Din top 5 SÄMSTA spelen någonsin

Permalänk
Medlem

förstår verkligen inte allt hat mot BF3 eller WoW (spec WoW) :S
inte heller förstår jag hur folk kan tycka så illa om ett specifikt CoD. dom är ju väldigt polerade, så om man gillar fast paced FPS så är det ju perfekt. det enda negativa är ju att serien stannat i utvecklingen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Far Cry 3 Sämsta singelplayern???
Jag tyckte det var en av de bästa.

Det var den sämsta storyn jag någonssin upplevt, har sett dussintals renodlade "B" filmer, alla har varit betydligt bättre än Far Cry 3, jag har verkligen aldrig facepalmat så mycket i hela mitt liv som när jag lirade storyn, karaktärernas IQ var minus 20, cringe deluxe i varje scen, inget made sense what-so-ever.

Finns flera artiklar på hur fruktansvärt korkad storyn var, tvingade mig ändå att lira klart det så att jag kan uttala mig, precis det jag gör nu, började gibba redan 1996 på N64 och PS One, varit definitionen av gamer ända sedan dess, lirat nästan alla kända titlar som går att nämnas, och Far Cry 3 tar priset, på sämsta storyn i något spel jag någonssin spelat, känner verkligen HAT för det var så dåligt, blir riktigt lack på hur dom har lurat på detta på alla som inte visste bättre innan dom köpte, inte nog med det så var det ju falsk marknadsföring, grafiken vi fick se i alla filmer fanns inte i spelet, extremt nedbantat och till och med storyn som visades i filmerna reflekterade inte spelet, har man spelat spelet nu och tittar på trailers så verkar det vara ett helt annat spel.

Sån tur är betalade jag inte för spelet själv heller, hade jag gjort det hade jag inte vetat vad jag skulle tagit mig till.

En av många artiklar http://kotaku.com/5967703/a-simple-way-to-fix-far-cry-3s-dumb...

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Utav spel jag faktiskt lagt ner tid på att spela:
1. Duke nukem forever

Det är det enda jag faktiskt kan ta upp, alla andra dåliga spel har jag liksom lagt av med direkt.

Permalänk
Avstängd

1 bf3
2 far cry 3
3 just cause 1+2
4 Saints Row hela serien
5 Borderlands 1+2

så många skitspel som har släppts på så kort tid måste vara något av ett rekord..
sen finns det ju guldkorn också men det var ju inte frågan..

Permalänk

Wow
Runescape
Cod
Cod
Cod

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragglarna:

Borderlands
RAGE
Dragon Age: Origins (det andra spelet i serien)
Guild Wars 2
Metro 2033

Är väl spel på senare tid som inte levt upp till hypen för mig.

Huh?

Dragon Age: Origins är första spelet och är riktigt bra.
Dragon Age 2 kanske du menar. Vilket jag tycker är ett helt okej ARPG, dock sjukt mycket sämre än Origins (CRPG).

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av timosaki:

förstår verkligen inte allt hat mot BF3 eller WoW (spec WoW) :S
inte heller förstår jag hur folk kan tycka så illa om ett specifikt CoD. dom är ju väldigt polerade, så om man gillar fast paced FPS så är det ju perfekt. det enda negativa är ju att serien stannat i utvecklingen...

Hela tråden är dödfödd då folk är alldeles för irrationella i sina omdömen när det kommer till spel och underhållning. Se bara på användarrecensioner på filmer och spel. Samma tendenser kommer fram när man förväntas kunna lista produkter.

"Jag gillade inte grafikstilen i Battlefield 3 så nu är det tydligen det sämsta spelet jag spelat".
"Jag vann inte första matchen jag spelade i World of Tanks och jag är alldeles för upptagen för att lära mig spelet så nu tycker jag spelet är sämst".
"Jag har inte spelat Half-Life 2 och förstår inte vad folk snackar om. Så nu tycker jag hela serien är sämst".

Att kalla de modernare Call of Duty-spelen för polerade är faktiskt ganska pinsamt. Problemet med serien är att den sedan Call of Duty 4 är copy-paste med allt sämre teknisk och spelmekanisk kvalitet.

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad över att ingen har nämnt det totalt utskällda Daikatana än.
Annars var även Postal 2 fruktansvärt uselt för att inte nämna Saint Row 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Jag är förvånad över att ingen har nämnt det totalt utskällda Daikatana än.
Annars var även Postal 2 fruktansvärt uselt för att inte nämna Saint Row 4.

Daikatana ja där har du uselhet i dess renaste form :). Det verkar som folk här i tråden inte alls varit med på tiden då spel verkligen kunde va usla, då menar jag inte Duke nukem Forever dåligt, utan totalt värdelöst dvs ospelbart :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

WoW
COD - epic fail ops
FEAR 3
CIV 5
Rage

Skrivet av Batman:

1: Duke Nuken Forever(?) Det sista iaf. edit
2: World Of Warcraft
3: Doom 3
4:....
5:....

