Din top 5 SÄMSTA spelen någonsin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misantropen:

1. BF3
2. BF4
3. CoD
4. WarZ
5. Allting F2P med få undantag.

Fattar inte hur jag orkar hata mer, men man måste ju bara kommentera på detta....

Hur **** kan du sätta BF4, ett spel som släpps om nästan 2 månader på din "Top sämsta spelen NÅGONSIN" lista?

Om du inte har bilder nu ifrån hur du spelat det på Gamescom så är det iväg till skammvrån med dig...

Permalänk
Skrivet av Dr33mcrusher:

Fattar inte hur jag orkar hata mer, men man måste ju bara kommentera på detta....

Hur **** kan du sätta BF4, ett spel som släpps om nästan 2 månader på din "Top sämsta spelen NÅGONSIN" lista?

Om du inte har bilder nu ifrån hur du spelat det på Gamescom så är det iväg till skammvrån med dig...

Spelet är nästintill identiskt till BF3, världens sämsta MMS, kommer med dag 1-DLC, "Premium", saknar någon slags innovation, behövs inte mycket mer.

Jag kan ranta om BF-seriens senare spel i all evighet, men det känns lite onödigt.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk

Hmm, i kombination med besvikelse
1. Super Mario bros 2 wtf??
2. Bf3 kul att dö direkt vid spawn 3 ggr i rad, inte startat det sedan dess..
3. Civ 3 sämre än civ 1 & 2
4. Bioshock infinitiv Inte så episkt som jag hoppats
5. Diablo 2 Inte i närheten av d1 enligt mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

1 Battlefield 3 (tidigare spelen upp till BF2 var riktigt bra!)
2 World of Warcraft(samma som åvan, up till WoW)
3 Duke Nukem Forever
4 WarZ
5 Stroker till C=64
"6" LoL är ju inte det bästa liret...

Haha stroker!! ja jävlar det var tider...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragglarna:

Borderlands
RAGE
Dragon Age: Origins (det andra spelet i serien)
Guild Wars 2
Metro 2033

Är väl spel på senare tid som inte levt upp till hypen för mig.

Origins är det första. Dragon Age 2 är det andra... :p. Origins hade expansionen Awakening också.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Tror inte många vet skillnad mellan mest SÄMSTA och mest BESVIKNA är.

1. Action 52
2. Duke Nukem Forever, iaf till X360. Upplösningen är så jävla dålig så fyfan + 100 andra godbitar.
3.
4.
5.

Uppdaterar listan när ja kommer på namnen på spelen bara ^^

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Nu finns det ju grymt många spel i den här tråden som verkligen är bra, men ändå är det din post jag anmärker på. Fyran på din lista heter Terminator 2: Judgement Day heter det och det kom till GG/MS/MD samt SNES om jag minns rätt. Jag hade det till SNES och jag älskade det på något obskyrt vis. Töntiga sparkar och hopp var inte det värsta heller, betydligt värre var det när man satt på motorcykeln och skulle ta sig till nästa plats i spelet. Kontrollerna var hur sunkiga som helst, det gick knappt att svänga och om man nu lyckades med det så svängde man åt fel håll.

Ändå var det en häftigt upplevelse. Tar man sig förbi första banan så är spelet betydligt roligare, t ex när man ska ta sig ifrån köpcentret med John Connor och har T-1000 i hälarna. Iofs skulle jag inte rekommendera det för någon som inte avgudar filmen.

Det är verkligen inte lika kasst som ET och Superman 64 iaf, The Terminator till NES är däremot en utmanare.

Nä det var väll det att filmen var så häftig och spelet i jämförelse inte "riktig" levde upp som gjorde att det kom med på min lista :). Man blev nästan lite sugen på o testa det nu bara för att liksom ^^.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

1. E.T. - ATARI 2600
2. Highlander - C64
3. It came from the desert - Amiga
4. Rise of the RObots - Amiga
5. Snake - Nokia

It came from the desert var ju spännande! Iaf om man var 14.. Klart, den ständiga disk-swappingen drog ju ner helhetsintrycket en smula.

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Folk som placerar Battlefield 3 eller ens valfritt Call of Duty-spel som bland de fem sämsta spelen de spelat har bevisligen inte spelat många spel eller ser tråden som en chans att vara hippa och icke-mainstream.

Jag har spelat många enormt dåliga spel men minnet sviker, så jag skriver jag vad kan påminna mig:

- LAIR (PS3)
- Starship Trooper-spelet (PC)
- Medal of Honor: Rising Sun (Xbox)

Storspel som jag varit enormt besviken på är en annan femma och där delar jag åsikterna som många andra i tråden redan presenterat. Dock är dessa långt ifrån värsta spelen jag spelat.

Rising Sun var ju über-bra! Co-op med polaren

Orkar inte skriva en hel lista, men det värsta jag kört måste vara Eragon till pc.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerGottaGame:

1. Half - Life 1
2. Half - Life 2
3. Bioshock
4. Portal
5. Battlefield 2

Uppmärksamhet, i can see.

ONT:

Själv vet jag inga sämsta spel eftersom att såna spel köper jag aldrig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerGottaGame:

1. Half - Life 1
2. Half - Life 2
3. Bioshock
4. Portal
5. Battlefield 2

Hahahaha så jävla bra trollat! hahahahahaha

Permalänk
Medlem

1: Ride to hell: Retribution
2: Call Of Duty Modern Warfare 3
3: Grid 2
4: Need For Speed Most Wanted (2013)
5: BF3

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 16GB DDR4 3200Mhz

Permalänk
Skrivet av Mikael07:

Haha stroker!! ja jävlar det var tider...

Kul att någon kände igen spelet, trodde faktiskt inte att någon skulle känna igen det

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misantropen:

Spelet är nästintill identiskt till BF3, världens sämsta MMS, kommer med dag 1-DLC, "Premium", saknar någon slags innovation, behövs inte mycket mer.

Jag kan ranta om BF-seriens senare spel i all evighet, men det känns lite onödigt.

Du behöver nog komma ut i verkligheten lite. Om åtminstone spela fler spel alternativt tänka lite längre. Det finns massor med saker jag ogillar starkt med Battlefield 3, men att kalla spelet för "sämst" beskriver snarare din obefintliga erfarenhet med spel hellre än ett "svidande omdöme".

Skrivet av Redstripe:

Rising Sun var ju über-bra! Co-op med polaren

Orkar inte skriva en hel lista, men det värsta jag kört måste vara Eragon till pc.

Det finns dåliga spel som är roliga. Såsom t ex Brute Force till Xbox.
Men tråden handlar om dåliga spel - vilket Rising Sun verkligen kvalificerar sig inpå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Kul att någon kände igen spelet, trodde faktiskt inte att någon skulle känna igen det

What has been seen can never be unseen...

Permalänk
Skrivet av Mr Kollersh:

Skrattretande vad folk tror är dåliga spel. Finns antingen dom som inte förstår sig på tankespel, eller dom som spelar cod/bf (hatar automatiskt varandra)

Vadå tror? Alla har väl rätt till sin egen åsikt. Jag tyckte det var konstigt för inget av de spelen ät dåligt rent mekaniskt. Därmed blir de inte de 5 sämsta spelen.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

Ge mig exempel? Spelade igenom de tre första delarna i kampanjen, sen blev det smärtsamt tydligt att vissa lag var bättre än andra, och slutade där.

Skärmar som blir svarta vid ingång till forten, eller vid uppstart av ny fight. Trollformler som blir successivt dyrare ju fler gånger man använder dem, muspekare som blinkar, fighter som inte tar slut trots att motståndarens alla enheter är död osv. Ubisofts officiella forum för HoMM6 är fyllt av folk med problem. I stort sett alla problem som fanns när spelet var nytt finns ännu kvar. Vill man läsa ett forum där folk är vansinniga på utgivaren så kan man med fördel läsa detta forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

It came from the desert var ju spännande! Iaf om man var 14.. Klart, den ständiga disk-swappingen drog ju ner helhetsintrycket en smula.

Jag håller med. Det sämsta var väl att det var lite av ett lotteri vart man skulle gå härnäst. Till sist lyckades jag kommer ner i underjorden där drottningen bodde men klarade aldrig spelet. För ca. ett år sedan såg jag en walkthrough på YouTube så nu har jag iaf sett hur man skulle klara det.

Permalänk

CoD MW3
LoL
DOTA
WoW
Need for Speed: Shift

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Har bara en på plats ett;
1. Dear Esther

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns bara ett spel som jag aldrig kommer över eftersom det förstörde den bästa spelserie som gjorts, Mass Effect.

Alltså, plats 1-5:

Mass Effect 3

Försämringar mot del 1 & 2:

Vi blir tvingade att helt plötsligt bry oss om jorden därför att vi är människa, oavsett tidigare bakgrunder för karaktären. Förstör berättandet och trovärdigheten.

Dag 1-DLC med en mycket viktig karaktär för hela serien.

Usla animeringar, kraftigt försämrade mot tidigare spel i serien.

Ansiktsimporten fungerade inte från start och trots påstådda fixar fungerar den fortfarande inte ordentligt.

Vapnet går inte att hölstra, förstör stämningen helt när man vill utforska. Påstådd anledning: PS3 har för lite minne.

Sämsta implementeringen av en skurk någonsin, Kai Leng. Tillfällen där KL automatiskt vinner utan man kan påverka - uselt RPG. Ett exempel är Thessia.

Massor av autodialog där Shephard blir någon helt annan än den man spelat tidigare. Den dialog som finns är ofta av lägre kvalitet än tidigare.

Mängder av usla så kallade sidequests där man ska tjuvlyssna på folk som pratar och sedan utföra uppdragen som oftast består i ingenting annat än att skanna planet efter någon artefakt.

Trasig och oanvändbar journal.

Påtvingad en IGN-journalist (Dianne Allers/Jessica Chobot), som ska föreställa sexig (uuuurk), och som dessutom tar plats på Normandy. Istället kunde vi fått andra, mycket intressantare tjejer som vi mött tidigare i serien.

Sämsta slutet i något spel med tre lika usla val, tvärtemot vad Casey Hudson sa att det skulle bli.

Man ska, helt utan anledning, börja bry sig om någon unge i ett ventilationsrör och drömmer sedan om det spelet igenom trots att man fullständigt skiter i ungar och har aldrig brytt sig tidigare. RPG-breaker.

Genomgående uselt manus, troligen därför att killen bakom serien, Karpyshyn, lämnade efter tvåan. Udina som kunde blivit riktigt bra är bara ett exempel på bortkastade möjligheter.

Artwork kraftigt försämrat om man ägnar den minsta tid att studera omgivningarna.

Ashley omgjord till att se ut som en elak bitch, helt förstörd och oigenkännbar från tidigare i serien.

Sprites på flera ställen, i ett spel från 2012. Platta texturer som ska föreställa högar av lik, t ex i London. Ser fruktanvärt ut. Knappast värdigt ett så kallat AAA-spel.

Citadellet skulle återvända och bli så bra, blev ändå mindre och upphackat i smådelar, helt utan den storslagna känslan i ME1.

Tvingad spela multiplayer för att kunna nå alla möjliga slut i singleplayer.

Pew-pew-pew-pew-pew.

Detta är bara några få exempel på försämringarna med ME3. Jag kommer komma på fler saker, så lär editera och fylla i mer. Blir dock förbannad av att bara tänka på spelet, nästan ohälsosamt.

tl;dr: ME3 är den största besvikelsen någonsin under mina 35 år av spelande (började med Atari 2600) och ett genomgående mediokert spel, med några få bra partier. Har man spelat tidigare spel och vad de stod för är trean ett riktigt bottennapp. Så många missade möjligheter har aldrig setts tidigare i ett spel.

Edit: Som kommentar till inlägget före mitt. Dear Esther är en av de större upplevelserna jag haft i ett "spel" (egentligen mer interaktivt berättande). Fantastisk upplevelse som jag fortfarande bär med mig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jag kan kasta in en absolut vinnare av sämsta spelet ever som inte har nämnt: Flashspelet QWOP
För er som inte tror mig: http://www.foddy.net/Athletics.html

Det är i särklass det sämsta jag har testat, alla platformar, i hela mitt liv...

Och en lista då för att gradera:

1. QWOP, kan inte beskrivas, testa...
2. QWOP 2, (ja det är fan lite roligare som multiplayer, rent av asgarv)
3. Jungle Book på PC MS-DOS, fy vad arg jag var som 11-åring på detta spel...
4. SimStad, heeelt jävla meningslöst, wtf lixom?!
5. Forkliftsimulator, kom igen, 2 banor bara?

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misantropen:

Spelet är nästintill identiskt till BF3, världens sämsta MMS, kommer med dag 1-DLC, "Premium", saknar någon slags innovation, behövs inte mycket mer.

