Rösta om Årets datorbutik 2013!

Permalänk

Webhallen vart ju uppköpt av Komplett. Samt så har jag för mig att jag hörde att dom ska gå under namnet komplett också?
Kan ha fel på det sista, men TROR dom sa det i nån av dom senare av kompletts podcast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Förutsatt att man bor i eller nedanför Stockholm

Sant ^^ Lite flera butiker vore awesome.

Jag bor inte i stockholm, syftade du på frakten eller service?

Jag bor typ 10-15 mil från närmaste butik tyvärr :c

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Inet alla gånger i veckan.. satte ihop en dator därifrån några månader sedan med ett AMD 7950 grafikort. AMD körde inte deras drive att man fick nya spel när man köpte ett nytt kort just då.
Mailade dom och frågade om man ändå kunde få spelen, dom skickade min kupong för spelen och mer pingvinstänger

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

kan man inte lägga till en fråga. Vilken datorbutik som har bäst hemsida. För vissa är väldigt mycket sämre än andra... Inet gillar jag tex men inte webhallen..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Inet må vara bäst, men det är så sällan man blir lockad till köp där. Det mesta är alltid ordinarie pris. Min röst går till CDON pga. att de faktiskt har regelbundna erbjudanden.

Permalänk
Medlem

För min del är det Dustin som gäller. De har inte bäst priser eller störst sortiment, men

O'boy vilken snabb frakt och grym kundservice/support. Här märks det att de har lärt sig mycket pga av sin företagsservice.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Sant ^^ Lite flera butiker vore awesome.

Jag bor inte i stockholm, syftade du på frakten eller service?

Jag bor typ 10-15 mil från närmaste butik tyvärr :c

Jag syftade på att det tar en extra dag när man bor ovanför Stockholm iom att paketet skall skannas in och sorteras, så där försvinner en dag extra. Absolut inget att haka upp sig på men bara något jag ville klargöra

Sen vore det ett gyllene tillfälle för tex Inet att starta en butik i Umeå nu, Microshop (förövrigt sämsta butiken någonsin) la ned för några månader och Umeå står nu utan någon riktig butik, finns bara äldre gubbar som lagar din dator ^^ Ungefär den nivån är det just nu i Umeå.

Permalänk
Medlem

Inet har definitivt inte bästa pris eller sortiment, men de har superb service och extremt snabba leveranser. Jag har upplevt en försämring hos flera andra butiker under året, vad gäller service och leveranstider, så i slutändan kvarstår Inet som den bästa butiken även under 2013, enligt mig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag ville verkligen kunna motivera oc.nu efter bra personlig service i butik och att den är lokal här i Luleå, men efter Inets telefonuppföljningar och bra service kring köpet av 290x så kan jag inte annat än att ge dem årets butik. Fruktansvärt bra service!

Permalänk

Varför får jag inte svara samma på de två sista frågorna?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Webhallen helklart! fått utmärkt service där detta året och priserna vart kanon! har handlat på Inet och komplett vilket gått bra!

Komplett hade bra priser vilket var trevligt och Inet hade inget som lockade, dom var dyra och leveranserna tog lång tid och de där pingvinstängerna såg man inte skymten av (inte var det spelar så stort roll)

Tyvärr hade jag inte med Inet som kandidat då dom inte erbjuder något speciellt längre!

Webhallen har däremot blivit min personliga favorit!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, INTEL INTEGRATED GRAPHICS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tycker Webhallen OCH Inet men måste säga att Netonnet försökt segla upp som en utmanare.

Summerar precis min åsikt.
Inet är väl mer eller mindre ledande, medans Webhallen tar andelar år för år och klättrar upp på stegen. NetOnNet har faktiskt gjort en grym återlansering, så de är helt klart den primära "upcoming"-återförsäljaren, enligt mig.

Själv så röstar man på Webbis

Synd att röstningen inte fungerar åt båda hållen, så att företag så som ClickOK också kan få utmärkelser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekebymannen:

Webhallen vart ju uppköpt av Komplett. Samt så har jag för mig att jag hörde att dom ska gå under namnet komplett också?
Kan ha fel på det sista, men TROR dom sa det i nån av dom senare av kompletts podcast.

Webhallens personal försäkrade oss trogna kunder att inget skulle ändras med deras butik efter uppköpet. Det är inte så att webhallen var fristående innan heller, de ägdes av ett annat företag, franska Pixmania.

"Webhallen blir en självständig division i Komplett Group och ska fortsätta ha sitt huvudkontor i Stockholm" (http://it24.idg.se/2.2275/1.503749/komplett-koper-upp-webhall...)

Det är inte så konstigt att Komplett är intresserade av Webbis, de har trots allt lyckats leverera vinst trots de rådande kristiderna. Däremot är jag fortsatt skeptisk till affären och vad den kommer ha för inverkan på konkurrensen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Summerar precis min åsikt.
Inet är väl mer eller mindre ledande, medans Webhallen tar andelar år för år och klättrar upp på stegen. NetOnNet har faktiskt gjort en grym återlansering, så de är helt klart den primära "upcoming"-återförsäljaren, enligt mig.

Själv så röstar man på Webbis

Synd att röstningen inte fungerar åt båda hållen, så att företag så som ClickOK också kan få utmärkelser

Jag tänker att om jag vill beställa något online så kör jag Inet men vill jag hämta något i butik så beställer jag på Webbis och hämtar där. Extremt smidigt!
Blev dock Webbis för mig också eftersom jag handlat mer där och haft mest att göra med dem Hade jag handlat mer hos Inet hade det blivit dem jag röstar på. Tycker helt enkelt båda är lika bra på sitt sätt

Sen var det kul att besöka Netonnet och titta in i deras hårdvaruavdelning. Lite kul att klämma och hålla i kartongerna...nästan som att man köpt dem

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

blev netonnet då jag har köpt mest därifrån, Men inet vinner väl iår igen xD

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaky:

kan man inte lägga till en fråga. Vilken datorbutik som har bäst hemsida. För vissa är väldigt mycket sämre än andra... Inet gillar jag tex men inte webhallen..

Webhallen har faktiskt en del att göra för att få pluspoäng på det. Tror delvis därför Inet är så framgångsrika; bra filtrering, lättnavigerat, en bra kundkorg och BILDER. På bildfronten är Webhallen faktiskt riktigt urusla. Skulle det enbart handla om bilder skulle NetOnNet vinna - det är de bra på

Tror också hela produktinformation-systemet är en faktor. Inet har en mall för varje produkt (minnestyp, mängd minne, latens etc.); medans Webhallen verkar bara kör allt i klartext. Således så blir produktspec. väldigt olika från produk till produkt.

Nä, ska Webhallen få full pott behöver de gå tillbaka till ritbordet

Permalänk

1. Inet
2. Netonet
3. Webhallen
4. Alla andra företom en butik
5. Sist Net2world

Permalänk
Medlem

Inet som vanligt. Pingvinstänger är goda.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Webhallen och Dustin Home är där jag handlar det absolut mesta, röstade på Webhallen i år, är ändå Guld-kund där.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Entusiast

Är det bara jag som inte kommer att rösta alls på grund av för lite erfarenhet?

Jag har aldrig behövt reklamera en produkt och den enda upplevelsen jag får av olika företag är leveranstiderna och där har jag konstaterat att Komplett är bäst men jag känner inte att jag borde vara röstberättigad så att säga

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

avskyr Komplett då de strulade med fakturor för ett tag sedan och påstod att jag inte hade betalat en vara vilket jag hade gjort och det kom dom fram till efter ett jävla bråkande, i samma veva ryker även Webhallen då de ägs av Komplett.

Inet får alla mina röster då de i alla fall är professionella.

