Gör en Vetenskaplig rapport i MS Word, hjälp

Permalänk
Avstängd

Gör en Vetenskaplig rapport i MS Word, hjälp

Hej
Jag gör en vetenskaplig rapport i Microsoft Word 2010. Det mesta fungerar bra fast jag skulle gärna ha en mall med fungerande innehållsförteckning som jag kan klistra in (sån där som automatiskt uppdateras när man ändrar eller lägger till rubriker).
Det viktigaste jag behöver hjälp med är dock att kunna göra såna där små siffror efter vissa meningar. De ska alltså vara en liten siffra som man sedan skriver ut vid källförteckningen med text som boktitel och sida. Jag vet inte hur man gör sådana små siffror.

Hjälp uppskattas

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag engelsk Word, men Table of Contents finns på References fliken. Den funkar så att om du använder de färdiga stilar som finns för rubriker i ditt dokument så hittar TOC'en dem och lägger upp dem.

När det gäller fotnötter så finns även de på References fliken.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Källhänvisningarna ligger också under References. Du lägger till vilka källor du använder genom att fylla i fälten och sen väljer du referensstil och kan lägga in referenser till dina källor genom att lägga markören någonstans och klicka på din källa i listan.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Se till att du för in RÄTT typ av referens så att den slutgiltiga layouten på dina källor får rätt utseende.

Eftersom du valt att köra med fotnoter SKA referenslistan se ut på ett specifikt sätt. Likaså om du kör med parantes-systemet ( Harvard-systemet) skall referenslistan struktureras på ett specifikt sätt.

Nu kanske du redan vet allt sånt, men såg din tråd och tänkte bara dela med mig.

Permalänk
Medlem

Tips: Skippa word för vetenskapliga rapporter. LaTeX is the shit.

Permalänk
Avstängd

Okej jag har hittat att under referenser så kan man lägga till fotnötter. Fast jag vet inte hur jag ska skriva årtalet. Jag har tryckt "Infoga källhänvisning" och då har jag ju valet att skriva in första upplagans årtal eller den upplagan som jag har i handen. Vilket årtal ska man skriva?

Skrivet av Oldskool:

Tips: Skippa word för vetenskapliga rapporter. LaTeX is the shit.

Vilka filtyper stödjer LaTeX? Där jag pluggar är Word och Openoffice accepterat.

P.s. Tack för svar

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Dirty_Harry:

Se till att du för in RÄTT typ av referens så att den slutgiltiga layouten på dina källor får rätt utseende.

Eftersom du valt att köra med fotnoter SKA referenslistan se ut på ett specifikt sätt. Likaså om du kör med parantes-systemet ( Harvard-systemet) skall referenslistan struktureras på ett specifikt sätt.

Nu kanske du redan vet allt sånt, men såg din tråd och tänkte bara dela med mig.

Word har ett inbyggt referenssystem där man lägger in alla sina källor i en form av databas, man kan sen välja helt själv vilken stil (bland annat Harvard) man ska ha på sina referenser och man kan enkelt byta mellan olika utan att behöva skriva om alla referenser.
http://www.youtube.com/watch?v=ZK81Lx2AIVk

Innehållsförteckningen löser man enkelt automatiskt bara man ser till att använda de inbyggda rubrikformateringarna, sätt alltså inte stilen på rubrikerna manuellt (normaltext, storlek 14 fet eller nått sånt) utan använd rubrik 1, 2 osv. Vill du ändra storlek eller font på dina rubriker ändrar istället stilen för rubriktypen.
http://www.youtube.com/watch?v=zt4AITbQmpU

Använd de här två inbyggda systemen så får du massor helt gratis, har sett många sitta och skriva sina innehållsförteckningar manuellt och krångla med hur årtal och sidor ska skrivas i referenser och det går åt mycket tid då.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av michael123:

Vilka filtyper stödjer LaTeX? Där jag pluggar är Word och Openoffice accepterat.

LaTeX handlar inte så mycket om filtyper; allt är bara textfiler och man kan redigera dem i valfritt program. Ungefär som html. Däremot kan man generera till exempel pdf-filer när man är klar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av michael123:

Hej
Jag gör en vetenskaplig rapport i Microsoft Word 2010. Det mesta fungerar bra fast jag skulle gärna ha en mall med fungerande innehållsförteckning som jag kan klistra in (sån där som automatiskt uppdateras när man ändrar eller lägger till rubriker).
Det viktigaste jag behöver hjälp med är dock att kunna göra såna där små siffror efter vissa meningar. De ska alltså vara en liten siffra som man sedan skriver ut vid källförteckningen med text som boktitel och sida. Jag vet inte hur man gör sådana små siffror.

Hjälp uppskattas

Fotnoter är ordet du letar efter, finns under Refernces. Glöm inte att ta med datum för när källan var senast uppdaterad, hittar du inte det tar du datumet då du använde den. Fick pisk för det idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Tips: Skippa word för vetenskapliga rapporter. LaTeX is the shit.

Jag tycker LaTeX verkar ungefär som att skriva text i HTML. Säket jättebra om resultatet är supernoga men om målet bara är att skriva ett arbete och inte behöva göra något onödigt jobb med referenser och källförteckningar känns det overkill. Word är grymt arbetsbesparande om man använder de inbyggda funktionerna. Eller finns det LaTeX-editors som ger samma arbetsbesparing?

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av michael123:

Okej jag har hittat att under referenser så kan man lägga till fotnötter. Fast jag vet inte hur jag ska skriva årtalet. Jag har tryckt "Infoga källhänvisning" och då har jag ju valet att skriva in första upplagans årtal eller den upplagan som jag har i handen. Vilket årtal ska man skriva?

Vilka filtyper stödjer LaTeX? Där jag pluggar är Word och Openoffice accepterat.

P.s. Tack för svar

LaTeX är ett "markup språk" typ som HTML. Det kan bland annat generera pdf filer. Många som studerar till ingenjörer (och folk som är ingenjörer) föredrar det och försöker dra in andra i att använda det. Det handlar helt enkelt om vad man gillar att skriva i, själv föredrar jag LaTeX men du kan givetvis göra precis lika snygga dokument i Word, även om vissa moment blir lättare och andra svårare

Jag tycker själv att det är lite dumt att föreslå LaTeX när någon behöver hjälp med ett särskilt problem i Word, det är ungefär som att du vill rita en rektangel i paint och jag rekommenderar att du istället genererar bilden i python, båda går jättesnabbt om man vet vad man gör

OT: Du skall skriva upp exakt precis det årtal som står på boken du har läst sakerna i. Hur skall jag annars kunna kolla så att din källa är korrekt och innehåller det du säger att den gör?

Vill du läsa mer om källhänvisningar kan du titta på Oxfordsystemet samt Harvardsystemet. Tänk på att många lärare/föreläsare är mycket kinkiga med att man tar sina källor från böcker de litar på, så kolla innan du skriver att böckerna du valt är ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag tycker LaTeX verkar ungefär som att skriva text i HTML. Säket jättebra om resultatet är supernoga men om målet bara är att skriva ett arbete och inte behöva göra något onödigt jobb med referenser och källförteckningar känns det overkill. Word är grymt arbetsbesparande om man använder de inbyggda funktionerna. Eller finns det LaTeX-editors som ger samma arbetsbesparing?

Hur många andra WYSIWYG-editorer har du använt förutom word ? Vilka fördelar tycker du att MS word har jämfört med t.ex. OpenOffice eller LibraOffice ?
LaTeX kanske har en lite högre tröskel men om man tänker sig en framtid inom vetenskapen, eller åtminstone som student i flera år, så vinner man i längden på att lära sig ett effektivare typsättningsprogram än en WYSIWYG-editor som MS word.
Det finns för övrigt WYSIWYG-editorer för LaTeX om man gärna vill ha det, t.ex. LyX. Det finns till och med färdigkompilerade binärer för populär OS såsom Redhat och Slackware.
http://www.lyx.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Hur många andra WYSIWYG-editorer har du använt förutom word ? Vilka fördelar tycker du att MS word har jämfört med t.ex. OpenOffice eller LibraOffice ?
LaTeX kanske har en lite högre tröskel men om man tänker sig en framtid inom vetenskapen, eller åtminstone som student i flera år, så vinner man i längden på att lära sig ett effektivare typsättningsprogram än en WYSIWYG-editor som MS word.
Det finns för övrigt WYSIWYG-editorer för LaTeX om man gärna vill ha det, t.ex. LyX. Det finns till och med färdigkompilerade binärer för populär OS såsom Redhat och Slackware.
http://www.lyx.org/

Jag förutsätter att både OpenOffice och LibraOffice har samma funktionalitet som Word på alla viktiga punkter men då jag själv använder Word är det det jag kan. Dessutom gillar jag Ribbongränssnittet skarpt. Som prenumerationstjänst delat på ett hushåll är det dessutom rätt prisvärt tycker jag. Självklart dyrare än gratisalternativen men billigare än ex Spotify.

Men min fråga rörde snarare på vilket sätt LaTeX är effektivare (som i arbetsbesparande) eller enklare kontra traditionella WYSIWYG-program som ovan nämnda. Att det har fördelar om något ska skickas till tryck och behöver se exakt likadant ut som jag ser det på min skärm köper jag då det är tydligt standardiserat. Men vilka fördelar ger det mig som bara är ute efter att skriva arbeten på ett bekvämt sätt som inte bedöms på det planet utan på sitt innehåll? Jag är bara intresserad av att få ett korrekt och proffsigt resultat med minsta möjliga arbetsinsats.

Att ha automagiska funktioner för referenshantering, innehållsförteckningar etc och mallar för försättsblad och sidhuvuden där jag bara behöver skriva ex mitt namn en enda gång sparar tid jag kan lägga på antingen innehållet eller något annat roligt. Går jag till en redigerare som i sig inte har funktionerna utan tolkar det jag skriver tappar jag väl dessutom funktioner som att kunna gömma all text under en viss rubrik genom att klicka på den eller enkelt kunna dra runt rubriker i översiktsvyn? Funktioner som jag både använder och uppskattar.

Sen är jag inkörd på Office så att lära om är ju såklart en tröskel jag helst slipper, och sannolikt inte kommer, att ta mig över såhär mitt i studierna men jag är ändå nyfiken.

Behöver jag lära mig i framtiden, ex för att det används på en arbetsplats, är jag inte dummare än att jag kan göra det men vad skulle jag vinna för egen del just nu?

Jag är inte fientligt inställd mot LaTeX utan bara nyfiken. Och lite skeptisk eftersom allt nytt är krångligare än det man redan kan.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag tycker LaTeX verkar ungefär som att skriva text i HTML. Säket jättebra om resultatet är supernoga men om målet bara är att skriva ett arbete och inte behöva göra något onödigt jobb med referenser och källförteckningar känns det overkill. Word är grymt arbetsbesparande om man använder de inbyggda funktionerna. Eller finns det LaTeX-editors som ger samma arbetsbesparing?

Lite av tanken är ju också att man inte behöver bry sig så mycket om listiga funktioner, textformatering och liknande. Man skriver sin text, talar om vad som är kapitel, underrubriker och liknande och så sköter systemet resten.

Skrivet av Rattnalle:

Att ha automagiska funktioner för referenshantering, innehållsförteckningar etc och mallar för försättsblad och sidhuvuden där jag bara behöver skriva ex mitt namn en enda gång sparar tid jag kan lägga på antingen innehållet eller något annat roligt.

Sådant hanteras också väl av LaTeX, fast typiskt med text istället för menynavigering. Lägg till exempel in "\tableofcontents" någonstans i texten och en innehållsförteckning kommer uppenbara sig där.

Permalänk
Medlem

Se så jag förstår det rätt. Följande fungerar enligt standard regler.

Först måste du göra en lista genom att berätta för word vilken sida som den skall börja numera. Lite svårt förklara via mobil. Eftersom det du efterfrågar med listan är lite komplicerat att få till. Leta efter hur man skapar numerad lista på nätet.

När listan är inne så måste du lägga fotnot och länka siffror till själva fotnoten. Där skriver du dina hänvisningar enligt reglerna

Sist lägger du ett dokument där du skriver åter igen alla referenser.

Det är tre olika separata uppgifter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Sådant hanteras också väl av LaTeX, fast typiskt med text istället för menynavigering. Lägg till exempel in "\tableofcontents" någonstans i texten och en innehållsförteckning kommer uppenbara sig där.

Innehållsförteckningen förstår jag är enkel. Den genereras ju utifrån information jag redan skrivit in. Sen antar jag att man ex skriver "/pagebreak" eller något i den stilen för att få den på en egen sida?

Men referenshantering kräver ju att jag specificerar årtal, titel etc. Eller behöver jag själv ha koll och skriva korrekt enligt mitt valda referenssystem? I Word får jag hjälp att komma ihåg all viktig info med röda stjärnor och sen formaterar den om all data själv om jag byter referenssystem.

Som sagt, jag förstår att det har sina meriter men jag har svårt att se hur det skulle vara effektivare eller bättre för någon med mina inte jättehöga krav. Bara annorlunda.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Innehållsförteckningen förstår jag är enkel. Den genereras ju utifrån information jag redan skrivit in. Sen antar jag att man ex skriver "/pagebreak" eller något i den stilen för att få den på en egen sida?

Men referenshantering kräver ju att jag specificerar årtal, titel etc. Eller behöver jag själv ha koll och skriva korrekt enligt mitt valda referenssystem? I Word får jag hjälp att komma ihåg all viktig info med röda stjärnor och sen formaterar den om all data själv om jag byter referenssystem.

Som sagt, jag förstår att det har sina meriter men jag har svårt att se hur det skulle vara effektivare eller bättre för någon med mina inte jättehöga krav. Bara annorlunda.

Du får göra hur du vill, såklart. Men skillnaden kan man beskriva så här:
I word är fokus på utseendet. Man sitter och redigerar utseendet på sidor, var diagram skall ligga osv. Om man har tur så blir det ett prydligt utseende men man har aldrig "mer" än bara det dolumentutseendet man skapat.

I LaTeX så talar man faktiskt om vad som är ett nytt kapitel, vad som är ett nytt stycke osv. Sedan har man regler för hur programmet skall hantera att det kommer ett nytt kapitel, regler för var diagram skall hamn osv.
Det kommer vettiga regler per default, men det går också att tweak dem.

Den stora fördelen med upplägget i LaTeX är i slutet av arbetet när det mesta av texten är skriver och uppmärkt och man redigerar ihop det. Kanske vill du att ett nytt kapitel alltid skall börja på en vänstersida, eller föregås av en tom sida ? Kanske vill du att alla underrubriker skall vara kursiva? Sånt här går alltså blixtsnabbt att göra i LaTeX, genom att ändra motsvarande regler. Men i word så måste man tröska igenom texten manuellt och ändra på varje enskilt ställe. Med risk för att man missar nåt ställe osv. Med LaTeX så blir det garanterat enhetligt så länge man bara har märkt upp grejjer korrekt, och det är generellt mer uppenbart om skulle missa att märka upp ngt.

Om du har börjat studera på högskolan så rekommenderar jag att du lär dig IT som är användbar på din studienivå; Dina föreläsare kommer att ta dig på större allvar och du ligger ett halvt steg före dina kurskamrater som lär sig LaTeX först när de skall börja skriva en magistersuppsats.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rattnalle:

Men referenshantering kräver ju att jag specificerar årtal, titel etc. Eller behöver jag själv ha koll och skriva korrekt enligt mitt valda referenssystem?

Den rekommenderade lösningen här är att ha en BibTeX-databas, som är ännu en textfil. Det finns dock dock gott om program för att hantera sådana om man så önskar, och ofta finns informationen redo att kopiera på internet (till exempel såhär).
När man väl refererar till element i databasen kommer de läggas in i dokumentet med det format man specificerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Du får göra hur du vill, såklart. Men skillnaden kan man beskriva så här:
I word är fokus på utseendet. Man sitter och redigerar utseendet på sidor, var diagram skall ligga osv. Om man har tur så blir det ett prydligt utseende men man har aldrig "mer" än bara det dolumentutseendet man skapat.

I LaTeX så talar man faktiskt om vad som är ett nytt kapitel, vad som är ett nytt stycke osv. Sedan har man regler för hur programmet skall hantera att det kommer ett nytt kapitel, regler för var diagram skall hamn osv.
Det kommer vettiga regler per default, men det går också att tweak dem.

Den stora fördelen med upplägget i LaTeX är i slutet av arbetet när det mesta av texten är skriver och uppmärkt och man redigerar ihop det. Kanske vill du att ett nytt kapitel alltid skall börja på en vänstersida, eller föregås av en tom sida ? Kanske vill du att alla underrubriker skall vara kursiva? Sånt här går alltså blixtsnabbt att göra i LaTeX, genom att ändra motsvarande regler. Men i word så måste man tröska igenom texten manuellt och ändra på varje enskilt ställe. Med risk för att man missar nåt ställe osv. Med LaTeX så blir det garanterat enhetligt så länge man bara har märkt upp grejjer korrekt, och det är generellt mer uppenbart om skulle missa att märka upp ngt.

Om du har börjat studera på högskolan så rekommenderar jag att du lär dig IT som är användbar på din studienivå; Dina föreläsare kommer att ta dig på större allvar och du ligger ett halvt steg före dina kurskamrater som lär sig LaTeX först när de skall börja skriva en magistersuppsats.

Spontant låter det inte som att du är helt uppdaterad på Word, precis som jag inte har full koll på LaTeX. Rubriker, stycken med mera definieras just som sådana och temat som används går att justera med automatiska ändringar på alla ställen som följd. Sen kanske man tappar vissa mer avancerade funktioner som ex nytt kapitel på vänstersida som du nämner men det är ingen funktion jag faktiskt utforskat närmare.

Som övrig info skriver jag kandidatuppsats till våren och jag tror inte att LaTeX ens förekommer på skolan. Normen är snarare att använda Pages. Jag läser ingen teknisk utbildning utan ekonomi och föreläsarnas genomsnittsnivå är att ClipArt i PowerPoint fortfarande är häftigt. Jag orkar inte gå in på detaljer men tycker mig ha ganska gedigna grundkunskaper inom IT på de flesta plan. Betydligt större än föreläsarnas men så har de inte teknik som huvudområde heller. Inte ens de som undervisar i affärssystem visar något större prov på rent tekniska baskunskaper utan är mer intresserade av tillämpning, möjligtvis besitter de beställarkompetens.

Att lära mig LaTeX ser jag inte som något större hinder men jag ser fortfarande inte att det ger några specifika fördelar för mitt användningsområde. Bara att det är ett annorlunda sätt att uppnå samma saker.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Verkar vara en hel vetenskap att göra en rapport i Word.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Ett tips i Office-paketet är att använda "outline" verktyget när du strukturerar upp dina rubriker (du skapar huvudrubriker(nivå 1) och underrubriker(nivå 2) etc). Detta gör att när du väl skall göra en innehållsförteckning så faller allt på plats mer eller mindre automatiskt utan krångel.

Använde mig utav Word nyligen då jag skrev mitt examensarbete och även om det finns gratisalternativ så måste jag ändå säga att jag är väldigt nöjd över funktionerna i Word. Ska dock tillägga att jag aldrig gett gratisalternativen nån chans.

Finns det några oklarheter i det jag skriver är du mer än välkommen att ställa frågor då jag anser att jag har hyfsad koll på Word vid de här laget. Bara att slänga iväg ett PM så ska jag göra så ska jag försöka göra så gott jag kan med att förklara.

Visa signatur

Wruuum!

Permalänk
Datavetare

Är själv ingen stor användare av LaTeX, till stor del för att man på KTH började tillåta rapporter i Word samma det år jag började och jag "kunde" redan Word. Men kommer ihåg att institutionerna inte alls var nöjda över resultatet vi producerade i Word (tror faktiskt inte någon använde LaTeX i min årskurs) jämfört med vad tidigare årgångar fick fram i LaTeX och såg man de tidigare rapporterna förstod varför det klagades: de såg definitivt mycket proffsigare ut än våra och tog antagligen kortare tid att skriva också förutsatt att man kan LaTeX.

Att skriva dokument med WYSIWYG är nog en av de större produktivitets-ankare som uppfunnits + att överlåta layout till den som skriver dokumentet (som typiskt är en amatör på layout) har gett oss väldigt låg nivå på hur saker ser ut. Men det är också väldigt enkelt att förstå varför de flesta föredrar (eller tror sig fördra) t.ex. Word, det är så mycket enklare att komma igång och producerar något som ser hyfsat ut medan man i markup-språk inte kommer någonstans innan man lärt sig en den.

Inser att det inte är denna diskussion som TS är ute efter, men man gör sig nog själv en tjänst om man ändå tittar på alternativ till WYSIWYG. I mitt arbete behöver jag definitivt program som PowerPoint/KeyNote/Impress och Excel/Numbers/Calc, men Word/Pages/Writer har jag personligen helt ersatt med markup-språk där jag lärt mig skriva markup:en direkt (finns WYSIWYG editorer men lär man sig skriva markupen direkt så går det betydligt fortare att skapa dokumentet). Jämför jag de dokument jag skriver så har de alltid konsistent formatering och dokumentet kan enkelt/korrekt bli till en HTML sida, ett PDF-dokument eller vad som nu är lämpligt + verktyg som GIT (versionshantering) mår betydligt bättre av "vanlig" text än .docx.

De som envisas med att skriva i Word skapar dokument där olika personer har olika stil (och då talar jag om detaljer, vi har naturligtvis företagsspecifika Word-mallar), undrar om jag någonsin sett ett längre Word dokument som är helt konsistent i sin formatering (typiskt små fel i detaljer). Sammantaget tycker i alla fall jag att sådana dokument ger ett oproffsigt intryck även om innehållet i sig kan vara bra.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer