Beslutsångest angående wp8/android

Permalänk
Medlem

Beslutsångest angående wp8/android

Tjenare! Köpte en Lumia 920 för ett tag sen och nu när jag haft den inna på service 2 gånger så har jag fått alternativet att sälja tillbaks den för 80% av priset jag gav och sedan köper jag en android isf, men jag har nu svårt o bestämma mig om ja ska behålla lumian jag har(som för tillfället fungerar precis som den ska) eller sälja den, tappa 700:- samt sedan köpa en s4/htc one som kostar typ 2000 mer...

Funderar på om kanske Android passar mig bättre men har svårt o besätmma mig när det rör sig om sådana pengar...

Jag tar inte många foton. Använder facebook, twitter, instagram, 9gag, och sedan lite ströappar samt spel.

Möjligheterna att ändra på i princip hela OSet i android är lockande, sedan verkar det dock som om telefonen har ett visst lagg på touchen som ja har sett på alla Androidmobiler typ. Att responsen i menyer inte är lika snabbt som på iOs + wp8.

Är det värt med en S4? Vad säger ni Android-veteraner om min sits?

Edit: vill INTE ha en iOs.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Tjenare! Köpte en Lumia 920 för ett tag sen och nu när jag haft den inna på service 2 gånger så har jag fått alternativet att sälja tillbaks den för 80% av priset jag gav och sedan köper jag en android isf, men jag har nu svårt o bestämma mig om ja ska behålla lumian jag har(som för tillfället fungerar precis som den ska) eller sälja den, tappa 700:- samt sedan köpa en s4/htc one som kostar typ 2000 mer...

Funderar på om kanske Android passar mig bättre men har svårt o besätmma mig när det rör sig om sådana pengar...

Jag tar inte många foton. Använder facebook, twitter, instagram, 9gag, och sedan lite ströappar samt spel.

Möjligheterna att ändra på i princip hela OSet i android är lockande, sedan verkar det dock som om telefonen har ett visst lagg på touchen som ja har sett på alla Androidmobiler typ. Att responsen i menyer inte är lika snabbt som på iOs + wp8.

Är det värt med en S4? Vad säger ni Android-veteraner om min sits?

Jag har gått från htc android till lumia 920 och tycker inte det är värt det,älskar luren men det är nog mest personligt så åk och kläm och känn på olika lurar innan du bestämmer dig!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Ios mobiler har ju bra utbud av appar och fina sociala funktioner, men är ju egentligen en smaksak om man gillar det eller inte. Om du vill ha en android så är det nexus 4 som gäller, inte särskilt dyr heller

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Ios mobiler har ju bra utbud av appar och fina sociala funktioner, men är ju egentligen en smaksak om man gillar det eller inte. Om du vill ha en android så är det nexus 4 som gäller, inte särskilt dyr heller

iOs vill jag INTE ha. Vet inte om det framgick eller ej men det var det jag hade för 2.5 veckor sedan innan jag köpte Lumian.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk

Antar att du får ut knappt 3000:- om du lämnar tillbaka den. Lägger du till några få hundringar så kan du få en Nexus 4, som jag tycker är betydligt bättre än Lumian. (Windows phone känns mer som en smart feature phone än som en riktig smartphone.)

Personligen så tycker jag inte att det är värt att betala mer än en tusenlapp extra för en S4. Den laggar lika mycket, eller till och med mer, och byggkvaliten känns sisådär.

Det viktigaste är dock att du själv kollar på vad du känner passar bäst. Lek med båda ett tag. Helst med en kompis mobil, men annars får det väl duga att testa i butik. Har du tid kan du även läsa recencioner på internet. (Anandtechs är väldigt detaljerade och välgjorda, dock lite svåra att hänga med i för en nybörjare)

Permalänk
Avstängd

Om Lumian funkar bra nu är det kanske lika bra att behålla den. Min 920 har funkat bra. Du kanske bara hade otur med din.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

Om Lumian funkar bra nu är det kanske lika bra att behålla den. Min 920 har funkat bra. Du kanske bara hade otur med din.

Slutade med att jag lämnade tillbaka den. Tror ja hade trivts bättre med Android.

FIck ut 2.7 av den. Inet behöll momsen (20%) så det är helt okej

Skrivet av silaslenz:

Antar att du får ut knappt 3000:- om du lämnar tillbaka den. Lägger du till några få hundringar så kan du få en Nexus 4, som jag tycker är betydligt bättre än Lumian. (Windows phone känns mer som en smart feature phone än som en riktig smartphone.)

Personligen så tycker jag inte att det är värt att betala mer än en tusenlapp extra för en S4. Den laggar lika mycket, eller till och med mer, och byggkvaliten känns sisådär.

Det viktigaste är dock att du själv kollar på vad du känner passar bäst. Lek med båda ett tag. Helst med en kompis mobil, men annars får det väl duga att testa i butik. Har du tid kan du även läsa recencioner på internet. (Anandtechs är väldigt detaljerade och välgjorda, dock lite svåra att hänga med i för en nybörjare)

Ska researcha lite nu osv Men det blir Android iaf!

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

iOs vill jag INTE ha. Vet inte om det framgick eller ej men det var det jag hade för 2.5 veckor sedan innan jag köpte Lumian.

Har du bara haft Lumian i 2,5 veckor? Och varit inne på reparation 2 ggr och inet drar av 20% på priset?

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Har du bara haft Lumian i 2,5 veckor? Och varit inne på reparation 2 ggr och inet drar av 20% på priset?

Då reparation brukar ta ~1.5 veckor tror jag han menade att han haft iPhone i 2.5 veckor innan han bytte till Lumian.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niclasc:

Har du bara haft Lumian i 2,5 veckor? Och varit inne på reparation 2 ggr och inet drar av 20% på priset?

Inet gör så när du återlämnar en produkt, den hamnar på fyndhörnan.

Lagligt eller inte vet jag inte, jag fick iaf tillbaka HELA summan på en skärm jag lämnade tillbaka för några år sedan, efter högljudda protester i ringöbutiken och hot om ARN.
Handlar inte där efter denna incident.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Är det inte så att man har rätt till pengarna tillbaka när den varit inne på reparation två gånger?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Har du bara haft Lumian i 2,5 veckor? Och varit inne på reparation 2 ggr och inet drar av 20% på priset?

Otroligt bra service av dem! Få butiker som byter innan tredje reparationen!

Skrivet av Nerus:

Är det inte så att man har rätt till pengarna tillbaka när den varit inne på reparation två gånger?

Efter att den har gått sönder 3 gånger har du en hyfsad chans! Säljaren ska laga eller byta ut telefonen inom skälig tid! Häva köpet kan du få igenom om det är tydligt att de inte lyckats åthjälpa felet!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Har du bara haft Lumian i 2,5 veckor? Och varit inne på reparation 2 ggr och inet drar av 20% på priset?

Fick en först, den lämnade jag in efter 6 dagar då den va helt knasig, kändes trasig och det fattades grejer i kartongen. Fick en ny efter 2 dagar.

Den nya lämnade jag in efter 11 dagar då den dog helt sonika och inte gick att hard resetta eller något.

Sedan gav dom mi galternativet att sälja den till fyndhörnan då telefonen funkade av sig själv dagen efter när teknikern lyfte upp den. Dom behöll momsen då dvs. Hae jag rätt att få hela beloppet? Telefonen är ju ändå öppnad och använd osv.

Skrivet av Fönstrputtsaren:

Då reparation brukar ta ~1.5 veckor tror jag han menade att han haft iPhone i 2.5 veckor innan han bytte till Lumian.

iPhonen har ja haft i 2 veckor. Läs ovanstående

Skrivet av BoToss:

Inet gör så när du återlämnar en produkt, den hamnar på fyndhörnan.

