Clevo 13" W230ST, vart köper jag den inom Europa?

Permalänk
Medlem

Clevo 13" W230ST, vart köper jag den inom Europa?

Någon som har koll på vart jag kan köpa den här datorn inom EU? Med svenskt tangentbord ska väl kanske tilläggas också!

Länk till shop i USA: http://www.logicalblueone.com.au/store/557-horize-w230st-clev...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har själv haft ögonen på denna modell. Jag känner inte till någon butik som säljer denna i EU för tillfället men w230st är så pass ny så den har nog helt enkelt inte kommit hit än. Detta skulle jag säga är en stark indikation på att pc-konsulten.se kommer ta in denna modell så det kommer nog vara möjligt att köpa den här i Sverige. Frågan är då bara när man kan beställa den.

Permalänk
Medlem

Ja, det verkar som att den är lite för ny för att ha hittat hit. Mailade just PC-konsulten så återkommer när jag har fått svar från de angående om/när de tar in denna modell. Extremt trevlig dator verkar det vara iaf! Om någon annan har koll på en butik inom EU så hojta till, är sugen att beställa asap.

Permalänk
Medlem

Är sugen att beställa en från USA, PC-konsulten skulle inte få in datorerna förens om en månad. Någon som vet hur svårt det är att byta tangentbord i en sån här själv?

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag e inte säker på om detta e samma dator.
http://www.multicom.no/Xishan-W230S-13e3-Full-HD-Matte-Intel-...

Norska kronan e också rekordlåg jämfört med svenska kronan...sa det kanske kan vara något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krikol:

Hej.
Jag e inte säker på om detta e samma dator.
http://www.multicom.no/Xishan-W230S-13e3-Full-HD-Matte-Intel-...

Norska kronan e också rekordlåg jämfört med svenska kronan...sa det kanske kan vara något

Tack för länken, men den verkar komma i lager först 15/8. Typ samma datum som PC-konsulten verkar få in datorn!

Permalänk

http://www.pwnpcs.co.uk/laptops/clevo-w230st

Riktigt bra och pålitlig clevo reseller, som är baserad i england. Dom har bra priser, jämfört med pckonsulten, plus ingår det massa andra goa saker utan extrakostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Ja, det verkar som att den är lite för ny för att ha hittat hit. Mailade just PC-konsulten så återkommer när jag har fått svar från de angående om/när de tar in denna modell. Extremt trevlig dator verkar det vara iaf! Om någon annan har koll på en butik inom EU så hojta till, är sugen att beställa asap.

PC-Konsulten är väl ändå ett riktigt lurendrejeri? Man betalar ju flera tusen mer än vad grejorna kostar ute i Europa, och i USA.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Den här verkar ju helgrym.

Skrivet av BloodZeeD:

http://www.pwnpcs.co.uk/laptops/clevo-w230st

Riktigt bra och pålitlig clevo reseller, som är baserad i england. Dom har bra priser, jämfört med pckonsulten, plus ingår det massa andra goa saker utan extrakostnad.

Mycket intressant, har du själv köpt något där?

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att få svenskt tangentbord månne?

Permalänk
Medlem

Jag fattade det som så att de kunde fixa det mesta i tangentbordsväg, bara man är med på att det tar längre tid och kostar extra. Maila och fråga vetja.

Permalänk
Skrivet av lasseb:

Är det möjligt att få svenskt tangentbord månne?

Ja det går jättebra att fixa ett svenskt tangetbord, det är bara att dra ett mejl till Scott, ansvarige för försälning på PWNPC. Han är väldigt hjälpsam och svarar på mejl även under helger.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Den här verkar ju helgrym.

Mycket intressant, har du själv köpt något där?

Nej men en bekant köpte just en clevo från dom, och han har varit super nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodZeeD:

Ja det går jättebra att fixa ett svenskt tangetbord, det är bara att dra ett mejl till Scott, ansvarige för försälning på PWNPC. Han är väldigt hjälpsam och svarar på mejl även under helger.

Fick svar från PWNPC precis och de har inga svenska tangentbord inne som det ser ut nu. Är själv grymt sugen på denna dator men tror jag skulle störa mig rätt mkt på skillnaden då jag regelbundet använder andra datorer också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarar:

Fick svar från PWNPC precis och de har inga svenska tangentbord inne som det ser ut nu. Är själv grymt sugen på denna dator men tror jag skulle störa mig rätt mkt på skillnaden då jag regelbundet använder andra datorer också...

Fick du något mer svar när dom svenska tangentborden kan komma in?

Edit, Skickat ett mail och frågat nu.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

jag köpte min clevo på ggs data, kan det vara nåt?

Visa signatur

/// Vattenkyld 750D \\\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Fick du något mer svar när dom svenska tangentborden kan komma in?

Edit, Skickat ett mail och frågat nu.

Fått något svar?

Permalänk
Medlem

Nu finns W230ST som X-192C på pc-konsulten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av steberg:

Nu finns W230ST som X-192C på pc-konsulten.se

Hmm, blir intressant att se vad priset landar på. Formfaktorn är onekligen mycket tilltalande. De är kanske lite för tidigt att säga, men skärmen: "Standard, 1920x1080, 60% NTSC, matt", vad kan man förvänta sig av den tror ni? Knappast IPS va? De är ett ganska stort frågetecken för min del då jag efter självrannsakan kommit fram till att kassa betraktningsvinklar kanske är den största dealbreakern jag kan tänka mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av steberg:

Nu finns W230ST som X-192C på pc-konsulten.se

Bra pris på den.

Konfigurationspris: 1 000 249,00 kr

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

http://www.ggsdata.se/laptops/w230st4800.php

Ser inte alls dumt ut! Lite oklart om/hur man kan ändra på konfigurationen. Hade förmodligen valt mer minne iaf. Troligtvis större ssd.

Permalänk
Medlem

Recension på en modell baserad på samma Clevo-barebone:
http://www.notebookcheck.net/Review-One-K33-3E-Clevo-W230ST-B...

Fläktljud och turboboost-prestanda verkar vara de två största (enda?) frågetecknena. Av det jag har läst på nbr forum så kan man vinna en hel del på att undervolta processorn. Vad gäller fläkten så krävs sannolikt en biosuppdatering.

Permalänk

Hej,

maila Scott på http://www.pwnpcs.co.uk och fråga när svenska tangentbordet kommer samt att du är villig att skriva en review på sweclockers forumet så får du nog gratis frakt (han erbjöd mig det men jag är inte helt säker på datorn ännu)

Deras företag vill växa och han är villig att "go the extra mile" för att få nöjda kunder runt om i världen. Hade en lång snackis med honom och jag sa att vi svenskar kräver hög kundservice och smärtfria lösningar när väl problem uppstår. Jag förklarade bl.a om moms, tull, garantier, försäkring samt lite allmänt hur det funkar i Sverige :). Han tyckte att de svenskar han har haft att göra med varit väldigt smärtfria samt att han eventuellt kommer kontakta mod på Sweclockers för att skicka dem lite test datorer!

MVH, Adrian

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Jag skickade iväg lite frågor via deras kontaktformulär. Jag frågade när och om de får in svnska tangentbord, vilken panel de har i sin modell och hur det är med mSATA-platser. Har sett vissa sidor som säger 2mSATA+1st 2,5'' i specifikationerna men deras konfig innehåller bara 1 mSATA. Återkommer när jag fått svar.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Kontaktade PC-konsulten och frågade när W230ST kommer upp hos dem och fick svaret att det skulle ta 3 veckor.

Permalänk
Medlem

Vet ni något negativt om ggsdata som inte jag gör? Att t.ex. handla från England känns inte aktuellt om man kan få tag i en produkt (med så mycket potentiellt krångel/trassel/fel som en dator) för liknande pris i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Vet ni något negativt om ggsdata som inte jag gör? Att t.ex. handla från England känns inte aktuellt om man kan få tag i en produkt (med så mycket potentiellt krångel/trassel/fel som en dator) för liknande pris i Sverige.

Bra fråga, jag har inte tittat så mycket på deras bara. Prisjakt verkar ha ganska spridda omdömen men många är väldigt nöjda. Och omdömena går tillbaka 6 år eller något sådant så butiken har ju funnits där ett tag

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Bra fråga, jag har inte tittat så mycket på deras bara. Prisjakt verkar ha ganska spridda omdömen men många är väldigt nöjda. Och omdömena går tillbaka 6 år eller något sådant så butiken har ju funnits där ett tag

fick du något svar från scott?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

fick du något svar från scott?

Oj förlåt. Han svarade så snabbt och sent på kvällen att jag lyckades glömma att skriva det då, och sen har det fallit ur minnet.

Han visste tyvärr ingentin om tangentborden, clevo är tydligen lite kluriga med tillgänglighet. Jag kommer beställa med UK-layout, så får jag öva lite på att skriva utan att titta på tangenterna

Deras senaste batch med paneler var IPS Chi Mei(vilken väl fått väldans bra emottagande?) men det växlarr emellanåt. Jag tänkte maila honom precis innan jag lägger ordern och höra mig för vilken panel de råkar ha inne just då.

Angående mSATA så har den två stycken men det är inte rekommenderat att använda båda. Sager i USA har haft lite problem med dem tydligen. Evebntuellt något som kan lösas via firmware iofs.

Frågade vad det skulle kosta att skicka till sverige och just nu ligger frakten på £41, tydligen så har han märkt av intresset från sweclockers så han håller på att se vad han kan göra för att dra ner frakten en aning också.

EDIT: Räknade lite på det och beställer man den utan minne eller lagring och sedan köper till en 2,5'' HDD förlagring, en 128GB mSATA SSD som bootdisk och 16GB 1600MHz RAM och petar in själv så landar den med frakt på en bit under 12000. Låter som ett vettigt pris i mina öron.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Webbhallen har också tagit in datorn till ett väldigt konkurrenskraftigt pris. 12k för OS, 16B RAM(troligen corsairs CL11), 750GB HDD och en 128GB Crucial M4 är inte illa. Och då har man ju också fördelen av att garantiärenden inom sverige är smidigare.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar