Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela och streamar lite på http://www.twitch.tv/leball/ Kolla lite om ni känner för och kom gärna med tips, för just nu förstår jag inte speciellt mycket Tänkte även gå med i team sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Spelar allt max 6000x1080.

alla titan går 99% GPU haha dis game

Spelar Odin Tvelander

Har du lyckats tvinga vsync/Framecap? - För mig funkar inte skiten av någon anledning så jag ligger och ylar på en helvetes massa FPS helt i onödan och får tearing och stutter och trasan och hans moster.

Du kör ju iof nvidia och jag sitter med sur-AMD, kan ju vara svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Behöver inte vara ett inn, räcker att man står bredvid aetheryte som du bindar till. Med undantag huvudstäderna där du bara får rested i just inn. För att se om du får rested exp innan du loggar ut är det bara att kolla efter halvmåne ikonen under exp baren. Har du den så kommer du få rested exp.

Det hade jag helt missat, tack för den infon. Det har dock blivit en vana att logga ut i ett inn och krypa till sängs

Permalänk
Skrivet av Ernesto:

Har du lyckats tvinga vsync/Framecap? - För mig funkar inte skiten av någon anledning så jag ligger och ylar på en helvetes massa FPS helt i onödan och får tearing och stutter och trasan och hans moster.

Du kör ju iof nvidia och jag sitter med sur-AMD, kan ju vara svaret

Finns en frame cap i spelet by default.

Permalänk
Skrivet av Leball:

Har precis börjat spela och streamar lite på http://www.twitch.tv/leball/ Kolla lite om ni känner för och kom gärna med tips, för just nu förstår jag inte speciellt mycket Tänkte även gå med i team sweden!

Ja, så snart jag hittar dig eller du hittar mig Online så har du en invite. Du får livestreama våra raids sen då
Vi har kört lite CM & AK och sen blir det Titan HM.
---
[ www.teamsweden.net ] - FFXIV:ARR, Battlefield 4, Rift, Guild Wars 2, Payday 2 och mer... Ett gamingcommunity med öppna dörrar!

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Avstängd

Hur går det för alla? Själv fick jag Ifrits Blade igår

http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/3964376/

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Hur går det för alla? Själv fick jag Ifrits Blade igår

http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/3964376/

Bra Men hade kunnat spela lite mer kanske. Garuda's Wile och full Darklight (armor) har jag iaf men har ännu inte lyckats få ned Titan HM :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av strejf:

Hur går det för alla? Själv fick jag Ifrits Blade igår

http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/3964376/

Grattis, kul för dig.

Permalänk

Vi söker en tank till vårat FC på Odin. Vi har tagit allt fram t.om Titan HM och Coil. Om du vill spela tank men inte riktigt är där vi är ännu så kan vi hjälpa dig med gear farmruns så att du snabbt blir redo.

www.teamsweden.net
<TSG> Team Sweden Gaming - Odin server

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Medlem

jag får ett script error när jag försöker installera spelet. får HTML Parsing error: Unable to modify the parent container element before the child element is closed (KB927917)

jag har inte den blekaste om vad det betyder och jag antar att det gör så att jag inte kan trycka på next för att komma vidare med installationen.

Permalänk
Skrivet av krejsi:

jag får ett script error när jag försöker installera spelet. får HTML Parsing error: Unable to modify the parent container element before the child element is closed (KB927917)

jag har inte den blekaste om vad det betyder och jag antar att det gör så att jag inte kan trycka på next för att komma vidare med installationen.

