Svåraste spelet någonsin ?

Permalänk
Medlem

Guardian Legend på NES var sjukt svårt, men jag klarade det när jag var liten. Testade det på emulator nu på senare år, och jag kan faktiskt inte riktigt förstå hur jag lyckades, slutbossen i spelet är helt makalöst jobbig. Riktigt bra spel dock!

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

"All we had to do was to follow the damn train CJ"

spelet var kanske inte så svårt, men detta uppdraget va!
tror jag har några som håller med mej här.

Var det? Det är ju bokstavligen bara att följa tåget? xD

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Jag hade Ninja Gaiden (tror jag det hette) till Xbox. Kom inte ens förbi första banan.

Permalänk
Medlem

diablo 3 inferno mp 10 utan gear lvl 1

Permalänk
Medlem

Som folk sagt, Hotline Miami, Dark Souls är bra spel som ändå är väldigt svåra (om man gillar sorten), och mindre seriöst svar: Cloudberry Kingdom: https://www.youtube.com/watch?v=NOTBy0lKSbo

Permalänk
Medlem

Tro det eller ej men jag klarade ghost and goblins till C64. Svårt som fan ja och det tog en jävla massa timmar.
Idag skulle jag aldrig orka spela det. Hade gett upp efter 15 minuter eller så.

Permalänk

Megaman till den första gameboy är det svåraste spel jag lyckats klara av. mellan åldrarna 7-10 kanske haha

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Medlem

QWOP

Sök på det och klara det, det går inte.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk

Nemesis the Warlock på C64 minns jag som det svåraste jag spelat.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skepparkrantz:

Nemesis the Warlock på C64 minns jag som det svåraste jag spelat.

Shit det hade jag glömt. Helt jävla omöjligt spel. Man var grymt nöjd om man lyckades ta sig till bana 2 lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Först måste man nog definiera svårt. På vilket sätt? Att klara spelet eller att öht komma någonvart?

Spelen förr var oftast svåra tack vare värdelös, eller i bästa fall extremt tajt kontroll, begränsad och/eller taskig speldesign tex.

Ett modernt spel som är en blandning mellan det nya och gamla "svåra" är ju Dark Souls. Skall man välja ett spel från förr så kan man ju blunda och peka i princip.

Mycket av svårigheten i spel från förr kommer från bristen på ställen att spara och att du faktiskt kan förlora spelet och bli tvungen att börja om

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Dark souls är iofs releativt lätt jämfört med Demons Souls. En del bossar fick man exploita sönder för att klara dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Var det? Det är ju bokstavligen bara att följa tåget? xD

Och få big smoke att skjuta dem som står på det (om han syftar på gta sa)

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Zelda Majoras mask. Dock när jag vae 7 och inte kunde engleska är fortfarande svårt till viso. riktigt kul spel.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Går ju inte att ge nå bra svar på frågan vilket som är det svåraste spelet. Vet flera spel som är teoretiskt omöjligt att klara, andra som är fysiskt omöjliga. Men om vi räknar bort alla som är omöjliga så måste det bli ett spel som ligger på gränsen till omöjligt men ändå är möjligt.
Hög inlärningskurva, krav på tidigare kunskaper. Fysiskt/teoretiskt svårt. Spelen är ju svåra på olika sätt hur ska man jämföra det?

Ska man ändå välja något så blir det nog Osu.. vet inte hur fort det går på slutet men +500 BPM kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ghosts n' Goblins is often cited as an example of one of the hardest games of all time to beat, due to its high level of difficulty and the fact you must play through the game twice in order to achieve the 'good' ending.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ghosts_'n_Goblins

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Precis, lite det jag hade i tankarna när jag nämnde spelet tidigare, till råga på allt är styrningen inte heller den mest tillfredsställande.
Minns dock att jag gillade spelet väldigt mycket när jag var liten och spenderade flera timmar med det trots att jag då ytterst sällan ens kom till fjärde banan i spelet, haha. Men tillfredsställelsen att bara komma så långt var ganska stor med tanke på vad man genomlidit för att nå dit

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Zelda Majoras mask. Dock när jag vae 7 och inte kunde engleska är fortfarande svårt till viso. riktigt kul spel.
http://www.fimfiction-static.net/images/story_images/62857.jp...

Båda Zelda till Nintendo 64 är i mitt tycke sjukt svåra, pga. alla sidouppdrag som distraherar en

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nallepigan:

Top Gun på NES utan tvekan, det var halv omöjligt att tanka i luften och nästintill helt omöjligt att landa på hangarfartyget.

Top Gun - Angry Video Game Nerd (varning för ovårdat språk)
http://www.youtube.com/watch?v=ofM11nPzFo0

Exakt, spelet var inte särskilt svårt förutom att tanka, som var halvt obegripligt. Landa var inte särskilt svårt, men har i och för sig mest spelat det efter en många timmars flygsim spelande.

Permalänk
Medlem

Silver Surfer, aldrig spelat svårare spel och fy fan vad arg jag blev på skiten.
Top gun NES var me annoying as hell.
Ghost and goblins till NES klarade jag men det var rätt jädra hardcore också
QWOP är ett spel som är nära omöjligt också. Om man nu kan kalla det ett spel ens

Man saknar hur svåra spel var Inget är som den gamla goda tiden ;/

Var en sådan här tråd på reddit för inte länge sedan, massa kids bara "HALO" på svåraste, pft kids som aldrig provat svåra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Man saknar hur svåra spel var Inget är som den gamla goda tiden ;/

Och att man tyckte det vara kul och värt det att spela i flera timmar bara för att komma till 2,3 eller 4e leveln.

Som man dessutom fick spela om nästa gång man satte sig om det inte fanns koder.

Idag skulle jag nog aldrig ha den uthålligheten, speciellt när det inte går att spara eller börja där man slutade.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Snake på Nokia 3310

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Någon som klarade sista bossen Ligar i NES-spelet Rygar?

Permalänk

Jönssonligan till PC som jag fick i ett flingpaket för säkert 10 år sen...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Mushihimesama Futari Black Label GOD MODE Stage 5 TLB
http://www.youtube.com/watch?v=sQZuidKexBQ
http://www.youtube.com/watch?v=70iFdnI-xfA&feature

Ser lite ut som något att bita i om man har en stund över.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hmmm, var inte metroid assvårt också? eller var det bara jag?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av Fabbeee:

Hotline miami

Missade jag nån svårighetsgrads inställning? Känner flera som tycker det ar svårt men jag kunde köra igenom det med melee vapen i princip hela tiden och tyckte inte det var särkilt svårt :/

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinApelsin:

Missade jag nån svårighetsgrads inställning? Känner flera som tycker det ar svårt men jag kunde köra igenom det med melee vapen i princip hela tiden och tyckte inte det var särkilt svårt :/

Hur långt har du kommit ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fabbeee:

Hotline miami

Alla achievements på Hotline tog ett tag...har typ 36 timmar speltid enligt Steam!

Svårt, men en rolig utmaning!

Permalänk
Medlem

Unfair Mario...

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4