Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Har planerat att köra en Healer. Min första tanke var White Mage, så jag levlade upp Arcanist till 15 och jobbar nu på Conjurer.

Nu har jag dock blivit lite sugen på att göra en Scholar healer istället... Verkar intressantare. Det som suger är att Arcanist inte kan joina en instans som healer förän man blivit lvl 30 och låst upp Scholar, så som jag förstår det?

Du skall alltså levla Arcanist till 30 först (samt avsluta alla class quests t.o.m. lvl 30) och sedan levla Conjurer till 15 (samt avsluta alla class quests t.o.m. lvl 15). Då kommer du att få ett nytt quest som ger dig en Soul Stone för Scholars. Därefter är det bara att fortsätta levla med ditt ARN vapen men som SCH vilket betyder att du kan köa Duty Finder som healer.

Vilken server spelar du på? Odin har helt sinnesjuka mängder healers (Whitemages). Sprang runt lite igår och körde FATE farming och gruppen jag hamnade i hade 5st WHMs. Detta var vid lvl 41. Funderar därför på att byta till DPS.

Skrivet av eccentrïc:

TSG (Team Sweden Gaming)
FC m 50 medlemmar
Server: Odin
www.teamsweden.net

Anmäl dig via hemsidan eller ingame till Tiny Eccentric eller Redul Vachi.
Välkommen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag såg det, verkar intressant. Frågan är bara om ni söker WHM:s? Guilden jag är med i nu har 5-6 st eller vad det är, dvs för många.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Någon update på digital purchase? Tror inte att jag får min från oneplay förräns de är igång igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsyrad123:

Någon update på digital purchase? Tror inte att jag får min från oneplay förräns de är igång igen.

Är å sugen på att köpa från oneplay men eftersom det är slut på lager så vet man aldrig. Är så sugen på att kunna spela spelet och det går ej att kolla på streams för då får man abstinens!

Visa signatur

[CORSAIR GS700] [Z68X-UD3H-B3] [i5-3770k] [CORSAIR H60] [Asus 770] [CORSAIR 8GB DDR3 XMS3] [180 GB SSD]

[Logitech G930] [Logitech G710+] [NAOS 5000] [Define R4] [7 Pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsyrad123:

Någon update på digital purchase? Tror inte att jag får min från oneplay förräns de är igång igen.

Jag hörde att de släppt spärrarna men kollade i tre olika butiker och överallt var det "Out of Stock" så jag är osäker på om det stämmer. Dock är listan på "rekommenderade servers" rätt lång så plats verkar det ju finnas i alla fall.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag hörde att de släppt spärrarna men kollade i tre olika butiker och överallt var det "Out of Stock" så jag är osäker på om det stämmer. Dock är listan på "rekommenderade servers" rätt lång så plats verkar det ju finnas i alla fall.

Det är denna sida som visar när man kan köpa spelet igen! https://store.eu.square-enix.com/emea_europe/games/pc-windows...

Edit. F5

Visa signatur

[CORSAIR GS700] [Z68X-UD3H-B3] [i5-3770k] [CORSAIR H60] [Asus 770] [CORSAIR 8GB DDR3 XMS3] [180 GB SSD]

[Logitech G930] [Logitech G710+] [NAOS 5000] [Define R4] [7 Pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satv:

Det är denna sida som visar när man kan köpa spelet igen! https://store.eu.square-enix.com/emea_europe/games/pc-windows...

Edit. F5

Oj, då hade han som sa det jag skrev fel

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

http://www.greenmangaming.com/search/?q=a+realm+reborn

De skrev precis på sin sida att de fått in nya spel! Synd att jag redan köpt på Oneplay :S hoppas att de får in idag också.
GMG25-4T2A7-4HOQ2 så får ni 25% rabatt

Permalänk

NEJ! MIN KOD HAR KOMMIT! inte fått något mail än bara!
Oneplay updaterar nog sin sida snart! Men köp på greengaming för säkerhets skull om ni ska.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Du skall alltså levla Arcanist till 30 först (samt avsluta alla class quests t.o.m. lvl 30) och sedan levla Conjurer till 15 (samt avsluta alla class quests t.o.m. lvl 15). Då kommer du att få ett nytt quest som ger dig en Soul Stone för Scholars. Därefter är det bara att fortsätta levla med ditt ARN vapen men som SCH vilket betyder att du kan köa Duty Finder som healer.

Vilken server spelar du på? Odin har helt sinnesjuka mängder healers (Whitemages). Sprang runt lite igår och körde FATE farming och gruppen jag hamnade i hade 5st WHMs. Detta var vid lvl 41. Funderar därför på att byta till DPS.
.

Oj, hoppas det inte är likadant på min server. Odin var fullt så jag hamnade på Lich..

BTW, är det bara jag som tycker det är väldigt tyst i det här spelet? Eller är det bara min server.. Jag har spelat några dagar nu och inte hört ett enda knyst från någon, bortsett från guld(gil?) säljare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Oj, hoppas det inte är likadant på min server. Odin var fullt så jag hamnade på Lich..

BTW, är det bara jag som tycker det är väldigt tyst i det här spelet? Eller är det bara min server.. Jag har spelat några dagar nu och inte hört ett enda knyst från någon, bortsett från guld(gil?) säljare.

Det är nog din server. På Odin chattas det en hel del i /shout när man är utanför städerna. Men mestadels LFG Chimera/Hydra/FATE eller Raise plox osv. Dock brukar folk vara pratglada i FATE farming groups. Dock är det jobbigt att vara i städerna pga all goldspamming som helt tar över /Shout och även dina whispers. Superjobbigt!

Skrivet av Kolsyrad123:

NEJ! MIN KOD HAR KOMMIT! inte fått något mail än bara!
Oneplay updaterar nog sin sida snart! Men köp på greengaming för säkerhets skull om ni ska.

Körde du betan?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Nope? Körde ingen beta, o lirade inte det gamla heller.
Laddar ner 3,5 mb/sec ^^ MÅSTE!!!... SPELA!

Permalänk
Medlem

fy satan i gatan vad roligt det är.

Länge sen jag hade den här abstinensen av att få spela, då satt jag ändå hela helgen och har fortfarande sug.

JAG VILL HEM OCH SPELA MER

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsyrad123:

http://www.greenmangaming.com/search/?q=a+realm+reborn

De skrev precis på sin sida att de fått in nya spel! Synd att jag redan köpt på Oneplay :S hoppas att de får in idag också.
GMG25-4T2A7-4HOQ2 så får ni 25% rabatt

tackar

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Laddar hem spelet med god fart !!!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga till er!

Om jag köper spelet nu och laddar ner det till min PC hur gör jag sedan när jag vill spela den på min laptop?

Behöver jag ladda ner den för min laptop också eller loggar jag bara in med min account och spelar?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Är det några som hamnat på Lich-servern måntro?

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

ugh, så fastnade man i samma beslutsångest som vanligt. kan inte bestämma mig för vilken class jag ska köra. Hur är healers i det här spelet (conjurers, arcanist)? är det endast grupp som gäller eller klarar dom solo questande också?

Thaumaturge, ser deras gear generellt ut som det gör under karaktärs skaparen? gillar det tyvärr inte alls så väljer en annan klass isåfall.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Skrivet av Ragin Pig:

ugh, så fastnade man i samma beslutsångest som vanligt. kan inte bestämma mig för vilken class jag ska köra. Hur är healers i det här spelet (cunjorers, arcanist)? är det endast grupp som gäller eller klarar dom solo questande också?

Thaumaturge, ser deras gear generellt ut som det gör under charater creation? gillar det tyvärr inte alls så väljer en annan klass isåfall.

Eftersom du byter klass bara genom att byta vapnet i handen... och eftersom du om några månader kommer att ha spelat de flesta klasser på din gubbe upp till olika levlar så kvittar det väll vad du väljer nu?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Eftersom du byter klass bara genom att byta vapnet i handen... och eftersom du om några månader kommer att ha spelat de flesta klasser på din gubbe upp till olika levlar så kvittar det väll vad du väljer nu?

sant, har inte riktigt fattat hur det där funkar i praktiken bara. lär ju inte finnas quest så det räcker till fler klasser så blir väl att grinda upp fler isåfall?
men ja, väljer något så jag får spela

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd

Det finns att köpa officiellt digitalt nu igen:

https://store.eu.square-enix.com/emea_europe/games/pc-windows...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av Largoplz:

Är det några som hamnat på Lich-servern måntro?