Permalänk
Medlem

Inet , för om man går dit och pratar med dom eller mailar så får man relevanta svar och inte nått överdrivet säljsnack. ofta har dom som jobbar där erfarenhet av produkten eller liknade eller har en kompis som har grejen du ska köpa och kommer med bra feedback. CDON tycker jag har varit lite av en uppstickare men det kanske har dött ut lite, har gillat priset och snabbheten i deras leveranser på Thor.

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk

Solklart val för mig i alla fall, Komplett!
De har visat riktigt bra service och frakttider för mig under 2013.

Webhallen har faktiskt fått mig att gilla dem under året också.

Tycker Inet har tappat sin gnista

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ekebymannen:

Webhallen vart ju uppköpt av Komplett. Samt så har jag för mig att jag hörde att dom ska gå under namnet komplett också?
Kan ha fel på det sista, men TROR dom sa det i nån av dom senare av kompletts podcast.

Nej nej

Webhallen och Komplett förblir två separata organisationer.
Dvs vi har inte gemensamt lager, inköpsavdelning, kundtjänst, marknadsföring, prissättning etc

Två olika firmor med två olika "inriktningar".

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Det är dags för SweClockers medlemmar att utse den återförsäljare som lyckats bäst under året. Var med och rösta fram Årets datorbutik 2013!

Läs artikeln

Beställ och ge den berömda tårtan till Inet redan idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bappsan:

avskyr Komplett då de strulade med fakturor för ett tag sedan och påstod att jag inte hade betalat en vara vilket jag hade gjort och det kom dom fram till efter ett jävla bråkande, i samma veva ryker även Webhallen då de ägs av Komplett.

Inet alla mina röster då de i alla fall är professionella.

håller med om komplett dom verkar ha haft växtvärk sen flera år tillbaka och verkar inte ha ordning på deras organisation. och det lär inte ändras nu när dom fortsätter köpa upp andra företag som webbhallen.

det är alltid trevligt med en riktigt butik där man kan gå in och gråta lite när RAM minnena har pajjat.

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem

Antar att Inet vinner som vanligt. På något sätt har dom lyckats fixa en stor skara fanboys här på Sweclockers

CDON

Skrivet av Aleshi:

Jo men de har ju hemsk kundservice.

Har funkat prickfritt i mina ärenden med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Jag syftade på att det tar en extra dag när man bor ovanför Stockholm iom att paketet skall skannas in och sorteras, så där försvinner en dag extra. Absolut inget att haka upp sig på men bara något jag ville klargöra

Sen vore det ett gyllene tillfälle för tex Inet att starta en butik i Umeå nu, Microshop (förövrigt sämsta butiken någonsin) la ned för några månader och Umeå står nu utan någon riktig butik, finns bara äldre gubbar som lagar din dator ^^ Ungefär den nivån är det just nu i Umeå.

What? Kan man få det levererat samma dag om man bor i stockholm? Galet!

De låter ju som ett bra tillfälle å öppna en butik!

Ja tycker de borde öppna en butik i Österbybruk också när de ändå håller på, jag skulle vara stammis

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Inet och Dustin för min del. Handlar från Inet privat och kan med glädje meddela att en order som lades 19:00 på kvällen landade hos mitt ombud 13:00 dagen där på alltså 17 timmar till leverans vilket är helt galet bra. Jag bor inte i någon som helst centralort och i rimlig ordning har paketet nått fram efter tidigast 2 dygn.

Dustin får också min röst, då jag från företaget handlar härifrån och dom har helt okej priser och bra sortiment för kringutrustning, men främst för deras lätta och smidiga hantering av garantiärenden. Aldrig varit några problem att få utbytt produkter som varit defekta och i många fall skickar dom en ny utan att ens den tidigare produkten behövts skickas in till dom. (Hänt mig med nätaggregat och hårddiskar som gått sönder alldeles för tidigt). Dom "litar" på sina kunder och underlättar för företag som inte kan stå stilla för länge pga. defekta varor genom att snabba upp hela garantiprocessen i dessa fall. *Thumbs up*

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk

Webhallen FTW!

Visa signatur

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