Tävla och vinn datorsystem med Fractal Design och Dustin PC

Permalänk
Medlem

Ett bidrag från mig... till spelhörnan

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem

My body is ready!

En för ändamålet specialtillverkad hjälm skärmar av och hjälper mig att hålla fokus hela helgen samtidigt som jag rationaliserar bort bordet mellan mig och skärmen för att på så sätt nästan bli ett med maskinen! Hemtrevligt runt omkring för att hålla lugnet.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag, just nu är det Assassin's Creed Black Flag eller Battlefield 4 som gäller, dock blir det mer AC på 360:t eftersom datorn inte riktigt orkar med BF4 i alla lägen för tillfället. En geekkudde för en kortare powernap är ett måste för en gaminghelg!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk

vilken tid dras vinnaren?

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeskate13:

vilken tid dras vinnaren?

Om några veckor som vanligt.

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig...

EDIT: Bara för att klargöra, det är flickvännen. Hon syntes inte speciellt bra när hon satt under bordet.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Sitter man och game:ar en hel helg i samma rum använder man nog det mesta av syret där, och då måste man ju ha något som syresätter luften åt en.
Skulle datorn hålla på att bli överhettad är det som synes även nära till att bara öppna ett fönster (komplett med fönsterfärg som härrör från ett annat årtusende eller så) för att få in lite sval luft. Det kanske inte syns på bilden, men utanför fönstret är det skog, så det skulle dessutom bidra till ännu mer syre.

Hade tidigare en enorm kaktus på hyllan, men den ramlade ned och skrapade bordet, då blev jag sur på den och kastade ut den (eller ja, den ligger vid dörren för utkastning iaf).
Får ursäkta om bilden ser lite underlig ut här och där, panoramafunktionen i telefonen var inte den bästa jag sett...

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Man ska ju pimpa så det matchar spelet.
Ledsen för att lappen blev otydlig. Det är den gröna till vänster om skärmen. Om man zoomar in ser man iaf något som liknar mitt namn.
(klicka för fullskalig bild)

Frukosten är redan fixad. Ballonger livar alltid upp stämningen. Julgransglitter passar till allt (lite som ketchup). Mina små maskotar från kexpaketen står självklart och hejar på mig. Man kan ju inte ha party utan flaggor heller.

Mitt prestandamonster till vänster är en Asus Eee PC med Intel Atom. Den drar emulerat Pinball Fantasies i 1920x1080 med 60 stabila fps.
Nu jävlar ska här sättas nytt rekord på party land.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Ja men det här är en tävling man vill ju vara med på!

Så här är en bild på min spelhörna.
Den vänstra bilden är från framsidan, och den högra bilden är tagen bakom mina skärmar för att visa att bröderna sitter på läktarhörnan och hejar på när man spelar!

Permalänk

Spelhörna

Permalänk
Medlem

Behövs bara en sak för att ladda upp inför dagar av intensiv gaming
Epic Sax guy 10h

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut hemma hos mig. Bara gaming datorn som fattas!

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Tävlingens avslut

Skrivet av Affeskate13:

vilken tid dras vinnaren?

Skrivet av foxzox7:

Om några veckor som vanligt.

Dem skrev i slutet av artikeln när tävlingen skulle avslutas.

''Tävlingen pågår till och med den 17 november. Vinnare utses av en jury och kontaktas via forumets interna system för meddelanden (PM).''

Med andra ord, den slutar om exakt 4h och 10m

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem
Skrivet av srekcolcews:

Dem skrev i slutet av artikeln när tävlingen skulle avslutas.

''Tävlingen pågår till och med den 17 november. Vinnare utses av en jury och kontaktas via forumets interna system för meddelanden (PM).''

Med andra ord, den slutar om exakt 4h och 10m

Frågan var vilken tid vinnaren dras. Inte när tävlingen avslutas.

Permalänk

Här kommer mitt bidrag: http://imgur.com/D68ZAmV

Först och främst måste jag berömma alla, det märks att alla har ansträngt sig, och jag måste säga att vissa bidrag var otroligt kreativa! Tv:n på huvudet och den lutande sängen var två personliga favoriter haha.

Det är också ganska kul att se hur alla förbereder sig inför en spelhelg. Själv föredrar jag att proviantera på väg hem under eftermiddagen och sedan bara slänga mig i sängen o spela. Sen när man ska spöa grabbarna så blir det stolen som gäller

Permalänk

Spelhörnan!

Laddar upp med min vän inför spelhelgen med det klassiska Magicschackvändtianbezzerwizzerbordet...och lite gitarr på det!

Visa signatur

Ohyeaaah!

Permalänk
Avstängd

Alltid redo!

Datorn:
In Win H-frame
Asus P9X79 Deluxe
3930K @4.5 Ghz
64GB Kingston @2133 Mhz
2x Asus HD7970 Matrix
2x OCZ Agilty 3 240 gb i RAID0
2x WG Green 2 TB i RAID1
Corsair AX860I
Corsair H80i

Här under finnes en liten video, som är tillägnad Jonas på Swedclockers, jag vet ju att han föredrar riktiga disko chassin framför en mera diskreta=)

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Gammal är äldst!

En spelhörna har jag, men det börjar kanske bli på tiden att uppgradera burken... Men Battlefield 4 är väll bara en "Doom clone" i mängden.

Permalänk

This is where the magic happens ;)

Tjabba halloj! Här kommer man med ens spelhörna dugligt pimpad från tapet till plastiga fejkade musikinstrument. Passade även på att sätta lite egen touch på det hela genom att lägga upp några personliga favoriter. Något som ni med små getögon möjligtvis också märkte var den där grejen till höger om tv-apparaten... lite väl lik ett gamingbygge?

Jo faktum är: ni har 100% korrekt. Låt mig nu förklara hur det ligger till. Har ni någonsin varit luspanka precis runt juletid? Någon gång haft någon speciell som blivit mindre tillgänglig för att livet är orättvist? Om inte kanske ni har varit med om båda samtidigt och då lär ni särskilt känna igen er i min situation: Flickvännen ska flytta inom ett par veckor till en galax långt, långt borta (en timmes tågresa bort) vilket inte är det lättaste då vi setts nästan dagligen i mer än två år. Men vad är livet om inte vad man gör det till? Så om vi inte kan träffas varje dag så får vi göra det näst bästa: Träffas virtuellt varje dag!
Likt ett äpple om dagen (eller glas vin om man är sådan) så prisar doktorn ett antal matcher i BF4 med ens själsfrände väldigt, väldigt högt
Och dessutom skulle gamingdatorn i denna tävling göra en perfekt julklapp - två flugor i en smäll!
Så till er på sweclockers och alla i juryn, hoppas ni finner julvärmen i er att hjälpa en kille i nöd

Ps. Extrapoäng för de som finner en kändis i bilden

Permalänk
Medlem

Space is the place!

Retrofuturism: Space is the place!*

a.k.a.

Operation:Kitsch

*I rymden kan ingen höra dig skrika.

Ps. Mitt användarnamn finns skrivet på fyra ställen i bilden. Kolla framför allt in bordet och syrgastanken.

Permalänk

Lite prylar:
macbook pro
griffin powermate
mx518
kvm för att byta mellan zboxen och huvuddatorn utanför bild
altec lansing 2.0 högtalare monterade på ergotron armarna
längst till höger syns basstationen för mina trådlösa sennheiser RS 180 hörlurar som når hela lägenheten utan störningar(!)
skall byta ut mitt tangentbord mot ett mekaniskt så fort jag hittar ett vettigt

Permalänk
Medlem

Dagens sista då
Olyckligt att systemkamerans batterier var slut

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Hmmm...
Okej, jag hade flera fönster från sweclockers öppna... Skulle kolla hur man lade in bilder igen.
Mitt bidrag råkade hamna i slutet på den här tråden http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/1221968-hur-laddar-man-upp-bilder-i-sweclockers-forumtradar/index2.html

Om det är möjligt så får gärna nån vänlig moderator flytta inlägget hit för tiden gick ut innan jag insåg mitt misstag.

Permalänk
Medlem

Hej

Här kommer mitt bidrag.

Förmodar att BF4 står för Battlefield 4 men har aldrig spelat det på min dator. Är inte helt tokig på MS Röj dock!
Har fått byta en rad fläktar, en kylfläns och har lite kontaktproblem mellan mus/tangentbord och den trådlösa mottagaren, det är därför den hänger ner från hyllan. Det senaste som hände var att nätaggregatet gick. Lyckades som väl var låna ett av datakillarna på skolan.
Efter många om och men fick jag alla sladdarna på plats men brydde mig inte om att försöka få in det i datorlådan. Storleken talar emot det, som ni kan se!
Min dator är från 2004 (faktiskt sant) och funkar, mina amatörlagningar till trots, ganska bra så länge jag inte ska spela "riktiga" spel eller spela tyngre videofiler. Jag vet bara inte hur länge till...

Har blivit mycket inspirerad av alla "gaminghörnor" här på forumet och skulle helst av allt vilja göra min "skrubb" till en sådan!
Hoppas kunna få tid över till annat än MS Röj när väl matematiken är klar (1,5 termin kvar bara...)

PS. Hade ett väldigt sjå med att få in min bild på forumet. Är första gången jag gör ett inlägg!

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig av min gamla hörna, den var helt perfekt <3
Jag tävlar inte med denna bilden, tänkte bara slänga upp den som kul läsning

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbani:

En spelhörna har jag, men det börjar kanske bli på tiden att uppgradera burken... Men Battlefield 4 är väll bara en "Doom clone" i mängden.http://i.imgur.com/ssXvsjo.jpg

Du ska fan vinna

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem
Skrivet av waveer:

Du ska fan vinna

Fan va skoj att höra! Att allt arbete bakom min spelhörna uppskattas, tjejen var inte så lyrisk...

Men när katten är borta så spelar råttan wolfenstein