Lagligt eller inte vet jag inte, jag fick iaf tillbaka HELA summan på en skärm jag lämnade tillbaka för några år sedan, efter högljudda protester i ringöbutiken och hot om ARN.
Handlar inte där efter denna incident.

Jag är nöjd med servicen osv, fick bara 2 dåliga exemplat av telefonen. Inet har skött sig skitbra och jag är lika nöjd med dom som innan. Givetvis hade jag velat ha hela summan men DENNA telefonen hade vart inne 1 gång tror jag det räknas som iom att jag fick en ny första gången. Tror inte jag hade laglig rätt till hela beloppet.

Skrivet av Nerus:

Är det inte så att man har rätt till pengarna tillbaka när den varit inne på reparation två gånger?

3 Gånger vill jag minnas att det är. Tror dock att denna räknades som om den vart inne 3 gånger då jag fick en ny första gången jag var inne.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Sammanlagt blev det 7 vändor till Inet angående denna telefonen.... känns lite sådär.

Första gången var jag där och sa att SIMnyckeln fattades i lådan bl.a. Fick ett böjt gem. Även om det funkar, så känns det lite sådär.

Nu i efterhand kan ja tycka att kanske hela beloppet hade känts bättre, men men.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Avstängd

Finns information på Konsumentverkets hemsida:

"Om felet finns kvar efter två försök att reparera varan har du rätt att tacka nej till fler försök. Men om det är flera olika fel på varan kan säljaren ha rätt att utföra fler än två reparationer. Säljaren ska alltid reparera eller byta varan utan kostnad för dig"

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Finns information på Konsumentverkets hemsida:

"Om felet finns kvar efter två försök att reparera varan har du rätt att tacka nej till fler försök. Men om det är flera olika fel på varan kan säljaren ha rätt att utföra fler än två reparationer. Säljaren ska alltid reparera eller byta varan utan kostnad för dig"

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Ja, men efter första gången så fick jag en NY telefon, så ja antar att det räknas som att den varit inne 1 gång nu.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Har börjat kika på HTC One Google Play Edition. Dock verkar den inte finnas i Sverige :/ . Har läst på nätet att ma kan installera eget OS på androids. Alltså ladda ner en ren Android och installera själv. Stämmer det? Är gammal iPhone-sork så detta att kunna GÖRA något med telefonen är nytt vatten för mig.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dakkie:

Har börjat kika på HTC One Google Play Edition. Dock verkar den inte finnas i Sverige :/ . Har läst på nätet att ma kan installera eget OS på androids. Alltså ladda ner en ren Android och installera själv. Stämmer det? Är gammal iPhone-sork så detta att kunna GÖRA något med telefonen är nytt vatten för mig.

Stämmer bra det att man kan köra stock android på sin telefon. Rekommenderar dock Cyanogenmod som du kan läsa mer om på xda.com efter att du valt vilken telefon du har där. LÄS och ta dig tid, androidvärlden är UNDERBAR! 8D

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sten1930:

Ios mobiler har ju bra utbud av appar och fina sociala funktioner, men är ju egentligen en smaksak om man gillar det eller inte. Om du vill ha en android så är det nexus 4 som gäller, inte särskilt dyr heller

IOS är ett skämt. Alla vet att Apple låser in användaren så jämnför inte IOS med Windows phone eller Android då det är helt öppna OS praktiskt taget. Testa att flytta en fil från en Iphone till en annan tex .. Det är 2013 vi pratar om och Apple fattar fortfarande inte!

Sen har Android antagligen minst lika mycket om inte mer utbud när det kommer till mjukvara, Dvs appar och spel.

Har själv använt IOS ett bra tag, Ett stabilt system visst. Dock är det så mycket som saknas som finns i andra system. Dela filer är ett helvete! Måste ha Itunes = Skämt , Värre program får man leta efter!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Har börjat kika på HTC One Google Play Edition. Dock verkar den inte finnas i Sverige :/ . Har läst på nätet att ma kan installera eget OS på androids. Alltså ladda ner en ren Android och installera själv. Stämmer det? Är gammal iPhone-sork så detta att kunna GÖRA något med telefonen är nytt vatten för mig.

