Beslutsångest angående wp8/android

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

IOS är ett skämt. Alla vet att Apple låser in användaren så jämnför inte IOS med Windows phone eller Android då det är helt öppna OS praktiskt taget. Testa att flytta en fil från en Iphone till en annan tex .. Det är 2013 vi pratar om och Apple fattar fortfarande inte!

Sen har Android antagligen minst lika mycket om inte mer utbud när det kommer till mjukvara, Dvs appar och spel.

Har själv använt IOS ett bra tag, Ett stabilt system visst. Dock är det så mycket som saknas som finns i andra system. Dela filer är ett helvete! Måste ha Itunes = Skämt , Värre program får man leta efter!

Upplever inget behov utav det du nämnde, skicka sms, musik, ta lite kort, ringa och spela/kolla busstider är vad jag gör med min mobil, som är vad de flesta andra också bara gör. Det är en smaksak vad man gillar, jag har 0 i behov av att överklocka, byta roms, skicka filer mellan mobiler etc. som android erbjuder. Jag stör mig bara på all blotware och krimskrams som kommer med android. Android passar inte alla PUNKT
Om du inte läste vad TS skrev; "Jag tar inte många foton. Använder facebook, twitter, instagram, 9gag, och sedan lite ströappar samt spel." så ser jag inte vart någon stans han har behovet av att fippla med mobilen och göra saker som är lite mer android exlusiva etc. Därav jag tipsade om Iphone eftersom jag har god erfarenhet av det, men eftersom jag förstår att alla inte trivs med Ios tipsade jag även om en mycket bra Androidmobil, Nexus 4. Jag är inte helt låst på vad jag gillar, vilket uppenbarligen du är.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag skrev om min åsikt och att de inte stämde överens med dina, det är helt och hållet mitt fel och jag kommer hädanefter att älska androdid <3

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Swedroid verkar ju vara en bra sida! Men ja ska researcha lite så återkommer jag hit ifall jag har några fler frågor hadegött

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Varför lägga närmare 2000 kr på en SGS4 eller HTC One när du kan få en Nexus 4 för 3000:- idag, mest mobil för pengarna som dessutom kör en ren android version.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Varför lägga närmare 2000 kr på en SGS4 eller HTC One när du kan få en Nexus 4 för 3000:- idag, mest mobil för pengarna som dessutom kör en ren android version.

Sense är faktiskt snyggare tycker då jag, speciellt One's version.
Men som alla vet, smaken är som baken!
Designen, upplösningen och hårdvaran är långt bättre än nexusen, men visst är det mycket mobil för pengarna.

Enda negativa med non-vanilla är att man får uppdateringar mycket senare, eller inte alls.
Men sen finns det absolut ingen som BEHÖVER senaste android heller...

Permalänk
Medlem

Behöver du ett uppdaterat windows, osx, linux på din dator är min fråga? Android är ett operativsystem som har säkerhetshål som måste bli fixade. De blir fixade snabbare på en Nexus telefon för att det är googles egna telefon. Så svaret är JA alla behöver senaste androidversion. Sen ska vi inte glömma att säkerhetshål blir snabbare fixade av communityn än av Google själva men vi behöver inte prata så högt om det ;), men där har du en ytterligare en fördel med nexus.

Skrivet av Leechu:

Sense är faktiskt snyggare tycker då jag, speciellt One's version.
Men som alla vet, smaken är som baken!
Designen, upplösningen och hårdvaran är långt bättre än nexusen, men visst är det mycket mobil för pengarna.

Enda negativa med non-vanilla är att man får uppdateringar mycket senare, eller inte alls.
Men sen finns det absolut ingen som BEHÖVER senaste android heller...

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Swedroid verkar ju vara en bra sida! Men ja ska researcha lite så återkommer jag hit ifall jag har några fler frågor hadegött

Gör du det.

Jag skulle rekommendera Nexus 4, men om du verkligen vill ha senaste så tycker jag du ska köpa vanliga One. Om du känner att du vill ha stock Android så kan du fixa det, är svårare tvärtom.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz