XBMC - Får inga Covers på TV-serier

Permalänk
Medlem

XBMC - Får inga Covers på TV-serier

Hej. Jag installerade nyligen om datorn, och innan så exporterade jag mitt XBMC-bibliotek för att behålla min "watched-status".
när jag skulle installera XBMC igen på det nya, fräscha windows så fungerar allting som det ska, "watched-statusen" är som den ska vara och alla filmer och serier hittas.
men det är ett problem, det visas inga omslag på mina tv-serier.
När man är inne i TV Shows/ så ser man omslagen, men det är när man är inne på TV Shows/The Big Bang Theory/Season 1/ (tog bara the big bang theory som exempel, det är även så på alla andra serier) så visar den inget omslag.

någon skrev att man skulle ta bort en fil som hette "textures.db", men jag hittar då ingen fil som heter så någonstans?

någon som vet vad man ska göra?

EDIT: det fungerar på filmer, vilket är skumt...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Om du väljer en ny artwork på en serie, syns den då eller är det fortfarande tomt?

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Hur gammal är den XBMC-version du körde tidigare? Hade samma problem; om man exporterar allt till en xml-fil, så får man inte med några bitmaps, typ covers, fanart, etc. Exporterade man däremot med separat xml-fil till varje mediafil, så kom allt sådant med.

Jag gjorde så att jag plockade upp kontextmenyn på varje entry i libraryt, och uppdaterade från Movie Information. Rätt mycket jobb med det tyvärr.

Det finns annars en plugin, Artwork Downloader, som förmodligen kan användas för att automatisera det. Har dock aldrig använt den själv, så vet inte säkert att det går.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Hur gammal är den XBMC-version du körde tidigare? Hade samma problem; om man exporterar allt till en xml-fil, så får man inte med några bitmaps, typ covers, fanart, etc. Exporterade man däremot med separat xml-fil till varje mediafil, så kom allt sådant med.

Jag gjorde så att jag plockade upp kontextmenyn på varje entry i libraryt, och uppdaterade från Movie Information. Rätt mycket jobb med det tyvärr.

Det finns annars en plugin, Artwork Downloader, som förmodligen kan användas för att automatisera det. Har dock aldrig använt den själv, så vet inte säkert att det går.

jag gick från Frodo till Frodo, så det ska nog inte vara någon fara.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |