Permalänk
Medlem

Tankar om att bygga en mini atx

Hejsan

Pendlar mycket mellan mig och tjejen och blir ett himla släpande på den stationära datorn, så funderade först på att köpa en laptop, men känns inte riktigt prisvärt att lägga så hutlösa summor för sämre prestanda, så slog det mig att jag kunde bygga en mini atx? Skulle behöva lite hjälp med vilken burk man ska köpa och vad av det jag har som passar.

Detta är vad jag sitter på nu, håller delarna fortfarande eller behöver jag byta ut det mesta? Tanken var att behålla allt utom moderkort och graffikkort, kommer att köra bf4 när det kommer, så vill det ska flyta på bra där.

- Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K 3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB, Boxed
ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, BT, EFI
Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin
Corsair TX 750W PSU

Och kortet är ett MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

Behövs cpun bytas eller den håller sig fortfarande, samma med minnena osv, har dålig koll på det nuförtiden.

Vore även guld om det finns så jag kunde använda samma nätagg. Aldrig byggt en mini låda men känns som en bra kompromiss så vore oerhört tacksam för hjälp. Samt om något har tips på ett prisvärt grafikkort vore det också hyggligt.

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Mvh

Permalänk
Hjälpsam

Skall inte va nått större problem att behålla allt o bara byta till ett bra grafikkort o ett mITX Mb

Sen är ju frågan va du vill lägga o hur liten lådan skall va. . .om jag kommer ihåg rätt är din PSU 160mm djup

Lite olika varianter http://www.inet.se/kundvagn/visa/3728231/2013-08-16

Permalänk
Medlem

Vill komma så billigt undan som möjligt med låda och moderkort. Graffikortet lägger jag mer på, men passar nätagget i alla mini lådor eller det brukar vara mindre format på dem också?

Permalänk
Hjälpsam

Många mITX lådor tar bara SFX agg. . .men många tar också ATX agg. . .