Ser ut som om det är en uppdatering i Windows som krockar med installationen. Gå in på installerade uppdateringar för Windows och leta rätt på (KB927917) och avinstallera den. Om installationen går bra kan du köra Windows Update och lägga till den igen efteråt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av eccentrïc:

Ser ut som om det är en uppdatering i Windows som krockar med installationen. Gå in på installerade uppdateringar för Windows och leta rätt på (KB927917) och avinstallera den. Om installationen går bra kan du köra Windows Update och lägga till den igen efteråt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kikade lite efter den där updateringen men hade den inte.
pratade lite med supporten och han sa att jag skulle mecka nåt script pryl i IE och fick det inte att funka först men sen bara funkade det. stabilt spel. den lyckas för tillfället att ladda ner spelet. får se om det funkar hela vägen

Permalänk
Medlem

fick igång det till slut

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som slutade med spelet? Spelet måste ha varit helt emot vad jag gillar. Tyckte det var jobbigt att springa fram och tillbaks hela tiden. Sen försvann questkedjan helt plötsligt och jag var tvungen att nöta lite utöver för att få tillgång till en ny kedja. Alla avbrotten och svårt att komma in på servern. Sen valde jag nog helt fel karaktär. Combatsystemet kändes otroligt slött och tråkigt att sitta och vänta på att skills ska gå ur CD så man kan använda dem igen. Spelade Gladiator.
Lite synd för jag älskar FF överlag. Kanske ger jag det en månadskostnad i framtiden. Men just nu är jag rädd för att jag kommer tröttna när jag loggar in igen.

Permalänk
Medlem

Jag kör lite till men lär nog sluta efter mitt game card gått ut (ca 50 dagar kvar). Har bara Titan och raiden kvar sen finns det inget att göra förutom att dra upp en annan klass men är sådär sugen på det med tanke på att jag måste FATE grinda mig till 50 vilket inte alls är kul. Är förvånad att de inte boostat XPn i dungeons så man kan köra igenom dem istället för att få lite variation.
Dock skall det bli intressant att se patch 2.1 och de nya dungeons&raids som kommer.

Combatsystemet är lite slött men tycker jag vant mig vid det nu men visst sitter man och spammar knapparna ibland (WHM) Serverproblemen är ju borta nu, det är lite kö men brukar inte ta många minuter innan man kommer in.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Själv tycker jag FFXIV:ARR var precis det jag saknade tidgare. WoW tappade spåret helt med ett flertal minst sagt udda patcher och Guild Wars 2 saknade nya roliga utmaningar i end game, att bara tweaka gammalt content och lägga in ett och annat hoppussel hjälpte inte. I FF finns en bra story, sköna miljöer, bra grafik och ett end game som ställer krav på spelaren för att kunna progressa. Dessutom har de bäddat för en bra vidareutveckling av storyn i kommande patcher, precis som WoW hade i början, vilket skapar en mer levande spwlvärldskänsla för mig.

Kan väl säga att WoW ser ut att hitta tillbaka med sin nya patch Siege of Orgrimmar. Hoppas de skaffat en random generator till minigrottorna vid detta laget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Sötast

Var ett fantastiskt roligt spel de första dagarna, men sen tyckte jag att charmen helt försvann, ganska stelt och segt imo. :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Är det bara jag som slutade med spelet? Spelet måste ha varit helt emot vad jag gillar. Tyckte det var jobbigt att springa fram och tillbaks hela tiden. Sen försvann questkedjan helt plötsligt och jag var tvungen att nöta lite utöver för att få tillgång till en ny kedja. Alla avbrotten och svårt att komma in på servern. Sen valde jag nog helt fel karaktär. Combatsystemet kändes otroligt slött och tråkigt att sitta och vänta på att skills ska gå ur CD så man kan använda dem igen. Spelade Gladiator.
Lite synd för jag älskar FF överlag. Kanske ger jag det en månadskostnad i framtiden. Men just nu är jag rädd för att jag kommer tröttna när jag loggar in igen.

