Sony visar Playstation 4 – tillkännager prissättningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

* infoga slumpartad handflata i ansiktet-bild *

**infoga slumpartad handflata i ansiktet-bild**

Kolla andra återförsäljare... så ser du att Xbox One ligger under 5k..

Permalänk
Medlem

Mycket talar för PS4 denna gången... tyvärr att Playstations kontroller är så förbannat obekväma... och att Forza 5 kommer på Xbox One, what do?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Sony vinner nog striden den här gången. Bättre än XBOne, och billigare.

Nja inte helt sant, PS4 har inget SRAM, så vi får väl se.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag ställer mig mycket tveksam till att majoriteten av Xbox One kommer säljas via webhallen, speciellt med tanke på deras fokus på USA marknaden...

Vad skriver du om? Förstår inte.. Vem har skrivit att Webhallen säljer majoriteten av Xbox One?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Tänk dig då hur det blir nästa generation när optiska enheter slopas helt och hållet. Då lär det bli lika lätt att spela begagnade spel som på Steam, dvs inte alls.

Nu är det i alla fall så att Microsoft faktiskt har planer för att man ska kunna sälja digitala spel, och ge dem till vänner. Dock med storebror bestämmer allt-begränsning, men i alla fall ett litet steg i rätt riktning när det gäller digitala spel.

Hoppas vi får se något liknade på Steam någon gång. Fast Valve är väl upptagna med HL3, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Kolla andra återförsäljare... så ser du att Xbox One ligger under 5k..

Suck. Sonys presskonferens var sent inatt. Affärerna har knappt hunnit öppna, än mindre justera ner priset på PS4.

Permalänk

hörde att Xbox one:s operativsystem kommer ta cirka 3gig ram medan PS4:an 1gig, ska blir kul och se hur det kommer påverka spelen i framtiden.

Permalänk
Medlem

Okej Sony kommer låta en låna ut eller sälja vidare ens spel som man har köpt på en fysik skiva vilket i sig är något väldigt positivt.
MS väljer att lämna beslutet till utvecklarna vilket jag tolkar som att man inte kommer kunna låna ut/sälja spelet vidare på xbox. För varför skulle spelutvecklarna vilja det? Dom har absolut inget att tjäna på det.

Självklart vill Sony samt spelutvecklarna till ps4 tjäna så mkt pengar som möjligt för även sony tar procent på varje sålt spel. Så jag frågar mig hur många spel som verkligen kommer säljas "fysiskt" nu när sony och även MS satsar så hårt på molnbaserade spelbutiker.
Sen så får vi se hur prissättningen blir på fysiska kontra nedladdade spel. Risken eller chansen om man så vill är att dom fysiska spelen blir dyrare och att försäljningen av fysiska spel blir ganska marginaliserad. Kanske bara dom med riktigt seg uppkoppling som köper skiva.

Hursomhelst smart drag av sony en riktig pr vinst för dom även om jag själv tror att det hela är ganska obetydligt. har själv inte ägt en konsol på flera år utan spelar på pc via steam/orgin kommer inte ihåg sist jag köpte ett fysiskt spel till pc

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Precis preliminära priser, som inte Microsoft kan sänka mer.. Faktiskt inte bara Webhallen som har det priset på Xbox One, andra återförsäljare ligger under 5k.

Smartaste valet är att vänta tills precis innan nästa generation efter PS4 respektive Xbox One.. sry var tvungen

Inom något år så lär väl Xbox One "Cloud" köra om PS4

Va?! Priserna Webhallen har satt är deras egna påhittade priser då dom kan intebasera sina priser helt från vad som sagts i E3. Dom måste konfirmera det först med eras leverantör.

Piserna vi kan räkna med baserat från E3 är ca 4500-5000:- för X1 och 3500-4000:- för PS4.

Och M$ lär inte ändra sitt pris i sista minuten. Då dom har aktie ägare att svara till. Och att sänka priset i detta läget, skulle får dom visa svaghet mot Sony. Som kan får hela deras aktie att stört dyka.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Sony vinner nog striden den här gången. Bättre än XBOne, och billigare.

Nja inte helt sant, PS4 har inget SRAM, så vi får väl se.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

hörde att Xbox one:s operativsystem kommer ta cirka 3gig ram medan PS4:an 1gig, ska blir kul och se hur det kommer påverka spelen i framtiden.

Inte förvånad för Xbox One har flera operativsystem.. Därför det kallas Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

**infoga slumpartad handflata i ansiktet-bild**

Kolla andra återförsäljare... så ser du att Xbox One ligger under 5k..

Ja och Ps4 ligger på under 4 k hos div återförsäljare, te x spelbutiken
https://www.spelbutiken.se/catalog/product/78265-playstation_...

Nej känns som att Sony tar hem kriget ibland konsollerna denna generationen, men det får framtiden utvisa.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Suck. Sonys presskonferens var sent inatt. Affärerna har knappt hunnit öppna, än mindre justera ner priset på PS4.

Spelbutike. Har uppdaterat. 3699 kr eller nått sånt

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

Och vips så kommer Microsoft inte ha mer än 2% marknadsandelar xD Fuck m$

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/spel/playstation_4-14751557

shit! cdon har rea på playstation 4 bara beställa roliga dem

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

hörde att Xbox one:s operativsystem kommer ta cirka 3gig ram medan PS4:an 1gig, ska blir kul och se hur det kommer påverka spelen i framtiden.

Finns ingen anledning att operativet i XB1 ska ta oerhört mycket mer än Windows 8 gör i en dator, 1GB reserverat lär vara nog för XB1 också.

Permalänk

Säg vad man vill men jag tyckte den var rätt så snygg ändå, fick mig att tänka på den första utgåvan av PS2. De här blir en bra julklapp till mig själv

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

Tråkigt att dom också börjar ta betalt för online! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

http://cdon.se/spel/playstation_4-14751557

shit! cdon har rea på playstation 4 bara beställa roliga dem

fan vilken bullshit, det var ju förbokningspriset innan de viste vad det riktiga priset är. fan va dåligt av CDON.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Buio:

Finns ingen anledning att operativet i XB1 ska ta oerhört mycket mer än Windows 8 gör i en dator, 1GB reserverat lär vara nog för XB1 också.

Båda har rätt. 1GB reserverat till varje OS som körs = 3GB total

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Xbox Done.

Men om man ska va helt ärlig så väljer man faktiskt det bästa av två onda ting i det här fallet. Även om MS gick HELT åt helvete med allt så har även Sony lagt till en kostnad för online spelande den här gången...

Kommer dock inte påverka mig på nått vis, PC 4 LYF, YO!

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Finns ingen anledning att operativet i XB1 ska ta oerhört mycket mer än Windows 8 gör i en dator, 1GB reserverat lär vara nog för XB1 också.

För att Xbox One har 3st OS!

http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-runs-three-operat...

Permalänk
Skrivet av Buio:

Finns ingen anledning att operativet i XB1 ska ta oerhört mycket mer än Windows 8 gör i en dator, 1GB reserverat lär vara nog för XB1 också.

Permalänk
Skrivet av tonix:

fyfan asså vad ledsen man blir när man ser att ps4an kostar mindre, enda anledningen till att jag ska skaffa mig en xbox one är för forza, det bästa bil spelet enligt mig genom tiderna.. Men men det kanske kommer mer trevliga spel till xboxet senare

Ja pris och spec talar ju helt klart för PS men så länge de inte erbjuder Forza så blir det kryssbox igen för mig, men kommer inte köpa vid release

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Efter dom piskat Xbox så brutalt i allt är valet ganska lätt. Tänkte mig xbox skulle haft bättre spel men nej.

Jag tycker att xbox har bättre spel.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

fan vilken bullshit, det var ju förbokningspriset innan de viste vad det riktiga priset är. fan va dåligt av CDON.

Mjo :/ visst dem hade ju satt 7000kr som random pris eftersom det inte fanns nån förut, man tycker ju att dem skulle ändra priset på ett "normalt" sätt till 4490kr
inte att det ser ut som en REA typ för att folk ska köpa just där :/

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vilka som tar hem pokalen denna gången. Känns som att 360:n idag har en ordentligt stor kundbas och med tanke på hur konservativa och smått rädda många är för att lära sig nya grejer kommer nog en markant skara av dessa köra vidare med Xbox One.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Fortfarande preliminära priser. Som lär förändras ytterligare ju närmare man når release.
Dom måste få slut priset bekräftat från deras leverantör, innan dom kan ge ett garanterat pris.. Prova läs lite grann innan du postar nonsens.

Sen.. varför köpa en konsol vid release?.. Det smarta valet är att vänta ett eller två år efter release. För då lär alla bra spelen vara ute, samt priset en bra bit lägre. Plus att flesta hårdvaru buggar lär vara fixade. Red rings of death anyone?

Håller med. Jag ska nog också köra på PS3 något år till och sen köpa PS4 när priset sjunkit lite.

Permalänk
Medlem

Hittad denna som pekar på att det kan vara sant, även om de inte bekräftat det helt ännu. Sjukt ifall det är så, men gissar att det är "All in one" som drar upp kraven då.
http://gimmegimmegames.com/2013/05/microsoft-confirms-xbox-on...
"He was directly asked if 3GB RAM was used for the OS and he shyed away from answering, hinting that it may be true. "

Permalänk
Medlem

Wii U kommer sopa mattan med både Xbox one och PS4

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario