Sony visar Playstation 4 – tillkännager prissättningen

Permalänk
Medlem

DRM till PS4 också http://www.polygon.com/2013/6/11/4419476/playstation-4-third-...

Skrivet av cider123:

Jo men hur kommer eye till ps4 prestera? är väl även den någon ny modell... Men visst, det verkar som om kinect fungerar bättre i dagsläget.

Jag vet inte. De har inte pratat så mycket om Eye. Så jag tror inte den är något märkvärdigt. hmmm...

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fattat vem det är som vill ha Eye/Kinect förutom småbarn som vill spela dansspel. Kan nån förklara vad poängen är?
Om jag vill röra mig så sätter jag mig fan inte och spelar TV-spel, då går jag ut.
För mig är Kinect ett STORT minus, är redan övervakad av samhället som det är, behöver inte bli övervakad av min konsol också.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag tycker också alla motion total immersion experience "features" är dryga.
PS1 tyckte att rumble var the shit och integrera det i handkontrollern. Det gick som tur var att stänga av. PS2 körde touch sensitive på alla knappar vilket nästan inga spel använde men metal gear solid utvecklarna fick troligen order om att använda det. PS3 stoppa in accelerationssensorer i kontrollen så man är tvungen att sitta och skaka handkontrollen i luften i vissa spel. Nästan inga spel använder det som tur är men sonys egna studior blev troligen beordrade. Nu med kinect vill microsoft att man ska stå och vifta med armarna vilket jag klarar mig bra utan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

DRM till PS4 också http://www.polygon.com/2013/6/11/4419476/playstation-4-third-...

Jag vet inte. De har inte pratat så mycket om Eye. Så jag tror inte den är något märkvärdigt. hmmm...

DRM dikteras av tredjeparten ist för Sony själva som i Microsofts fall.

Skrivet av ZaInT:

Jag har aldrig fattat vem det är som vill ha Eye/Kinect förutom småbarn som vill spela dansspel. Kan nån förklara vad poängen är?
Om jag vill röra mig så sätter jag mig fan inte och spelar TV-spel, då går jag ut.
För mig är Kinect ett STORT minus, är redan övervakad av samhället som det är, behöver inte bli övervakad av min konsol också.

Poängen är att det ska vara ett bra substitut från den gamla hederliga kontrollen. Jag gillar kinect.. iaf till vissa spel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

DRM dikteras av tredjeparten ist för Sony själva som i Microsofts fall.

Precis, det blir flera olika istället för ett. Dvs

Xbox One = Steam

PS4 = Origin + Uplay o.s.v.

Skrivet av ZaInT:

Jag har aldrig fattat vem det är som vill ha Eye/Kinect förutom småbarn som vill spela dansspel. Kan nån förklara vad poängen är?
Om jag vill röra mig så sätter jag mig fan inte och spelar TV-spel, då går jag ut.
För mig är Kinect ett STORT minus, är redan övervakad av samhället som det är, behöver inte bli övervakad av min konsol också.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Det är anledningen till varför det är bra att vänta några år innan man köper för att se hur det blir. Förhoppningsvis blir det som regionslåsningen på ps3. Utvecklarna kunde låsa till regioner om de ville men nästan inga spel gjorde det.

Permalänk
Medlem

Ja man kanske skulle skaffa en PS4 som mediacentral åt föräldrarna och se hur den fungerar....

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaku:

Det är anledningen till varför det är bra att vänta några år innan man köper för att se hur det blir. Förhoppningsvis blir det som regionslåsningen på ps3. Utvecklarna kunde låsa till regioner om de ville men nästan inga spel gjorde det.

Jo, jag tror det är bäst att vämta också. Blir grymt störd på att alla inte tänker längre än vad de nyss såg.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av cider123:

Intressanta teorier du tar till... Men inte för att förstöra din bubbla, men det finns faktiskt ställen som säljer begagnade möbler. second hand-butiker är kanske inte så populära som IKEA är, men de säljer trots det begagnade möbler utan att IKEA får någon vinst. I USA är detta fenomenet ännu större och färre köper nya produkter, vilken kategori det än är. Det är väl inte människor som är fattiga som ska få ta smällen och inte njuta av spel bara för att de kostar 700kr nya - och helt plötsligt inte får köpa begagnade spel, oftast av modellen gammal...

Alltså är min poäng att de som köper begagnade spel ofta inte har pengarna till ett dyrt nytt spel. Det är få som har en så bra standard som vi i norden.
Men framförallt så tycker jag inte att ditt resonemang med möbler ger någon som helst koppling - mer än att spel borde få säljas begagnat. Sänker man priserna så kanske man kan eliminera begagnat-marknaden, samtidigt som det antagligen säljs fler spel..

Använde möbler i svaret för att de var den analogi som användes av frågeställaren.
De är klart de finns ställen som säljer de second hand, men marknaden för second hand möbler är ju inte riktigt på skalan som spel. Möbler slits också på ett annat sätt. Har en viss livstid.
Håller med om att de inte riktigt är en vettig koppling, men de svarade bara som frågan var

Jo, som de är nu används ju begagnat i mycket om att få råd med fler spel. Utan den så hade de varit tvungna att ha lägre priser för att få en större mängd spel sålda i dagsläget. Som jag ser de vore de positivt ifall priser sänks och begagnat elimineras till viss del, för att de är ett större stöd till utvecklarna av spelen. Som känner så fungerar de rätt väl med PC där man köper spelen ofta rätt billigt och sedan har lätt tilllgång till dessa.

Klart motståndet mot de är stort. Förändringar är alltid jobbiga, tog lång tid innan folk accepterade Steam och digitalt som de facto. Finns fortfarande de som måste ha de på skiva och tvärvägrar digitalt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Medan du bygger dina egna påstående med fakta? En blind som leder en blind.. Det slutar aldrig bra. DDR3 gentemot GDDR5 är inte riktigt natt och dag men nästan. GDDR5 är märkbart snabbare än DDR3 och det är ju inte för inte som Toppsegmenten har GDDR5 och de lägsta budgetsegmenten har DDR3. GDDR5 är kraftigare och det ger en märkbar skillnad.

Molnet är ingen superlösning. Du får det att låta som det vore guds gåva till mänskligheten däremot ska du vara medveten om hur många som kommer att koppla upp sig till molnet och dessutom hur komplext det är få det att fungera. Nu snackar vi inte bara om ett par GB här och där utan en strid ström av data som konstant ska flyta.

PS4 stödjer väl externa hårddiskar? Så det kan ju vara en lösning. Annars håller jag med dig.. 500GB är i det minsta laget. Speciellt när spel ska lagras på hårddisken.

Eller så väljer Microsoft att hålla inne på nackdelarna för att föra fram fördelarna? För det har ju aldrig ett företag gjort förut... Du börjar mer och mer låta som ett fanboy.

Jag håller mig till fakta, såklart det kommer krävas bandbredd(hur mycket är svårt att sia om, beror upp till utvecklarna hur smarta de är). Molnets fulla potential kommer inte att användas direkt vid lansering. Kommer förmodligen smyga sig på under konsolens utvecklingen.

Titta på detta, fysik och AI'n kommer att hanteras via molnet som ett exempel. Om man inte har uppkoppling så ligger det cachat! Sluta kasta paj och håll dig till fakta..

Permalänk
Inaktiv

Microsoft har något att lära sig här

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon38029:

Microsoft har något att lära sig här
https://www.youtube.com/watch?v=7wupc_XTl70

Vill inte vara 'that guy', men du är inte den förste som länkar den videon i denna tråden.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon38029:

Microsoft har något att lära sig här
https://www.youtube.com/watch?v=7wupc_XTl70

På sätt och vis...

Läs detta;
http://www.polygon.com/2013/6/11/4419476/playstation-4-third-...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

ok.. Sjukt de verkar satsa mycket på nätet som en extra inkomskälla. Men det är klart en del procent ska väll gå till Sonys stora serverbank och för det så måste spel säljas för fullt pris för att kunna spelas online.

Permalänk

Snackar vi det priset så är det inte ens något att fundera över... även om jag bara kommer spela GT-serien, som jag ser som omseglad av F-serien...

Visa signatur

NES.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av RepZi:

Jag håller mig till fakta, såklart det kommer krävas bandbredd(hur mycket är svårt att sia om, beror upp till utvecklarna hur smarta de är). Molnets fulla potential kommer inte att användas direkt vid lansering. Kommer förmodligen smyga sig på under konsolens utvecklingen.

Titta på detta, fysik och AI'n kommer att hanteras via molnet som ett exempel. Om man inte har uppkoppling så ligger det cachat! Sluta kasta paj och håll dig till fakta..

Det räcker inte med bandbredd, viktigare är det med snabbare svarstider. Sen kan "molnet" användas till PS4 också, så jag vet inte varför du snackar om att det skulle vara en jättefördel till X1.

Också lite kul att du väljer att ignorera vissa citeringar ^^,

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Epic AwsomNess från SONY!
Spelar ingen större roll att PS4 blir billigare. XB0:s spel-lineup var sjukt värdelös medans PS4:ans var helt underbar och det är ju det som avgör!

Permalänk
Medlem

Tycker synd om dom som inte vet bättre och gör misstaget att köpa xbox one!
Och designen?! Det bästa jag sett i designväg på länge... Älskar att den påminner om PS2. Riktigt snygg och förhållandevis vettig prissättning. Microsoft kommer få det svårt!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Johan[A:

;13597902']Epic AwsomNess från SONY!
Spelar ingen större roll att PS4 blir billigare. XB0:s spel-lineup var sjukt värdelös medans PS4:ans var helt underbar och det är ju det som avgör!

Snälla säg några spel som kommer att krossa Xbox One's?

§1.5
Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Känns som att PS4 är det bästa alternativet, tveklöst. Totalflopp för kryssbox

Permalänk
Medlem

Valet är enkelt, anledningen till att man köper ett PS4 istället för ett XboxOne är:

Ingen jävla aktivering av spel online.
Ingen jävla begränsning av begagnade spel.
Ingen jävla obligatorisk installering av spel på en hårddisk.
Ingen jävla avgift för begagnade spel.
Ingen jävla regionlåsning.
Ingen jävla kamera som läser av rummet 24/7. (Ja den ser även i ett becksvart rum.)
Ingen jävla mikrofon som är på och registrerar ljud 24/7.
Ingen jävla kamera som måste vara aktiverad för att man ens ska kunna använda konsolen.
Inget jävla spionprogram från NSA ala PRISM som lagrar data om dig.
Inget jävla internet som måste vara aktiverat, samt att man måste registrera konsolen mot M$'s servrar var 24:e timme.

Som grädde på moset så är PS4 100$ billigare och eftersom man brukar räkna 1 dollar som 10kr, blir det 1000kr skillnad!
Hela Sonys presskonferens var ett enda hårt slag mot M$'s ansikte och detta med all rätt.

Xbox, go home!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Valet är enkelt, anledningen till att man köper ett PS4 istället för ett XboxOne är:

Ingen jävla aktivering av spel online.
Ingen jävla begränsning av begagnade spel.
Ingen jävla obligatorisk installering av spel på en hårddisk.
Ingen jävla avgift för begagnade spel.
Ingen jävla regionlåsning.
Ingen jävla kamera som läser av rummet 24/7. (Ja den ser även i ett becksvart rum.)
Ingen jävla mikrofon som är på och registrerar ljud 24/7.
Ingen jävla kamera som måste vara aktiverad för att man ens ska kunna använda konsolen.
Inget jävla spionprogram från NSA ala PRISM som lagrar data om dig.
Inget jävla internet som måste vara aktiverat, samt att man måste registrera konsolen mot M$'s servrar var 24:e timme.

Som grädde på moset så är PS4 100$ billigare och eftersom man brukar räkna 1 dollar som 10kr, blir det 1000kr skillnad!
Hela Sonys presskonferens var ett enda hårt slag mot M$'s ansikte och detta med all rätt.

Xbox, go home!

Hur mycket har du läst om allt? Du ljuger ju rakt upp och ner på vissa saker.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RepZi:

Jag håller mig till fakta, såklart det kommer krävas bandbredd(hur mycket är svårt att sia om, beror upp till utvecklarna hur smarta de är). Molnets fulla potential kommer inte att användas direkt vid lansering. Kommer förmodligen smyga sig på under konsolens utvecklingen.

http://www.youtube.com/watch?v=QhSlSIuAT3A

Titta på detta, fysik och AI'n kommer att hanteras via molnet som ett exempel. Om man inte har uppkoppling så ligger det cachat! Sluta kasta paj och håll dig till fakta..

Sony kommer att kräva att det ska finnas demos till alla spel som kommer att släppas till PS4.

Skrivet av Maysay:

Hur mycket har du läst om allt? Du ljuger ju rakt upp och ner på vissa saker.

Gör han verkligen det? Eller är det micrsoftfanboyet i dig som snackar?

Skrivet av :

Ingen jävla aktivering av spel online.
Ingen jävla begränsning av begagnade spel.
Ingen jävla obligatorisk installering av spel på en hårddisk.
Ingen jävla avgift för begagnade spel.
Ingen jävla regionlåsning.
Ingen jävla kamera som läser av rummet 24/7. (Ja den ser även i ett becksvart rum.)
Ingen jävla mikrofon som är på och registrerar ljud 24/7.
Ingen jävla kamera som måste vara aktiverad för att man ens ska kunna använda konsolen.
Inget jävla spionprogram från NSA ala PRISM som lagrar data om dig.
Inget jävla internet som måste vara aktiverat, samt att man måste registrera konsolen mot M$'s servrar var 24:e timme.

Som grädde på moset så är PS4 100$ billigare och eftersom man brukar räkna 1 dollar som 10kr, blir det 1000kr skillnad!
Hela Sonys presskonferens var ett enda hårt slag mot M$'s ansikte och detta med all rätt.

Xbox, go home!

Sony har inte krävt att Eye är aktiverat konstant. Sony har inte sagt något om att man måste registrera sin konsol till deras interna servrar var 24:e timme. Sonys spel kommer INTE att låsas till ett konto vilket Microsofts kommer. Dessutom verkar konsolen bli nästan 1000 skr billigare.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wh1spY:

Valet är enkelt, anledningen till att man köper ett PS4 istället för ett XboxOne är:

Ingen jävla aktivering av spel online.
Ingen jävla begränsning av begagnade spel.
Ingen jävla obligatorisk installering av spel på en hårddisk.
Ingen jävla avgift för begagnade spel.
Ingen jävla regionlåsning.
Ingen jävla kamera som läser av rummet 24/7. (Ja den ser även i ett becksvart rum.)
Ingen jävla mikrofon som är på och registrerar ljud 24/7.
Ingen jävla kamera som måste vara aktiverad för att man ens ska kunna använda konsolen.
Inget jävla spionprogram från NSA ala PRISM som lagrar data om dig.
Inget jävla internet som måste vara aktiverat, samt att man måste registrera konsolen mot M$'s servrar var 24:e timme.

Som grädde på moset så är PS4 100$ billigare och eftersom man brukar räkna 1 dollar som 10kr, blir det 1000kr skillnad!
Hela Sonys presskonferens var ett enda hårt slag mot M$'s ansikte och detta med all rätt.

Xbox, go home!

jag lovar dig, det finns en stor idiotisk hake hos ps4 som alla kommer börja grina över när dom får reda på den.
Redan efter en vecka kommer det finnas videos och hat texter över internet.
Detta är något som alltid förekommer så fort det är ett krig mellan två saker.
Och jag återigen LOVAR att xbox one kommer få bättre försäljnings siffror, och vi kan även ta upp dina dumma argument här.

Ingen jävla aktivering av spel online.
Ingen jävla begränsning av begagnade spel. (Så köp inte begagnade spel)
Ingen jävla obligatorisk installering av spel på en hårddisk.
Ingen jävla avgift för begagnade spel. (Återigen, köp inga begagnade!)
Ingen jävla regionlåsning. (Se till o inte bo på dessa ställen då, vi som bor i Sverige kan ju hålla käft om detta, spelar ingen roll)
Ingen jävla kamera som läser av rummet 24/7. (Ja den ser även i ett becksvart rum.) (ställ den så den kollar in mot väggen och sluta böla för fan)
Ingen jävla mikrofon som är på och registrerar ljud 24/7. (stäng av den)
Ingen jävla kamera som måste vara aktiverad för att man ens ska kunna använda konsolen. (återigen, ställ den in mot väggen)
Inget jävla spionprogram från NSA ala PRISM som lagrar data om dig. (Vad fan spelar det för roll? gömmer du barnporr på datorn eller? Sluta böla)
Inget jävla internet som måste vara aktiverat, samt att man måste registrera konsolen mot M$'s servrar var 24:e timme. (Är det så jävla farligt att ha en internet sladd inkopplad i ditt xbox hela tiden? )
Jävla tattare, dina argument är invalida
btw http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1688895
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1932481
skillnaden är marginal

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk

Designmässigt hade man ju hoppats på någonting bättre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Snälla säg några spel som kommer att krossa Xbox One's?

Lägg ned din fanboyism

Jag väljer Playstation för att jag PERSONLIGEN tycker att deras exklusiva titlar krossar xboxs.
Fattar inte varför folk ska behöva förklara för dig varför de tycker som de tycker!
Är väll förfan en smaksak vad man gillar för jävla spel...

citat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenus:

Okej man kanske inte ska jämföra så.
Bättre är väl att sätta + att Kinect medföljer och - att PS4 Eye inte medföljer då.
Xbox One kostar mer samtidigt som du får mer.

För vem vill inte ha en kamera som spionerar på dig... Som du har betalat för... Som du MÅSTE använda ifall du vill använda Xbone...

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

jag lovar dig, det finns en stor idiotisk hake hos ps4 som alla kommer börja grina över när dom får reda på den.
Redan efter en vecka kommer det finnas videos och hat texter över internet.
Detta är något som alltid förekommer så fort det är ett krig mellan två saker.
Och jag återigen LOVAR att xbox one kommer få bättre försäljnings siffror, och vi kan även ta upp dina dumma argument här.

Ingen jävla aktivering av spel online.
Ingen jävla begränsning av begagnade spel. (Så köp inte begagnade spel)
Ingen jävla obligatorisk installering av spel på en hårddisk.
Ingen jävla avgift för begagnade spel. (Återigen, köp inga begagnade!)
Ingen jävla regionlåsning. (Se till o inte bo på dessa ställen då, vi som bor i Sverige kan ju hålla käft om detta, spelar ingen roll)
Ingen jävla kamera som läser av rummet 24/7. (Ja den ser även i ett becksvart rum.) (ställ den så den kollar in mot väggen och sluta böla för fan)
Ingen jävla mikrofon som är på och registrerar ljud 24/7. (stäng av den)
Ingen jävla kamera som måste vara aktiverad för att man ens ska kunna använda konsolen. (återigen, ställ den in mot väggen)
Inget jävla spionprogram från NSA ala PRISM som lagrar data om dig. (Vad fan spelar det för roll? gömmer du barnporr på datorn eller? Sluta böla)
Inget jävla internet som måste vara aktiverat, samt att man måste registrera konsolen mot M$'s servrar var 24:e timme. (Är det så jävla farligt att ha en internet sladd inkopplad i ditt xbox hela tiden? )
Jävla tattare, dina argument är invalida
btw http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1688895
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1932481
skillnaden är marginal

Vad är det för hake du talar om? Sedan så är inte priserna justerade än och varför köpa en i mångas mening sämre konsol för att sedan rätta till allt själv? Föresten så förstår jag inte ditt motargument för spionprogram, personlig integritet?

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Gör han verkligen det? Eller är det micrsoftfanboyet i dig som snackar?

Jag spelar PC än så länge så jag vet inte.

Ingen jävla kamera som läser av rummet 24/7. (Ja den ser även i ett becksvart rum.)
Ingen jävla mikrofon som är på och registrerar ljud 24/7.
Ingen jävla kamera som måste vara aktiverad för att man ens ska kunna använda konsolen.
Inget jävla spionprogram från NSA ala PRISM som lagrar data om dig.

1000 spänn dyrare: Ja. men man får Kinect med på köpet. Beror helt på vad man vill ha ut av spelen.

Dessa saker är ju bara löjliga att ha med. Det roliga är han säkert har sin telefon bredvid sig och han har säkert ett facebook konto eller gmail m.m.

Äh jag orkar inte med folk längre.... Ni vill att det bara ska vara en aktör så varsågoda. Alla spelar PS4. Fungerar lika bra som att enbart Intel tillverkar processorer. Utvecklingen går framåt

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag spelar PC än så länge så jag vet inte.

Ingen jävla kamera som läser av rummet 24/7. (Ja den ser även i ett becksvart rum.)
Ingen jävla mikrofon som är på och registrerar ljud 24/7.
Ingen jävla kamera som måste vara aktiverad för att man ens ska kunna använda konsolen.
Inget jävla spionprogram från NSA ala PRISM som lagrar data om dig.

Dessa saker är ju bara löjliga att ha med. Det roliga är han säkert har sin telefon bredvid sig och han har säkert ett facebook konto eller gmail m.m.

Äh jag orkar inte med folk längre.... Ni vill att det bara ska vara en aktör så varsågoda. Alla spelar PS4. Fungerar lika bra som att enbart Intel tillverkar processorer. Utvecklingen går framåt

Förstår dig och håller med dig på vissa punkter. Å andra sidan så vet jag inte riktigt vad du förväntade dig att kommentarerna skulle handla om

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B