GTX 580 för 400 spänn på prisjakt??

Permalänk
Medlem

GTX 580 för 400 spänn på prisjakt??

Tjenare allesamman!

Jag kikade runt lite på prisjakt efter grafikkort, och hittade ett GTX 580 3gb för 400 spänn. Link bifogad nedan.

Kan detta stämma? Jag beställde ett från en återförsäljare och ett från en annan för att öka chansen att få det

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=930255

Permalänk
Entusiast

Wtf, nu får man dollartecken i ögonen!

Proshop har jag hört en hel del skit om men Liontech skall ju vara någorlunda seriösa väl?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Verkar som att deras distributör har satt fel och att de autouppdaterar priset med priset som distributören sätter.
Så förmodligen kommer ni ju få ordern annulerad, men vill man chansa så

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Verkar som att deras distributör har satt fel och att de autouppdaterar priset med priset som distributören sätter.
Så förmodligen kommer ni ju få ordern annulerad, men vill man chansa så

Saken är den att om man kikar in på prisstatistik så har det varit på detta viset sedan den 14 september.
Kan det vara någon form av utförsäljning? Sista exen som bara ska bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95erhe73:

Saken är den att om man kikar in på prisstatistik så har det varit på detta viset sedan den 14 september.
Kan det vara någon form av utförsäljning? Sista exen som bara ska bort?

Inte en chans, det är alldeles för billigt... har dock ingen aning om vad det faktiskt kan handla om :S

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Är du helt säker?
Tusan också.. Jag som taggade BF4 med 580 3GB SLI !

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95erhe73:

Är du helt säker?
Tusan också.. Jag som taggade BF4 med 580 3GB SLI !

Kolla mina redigerade länkar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.pointofview-online.com/showroom.php?shop_mode=prod...

http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:6880251

jämför artikelnr :/

(Artikelnr: VGA-610-C2-1024 )

fan. Tack till Bennyz! Jag var också på köpknappen där!

Permalänk
Medlem

Attsingen! Tack BennyZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95erhe73:

Attsingen! Tack BennyZ

Ingen fara Jag var 1 klick från att köpa hem 2 st hehe Tyckte att det var lite bekanta siffror i artikelnumret, 610 och 1024 hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På proshop står det:
Modell: TGT-580-A1-3-C

Borde man testa därifrån?

Permalänk
Medlem

Jaså, vad är då detta?

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

På proshop står det:
Modell: TGT-580-A1-3-C

Borde man testa därifrån?

Njea vi har nog alla lärt oss läxan nu.

"ifall någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog så också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Njea vi har nog alla lärt oss läxan nu.

"ifall någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog så också..

Är proshop så jävliga då, typ clickOK-nivå? Man skulle väl kunna köra på postförskott eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

På proshop står det:
Modell: TGT-580-A1-3-C

Borde man testa därifrån?

Ställer samma fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Är proshop så jävliga då, typ clickOK-nivå? Man skulle väl kunna köra på postförskott eller?

Klarna Faktura är säkraste betalningsalternativet.

Permalänk

Beställde ett via faktura på Proshop!

Saken var den när jag beställde att där fanns varken 610 någonstans, det var 580 överallt ink artikel nr! när jag fick mailet om kortet stod det även: TGT-580-A1-3-C

Vill gärna ha detta kortet, tror dock inte att man får det men va fan

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Är proshop så jävliga då, typ clickOK-nivå? Man skulle väl kunna köra på postförskott eller?

Har använt proshop ett flertal gånger aldrig haft problem!

ClickOK ska du inte äns nämna i detta forumet.

Visa signatur

SERVER: Case: SC-4324S | Mobo: Asrock Z690 Pro RS | Cpu: i7 12700K | Ram: 3200mhz 128GB | Gpu: GTX 1660 Super | Psu: ASUS Strix 850W | Controller card: LSI 9300-8i & LSI 9300-16i | Cache: 5TB | Storage: 40TB

GAMING: Case: SilverStone RM44 | Mobo: ASRock B760M | Cpu: i5 13600KF | Ram: DDR5 6000mhz 32GB | Gpu: RTX 3080 | Psu: EVGA Supernova 1300W | Nvme: 1x Samsung 980 pro 1TB Monitor: Asus PG42UQ

Permalänk
Medlem

Jag beställde 2st från Proshop nu. Tänkte sätta det i SLI i en dator. Tog på Faktura så de får det svettigt att annullera det hos Klarna och grejer hahahaha.

Men helst så beställer inte ni andra en massa nu för att blir det jättemånga beställningar så lär dom märka. Är det bara en beställning så kan det slinka igenom

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanso:

Jag beställde 2st från Proshop nu. Tänkte sätta det i SLI i en dator. Tog på Faktura så de får det svettigt att annullera det hos Klarna och grejer hahahaha.

Men helst så beställer inte ni andra en massa nu för att blir det jättemånga beställningar så lär dom märka. Är det bara en beställning så kan det slinka igenom

Jag beställde även 2, du får skriva att du fått ett mail om att dem plockat bort ordern istället!

Permalänk
Medlem

Ni som beställt, skriv om/vad ni får!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanso:

Jag beställde 2st från Proshop nu. Tänkte sätta det i SLI i en dator. Tog på Faktura så de får det svettigt att annullera det hos Klarna och grejer hahahaha.

Men helst så beställer inte ni andra en massa nu för att blir det jättemånga beställningar så lär dom märka. Är det bara en beställning så kan det slinka igenom

Hahaha...

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att vi itne kommer få med tanke på att dem antagligen har 50+ beställningar imorn när dem kommer till jobbet Menmen värt att testa ändå.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Beställde 2, skulle vara trevligt om det gick igenom.

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt Point Of Views hemsida så har / hade dom inga 3 GB modeller.

http://www.pointofview-online.com/showroom.php?shop_mode=prod...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Ganska säker på att vi itne kommer få med tanke på att dem antagligen har 50+ beställningar imorn när dem kommer till jobbet Menmen värt att testa ändå.

Aja hursomhelst så måste de slösa massa tid på att skriva mail om hur ledsna dom är för att det gått så fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanso:

Aja hursomhelst så måste de slösa massa tid på att skriva mail om hur ledsna dom är för att det gått så fel.

Haha så sant, önskar bara att något större företag skulle ha en sådan felmärkning som Razer hade förut och jag fick hem mitt Blackwidow 2013 för 200:-

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Überklass:

Enligt Point Of Views hemsida så har / hade dom inga 3 GB modeller.

http://www.pointofview-online.com/showroom.php?shop_mode=prod...

Googlar på modellnumret: TGT-580-A1-3-C. https://www.google.se/search?q=TGT-580-A1-3-C&oq=TGT-580-A1-3...
Fick fram bland annat. http://pdfs.icecat.biz/pdf/31753879-7670.pdf

Kan det finnas en modell som de haft tidigare men tagit bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Haha så sant, önskar bara att något större företag skulle ha en sådan felmärkning som Razer hade förut och jag fick hem mitt Blackwidow 2013 för 200:-

Dock så var väl det för att du köpte det i en annan valuta och dom helt enkelt glömt att ändra den till SEK?