Jupp.

Är lite imponerad av hur smidigt det flyter.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Ragin Pig:

sant, har inte riktigt fattat hur det där funkar i praktiken bara. lär ju inte finnas quest så det räcker till fler klasser så blir väl att grinda upp fler isåfall?
men ja, väljer något så jag får spela

För att få vissa skills i en klass måste du levla upp i andra klasser. Jag kör en Archer tex. För att få ut maximalt av honom till slut måste jag levla olika klasser enligt nedan...

1. Archer L15 (innan jag behöver fundera på att byta klass)
2. Lancer L2
3. Archer L30
4. Pugilist L15
5. Bard L50 (Max level Archer/Bard)
6. Lancer L34
7. Pugilist L42

Dvs. vid sidan om Archer bör jag levla mig som Lancer och Pugilist för att optimera min Archer/Bard.

Lyckligtvis så får man mer xp när man levlar de "sekundära klasserna" ju längre det är mellan dom och den "primära", den klass du nått högst med.

När du är L50 i en klass går det därför kvickt att levla upp en annan klass... när du sen närmar dig 50 med den så sjunker xp bonusen.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Rustningarna är minst sagt... små slampiga haha. Gick från mini kjol till tråd tröja med halva tuttarna ute + MINDRE kjol xD...
Japaner :D. Katt brudar som dansar i trosor mitt i staden dessutom <.<.

Permalänk
Sötast

Hmm, just färdig med min character creation.... Skall just välja server och well... EU servrarna Accepterar inte fler spelare, ingen av dem.

Alltså är jag tvingad till att vänta eller spela på US?! WTF ?!

Edit:

Synd att man inte hört något om detta innan man faktiskt betalade för spelet.

Visste att man haft "problem med servrarna" men visste inte att de stängde ner möjligheten att göra nya karaktärer?!

Så, spela i JAP,NA eller skita i det, tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Aha, ok tack för förklaringen

Finns det någon guild man kan ansluta till på Lich?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Hmm, just färdig med min character creation.... Skall just välja server och well... EU servrarna Accepterar inte fler spelare, ingen av dem.

Alltså är jag tvingad till att vänta eller spela på US?! WTF ?!

Edit:

Synd att man inte hört något om detta innan man faktiskt betalade för spelet.

Visste att man haft "problem med servrarna" men visste inte att de stängde ner möjligheten att göra nya karaktärer?!

Så, spela i JAP,NA eller skita i det, tydligen.

Eller vänta och försök senare igen. Jag fick kliva upp kl 5 på morgonen för att kunna skapa en karaktär på Odin/EU, men det var tidigare när de hade grova problem med serverkapaciteten.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Sötast
Skrivet av strejf:

Eller vänta och försök senare igen. Jag fick kliva upp kl 5 på morgonen för att kunna skapa en karaktär på Odin/EU, men det var tidigare när de hade grova problem med serverkapaciteten.

Jo jag lyckades göra en idag på morgonen, men tycker ändå att det är skrämmande att det är såhär, jag menar... De slutade sälja nycklar ett tag nu iom att de öppnade försäljningen igen så förväntade jag mig att det skulle ha funkat att åtminstone göra en gubbe.

Jag kontaktade supporten två gånger igår och de har faktiskt redan svarat så det var ett enormt plus.

Tydligen så ska de ha någon form av free migration senare när systemet är färdigt. Efter det så ska den bli en betalserviice som vanligt.

Permalänk

Många säger att White Mage är tråkiga att soloa med (gäller även healing?), att det i princip består av att spamma Stone och kasta några Aero här och där. Kan någon ge mig sin erfarenhet av detta? Jag funderar istället på att levla min Arcanist till 30 så jag kan bli en Scholar när jag blir stor, då Arcanist i övrigt verkar trevligare att levla med.

Kan någon även berätta lite om hur det är att heala med Scholar? Roligt? Svårt?

Permalänk
Master of Overkill

Spelar allt max 6000x1080.

alla titan går 99% GPU haha dis game

Spelar Odin Tvelander

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240