Jag tycker att det är ett smart system att det börjar med ett lugnt tempo för CD och få skills att välja på. Allt eftersom ökar det och med ett tiotal skills som jag har nu som Paladin är det ett frenetiskt tryckande på alla knappar för att hinna med.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

jag tycker fortfarande spelet är roligt. har dock inte kommit så långt än. Tog min arcanist till lvl 24 men tröttnade på långa köer till dungeons. kändes segt. Bytte till conjurer och har haft väldigt kul med dungeons, fates osv sedan dess. lvl 29 nu så finns mycket content kvar för mig att bita i iaf.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Personligen har jag bara gjort en dungeon ännu, är lvl 18 och har bara följt questarna än så länge, jag kör nästan alla quests jag kan hitta, så det är inte bara main story quests utan allt runt om också! Har pausat spelet nu, lirat lite WoW istället och mitt gamecard har gått ur på FF, men blir nog att köpa till det igen och köra vidare snart!

I WoW började jag köra HC för att få upp ilvl sedan LFR, och nu är allt det gjort så det känns redan som man väntar på nåt nytt haha. Klart man får kanske köra ihop några "Flex raids" eller andra raids med guilden och få sig en utmaning på så sätt ist!

Men det är fantastiskt att det kommit ett så stort härligt Final Fantasy, och på PC har jag aldrig spelat det förr. Det har varit på Playstation det dominerat, älskade FF-X, kämpade hårt för att klara ut det! (Var tonåring på den tiden).

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Tjena!

Tjena! vi är 7 stycken aktiva svenskar som lirar på Moogle, tänkte höra om det finns fler som kör på Moogle som vill lira lite med oss
Kan ju kontakta mig in game (är online väldigt ofta) om ni känner för det så kan vi ju kanske skapa en linkshell eller om ni vill gå med i vårt trevliga free company eller något.

Fennella Ballard - 50 PLD , Full darklight Relic +1.

Free company info:
Aurora Inc
Server: Moogle
Alla är över 18 år, några casual spelare, 7 Semi hardcore spelare.
Progress: Allt fram till Coil som vi inte har påbörjat ännu(förutom en eller annan pug-grupp).

Om ni vill gå med så kontakta oss in game:

Fennella Ballard
Kuro Yukiko
Kalec Moosebottom

Permalänk
Avstängd

Rätt nice speedrun av Wanderers Palace på 10 min 13 sek.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av Fennie:

Tjena! vi är 7 stycken aktiva svenskar som lirar på Moogle, tänkte höra om det finns fler som kör på Moogle som vill lira lite med oss
Kan ju kontakta mig in game (är online väldigt ofta) om ni känner för det så kan vi ju kanske skapa en linkshell eller om ni vill gå med i vårt trevliga free company eller något.

Fennella Ballard - 50 PLD , Full darklight Relic +1.

Free company info:
Aurora Inc
Server: Moogle
Alla är över 18 år, några casual spelare, 7 Semi hardcore spelare.
Progress: Allt fram till Coil som vi inte har påbörjat ännu(förutom en eller annan pug-grupp).

Om ni vill gå med så kontakta oss in game:

Fennella Ballard
Kuro Yukiko
Kalec Moosebottom

Tjenare. Verkar inte gå att skicka PM...
Det hade varit kul om vi kunde fiska över er till Odin inför Crystal Tower 24man så kan vi lira helsvenska FC runs där i patch 2.1. Fundera på det
Du kan kontakta mig på eccentric@teamsweden.net så kan vi prata om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Medlem

Skaffade det här spelet till PC för några dagar sedan. Måste säga att det är hur skönt som helst att spela med handkontroll (Xbox 360-kontroll).

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Råkar inte vara någon som har en social guild/LS på Cerberus? Kör för tillfället Paladin som main job men håller på och testar lite andra klasser då det enda jag har kvar att göra som Paladin är Coil vilket inte känns så där jätteviktigt att köra då jag ändå får ilevel 90 gear.

Permalänk
Medlem

Är kontrollerna fortfarande helt efterblivna?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Råkar inte vara någon som har en social guild/LS på Cerberus? Kör för tillfället Paladin som main job men håller på och testar lite andra klasser då det enda jag har kvar att göra som Paladin är Coil vilket inte känns så där jätteviktigt att köra då jag ändå får ilevel 90 gear.

