AMD driver has stopped responding samt krasch av dator

Permalänk

AMD driver has stopped responding samt krasch av dator

När jag spelar vissa spel (Det mesta som är snäpppet tyngre) så får jag olikfärgade streck över hela skärmen och om det försvinner så står det "AMD driver has stopped responding and recovered" när jag tabbar ut. Om det inte försvinner så får jag starta om datorn med knappen på chassit eller så bluescreenar det. Bluescreen händer dock sällan.

Jag har letat som en galning efter lösningar och det enda verkar vara att byta drivisar, vilket jag har gjort i samband med en formatering pg.a detta.

Kortet har varit överklockat en bit över fabriksöverklockning (Kolla sign.) men detta utan att ändra spänning. Kortet har även mått väldigt bra tills ungefär i början på sommaren i år, möjligtvis lite tidigare.

Om jag fullt loadar grafikkortet i 3DMark får jag max 63 grader, och när jag spelar ligger det runt 50 grader, så överhettning känns inte som ett alternativ.

Ursäkta för dåligt skriven text, har inte såhär långt på ett bra tag nu.

Permalänk
Medlem

Låter som överhettning eller skadade minneskretsar på grafikkortet.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Låter som överhettning eller skadade minneskretsar på grafikkortet.

Jag tror verkligen inte att det är överhettning, då jag bara når circa 50 grader när jag spelar, kanske 55.

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Låter som överhettning eller skadade minneskretsar på grafikkortet.

Det med minneskretsarna låter dock troligt, innan jag formaterade och det här började hända så fick jag BSOD om jag flyttade upp minnesklocken på kortet med 1 MHz.

Permalänk

Hade samma sak på mitt gamla radeon hd 4670 och fick aldrig någon ordning på de. Testade baka, installera annat os, olika drivare m.m... Tillslut så böt jag kort o då funkade datorn prima igen!

Permalänk
Skrivet av Thorseeeen:

Hade samma sak på mitt gamla radeon hd 4670 och fick aldrig någon ordning på de. Testade baka, installera annat os, olika drivare m.m... Tillslut så böt jag kort o då funkade datorn prima igen!

Är väl dags för en uppgradering snart ändå. Detta får mig att byta till Nvidia.

Heeeeej GTX 760, Heeeeeeejdå pengar...