Permalänk

Razer Taipan Expert vs Razer deathadder 2013

Är sugen på Taipan musen men äger redan en deathadder 2013. Vilken tror ni är bäst till spel ?
Ni som äger en kan ni berätta vad ni tycker om den, Taipan ?
Är det värt att byta ut deathadder musen mot denna ?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Är sugen på Taipan musen men äger redan en deathadder 2013. Vilken tror ni är bäst till spel ?
Ni som äger en kan ni berätta vad ni tycker om den, Taipan ?
Är det värt att byta ut deathadder musen mot denna ?

Jag har en razer taipan och den är hyfsat skön men min kompis har en deathadder 2013 och den är mycket skönare, dock så tycker jag att taipanen är snabbare och lättare att flytta runt snabbt då den är mindre men jag tycker inte att du ska byta ut din mus.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Ok tack för ditt svar. Då kanske jag behåller min mus. Men är det bättre kvalite på taipan musen än deathadder ? I känslan, bygget med mera ? tÄNKTE DET ÄR JU EN EXPERT OCH 2013 ÄR JU ESSENTIAL.

Permalänk
Avstängd

Hade inte köpt Razer överhuvudtaget. Överreklamerat skräp vars kvalité inte motsvarar priset.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Tivook:

Hade inte köpt Razer överhuvudtaget. Överreklamerat skräp vars kvalité inte motsvarar priset.

Där har du helt fel.
Har du ens ägt en Razer produkt ??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av punchline82:

Där har du helt fel.
Har du ens ägt en Razer produkt ??

Japp det har jag, ett flertal faktiskt. Hörlurar som slutat fungera efter 6 månader, Razer Imperator mus som höll i 1½ år. Sket fullständigt i att försöka få ut det på garantin då det kan ha varit den sämsta musen jag någonsin haft.

Det är bara googla på det så får du se, det är snarare du som har helt fel.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Tivook:

Japp det har jag, ett flertal faktiskt. Hörlurar som slutat fungera efter 6 månader, Razer Imperator mus som höll i 1½ år. Sket fullständigt i att försöka få ut det på garantin då det kan ha varit den sämsta musen jag någonsin haft.

Det är bara googla på det så får du se, det är snarare du som har helt fel.

Okej men min DeathAdder 2013 känns riktigt robust faktiskt.
Iofs den ända Razer pryl jag använt men den känns väldigt välbyggd.
Sen kanske den inte håller länge vad vet jag men trodde du menade kvalite känslan.

Permalänk

Har du stora händer skulle jag inte rekommendera Taipan. Jag får kramper efter ett tag i armen då man inte kan vila hela handen på musen.

Har försökt allt , men ger upp nu. Roccat XTD är en riktig fin mus som fungerar riktigt bra och är skön att vila handen på.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Japp det har jag, ett flertal faktiskt. Hörlurar som slutat fungera efter 6 månader, Razer Imperator mus som höll i 1½ år. Sket fullständigt i att försöka få ut det på garantin då det kan ha varit den sämsta musen jag någonsin haft.

Det är bara googla på det så får du se, det är snarare du som har helt fel.

Nu är jag inget Razerfan på något sätt, men dom är knappast värre eller bättre än några andra.
Pratar vi möss så har ju Deathadder 2013 har tex en av de bästa sensorerna på marknaden. Deras Goliathus musmattor är också mycket omtyckta, så även av mig.

Däremot kan jag hålla med om att deras produkter verkar lite överprisatta och mycket av marknadsföringen verkar gå ut på att göra en massa blinkande gröna lampor och annat som verkar tufft för ungar i de tidiga tonåren...

Saker som går sönder snabbt verkar ju dessvärre vara vanligt oavsett företag. Nästan allt som säljs idag är ju avsiktligt byggt för att inte hålla alltför länge för att folk ständigt ska köpa nytt.

Enligt mina personliga erfarenheter har jag nog Logitech som favorit när det gäller att göra grejer som funkar pålitligt och håller, men personliga anektoder duger ju knappast för att säga något om ett företag i stort.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Undvik Taipan, sensorn är ingen höjdare på något sätt, tyvärr.
Gillar taipan formen själv men sensorn håller inte måttet för mina ändamål.
Och nej kvaliten skiljer sig inte, namnen är bara ignorera

Sådana som Tivook är också att bara ignorera.