PS4-designen, vad tycker du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

priset på PS är en av anledningarna jag inte köper en PS, på tok för dyr i relation till hur lite jag spelar på konsoll, sen gillar jag inte handkontrollerna till PS, gillar XBOX kontrollerna bättre.

Nu kommer ju PS bli billigare än XBOX, om man får tro vårat facit, Sweclockers

http://www.sweclockers.com/nyhet/17159-sony-visar-playstation...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Tycker båda ser tråkiga ut.. ingen är väl direkt ful, men kom igen, next gen, vart är DESIGNEN?

Mer neonljus?

Permalänk
Medlem

Kontrollen ser riktigt skön ut!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Varför kan man bara ha åsikterna "Snygg!" och "Ful!" Liksom antingen skitsnygg eller skitful?

Permalänk
Medlem

PS4 =ugly kid joe

Fulare än Fula XboxOne.

Men inte så fula att de inte går ha under en tv.

Dock så ska jag bojkotta båda skitkonsollerna pga girigheten hos MS och Sony.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Tycker både Xbox One och Ps4 ser bra ut dock gillar jag med Xbox kontrollen!

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Inaktiv

Tycker båda ser rätt bra ut, dock är väl PS4 den personliga favoriten just nu. Däremot måste jag säga att PS-kontrollen ser riktigt skön ut, väldigt snygg dessutom. Troligtvis för handtagen ser ut att vara mer gummi-likt än plast som på föregångaren. Åh, jag är taggad!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Tycker båda ser rätt bra ut, dock är väl PS4 den personliga favoriten just nu. Däremot måste jag säga att PS-kontrollen ser riktigt skön ut, väldigt snygg dessutom. Troligtvis för handtagen ser ut att vara mer gummi-likt än plast som på föregångaren. Åh, jag är taggad!

Skickades från m.sweclockers.com

Gillar inte att handkontrollen ser ut att vara "fylligare". Personligen fattar jag inte varför handkontroller och möss ska fylla ut handen helt och hållet. Det ger inget utrymme för mindre rörelser eller variation för hur man kan hålla. Blir förbannat stelt. Man ska ju inte hålla med hela handen ändå. Hur skulle pennor, pincetter och andra precisionsverktyg se ut ifall de skulle fylla upp handen helt?
En gammal NES- eller SNES-kontroller fyller inte handen, men passar alla händer bra, man kan variera grepp och man kan röra handen under spelet. Det är äkta ergonomi det...

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

vad vill du ha? vita svävande sfärer?

Tror han är ute efter något som inte bara är en svart låda Är väldigt lik PS2 måste jag säga.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Den är rätt ful, men jag har förbokat en

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Inaktiv

Tycker att PS4 blir väldigt mycket mer attraktiv om den står upp jämfört med liggande läge. Inte världens snyggaste men måste ändå säga att jag gillar den. Helt klart finare än första versionen av PS3 och Xbox One.

Permalänk

Skulle varit att jag k´o´pte PS4 till 100% om det inte skulle varit tack vare deras osk´o´na handkontroller :/

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Skulle varit att jag k´o´pte PS4 till 100% om det inte skulle varit tack vare deras osk´o´na handkontroller :/

Deras kontroller för PS4'an är just nu helat och hållet ny, inget vet egentligen fören E3 sätter igång på allvar då folk får börja spela med den.

Det sagt för PS3, gillar du inte PS3'ans kontroller så finns det alternativ.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut, påminner lite om Xbox One som även den ser helt ok ut. Ingen kommer skämmas för sig i min tv-bänk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Njae.. jag tycker att den är skitful. Men med det sagt så vill jag fortfarande ha en. En bra bluray spelare som jag även kan lira på ibland för under 4000:- ? Ja tack!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Nu kommer ju PS bli billigare än XBOX, om man får tro vårat facit, Sweclockers

http://www.sweclockers.com/nyhet/17159-sony-visar-playstation...

jag såg det efter att jag skrev posten, gick som vanligt på tidigare erfarenheter å att det blir första gången PS är billigare än pyttemjuks krysslåda

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

PS4 =ugly kid joe

Fulare än Fula XboxOne.

Men inte så fula att de inte går ha under en tv.

Dock så ska jag bojkotta båda skitkonsollerna pga girigheten hos MS och Sony.

detta är dock hedlöst ful xbox

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

vad vill du ha? vita svävande sfärer?

Något som kommer passa med annan utrustning man har i vardagsrummet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

http://www.avforums.com/forums/attachments/news/321518d134087...

Något som kommer passa med annan utrustning man har i vardagsrummet.

Ser inte hur det inte skulle passa med utrustningen?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Ser inte hur det inte skulle passa med utrustningen?

Nej eftersom Sony och MS fortfarande gör UFOn och liknande.

Den boxliknande designen på krysslåda ett är ett steg i rätt riktning och passar bättre ihop med förstärkare och liknande än 360 som var designad efter en solblekt banan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nej eftersom Sony och MS fortfarande gör UFOn och liknande.

Den boxliknande designen på krysslåda ett är ett steg i rätt riktning och passar bättre ihop med förstärkare och liknande än 360 som var designad efter en solblekt banan.

Nu tror jag inte att alla har samma "utrustning" som dig, och all utrustning är inte lika dan. Så det är omöjligt att få den att likna allt folk har hemma. Blir lättare att köpa utrustning som liknar PS4 än att köpa ett custom PS4 som liknar din utrustning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Nu tror jag inte att alla har samma "utrustning" som dig, och all utrustning är inte lika dan. Så det är omöjligt att få den att likna allt folk har hemma. Blir lättare att köpa utrustning som liknar PS4 än att köpa ett custom PS4 som liknar din utrustning.

Nej men i stort sett ALLA förstärkare har en boxad design och inte rund eller oval. Att följa den här designen gör att det kommer se bättre ut.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nej men i stort sett ALLA förstärkare har en boxad design och inte rund eller oval. Att följa den här designen gör att det kommer se bättre ut.

PS4 är varken rund eller oval. Vart vill du komma med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

PS4 är varken rund eller oval. Vart vill du komma med det?

Att PS4 och krysslådan inte är vackra men är på rätt väg till skillnad från tidigare generationer då det har sett ut som UFOn.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Att PS4 och krysslådan inte är vackra men är på rätt väg till skillnad från tidigare generationer då det har sett ut som UFOn.

Tror att PS4 kommer se ganska bra ut på toppen av "utrustningen" du länkade

Permalänk

SÅ. JÄVLA. SNYGG.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt PS4ans design är mycket mer "sleek" vilket jag uppskattar, sen att den är(?) och ser mindre än VHS-spela....ehm Xbox 1 ser ut.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Tycker både Xbox One och Ps4 ser bra ut dock gillar jag med Xbox kontrollen!

Du gillar xbox kontroller bättre (Antar att du menar Xbox 360) men du pratar om dom nya konsollerna, det får det att låta som att du har känt på xbox one sin nya kontroll samt Ps4 sin,

"One" question HOW?

Permalänk
Medlem

Tycker den bara blir snyggare ju fler gånger jag ser den

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Varken direkt snygg eller direkt ful, däremot ser Xbox One bättre ut imo, men just nu lutar det åt ett PS4... enda som väger till Xboxens fördel är Forza 5....

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650