Ja.

HTC One GPE finns i Sverige (importerat från USA).
http://www.bazula.se/Google/Google-Play-Edition-mobiler/HTC-O...

Annars finns Nexus 4 som har sämre hårdvara men kör stock Android och är extremt prisvärd.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1484309

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Ja, jag tror nog också att TS vill vänta till tidigast maj 2014 med att köpa en ny telefon. )
Vad du än gör köp inte en S3 eller någon annan telefon med Exynos om du i framtiden vill ge dig på att byta roms m.m. hurr för skräpet.
Bytte till en Nexus 4 för ett tag sedan och den rullar på bra. 16 GB-varianten kostar under 3000 kr så den är riktigt prisvärd om du vill ha en Android.
Lagg/hack i launchers upplever jag inte, har upplevt det på min och familjens Samsungenheter när de kört Samungs nedbloatade version av Android. Annars så finns det fortfarande lite lagg/hack som kan uppkomma här och var när man scrollar, speciellt i Play Store.

Jag lägger min röst på Nexus 4 då den är riktigt prisvärd just nu. Annars verkar både S4 och One trevliga om man lagt in Googles rom eller CM och liknande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Ja.

HTC One GPE finns i Sverige (importerat från USA).
http://www.bazula.se/Google/Google-Play-Edition-mobiler/HTC-O...

Annars finns Nexus 4 som har sämre hårdvara men kör stock Android och är extremt prisvärd.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1484309

Hur är det med 4G och våra operatörers bandbredder eller vad det nu heter?

Skrivet av Herr Poster:

Ja, jag tror nog också att TS vill vänta till tidigast maj 2014 med att köpa en ny telefon. )
Vad du än gör köp inte en S3 eller någon annan telefon med Exynos om du i framtiden vill ge dig på att byta roms m.m. hurr för skräpet.
Bytte till en Nexus 4 för ett tag sedan och den rullar på bra. 16 GB-varianten kostar under 3000 kr så den är riktigt prisvärd om du vill ha en Android.
Lagg/hack i launchers upplever jag inte, har upplevt det på min och familjens Samsungenheter när de kört Samungs nedbloatade version av Android. Annars så finns det fortfarande lite lagg/hack som kan uppkomma här och var när man scrollar, speciellt i Play Store.

Jag lägger min röst på Nexus 4 då den är riktigt prisvärd just nu. Annars verkar både S4 och One trevliga om man lagt in Googles rom eller CM och liknande.

Ja har läst att man kanske kan installera egna versioner av Android. Stämmer det? För isf kan man ju ladda ner en egen version och installera på en telefon som är köpt med bara HTC One och inte HTC One Google Play Edition?

Samsung S4 håller jag sakta men säkert på att välja bort. Dock verkar HTC One verkligen vara intressant. Liknande hårdvara men snyggare, verkar snabbare. Var inne i en butik och kände på dom och som jag trodde så verkade HTC One vara mycket snabbare + den var goare att hålla.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dakkie:

Hur är det med 4G och våra operatörers bandbredder eller vad det nu heter?

Det du kan göra är att kolla vilka band telefonerna kör och kolla vilka operatörer i Sverige som kör de banden om det är några, Finns en bra lista på Wiki.

Skrivet av Dakkie:

Ja har läst att man kanske kan installera egna versioner av Android. Stämmer det? För isf kan man ju ladda ner en egen version och installera på en telefon som är köpt med bara HTC One och inte HTC One Google Play Edition?

Är 99% säker på att Vanliga One och One Play edition är identiska så de roms som fungerar på den ena fungerar även på den andra. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Detsamma gäller med S4.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Hur är det med 4G och våra operatörers bandbredder eller vad det nu heter?

Tror det är samma eftersom det är samma chip i alla HTC One

Skrivet av Dakkie:

Ja har läst att man kanske kan installera egna versioner av Android. Stämmer det? För isf kan man ju ladda ner en egen version och installera på en telefon som är köpt med bara HTC One och inte HTC One Google Play Edition?

Riktigt så enkelt är det inte. Någon måste göra en ROM till den. För att kunna byta ROM måste du först roota vilket i nästan alla fall bryter garantin. Men man kan fixa Google Play Edition till en vanlig One.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Poster:

Det du kan göra är att kolla vilka band telefonerna kör och kolla vilka operatörer i Sverige som kör de banden om det är några, Finns en bra lista på Wiki.

Är 99% säker på att Vanliga One och One Play edition är identiska så de roms som fungerar på den ena fungerar även på den andra. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Detsamma gäller med S4.

Skrivet av bjajjull:

Tror det är samma eftersom det är samma chip i alla HTC One

Riktigt så enkelt är det inte. Någon måste göra en ROM till den. För att kunna byta ROM måste du först roota vilket i nästan alla fall bryter garantin. Men man kan fixa Google Play Edition till en vanlig One.

jaha så en androidversion jag laddar ner måste vara gjord för exakt DEN telefonen jag har? Det verkar ändå ganska vettigt .. haha. Men med adnra ord har jag VISS frihet med OSet? Ja går från iPhone s¨å ja lär la smälla av ändå. Men HTC One hade ganska snyggt UI inne på PhoneHouse. Den var även en HEL DEL snabbare än S4. Och då syftar jag på responsen på swipe i menyn. S4 Sackar efter en hel del men HTC One var ganksa nära. Inte som iPhone ller wp8 tycker jag men nära. Varför är det så att det är ett litet lagg på Android-Enheter?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dakkie:

jaha så en androidversion jag laddar ner måste vara gjord för exakt DEN telefonen jag har? Det verkar ändå ganska vettigt .. haha. Men med adnra ord har jag VISS frihet med OSet? Ja går från iPhone s¨å ja lär la smälla av ändå. Men HTC One hade ganska snyggt UI inne på PhoneHouse. Den var även en HEL DEL snabbare än S4. Och då syftar jag på responsen på swipe i menyn. S4 Sackar efter en hel del men HTC One var ganksa nära. Inte som iPhone ller wp8 tycker jag men nära. Varför är det så att det är ett litet lagg på Android-Enheter?

Ja, du kan inte flasha en rom hur som helst, stor risk att du förstör din telefon helt om du flashar en rom som är gjord för en annan telefon än den du har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Poster:

Ja, du kan inte flasha en rom hur som helst, stor risk att du förstör din telefon helt om du flashar en rom som är gjord för en annan telefon än den du har.

Men om jag hittar en som är för telefonen så bör det gå ganska smärtfritt? Och det är väl tillåtet att installera om en telefon? Eller innebär en ominstallation att man rootar den?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Du kan inte installera annat os på telefonen utan root, dock finns det en app på gång till htc där du kan byta mellan HTC Sense och Google edition med en knapptryckning bara.
Men sjäklvklart krävs det root även för denna installation.
Allt om android-telefoner samt guider för root och mods hittar du på http://swedroid.se
Lycka till, dreglar lite över en One jag med! Får byta min One X den 22a augusti, men sony har en riktig värsting på gång, så får se vad det blir

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dakkie:

Men om jag hittar en som är för telefonen så bör det gå ganska smärtfritt? Och det är väl tillåtet att installera om en telefon? Eller innebär en ominstallation att man rootar den?

Om du följer guider så bör det inte vara några problem men det finns alltid en risk att något händer även om den är minimal.
Garantin brukar brytas om man rootar, låser upp bootloadern eller ändrar mjukvaran på telefonen men det brukar gå bra att återställa telefonen till stock om man behöver lämna in den så de inte kan se att du ändrat något. Det fungerar i alla fall på de telefoner jag har haft (Samsung och nu en Nexus 4) vet inte hur det är med HTC.
Om något går fel när man rootar eller byter rom så brukar det oftast vara ganska enkelt att fixa men ibland har man otur.

Visa signatur