Jag kan ranta om BF-seriens senare spel i all evighet, men det känns lite onödigt.

hur kan premium vara nått negativt'?..dvs grupprabatt på dlc istället för att köpa dom löst?..Du MÅSTE inte köpa premium..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

På min lista ligger nog (trots världens bästa namn) Super Lesbian till NES. Spelet var totalt ospelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

tl;dr: ME3 är den största besvikelsen någonsin under mina 35 år av spelande (började med Atari 2600) och ett genomgående mediokert spel, med några få bra partier. Har man spelat tidigare spel och vad de stod för är trean ett riktigt bottennapp. Så många missade möjligheter har aldrig setts tidigare i ett spel.

Mmm, fast är "största besvikelsen" och "sämsta spel någonsin" egentligen samma sak?

Skrivet av MultiMan:

Tvingad spela multiplayer för att kunna nå alla möjliga slut i singleplayer.

Behöver man det? Jag ska inte svära på det men jag har för mig jag fick det där sista andetaget från Shepard utan att ha lira multiplayer, genom att istället köra vartenda litet sidequest osv.

Håller annars med om mycket, även om jag tyckte det mesta av spelet hängde ihop någorlunda som helhet utefter så som jag spelade min karaktär. Mot slutet krackelerade alltihop dock (det var liksom då alla brister och luckor konvergerade i en enda stor boll av frustration)

Dum fråga: om du inte brydde dig om jorden eller hade empati för någon, vad hade då din karaktär för motivation? Brydde du dig alls om reaperinvasionen? Om inte, varför ens spela vidare då?
(eller menar du bara att just människorasen som helhet inte var så viktig jämfört med att hålla liv i resten av universum?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Folk som placerar Battlefield 3 eller ens valfritt Call of Duty-spel som bland de fem sämsta spelen de spelat har bevisligen inte spelat många spel eller ser tråden som en chans att vara hippa och icke-mainstream.

Eller kanske helt enkelt tycker så?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

1-5. A rockstar ate my hamster (AMIGA).

Jag la ett antal månadspengar på den dyngan av någon anledning..

Permalänk
Medlem

För att ingen ska missförstå: Dessa spel borde jag aldrig ha köpt för att jag tycker dom var riktigt tråkiga.
Z (läs Zed) (PC)
Inferno (rymdsimulator) (PC)
Bioshock infinity (PC)
Diablo 2 (PC)
Delta V (PC)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Mmm, fast är "största besvikelsen" och "sämsta spel någonsin" egentligen samma sak?

För mig, ja. Alla sådana här listor är mer eller mindre subjektiva.

Citat:

Behöver man det? Jag ska inte svära på det men jag har för mig jag fick det där sista andetaget från Shepard utan att ha lira multiplayer, genom att istället köra vartenda litet sidequest osv.

Ja, från början var det så. Enligt uppgift är det fixat i senare patch.

Citat:

Håller annars med om mycket, även om jag tyckte det mesta av spelet hängde ihop någorlunda som helhet utefter så som jag spelade min karaktär. Mot slutet krackelerade alltihop dock (det var liksom då alla brister och luckor konvergerade i en enda stor boll av frustration)

Dum fråga: om du inte brydde dig om jorden eller hade empati för någon, vad hade då din karaktär för motivation? Brydde du dig alls om reaperinvasionen? Om inte, varför ens spela vidare då?
(eller menar du bara att just människorasen som helhet inte var så viktig jämfört med att hålla liv i resten av universum?)

Just människorasen som du misstänkte. Jag gillar att se utanför det egoistiska och rädda universum som helhet. Att helt plötsligt sätta fokus på jorden kändes egoistiskt och helt fel.

Edit: Hmm, jag läste nog rubriken på den här tråden och skrev i denna utan att reagera över trådrubriken. Mitt inlägg hade nog passat bättre där, även om det handlar lite om båda. Så kan det gå, men det får vara som det är.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Man förväntar sig monster när man tänker på Far Cry, monster och galna uppfinnare på en ö någonstans i Asien. Half-Life är tråkigt eftersom det är Sci-Fi och sådant ska det inte vara i FPS spel om jag ska kunna spela dem.

Ärligt talat har jag lite svårt att få ihop den ovanstående logiken.