Får uppdatera punkterna 4 & 5

Skrivet av Zache_:

Tycker inte WoW passar i den här tråden då det faktiskt är det som lagt ribban så otroligt högt inom MMO-spel men visst det har blivit sämre än det var från början. Civ V däremot förstår jag inte alls hur du kan nämna i det här sammanhanget.

Dold text

Intressant synpunkt, skulle vara kul att höra varför ni tycker att WoW är ett av de 5 sämsta spelen någonsin!
Jag själv håller med Zache att WoW är det MMO spel som la ribban för de efterkommande spelen. tycker de har gjort ett riktigt bra jobb med WoW och detta är från en spelare som spelat sedan första alphat, med ett antal pauser dock. Kan dock säga att det inte är samma sak som i vanilla, men det behöver inte vara dåligt. Det finns en skillnad på att längta tillbaka till Vanilla och att tänka tillbaka och vara nostalgisk. Spelet har blivit så pass mycket mer avancerat att köra, men självklart saknat man spänningen i att raida och vara med i en guild för första gången. Tror nog att om du skulle spela vanilla nu skulle du tycka att det var skitjobbigt att köra.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

1. Call of duty (Hela serien.)
2. Half-Life (Hela serien.)
3. Counter-Strike (Hela serien.)
4. Far Cry (Hela serien.)
5. Medal of Honor (Hela serien.)

Call of Duty är dock det spel som man får hota mig på allvar för att få mig att spela "frivilligt".

1. Call of duty riktigt bra spel när det kom väckte nytt liv i WW2 spel
2. Half-Life kanon bra spel ju långt före sin tid tänk på att det kom 1998 !!! (snitt betyg över 95%)
3. Counter-Strike jag gillar det inte heller men att sätta det på en topp 5 sämst lista nja (miljoner spelare och e-sport event har inte fel).
4. Far Cry visst inget mästerverk men herre gud topp 5 sämsta ?????
5. Medal of Honor inget mästerverk det heller men ändå en helt okej spel serie, långt ifrån nått som ska ligga på en topp 5 sämsta lista.

Jag respekterar givetvis dina val men undrar om du tänkt igenom dem alls. Verkar som du också spelat vissa av dessa spel långt efter deras release givetvis är ett 15 år gammal spel inte lika bra som ett nytt. Sen kanske man inte borde sätta betyg om man inte tycker om den typ av spel man recenserat. Tex jag gillar inte Tennis spel men inte sätter jag värdelöst betyg på alla Tennis spel för det jag recenserar dem inte helt enkelt :).

Om det nu verkligen trots allt är dessa spel som du anser är dem 5 sämsta du spelat ska du vara jätte glad för då har du missat många spel som är betydligt sämre ;).

Permalänk
Medlem

1 Samurai Showdown
2 Street Fighter IV på pc (helt omöjligt att spela med tbord)
3 Wolfenstein 3d
4 Saints row the third
5 ......
Får fundera på den femte

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av timosaki:

förstår verkligen inte allt hat mot BF3 eller WoW (spec WoW) :S
inte heller förstår jag hur folk kan tycka så illa om ett specifikt CoD. dom är ju väldigt polerade, så om man gillar fast paced FPS så är det ju perfekt. det enda negativa är ju att serien stannat i utvecklingen...

Det är populärt att hata det majoriteten gillar, folk tror väl att det gör dom lite mer unika eller nått.
Har sett t.ex. half-life nämnas, ett av de mest älskade spelserierna genom tiderna, så jag skulle nog inte ta något som postast i denna tråd seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

1. Sleeping Dogs
2. Forza 3
3. Zelda (Ja, jag avskyr den serien)
4. ...
5. ...

Forza? Ett av de bästa bilspelen som gjorts enligt mig. Jag har själv 3 & 4.

Permalänk

Förmodligen den svåraste frågan jag har fått på länge.

1. Alla cod efter mw2 (mw2 var roligt innan alla börja dumma sig med ump, g18 och noobtube)
2. Wow mop
3. Wow cata
4. Runescape (va ok innan man provade wow tbc)
5. Habbo om man ens kan kalla det för spel

Har ägt en bra bit över 150 spel så har säkert spel som är sämre än dom jag nämde.

Permalänk
Avstängd

av spelen som folk har spelats någorlunda mycket så
1: WII SPORTS
2: WOW
3: COD
4: COD
4: COD
wii sports är ett typiskt spel som utvecklingsstörda spelar, extremt gummic, jag köpte wii tillsammans med zelda och jag skämdes över hur många som spelade den skiten, min favorit är tennis då det inte spelar någon roll om man slåt åt höger eller vänster detta spelet gav också upphov till massa uppföljare på samme koncept.

Permalänk
Medlem

1. Rise of the robots (snes)
2. Lion king (snes)
3. Castlevania (N64)
4. Big rigs over the road racing (pc) (köpte det till pappa som aldrig spelat datorspel men gillar lastbilar, han gillar fortfarande lastbilar men hatar datorspel)
5. Superman 64 (N64)

Finns många fler men dessa är nog de jag ångrar att jag lagt pengar på, (superman hyrde jag bara iof)

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

1. Diablo 3
2. Diablo 2
3. Diablo 1
4. Heretic
5. Hexen

Är du dement? Varför spela varje Diablo spel om föregångaren var så fruktansvärt dålig?

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag det är stor skillnad mellan "dåliga spel" och "spel jag inte gillar" (många i denna tråd verkar inte göra denna distinktion). En lista med det senare skulle, för min del, exempelvis kunna innehålla Starcraft 2, men jag kan knappast påstå att spelet är dåligt för det...det vore som att påstå att Man U är ett dåligt lag bara för att jag håller på Liverpool.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Med motivering
1. LoL - League of Legends (dåligt ur de flesta aspekter)
2. Diablo 3 (dåligt underhåll och det tog för lång tid att släppa PvP)
3. CoD-serien black ops etc. (rörigt, p12er, för lite variation)
4. CS-source (taskig spelkänsla och alldeles för "runt", dålig pathing)
5. Heroes of Newerth (gått ner sig med altavatars, dåligt balanserade hjältar och "features" som gjort spelet sämre)

Permalänk
Medlem

Här är en lista på 5 spel jag inte hittat intresset till:
1 Guild wars 2
2 Call of Duty (Black ops serien 1 & 2)
3 Borderlands 2
4 Dota 2
5 Kingdoms of Amalur - Reckoning

Visa signatur

CPU: I9-9900K - Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F - Minne: Corsair Vengeance RGB PRO Black 2x8 3200Mhz - Grafik: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming - Lagring: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 - Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X - Galaxy Silver

Permalänk

Battlefield 3
alla Call of Duty
alla konsollspel efter år 2000
alla PC-spel som portats från konsoll / utvecklas med konsoller i åtanke

Permalänk
Snusfri
Skrivet av careau:

Forza? Ett av de bästa bilspelen som gjorts enligt mig. Jag har själv 3 & 4.

Forza 3 är det jag pratar om.
2an är förmodligen den bästa i serien, och 4an är inte långt ifrån.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

TS är ganska ospecifik på vad hen menar men många verkar tro att hen menade spelen ni OGILLAR mest och inte vilka spel ni tycker är genuint sämst gjorda... Eller är det jag som har missuppfattat något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

1. Diablo 3
2. Diablo 2
3. Diablo 1
4. Heretic
5. Hexen

Alla mina favoritspel!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Beror på hur man räknar. I vilken mening var det dom 5 sämsta? Att man hade hög förväntan och vart grovt missnöjd? Att spelet var buggigt och ej färdigt?

Om hög förväntan, stort missnöje:

Halo: Reach
Supreme Commander 2
Command & Conquer 4
---
Samtliga titlar har en gemensam sak: Det var det spelet som dödade serien.

Sedan kan man ta spel med värdelösa företag bakom dom:

The War Z (Scam)
World of Tanks (Pay to win, pyramidspel)
Battlefield (BF-premium, DLCer)
Call of Duty (Oändligt med mjölkande, samma gameplay varendagång, etc)

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Battlefield 3
alla Call of Duty
alla konsollspel efter år 2000
alla PC-spel som portats från konsoll / utvecklas med konsoller i åtanke

Är du deppig eller? Finns rep att köpa mot sådant.

Permalänk
Medlem

1: Super Mario Sunshine
2: Super Mario Sunshine
3: Super Mario Sunshine
4: Super Mario Sunshine
5: Super Mario Sunshine

Visa signatur

Mvh
David

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris64:

1. ET atari 2600 (Ja jag måste ge det dem tre första platserna)
2. ET atari 2600 (Ja jag måste ge det dem tre första platserna)
3. ET atari 2600 (Ja jag måste ge det dem tre första platserna)
4. Terminator 2 SEGA (minns inte vilket sega) men Terminatorn blev skadad av slagmål och sparkade med en super töntig spark (inte riktigt som filmen) )
5. Superman 64 herre gud va värdelöst

Nu finns det ju grymt många spel i den här tråden som verkligen är bra, men ändå är det din post jag anmärker på. Fyran på din lista heter Terminator 2: Judgement Day heter det och det kom till GG/MS/MD samt SNES om jag minns rätt. Jag hade det till SNES och jag älskade det på något obskyrt vis. Töntiga sparkar och hopp var inte det värsta heller, betydligt värre var det när man satt på motorcykeln och skulle ta sig till nästa plats i spelet. Kontrollerna var hur sunkiga som helst, det gick knappt att svänga och om man nu lyckades med det så svängde man åt fel håll.

Ändå var det en häftigt upplevelse. Tar man sig förbi första banan så är spelet betydligt roligare, t ex när man ska ta sig ifrån köpcentret med John Connor och har T-1000 i hälarna. Iofs skulle jag inte rekommendera det för någon som inte avgudar filmen.

Det är verkligen inte lika kasst som ET och Superman 64 iaf, The Terminator till NES är däremot en utmanare.

Permalänk
Hjälpsam

1. E.T. - ATARI 2600
2. Highlander - C64
3. It came from the desert - Amiga
4. Rise of the RObots - Amiga
5. Snake - Nokia

Till alla som klagar på WoW, CoD, MW, Diablo etc, hur skulle det någonsin kunna kallas dåligt om man jämför med E.T.?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI