Permalänk
Medlem

Kul att det satsas på smålådor. Ngn som har ngn aning om ifall denna kommer att börja säljas i Sverige o i sådana fall till vilket pris?

Permalänk
Medlem

Vad jag läst så finns det inga nuvarande planer på "mass produktion" i den bemärkelsen, men vad som händer i framtiden återstår att se.
Är man väldigt sugen på lådan är det lika bra att passa på att beställa den ifrån indiegogo innan de tar slut

Permalänk
Medlem

De har ju snackat kring prototypen läääänge nu (läs i sommar).
Verkar som om dem inte riktigt levde upp till de teoretiska tänken om vattenkylning och allt möjligt annat.
Ligger ju en hel del beställningar som ej levererats än så tillslut måste de väl skeppa dem iaf.
Massproduktion är väl troligtvis helt kört.

Tycker själv den är jäkligt cool men har släppt tanken om att köpa i förmån för något mindre.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Kommer det fungera dåligt med vattenkylning säger du? Det låter ju typiskt
Jag är väldigt sugen på att skaffa en, och hade då tänkt att klämma in vattenkylningspaket.

Finns det några andra alternativ på lådor? Jag är sugen på en väldigt liten låda med plats för vattenkylning.

Har sett att det finns liknande projekt på hardforum men inte hunnit gå igenom alla trådar än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Verkar som om dem inte riktigt levde upp till de teoretiska tänken om vattenkylning och allt möjligt annat.

Hmm, vad menar du, det går väl att trycka in vissa modeller av 2x120 radiatorer, ungefär enligt plan? Det som är svårt är väl om man vill ha separat reservoar - det finns inte mycket plats till det
(Eller har jag missat något? Det är inte så viktigt för mig då jag föredrar luftkylning iallafall)

Skrivet av sgtspiff:

Ligger ju en hel del beställningar som ej levererats än så tillslut måste de väl skeppa dem iaf.
Massproduktion är väl troligtvis helt kört.

Eh, du låter lite negativ och får det liksom att låta som de misslyckats med sitt projekt typ, vilket jag inte riktigt förstår hur du resonerar... Såvitt jag kan se har väl hela resan gått bättre än förväntat: hur många hemmapulare slår ihop en låda och får den tillverkad i lite lagom stor serie av Lian Li???
Tanken har väl inte direkt varit massproduktion i stor skala: I den här indiegogo kampanjen har de hela tiden varit tydliga med att de inte ska göra så många fler än 600 chassin och att det kommer ta kanske längre än till jul för att skeppa lådorna. Det ÄR massa ledtider att bygga låda, och det är ingen större överraskning

Skrivet av sgtspiff:

Tycker själv den är jäkligt cool men har släppt tanken om att köpa i förmån för något mindre.

Nyfiken, vad är det för mindre låda du kollar på? Tex Sugo 05 är väl lite mindre i volym, och rymmer ju hyfsade grafikkort, men den tar väl i praktiken upp lite mer bordsyta om man mäter på det viset. (plus har inte samma flexibilitet)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

För den som funderar på det här chassit och vill köra luftkylning, så har komplett rea på Noctua NH C-14 just nu
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=836055 (559kr)

Höjdmässigt så är den kylaren i princip perfekt för den här lådan:
http://hardforum.com/showpost.php?p=1039866874&postcount=2686
(men den lär inte passa på alla ITX moderkort)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Som jag läst tråden så känns det som Necere (kommer med förändringar på designen fortf). Viket får mig att undra om han blir klar någonsin. 2x120mm vatten verkar funka men av ngn anledning inte 240mm radiatorerna.
Men finns tydligen ett par stycken att köpa som jag fatta. Så där var jag inte helt rätt ute.

Mindre så tänker jag just nu vattenkylt lian Li pc-q16. Sök här på swec så ser du tråden. (Även om jag skrivit att jag gett upp så har jag inte det).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Nu är väl alla lådor sålda och de ser över möjligheten att få fler producerade så designen ligger säkerligen fast vid det här laget.

Funder dock själv på att ändra från svart- till silverfärgad låda, tänkte först att ventialtionshålen inte syns lika mycket på en svart låda men å andra sidan kanske en silverfärgad är lite mer diskret en en svart monolith på skrivbordet.

Permalänk
Medlem

De första 600 är nu slut, men det går att beställa här i några dagar till: http://www.ncases.com

Är fortfarande i valet och kvalet... är ju väldigt sugen på en mindre låda.

Permalänk
Medlem

Har beställt en låda, planen ser väl ut att köra den med en Swiftec H220 för att kyla CPU och en GTX760 eller liknande men jag får se vilka möjligheter och folks byggloggar och resultat när den kommer innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze2k5:

Har beställt en låda, planen ser väl ut att köra den med en Swiftec H220 för att kyla CPU och en GTX760 eller liknande men jag får se vilka möjligheter och folks byggloggar och resultat när den kommer innan jag bestämmer mig.

Hehe jo det blir nog lite "wait and see" för mig också Man vill ju se folk experimentera lite, och jag har egentligen ingen brådska med någon ny burk...

För mig blir det luftkylt, med Noctua C14 på CPU:n, men utöver det så är det än så länge ganska öppet.
(ATX eller SFX? OEM-liknande kylare på GPU:n eller "öppen" kylare? Vi får se...)

Troligen ska jag lyxa till det och köra enbart SSD-lagring i burken den här gången

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kör redan enbart SSD och har all lagring på en NAS/Mediaburk jag byggt i en Fractal Array så mitt nuvarande chassie känns lite onödigt stort. Har varit på jakt efter ett chassie för ITX som inte är kubformat men med plats för ett hyfsat grafikkort ett tag och detta kändes som det mest tilltalande jag sett hittils.

Har inte heller så bråttom, tycker min i7 920 står sig ganska bra fortfarande så jag avvaktar till chassiet har anlänt innan jag bestämmer mig för något, det hinner hända rätt mycket på datorfronten på ett par månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze2k5:

Har beställt en låda, planen ser väl ut att köra den med en Swiftec H220 för att kyla CPU och en GTX760 eller liknande men jag får se vilka möjligheter och folks byggloggar och resultat när den kommer innan jag bestämmer mig.

Vet du ngt om hur lång leveranstid det är? Du får mer än gärna återkomma med info om vad det kostar och sådant om det blir eventuell tullavgift vid import eller dylikt. Samt såklart en lång och innehållsrik recension av chassit med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Vet du ngt om hur lång leveranstid det är?

Enligt hardforum-tråden så är det väl januari som är sagt... Möjligen lite konservativt satt gissning, men vem vet: det finns säkert massa sätt det kan strula på och ta ännu längre.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Vet du ngt om hur lång leveranstid det är? Du får mer än gärna återkomma med info om vad det kostar och sådant om det blir eventuell tullavgift vid import eller dylikt. Samt såklart en lång och innehållsrik recension av chassit med.

Det ska jag göra, funderar lite på att göra en bygglogg och slänga upp i galleriet eftersom det är ett lite udda chassie. Kommer nog inte göra något dunderflashigt då jag faktiskt inte bryr mig så mycket på hur insidan av en datorlåda ser ut.

Permalänk

Är det någon här som fått hem ett chassi eller väntar på att Januari 2014 ska va här? Jag är grymt sugen på detta chassi men funderar på hur mycket det skulle kosta att skicka hit ett? Blir det moms och tullavgift? Eller bör man vänta tills nästa år och isf se om t.ex inet kommer sälja det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willfredo:

Är det någon här som fått hem ett chassi eller väntar på att Januari 2014 ska va här? Jag är grymt sugen på detta chassi men funderar på hur mycket det skulle kosta att skicka hit ett? Blir det moms och tullavgift? Eller bör man vänta tills nästa år och isf se om t.ex inet kommer sälja det?

Om du inte beställt än så är det för sent. De körde bara en tillverkningsorder på x antal, som stängde för ett par veckor sen.
Det handlar om 2 hobby-moddare som specialbeställt från en tillverkare, du kommer aldrig se det på t.ex. inet.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Skrivet av xinux:

Om du inte beställt än så är det för sent. De körde bara en tillverkningsorder på x antal, som stängde för ett par veckor sen.
Det handlar om 2 hobby-moddare som specialbeställt från en tillverkare, du kommer aldrig se det på t.ex. inet.

okej okej. Så det finns alltså inte en chans att få tag på detta någonstans, inte ens i framtiden? Tack för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willfredo:

okej okej. Så det finns alltså inte en chans att få tag på detta någonstans, inte ens i framtiden? Tack för svar.

Jag undrade samma som ovanstående, noterade inte kampanjen förrns den var slut Det verkar ju helt vansinnigt att de inte tänker lansera den som ett mainstream chassi eller att lian li tar upp den som en produktserie, dom sålde slut på prototyper och har haft superbra feedback innan de ens fått iväg en enda order. Jag hade kunnat betala mer än deras något överdrivna pris, älskar verkligen konceptet. Vilken underbar låda, det enda hoppet nu är väl om någon köpte på sig mer än ett för att sälja vidare. Hade varit underbart om de drog igång en till kampanj

Visa signatur

i7-2600k @ 3,6Ghz / GTX780 REF 3GB / 8GB Generiskt skräpram / Z77E-ITX / SX500-LG /~ En miljon fläktar / Ncase M1 =D

Permalänk
Skrivet av Mooseon:

Jag undrade samma som ovanstående, noterade inte kampanjen förrns den var slut Det verkar ju helt vansinnigt att de inte tänker lansera den som ett mainstream chassi eller att lian li tar upp den som en produktserie, dom sålde slut på prototyper och har haft superbra feedback innan de ens fått iväg en enda order. Jag hade kunnat betala mer än deras något överdrivna pris, älskar verkligen konceptet. Vilken underbar låda, det enda hoppet nu är väl om någon köpte på sig mer än ett för att sälja vidare. Hade varit underbart om de drog igång en till kampanj

Håller med dig! Jag blev lite ledsen i ögat när xinux sa att de va för sent. Hoppas verkligen det rullar ut fler!

Permalänk
Medlem
Skrivet av willfredo:

okej okej. Så det finns alltså inte en chans att få tag på detta någonstans, inte ens i framtiden? Tack för svar.

De beställde 10% fler chassin i säkerhetslager. Det är inte omöjligt att de säljer dessa om det blir över.
Sen kommer det säkert upp ett antal på ebay, men förmodligen för ett högt pris.

Det kan ju också hända att de får kontrakt för massproduktion, men det är inget man borde förvänta sig.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Beställde ett i silver efter att den officiella kampanjen var över. Mitt intryck var att den beställning jag gjorde var en del i att sälja överskottet om 10% som beställts, är dock inte säker. Verkar vara en väldig efterfrågan och jag är lite ledsen att jag inte beställde flera. Spontant känns det som om det går att dubbla sina pengar på ebay.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Grymt chassi ! är detta något chassi som kommer ev säljas på någon svensk sida ?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Grymt chassi ! är detta något chassi som kommer ev säljas på någon svensk sida ?

Nej, det är ingenting som går i serieproduktion. Läs tråden.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Fick en avi i lådan idag med ett kollinummer från Taiwan, kan nog inte vara annat än just denna låda. Får se om jag hinner hämta den under lunchen.

Edit:
Var som jag trodde, precis packat upp en underbart snygg svart NCASE M1.

Permalänk
Medlem

Nice förväntar mig en bygglogg på det.
Vad har du tänkt för innehåll?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Fick en avi i lådan idag med ett kollinummer från Taiwan, kan nog inte vara annat än just denna låda. Får se om jag hinner hämta den under lunchen.

Edit:
Var som jag trodde, precis packat upp en underbart snygg svart NCASE M1.

Din sate! Posta bilden här också!

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Nice förväntar mig en bygglogg på det.
Vad har du tänkt för innehåll?

Fått dit lite delar men saknar fortfarande en hel del viktiga komponenter såsom SSD, Nätagg och kylare.

Eftersom chassit stödjer DTX ville jag gärna testa bygga med det så det sitter ett H81 moderkort från ECS på plats tillsammans med ett Titanium HD ljudkort. Processorn är 4770K som kanske går att skrämma upp en aning eftersom ECS verkar ha låst upp sina H81 BIOS samt 2x4Gb lågprofilsminne från Crucial.

Permalänk
Medlem

när beställde du? priority shipment osv?

Väntar ivrigt på mitt silverfärgade!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk

!!!! I was too late..... *sörjer....