Äldre spel som ni spelar än idag?

Permalänk
Medlem

Age of Mythology, Rollercoaster Tycoon och är väldigt glad över att JaGeX släppte RuneScape oldschool igen, har spelat det ganska mycket

Visa signatur

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Permalänk

Counter strike 1.6

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk

BF1942
Medal of honor allied assault
Medal of honor frontline
Need for speed most wanted (2005)
Need for speed underground 1/2

Visa signatur

Dator: Fractal design arc xl---asus sabertooth r2.0---amd fx 8320 4.5ghz---16gb corsair vengeance---gtx770---corsair ax860i---dvd-brännare---2tb hdd.
Runt datorn har jag: cooler master inferno/razer deathadder respawn---cooler master 400 ceres---mad catz cyborg v5.
Släpbar: compaq presario cq56.

Permalänk
Medlem

WoW

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Rayman 1-3 (PSX, PS2)
Megaman 1-5 (NES)
Castlevania 1-3 (NES)
Zelda 1,3,4,5 (NES,SNES,N64)
Smash Bros (N64)

Permalänk
Medlem

Supreme Commander (ettan). ^^

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Spelar just nu igenom Hitman Silent Assassin Är faktiskt förvånad över hur bra grafiken är för ett spel ifrån 2002

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan77:

Sorry, har inte sett citatet..

okej :/
Surt .. Jag köpte det via origin för 27,50.. ^^ rea

Värt varenda spänn

Nu funkade det av någon underlig anledning. Men 6 servrar. Ingen kör Northen strike heller.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Skrivet av borz:

Ursprungliga Civilization

jag också! : ) sjukt svårt och sjukt bra

även diablo 2, och heroes 3 spelas

Permalänk
Medlem

Theme park!

Permalänk
Medlem

CS 1.6:))

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk

- American Mcgee's Alice
- SimCity 4
- Baldur's Gate
- Rayman 3
- Rollercoaster Tycoon 3

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Massor... senaste igår Dungeon Keeper 2.

Följande spel brukar dyka upp ganska regelbundet:
Syndicate Wars
Äldre bioware spel som går på inifinity engine(baldur's gate etc)
Theme Hospital
Transport Tycoon Deluxe(i form av OpenTTD)
Dungeon Keeper-serien
Sim City-serien
Magic Carpet
Tidiga Westwood RTS (C&C, Red alert, Dune 2 etc)
Deus Ex
... listan blir ganska lång ganska snabbt men dessa över faller snabbt på minnet så antar att de spelas åtminstone årligen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

RtCW <3
Ninja Gaiden black
IWD
Quackshot!
Mickey Mania (genesis)

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VI.
Dock genom emulator på telefonen då jag alltid har telefonen med mig och kan spela när jag vill

Permalänk
Medlem

Stronghold Crusader där snackar vi spel, aldrig lyckats klara hela story modet. spelat det till och från sedan jag var 10bast (19nu)

Permalänk
Medlem

Fallout 1&2, Uplink, warcraft III och Stronghold 1 + crusader

ed: samt morrowind & oblivion

Skrivet av renov:

Stronghold Crusader där snackar vi spel, aldrig lyckats klara hela story modet. spelat det till och från sedan jag var 10bast (19nu)

Jag var riktigt stolt i somras då jag klarade alla economic missions på very hard. Jag tror det är näst sista där man alltid är precis på håret på att förlora, man ska göra vapen och bygga upp ett slott, men jag gjorde som en kille på yt. Paja alla murar som redan är byggda och bygg ett mini-castle istället

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Några vänder Age of Empires 3 blir det varje år. Magiskt spel!

Permalänk

Age of Empires 2 o Super Mario!

Permalänk

Det är helt klart quake för mig, grafiken är inte den bästa men det är undehållande haha

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Snusfri

Sim City 4, köpte det billigt på steam i somras och det är ett riktigt trevligt spel

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

warcraft 3 kör man fortfarande en hel del finns inga roligare tds

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

TTD! Transport Tycoon Deluxe är fortfarande king enligt mig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem

Need for speed: Underground (1)
No one lives forever 1 + 2
Red Alert 2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

The Secret of Monkey Island
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
The Curse of Monkey Island
Dungeon keeper 2
The longest journey
Super Smash Bros. Melee
resident evil 4
Warcraft

Permalänk
Medlem

Spelar en hel del äldre spel, men de som alltid hittar tillbaka är:

Fallout 1,2, Tactics
Jagged Alliance 2 (med 1.13 mod)
Xcom (originalet)

EDIT: Ja just det! Som föregående talare säger: Monkey Island spelen! Men jag brukar bara sätta igång en "longplay" på youtube, och luta mig tillbaka och njuta.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Spelar ofta Colonial Conquest på min Atari emulator, sjukt roligt och beroendeframkallande spel!

Permalänk
Medlem

Inte så mycket jag har spelat färdigt, utan mer som jag VILL spela igenom:

Grim Fandango (klarade aldrig det som knodd)
Curse Of Monkey Island (jag ÄLSKAR den tecknade stilen)
Broken Sword-spelen
Heretic 2

Är säkert fler undermedvetna titlar jag vill köra igenom men dessa är vad jag kan komma på rak arm.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Inte så mycket jag har spelat färdigt, utan mer som jag VILL spela igenom:

Grim Fandango (klarade aldrig det som knodd)
Curse Of Monkey Island (jag ÄLSKAR den tecknade stilen)
Broken Sword-spelen
Heretic 2

Är säkert fler undermedvetna titlar jag vill köra igenom men dessa är vad jag kan komma på rak arm.

Då skulle du älska Monkey Island 1-2 Specal Edition. De är omgjorda med samma grafiska stil och röstskådespelare som Curse. Om du inte redan spelat dem dvs.

Speciellt kul är att de har byggt in "directors commentary" med skaparna, och att man kan skifta mellan den gamla och nya grafiken. Nostalgi Deluxe!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Om du gillade Curse of monkey islands grafiska stil så borde du kolla in Ghost Pirates of Vooju Island, designat av samma kille. Önskar att jag kunde glömma bort Curse så jag skulle kunna spela det igen:)