

Jag ber verkligen om ursäkt om du fått besked på att du med fullständig säkerhet skulle få ett PS4 ur Decemberleveransen.
Vi har varit extremt tydliga med all personal att inte lova någonting alls helt enkelt eftersom vi själva inte vet. Tydligen har någon i personalen missat det och vi har nu gått ut på nytt och bett dem vara ännu försiktigare i sina uttalanden.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vet ni då nu vilken datum som var tillräckligt tidigt för en leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrics:

Vet ni då nu vilken datum som var tillräckligt tidigt för en leverans?

Precis kan ni nu säga vilket datum man var tvungen att boka för att få ur decemberleveransen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av fille412:

Precis kan ni nu säga vilket datum man var tvungen att boka för att få ur decemberleveransen?

Decemberleveransen har redan skickats: har man inte fått något har man således bokat för sent för att få något ur den leveransen.

Nästa leverans väntas in i Januari men vi hoppas såklart att vi ska kunna få tag på fler före det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Decemberleveransen har redan skickats: har man inte fått något har man således bokat för sent för att få något ur den leveransen.

Nästa leverans väntas in i Januari men vi hoppas såklart att vi ska kunna få tag på fler före det.

Jag bokade 29/8 för uthämtning i Malmö, har jag alltså missat min chans för att få en maskin detta år?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Gonzogohome:

Jag bokade 29/8 för uthämtning i Malmö, har jag alltså missat min chans för att få en maskin detta år?

Nej, som vi skrivit tidigare:
leveranserna till butiker utanför stockholmsområdet får sina leveranser idag och mail skickas ut idag.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Är det nån här som vill ha förhandningsbokat ps4 på Dustin Home? Beställt det i onödan då jag väntar på Webbhallen istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej, som vi skrivit tidigare:
leveranserna till butiker utanför stockholmsområdet får sina leveranser idag och mail skickas ut idag.

Det var ju precis det jag menade. vi som inte bor i stockholm när ska vi få reda på om vi kan hämta ut det idag?