Om det är några som letar efter svenska guilds på Cerberus kan jag tipsa om Friskyttarna.
Vi är ett härligt gäng som spelar och snackar skit i mumble varje dag. Många är dock på levling stadiet fortfarandee men några stycken har tagit sig till 50 men så fort mer kommer upp dit så blir det mer guild aktiviteter och vi håller på för fullt att rekrytera nya spelare just nu för att få igång raiding och liknande aktiviteter.

För mer information om vår spelfilosofi och application så besök www.friskyttarna.eu och titta efter själva om vi kan vara något för er.

OCh är det några frågor om friskyttarna eller något annat så pma mig bara här på forumet så kan jag säkert svara på någon fråga i alla fall

Visa signatur

Friskyttarna - Ditt ljus i MMO - mörkret
Final Fantasy XIV | Guild Wars 2 | LotRO | RIFT | SWTOR | The Elder Scrolls Online | Wildstar | World of Tanks

Permalänk
Medlem

Måste fråga, köpte spelet idag och kört upp till lvl 10 typ. Flera polare som snackat om hur bra det är och det fått bra reviews m.m. men helt ärligt blir det absurt mycket bättre? För hittills måste jag säga att det är på sin höjd ok och det skulle vara F2P sure men visst det är bättre än deras första försök ^^ men gah.

Game play är gammalmodigt, ganska klonkigt, deras combatsystem är av den uråldriga modellen och förvärras av extrema delays iom deras Kanada servers. Quest och dylikt ger inget nytt och då har jag inte ens nämnt den totalt värdelösa kartan, bristande UI kontroll.
Det enda riktigt positiva är att kontrollsystemet om än inte så nytt som vissa reviews verkar tro så är det iaf smidigt impleneterat med väldigt få problem

Men är det så att spelet är helt platt i början och sedan tar fart? eller är det mer av samma och jag får nog hitta något annat?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Måste fråga, köpte spelet idag och kört upp till lvl 10 typ. Flera polare som snackat om hur bra det är och det fått bra reviews m.m. men helt ärligt blir det absurt mycket bättre? För hittills måste jag säga att det är på sin höjd ok och det skulle vara F2P sure men visst det är bättre än deras första försök ^^ men gah.

Game play är gammalmodigt, ganska klonkigt, deras combatsystem är av den uråldriga modellen och förvärras av extrema delays iom deras Kanada servers. Quest och dylikt ger inget nytt och då har jag inte ens nämnt den totalt värdelösa kartan, bristande UI kontroll.
Det enda riktigt positiva är att kontrollsystemet om än inte så nytt som vissa reviews verkar tro så är det iaf smidigt impleneterat med väldigt få problem

Men är det så att spelet är helt platt i början och sedan tar fart? eller är det mer av samma och jag får nog hitta något annat?

Ja alltså 10 levlar är helt klart för tidigt för att recensera spelet. Det blir mycket bättre då det mest är solo i början. Jag håller med om att det är synd att servrarna är i kanada, det borde verkligen finnas europabaserade servrar med, kanske kommer det längre fram. Kartan är helt klart frustrerande i början, men när man lärt sig den måste jag säga att det går väldigt fort att hitta det man är ute efter.

Jag tycker att spelet börjar väldigt simpelt, precis som det bör vara, man introduceras till nya saker ju längre spelet går och till slut finns det massor att hålla reda på.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja alltså 10 levlar är helt klart för tidigt för att recensera spelet. Det blir mycket bättre då det mest är solo i början. Jag håller med om att det är synd att servrarna är i kanada, det borde verkligen finnas europabaserade servrar med, kanske kommer det längre fram. Kartan är helt klart frustrerande i början, men när man lärt sig den måste jag säga att det går väldigt fort att hitta det man är ute efter.

Jag tycker att spelet börjar väldigt simpelt, precis som det bör vara, man introduceras till nya saker ju längre spelet går och till slut finns det massor att hålla reda på.

Mjo vet att 10 lvls inte är mycket så men game play känns inte som att det kan ändras så jätte mycket men får väl köra vidare och hoppas det växer på mig ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood