Någon som kör IOS 7 på sin iPhone 4?

Permalänk
Medlem

Någon som kör IOS 7 på sin iPhone 4?

Hej!
Undrar om någon provat iOS 7 på sin iPhone 4, har nämnligen en sådan och vill gärna veta hur bra det funkar innan jag uppdaterar :). Vill inte att det ska flyta på allt för dåligt. Då väntar jag med iOS 7 till telefonbyte. Vet att det inte är släppt men utvecklare har fått sista releasen om jag inte fattat fel!

Tack på förhand!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Ljusskygg

Funkar sådär, lite segare faktist. Men tycker om det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kan förvisso inte riktigt svara för det med 4, men för mig med 4S fungerar IOS 7 betan helt ypperligt.
I det tidiga skedet var betan rätt buggig, mycket med app-krascher och funktioner som bara lade av helt från ingenstans. T.ex. har jag en återkommande bugg där "swipe-to-unlock" slutar svara, så det enda sättet att låsa upp telefonen är att boota om den.

Utöver detta tycker jag helt klart att iOS 7 är redo att rullas ut publikt, det finns så mycket småsaker i iOS 7 som gör livet så mycket lättare än med version 6. Sedan tycker jag, efter att ha vant mig, att iOS 7 är mycket mer stilrent än 6an efter den initiala introduktionsfasen där allt bara kändes "WTF".

Permalänk
Medlem

Om man vill kan man spara de så kallade SHSH-blobbarna (dessa kan dock bara sparas för den version som finns ute för uppdatering hos Apple, vilket är 6.1.3 just nu) och då sedan nedgradera om man inte gillar uppgraderingen. Funkar dock bara för iPhone 4.

EDIT: Kör man Windows finns även ett program kallat iFaith som kan spara den blobb som finns på sin iPhone just nu. Dock måste man även använda iFaith för att skapa och återställa firmwarefilen då.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Om man vill kan man spara de så kallade SHSH-blobbarna (dessa kan dock bara sparas för den version som finns ute för uppdatering hos Apple, vilket är 6.1.3 just nu) och då sedan nedgradera om man inte gillar uppgraderingen. Funkar dock bara för iPhone 4.

EDIT: Kör man Windows finns även ett program kallat iFaith som kan spara den blobb som finns på sin iPhone just nu. Dock måste man även använda iFaith för att skapa och återställa firmwarefilen då.

Funkar detta även utan Jailbreak?

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimmeh:

Funkar detta även utan Jailbreak?

Ja, det gör det. Du kan spara dem med hjälp av redsn0w (som också kan jailbreaka om du har rätt version). Du behöver också ladda ner ipsw-filen för den version du vill ha blobben till. Dock kan du endast nedgradera iPhone 4, iPhone 4s och högre kan inte nergraderas.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Kör det på min iPhone 4s, och som tidigare nämnts så kändes det som ett stort WTF när jag testade det första gången när det var på beta 1, men man vande sig och nu känns det gamla som "gammalt och trist"!

Det rullar på väldigt bra, visserligen finns det fortfarande lite buggar som man märker av då och då. Vissa appar som inte vill fungera. Men helt klart värt uppdateringen!

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Har testat lite på min iPhone 4 nu, och det fungerar relativt bra. Det märks dock hur många kompromisser de gjort och dessutom verkar det använda processorn ganska så mycket.

Tog några bilder: http://imgur.com/a/eMkUJ

EDIT: Fråga inte varför jag tog bilder, när jag lika gärna kunde tagit en skärmdump... Skyller på att jag är hungrig.
EDIT2: Har nu uppdaterat med skärmdumpar istället.

EDIT3: Såhär ett par dagar senare verkar det ha stabiliserat sig lite, och det känns i princip lika snabbt som iOS 6. Exempelvis Safari är dock mycket snabbare, både på att ladda sidor men också när jag scrollar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Ios 7 asså... Det är så jävla fult, ser ut som om en 5-åring har designat ikonerna

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att jag kör IOS 7 GM på min iphone 4s och det flyter på bra.

Är det något jag vill klaga på så är det hur länge det tar för skärmen att vakna. Gillade i iOS 6 hur när du tryckte på knappen så startade skärmen direkt, istället för att den fade'ar in nu i iOS 7.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Nu har ju jag visserligen en iPhone 5.
Men tycker att det flyter på bra. Har inte upplevt några problem med den senaste versionen som jag kan klaga på eller som jag tycker är en markant försämring mot iOS6.
Enda jag märkte var i de tidiga beta versionerna, tror det var beta 1(?) som jag hade problem med gällande batteri tiden. Batteriet laddades ut helt inom loppet utav kanske 3 timmar. Men detta problemet försvann helt. För närvarande kör jag med beta 5. Har valt att inte uppgradera till beta 6 som jag tror är den senaste eftersom det ändå kommer att släppas på tisdag i slutversion om jag inte minns fel.

Har en liten fundering bara kring hur det kommer fungera på tisdag. Kan man köra kvar med denna versionen som jag har iOS 7 beta 5 och uppdatera på tisdag till fullversionen. Eller bör man nedgradera till iOS6 innan tisdag och uppdatera det hållet så att säga?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av friskybob:

Ios 7 asså... Det är så jävla fult, ser ut som om en 5-åring har designat ikonerna

Kul att vi är på smma nivå:)
Ser förjävligt regnbågsaktigt ut.. Vet inte vad som gått fel.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Kul att vi är på smma nivå:)
Ser förjävligt regnbågsaktigt ut.. Vet inte vad som gått fel.

De lät Jony Ive styra och ställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Ios 7 asså... Det är så jävla fult, ser ut som om en 5-åring har designat ikonerna

Är väl upp till var och en vad man tycker, jag gillar ikonerna då de är väldigt enkla och tydliga

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Tack för all info! :):) Angående batteritiden, är den kortare på iPhone 4 med iOS7 gentemot tidigare iOS versioner? Sitter med min iPhone 4 och kör iOS 5.1.1 sen Apple helt fuckade min iPhone 3G med sista iOS versionen till den så vågar jag inte hålla mig uppdaterad. Men då 4an ändå är tre år gammal börjar det luta åt en ny snart iaf så skulle iOS 7 fucka upp den med så är det ändå bytar dags snart. Gillar dock inte att apple helt tagit bort tex Google maps, öven om det finns en App så är det inte native. Tex om någon smsar en adress vill jag inte automatiskt öppna i Apples egna maps utan kunna ställa in Google maps som stadard!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

Jag har en iPhone 4 och det fungerar bra för mig. Visst det är lite segt här och var

Permalänk
Medlem

Inge 4:a, men här är några skärmdumpar från min iPhone 5.
Detta OS har en estetik som man inte hittar hos t.ex. Samsung allt från typografin till de nya ljudeffekterna och ringsignalerna.

Permalänk
Medlem

Tack för alla fina svaren! Fortfarande lite skeptisk om jag vill uppdatera min 4a, kanske blir det en ny lur snart eller så avvaktar jag lite med det och uppdaterandet :).

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Har en iPhone 4 och funderar på att uppdatera när 7an släpps ikväll. Någon med iPhone 4 som kan redogöra för om det på det stora hela flyter likvärdigt med 6.1.3? (Är inte intresserad av hur det flyter på 4S eller 5).

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Har en iPhone 4 och funderar på att uppdatera när 7an släpps ikväll. Någon med iPhone 4 som kan redogöra för om det på det stora hela flyter likvärdigt med 6.1.3?

Jag har inte märkt några större skillnader, dock kändes den redan lite seg på iOS 6 (vilket jag märkte efter att jag skaffade min iPad mini, som är tvåkärnig). En fördel är ju att iOS 7 kommer fortsätta utvecklas, så det kan ju bli bättre.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Vad ni än gör - uppdatera inte till iOS7 på iPhone 4. Ångrar verkligen att jag gjorde det och ska nedgradera min telefon till iOS6 så fort jag bara kan. Ni anar inte hur mycket exakt allting laggar! När man skriver sms får man vänta i evigheter ibland på att bokstäverna ska synas på skärmen, och eftersom jag skickar en del SMS är detta otroligt störande.

Permalänk
Skrivet av halsduk:

Vad ni än gör - uppdatera inte till iOS7 på iPhone 4. Ångrar verkligen att jag gjorde det och ska nedgradera min telefon till iOS6 så fort jag bara kan. Ni anar inte hur mycket exakt allting laggar! När man skriver sms får man vänta i evigheter ibland på att bokstäverna ska synas på skärmen, och eftersom jag skickar en del SMS är detta otroligt störande.

Uppdaterade du direkt från IOS 6? Prova isåfall att återställa telefonen och gör en helt ny installation av IOS 7, det brukar alltid resultera i en snabbare telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av halsduk:

Vad ni än gör - uppdatera inte till iOS7 på iPhone 4. Ångrar verkligen att jag gjorde det och ska nedgradera min telefon till iOS6 så fort jag bara kan. Ni anar inte hur mycket exakt allting laggar! När man skriver sms får man vänta i evigheter ibland på att bokstäverna ska synas på skärmen, och eftersom jag skickar en del SMS är detta otroligt störande.

På min iPhone4 laggar det inte ett dugg när jag skriver SMS i iOS7. Testa o gör en total återställning utan o dra in en säkerhetskopia, använd iCould i stället.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk

jag fick sitta vid en sån lur igår!

Jävla skit må jag säga! 6.1.3 var så mycket bättre då telefonen var segare än min gamla HTC Gratia(då är det iilla)

när man skriver så är där en fördröjning på en halv sekund och samma när man ta bort dom...

helt ärligt förstår jag inte att dom släppte 7.0.3 till 4an, allt som skiljer iphone mot Android är borta känns det som...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti