GTX 580 för 400 spänn på prisjakt??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcus V:

Ni som faktiskt beställer, se över eran moralklocka. Tror batteriet tagit slut för länge sen...

Får man inte så får man inte.. Har faktiskt hänt att butiker skickar ändå trots priset är fel.

Permalänk
Medlem

Ni som "vet" att priset är fel och ändå beställer borde fan skämmas.
"Jag får ju antagligen kortet inte ändå" är ingen ursäkt, i synnerhet inte då det garanterat finns en och annan person här som kommer att pressa företagen om dom inte får kortet för det utsatta priset. ("Jag ska ha en ursäkt minsann!")

Skäms över medlemmarna här på Sweclockers ibland.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kul när man precis lagt 600:- på ett beggat 560Ti för ett par veckor sen. Ett par 580 i SLI vore inte helt tokigt ;D

Visa signatur

Lycksalig Compaqsamlare, från LTE 4/50 till Evo N610c | Vardag: 3930K elmätarnitro@stock | Hyfsat astillräcklig, farväl Win10 snarast 🥳 🎉

Världen: never talk about yourself
Swec: Jag jag jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Ni som "vet" att priset är fel och ändå beställer borde fan skämmas.
"Jag får ju antagligen kortet inte ändå" är ingen ursäkt, i synnerhet inte då det garanterat finns en och annan person här som kommer att pressa företagen om dom inte får kortet för det utsatta priset. ("Jag ska ha en ursäkt minsann!")

Skäms över medlemmarna här på Sweclockers ibland.

Nja.. Sig att du såg ett GTX Titan för 1000:- skulle du givetvis prova köpa det för att se om det skulle gå igenom även om man vet att priset är helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Ni som "vet" att priset är fel och ändå beställer borde fan skämmas.
"Jag får ju antagligen kortet inte ändå" är ingen ursäkt, i synnerhet inte då det garanterat finns en och annan person här som kommer att pressa företagen om dom inte får kortet för det utsatta priset. ("Jag ska ha en ursäkt minsann!")

Skäms över medlemmarna här på Sweclockers ibland.

Grafikkortet är snart 3 år gammalt och grafikkort för under 2000kr presterar bättre och är svalare samt drar mindre ström.
Det är väl inte omöjligt de vill sälja ut det snabbt och enkelt? Vad ska de annars göra, behålla det och låta det ta upp lagerplats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Det är väl inte omöjligt de vill sälja ut det snabbt och enkelt? Vad ska de annars göra, behålla det och låta det ta upp lagerplats?

Hur resonerar du nu?
"Grafikkortet är snart 3 år gammalt och grafikkort för under 2000kr presterar bättre och är svalare samt drar mindre ström."
Det är fortfarande ett 580 oavsett pris eller ålder och mig veterligen så går dom varken svalare eller drar mindre ström bara för att dom är 3 år gamla

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Då testar vi 2st här med
Liknande var det när HP's N40L kom för 1000kr.
Alla spekulerade att det var skit. Jag fick hem 5st för dryga 5000kr. Inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

Hur resonerar du nu?
"Grafikkortet är snart 3 år gammalt och grafikkort för under 2000kr presterar bättre och är svalare samt drar mindre ström."
Det är fortfarande ett 580 oavsett pris eller ålder och mig veterligen så går dom varken svalare eller drar mindre ström bara för att dom är 3 år gamla

Han säger att det idag tillverkas kort som säljs för under 2000kr som både ger bättre prestanda och drar mindre ström än de gamla prestandakorten.

Permalänk
Medlem

Inte är det konstigt att de flesta normala människor inte annonserar på SWEC's egen köp och sälj sida med tanke på den girighet vissa har.
Folk får sina annonser förstörda av gnidiga små troll som tror att allt ska vara gratis.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

går inte att beställa längre

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Inaktiv

Läs: Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel,
leverantörers prishöjningar, felaktiga tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsälj

Glöm att ni får korten. Skulle inte förvåna mig heller om ni får betala iallafall Klarna's fakturaavgift fast köpet inte blir av. Klarna har en "uppläggningsavgift" på 45.- (visst, småpotatis, men ändå)

I övrigt så finns ju inte ens korten i lager hos proshop, om ni hade tittat noga

Permalänk

Ni har ju missat att de skriver så här på sidan eller ska man säga alla sidor:

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel,
leverantörers prishöjningar, felaktiga tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning

Grattis alla som tror ni kan ta er förbi den faktan att de inte kommer kolla upp detta.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Om det nu skulle stämma vore ett 580 en bra uppgradering från 560Ti i fruns spelmaskin.

Även 580 sli ser ju ut att prestera riktigt bra i bf3 och säkert i Bf4 oxå.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

http://www.proshop.se/Grafikkort/Point-of-View-GeForce-GTX-58...

Nu har de lagt till denna text på hemsidan "Säljs inte för närvarande"

Tycks ha upptäckt att något var märkligt med x-antal beställningar igårkväll ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Ni har ju missat att de skriver så här på sidan eller ska man säga alla sidor:

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel,
leverantörers prishöjningar, felaktiga tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning

Grattis alla som tror ni kan ta er förbi den faktan att de inte kommer kolla upp detta.

Tack för dem peppande orden. Alltid kul med folk som är negativa och inte tillför ett skit. Som exempel min svärmor.
Hade inte skadat att skriva "Hoppas ni får dem för det var ett jäkla bra pris. Själv vågar jag inte beställa för jag är för snål och skeptisk."

Reservation för tryckfel hittar man i dem flesta onlinebutiker bland annat om du läser Dustins försäljningsvillkor.
Så att klistra in det här gör inte saken bättre.

Permalänk
Skrivet av cabraja:

Tack för dem peppande orden. Alltid kul med folk som är negativa och inte tillför ett skit. Som exempel min svärmor.
Hade inte skadat att skriva "Hoppas ni får dem för det var ett jäkla bra pris. Själv vågar jag inte beställa för jag är för snål och skeptisk."

Reservation för tryckfel hittar man i dem flesta onlinebutiker bland annat om du läser Dustins försäljningsvillkor.
Så att klistra in det här gör inte saken bättre.

Snarare är jag mer realistisk om detta än negativ, vilket du borde förstå.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Har kollat med proshop och det är utförsäljning så finns kortet kvar så får vi det för det priset, och nej det handlar inte om 610 utan 580.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_coolboy1:

Har kollat med proshop och det är utförsäljning så finns kortet kvar så får vi det för det priset, och nej det handlar inte om 610 utan 580.

Nice Hoppas de hade många så att ni alla får. Jag vill inte se dem på marknaden nu bara SLI för BF4 och inget annat Ok?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_coolboy1:

Har kollat med proshop och det är utförsäljning så finns kortet kvar så får vi det för det priset, och nej det handlar inte om 610 utan 580.

NAHJS! Då kommer kompisen min få SLI after all, yey

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Okej, provade att lägga en beställning hos Liontech, och när jag kom till slutet av betalningen och så står det så här på beställningen:

Såååå, nej. Detta går inte.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Får Samsung Amazon flashbacks!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Nice Hoppas de hade många så att ni alla får. Jag vill inte se dem på marknaden nu bara SLI för BF4 och inget annat Ok?

Skrivet av WoG:

NAHJS! Då kommer kompisen min få SLI after all, yey

Ja vi får hoppas att det finns några kvar bara

Skrivet av Dr.Pepper:

Okej, provade att lägga en beställning hos Liontech, och när jag kom till slutet av betalningen och så står det så här på beställningen:
http://i.imgur.com/n0ocAVn.png

Såååå, nej. Detta går inte.

Det verkar bara fungera hos Proshop, "TGT-580-A1-3-C" står det på min orderbekräftelse.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Är proshop så jävliga då, typ clickOK-nivå? Man skulle väl kunna köra på postförskott eller?

Har handlat ett par gånger på proshop, alltid snabb leverans och nöjd med produkterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem

Populatitetsutvevcklingen...

Ligger för närvarande som fjärde populäraste grafikkort på Prisjakt

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_coolboy1:

Har kollat med proshop och det är utförsäljning så finns kortet kvar så får vi det för det priset, och nej det handlar inte om 610 utan 580.

Haha fan jag hade fyllt i allt igår för att lägga beställning men hindrade mig i sista knapptrycket. Hoppas inte detta stämmer, då får jag mega ångest!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Det stämmer säkert inte men man får ju alltid hoppas haha

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

Hur resonerar du nu?
"Grafikkortet är snart 3 år gammalt och grafikkort för under 2000kr presterar bättre och är svalare samt drar mindre ström."
Det är fortfarande ett 580 oavsett pris eller ålder och mig veterligen så går dom varken svalare eller drar mindre ström bara för att dom är 3 år gamla

This:

Skrivet av Enorus:

Han säger att det idag tillverkas kort som säljs för under 2000kr som både ger bättre prestanda och drar mindre ström än de gamla prestandakorten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_coolboy1:

Har kollat med proshop och det är utförsäljning så finns kortet kvar så får vi det för det priset, och nej det handlar inte om 610 utan 580.

Får en känsla av att du försöker kivas lite med alla som beställt alt. är sura på de som testat att beställa...

För min egen del så är jag sjukt less på dessa företag som inte har koll på sitt sortiment, utan som per automatik hämtar priset från en "grossist" och sedan lägger på X%. Jag förstår att det är omöjligt för små handlare att ha egna affärssystem, och att detta är enda lösningen - men då borde man också få ta konsekvenserna... och i dessa fall borde ansvaret/skulden hamna på "grossisten" som lagt fel pris/produkt i sina system.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Fan, skulle beställt så fort ja såg tråden.....
Trodde som alla andra att det handlade om 610....
FAN!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

"Hej.

Din order 410685** är nu skickad från vårt lager.

2291183 Point of View GeForce GTX 580 TGT Charged Edition - grafikadapter - GF GTX 580 388,00 kr. 2 776,00 kr.
001202 Sverige fragt 73,75 kr. 1 73,75 kr.
000097 Klarna Faktura 29,00 kr. 1 29,00 kr.
Här av moms 175,75 kr.
Totalt belopp 878,75 kr.

Med vänliga hälsningar,

Proshop Aps
Michael Drewsens Vej 22
8270 Højbjerg
Danmark

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4